No niin sellainen ongelma. Eli kyseessä on s sarjan Mersu vm 93. Akku on autosta tyhjänä ja ovia en rauta avaimella saa auki enkä takaluukun kautta...
Olisiko vinkkejä antaa miten pääsisin autoon sisään . Kiitos jo etukäteen
Pak80 kirjoitti: ↑Pe 20.06.2025 18:57
No niin sellainen ongelma. Eli kyseessä on s sarjan Mersu vm 93. Akku on autosta tyhjänä ja ovia en rauta avaimella saa auki enkä takaluukun kautta...
Olisiko vinkkejä antaa miten pääsisin autoon sisään . Kiitos jo etukäteen
Laturin, startin napaan antaa sähköä
tai jos on vetokokku niin sen jatkuvaan sähköön
No niin kiitos vinkistä. Auto on kaverin ja vika oli siis toisenlainen. Eli takaluukun saa auki, rauta-avaimet nostaa nupit ylös mutta ei auta. Akku on uusi, avaimen kaukosäädössä uudet patterit... ja sain suksiluukun kautta vielä ujutettua takaistun tangon millä pääsin kahvaa vetämään sisäpuolelta. Mutta ei, ovet ei vain aukea... Mitähän sitten keksisi
En tunne W140 toimintoja, voisiko imuovet vaikuttaa?
Yleensäkin ovet pitäisi pystyä avaamaan sisäpuolelta, jos eivät aukea niin kyseessä on jo ns isomman reklamaation paikka, mutta noin vanhan takia tuskin voi Daimleria oikeuteen haastaa... ainakaan Suomessa.
Joka tapauksessa turvallisuusriski jota ei pitäisi pystyä tapahtumaan. Aikanaan kun tein 1982 chevy blazer pakettiautoon takapenkin, niin vaikka siinä oli kääntyvät etuistuimien selkänojat (koska se oli niillä tehtaalta tullut) niin piti olla autosssa uloskäynti ikkunan kautta ja siihen oli ratkaisu vasara jolla ikkunan saa rikki. Sääntö-Suomi.
Tällä vaan sitä että pitäisi sisäovenkahvasta lähteä ovi auki.
Pumppu on takana, niin varmaan sulakkeet löytyy myös takaluukun puolelta. Kokeile käyttää sulake irti, jos pumppu sillä heräisi?
Voihan se olla palanutkin
Näköjään on kaksi pumppua, toinen kontissa ja toinen takapenkin alla. Mutta näissä on on tuo ohivuotosuojaus, jonka voi nollata sulakkeiden kautta, luulisi löytyvän omistajankäsikirjasta ohjeet?
Onhan noita online saatavilla, mut uskoisin et sieltä selviää keinot? Ei itsellä ole kokemusta moisesta ja veikkaan ettei ole muillakaan
Ihan vain foorumiapuna ehdotin näitä
Mulla lopetti kerran omassa entisessä W140:ssa keskuslukko toimimasta. Toisessa sukulaisen kesäkäytössä olevassa ässässä on tehnyt useamman kerran. Korjautuu kun käyttää peräkontista keskuslukon sulaketta irti. En muista numeroa ulkoa. Olisikohan pumpussa jokin ylivirta/lämpösuoja joka vaatii resetin
Jos pääsee suksiluukusta painamaan sähköikkunan nappia että saa ikkunan alas niin, ikkunasta sisään ja takapenkin nostaa ylös ja pse pumppu tulee näkösille. Nyppää keskuslukon letkun siitä irti ja puhaltaa napakasti niin saa keskuslukolla lukot auki (imemällä letkusta takas lukkoon).
Mulla meni pse pumppu rikki ja jäi polttoainetankin luukku lukkoon. Sitä ei saanut auki kuin em. Tavalla
Mie vielä palaan tuohon turvallisuusjuttuun. Kun sisäpuolelta oven avauskahvaa vetää sen pitäisi poksauttaa lukitun oven nuppi ylös, on sitten sähköä tai ei. Takaovet on eri asia kun siinä on lapsilukko mahdollista mutta sekin on mekaaninen lukko.
Sitä vaan ihmettelen että miten voi kaikki ovet jäädä siihen tilaan että ei saa auki sisähantaakista vetämällä?
Pak80 kirjoitti: ↑Su 29.06.2025 21:01
Kyllähän nupit nouseekin. Rauta avaimella nousee kuskin ovestakin mutta ei vain aukea...
Tätä samaa itsekin miettinyt mitä karra tässä tuumaili.
Jees, hyvä että olet samaa mietinyt, että en vaikuttanut olevan ihan oudoilla teillä!
Voisko olla vaan niin jumissa, jostain syystä että pitää tempoa ihan kunnolla? Tai miten ne imusysteemit, voiko ne jumittaa?
The problem is solved. I sprayed a lot of WD40 Specialist Super Penetrant next to the door handle. After a few tries, the door opened. The same result on both sides. This can be a useful tip for the same problem with a W140 without needing to remove the door panels.
The fuse keeps blowing, but I was able to disconnect the wire that was short-circuiting. It is not coming from the pumps. It is likely the cigarette lighters in the back.
Sulakkeet katsottu takaa ja ei mitään tapahdu... ja wd40 suihkutettu oven rivasta eikä mitään...
On ihmeellinen juttu kyllä... Nuita karran linkkejä en jostain syystä auki saanut. Kiitos vain kuitenkin ja muistakin vinkeistä
You will have nightmares on fixing this problem. I know I had the same problem on my 97 S320 left rear door. The problem is that there is a short roller link that get frozen in place due to lack of use or corrosion. The roller link is spring loaded with a weak spring. As long as it is in the lock position there isn't much you can do except butcher the door panels to get to release it if pounding on the door with a mallet doesn't free it up. It is impossible to release the short roller link without removing the door panel. I can send you more pictures but here are two that show the roller link that causes the problem