Moi,
Mulla on tosiaan tommonen C230 Kompressori vuodelta 2004. Se oli automaattilaatikolla, mut vaihdatin siihen manuaalilaatikon ja sit se ECU koodattiin siten että se toimii. Auto on drifting-käytössä, joten sulakkeita puuttuu kourallinen ja kaikki vikavalot on päällä.
Epäilen että toi Kompressori itsessään on rikki, tai sitten se bypass venttiili. Onko jollain ideoita miten testata sen bypass venttiilin toimintaa, ilman että täytyy purkaa puolet koko autosta?
Syy miksi kuvittelen että koko homma saattaa olla rikki on se kun tossa purin vähän tota ahtoputkipuolta, niin siellä oli öljyä sen verran että ku jätti välijäähyn pystyyn ni sieltä valu kivetykselle saakka sitä. Tämä ei varmaan ole normaalia... ?
C230 Kompressor, eli se Eaton M65 ja bypass venttiili
-
- Mersumies
- Viestit: 2381
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: C230 Kompressor, eli se Eaton M65 ja bypass venttiili
Siinä Eatonissa taitaa olla täyttö-/tarkistusproppu josta näkee onko siellä riittävästi öljyä. Jos on niin se coolerin öljy on jostakin muualta.temppu_og kirjoitti: ↑Su 26.05.2024 13:02 Moi,
Mulla on tosiaan tommonen C230 Kompressori vuodelta 2004. Se oli automaattilaatikolla, mut vaihdatin siihen manuaalilaatikon ja sit se ECU koodattiin siten että se toimii. Auto on drifting-käytössä, joten sulakkeita puuttuu kourallinen ja kaikki vikavalot on päällä.
Epäilen että toi Kompressori itsessään on rikki, tai sitten se bypass venttiili. Onko jollain ideoita miten testata sen bypass venttiilin toimintaa, ilman että täytyy purkaa puolet koko autosta?
Syy miksi kuvittelen että koko homma saattaa olla rikki on se kun tossa purin vähän tota ahtoputkipuolta, niin siellä oli öljyä sen verran että ku jätti välijäähyn pystyyn ni sieltä valu kivetykselle saakka sitä. Tämä ei varmaan ole normaalia... ?
Ainakin M45 -ahtimessa on proppu ja öljymääräkin hyvin pieni (Jet Oil)
Viimeksi muokannut E200kompressor, To 30.05.2024 10:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: C230 Kompressor, eli se Eaton M65 ja bypass venttiili
Se öljy on koneen normaalin huohotuksen mukana tullutta, sehän ohjataan imupuolelle.
Ihan normaalia, dieselvehkeissä sitä on vielä enemmän.
Ihan normaalia, dieselvehkeissä sitä on vielä enemmän.