Autolöytöjä kotimaasta :)

Varaosamyymälät, autoliikkeet, nettimyymälät. Myös ulkomaiset!
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Re: Autolöytöjä kotimaasta :)

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Tässä onkin mielenkiintoinen viritys: kanta-auto on neliovinen 200 D (W123), ja siitä on tehty kaksiovisen 280 CE oikealla moottorilla niin, että vaihdettujen osien määrä jää 49 prosenttiin.

Jos kanta-autosta on otettu kaikki soveltuvat osat (etukansi, takakansi, etulokasuojat, etusäleikkö, lämmityslaite, vaihteisto, jäähdytin, polttoainesäiliö, etuakseli, taka-akseli, kojelauta sekä etu- ja takavalaisimet), noilla pääsisi juuri mukavasti 71 prosenttiin vaihdettuja osia. Ja sehän on... jaa, ei olekaan alle puolet. Sivuvilkkujen ja vanteiden osaosuuksia en edes laskenut.

Mitähän tuossa on tapahtunut? :think:

Tästä tapauksesta siis kyse: https://autot.tori.fi/vaihtoautot/merce ... 0/99553371

Kuva

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M) – 126.046 1987 (V)
dneproshin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
Paikkakunta: Joutseno

Re: Autolöytöjä kotimaasta :)

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Nozki kirjoitti: Ke 15.03.2023 23:39 ^ Vähän herää kysymys, että onko tuossa ilmoituksessa oikein mikään kohta paikkaansa pitävä (no joo kai siinä sumuvalot ainakin on).
Vähän jonkinlaisia keräilyeriä nämä alkavat olla...
dealer kirjoitti: To 16.03.2023 16:32 https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/13474575
Miinuksena on, että moottorin lämpötilamittari ei toimi, mutta lämmöt pysyvät täysin normaalissa eikä nosta lämpöjä.
:shock: :D

Alkoi kiinnostamaan nuo kuorma-auton moottorilla varustetut...

Tämä oli päivän suosikkilöytö tällä kertaa:
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/13235511

"Maalipöntössä uitetun" näköinen... No ei oikeastaan kovin pahalta näytä, enkä museopeliä ollutkaan etsimässä... Mites tuo hintapolitiikka tuossa, 5300€ taas aika kovan tuntuinen pyyntö...

Sisustuksena punainen plyyssi - aivan mahtava! Ratissa jopa sähkösäätö - eikös näissä ollut aika monessa kiinteä ratti...
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Autolöytöjä kotimaasta :)

Viesti Kirjoittaja karra »

dealer kirjoitti: To 16.03.2023 16:32 https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/13474575
Miinuksena on, että moottorin lämpötilamittari ei toimi, mutta lämmöt pysyvät täysin normaalissa eikä nosta lämpöjä.
:D niin tämä lausehan voi olla aivan totta, mutta kuka sen näyttää toteen tai todistaa vääräksi, ja kuinka ... toki tehtävissä on mutta ajon aikana ikävä pysäytellä ja käydä konehuoneesta IR mittarilla lämpöjä lukemassa...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Autolöytöjä kotimaasta :)

Viesti Kirjoittaja dealer »

dneproshin kirjoitti: To 16.03.2023 18:08

Alkoi kiinnostamaan nuo kuorma-auton moottorilla varustetut...

Tämä oli päivän suosikkilöytö tällä kertaa:
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/13235511

"Maalipöntössä uitetun" näköinen... No ei oikeastaan kovin pahalta näytä, enkä museopeliä ollutkaan etsimässä... Mites tuo hintapolitiikka tuossa, 5300€ taas aika kovan tuntuinen pyyntö...

Sisustuksena punainen plyyssi - aivan mahtava! Ratissa jopa sähkösäätö - eikös näissä ollut aika monessa kiinteä ratti...
Eipä noita juuri enää ole, kapealistaisia turbodieseleitä. Toki se asia ei erityisesti arvoa nosta kun kyseessä ei ole aivan alkuperäiskuntoinen auto.
Hinnasta vaikea sanoa mitään. Jos moottori on kunnossa, lukkoperä toimii eikä äännä ja vaihteisto toimii oikein niin ne on jo arvokkaita asioita.
Maininta "raskaan kaluston maalista" on minun mielestäni samanlainen kuin silloin tällöin nähtävät maininnat siitä miten on käytetty "delvaccia" moottorissa, ja vielä "isosta tynnyristä" :D
Tosin en ole maalari enkä tiedä mitä etua raskaan kaluston maalista voi olla ja miksi kaikkia autoja ei sellaisella ole sitten maalattu ?
myyjä kirjoitti:Uusittu syyläri, flekti ja moniurahihna
Syyläri näyttääkin kuvassa siltä että se on uusittu, vuonna öööööö... 1995 ?
Samalla on unohtunut tuulitunneli pois, eli ei p*skan väliä "flektin" uusimisella jos sillä satutaan tarkoittamaan viskokytkintä
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Re: Autolöytöjä kotimaasta :)

Viesti Kirjoittaja Daaz »

dneproshin kirjoitti: To 16.03.2023 18:08 Sisustuksena punainen plyyssi - aivan mahtava! Ratissa jopa sähkösäätö - eikös näissä ollut aika monessa kiinteä ratti...
Ilmoituksessa lukee: "Sisusta on punainen plyyssi joka on mersedeksen kallein sisusta materiaali".

Tämä on yleinen harhaluulo, jota hoetaan alan piireissä ahkerasti. Veluuri ei kuitenkaan ollut tuolloin (eikä varmasti muulloinkaan) kallein verhoilumateriaali, vaan se oli nahka. Veluuri oli melkein yhtä kallis. Esimerkiksi kyseisenä vuonna 1988 nahkaverhoilu W124:n T-malliin maksoi 2718,90 D-markkaa, kun veluuri eli plyysi "vain" 2468,10 D-markkaa.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M) – 126.046 1987 (V)
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Autolöytöjä kotimaasta :)

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Daaz kirjoitti: To 16.03.2023 17:43 Tässä onkin mielenkiintoinen viritys: kanta-auto on neliovinen 200 D (W123), ja siitä on tehty kaksiovisen 280 CE oikealla moottorilla niin, että vaihdettujen osien määrä jää 49 prosenttiin.

Jos kanta-autosta on otettu kaikki soveltuvat osat (etukansi, takakansi, etulokasuojat, etusäleikkö, lämmityslaite, vaihteisto, jäähdytin, polttoainesäiliö, etuakseli, taka-akseli, kojelauta sekä etu- ja takavalaisimet), noilla pääsisi juuri mukavasti 71 prosenttiin vaihdettuja osia. Ja sehän on... jaa, ei olekaan alle puolet. Sivuvilkkujen ja vanteiden osaosuuksia en edes laskenut.

Mitähän tuossa on tapahtunut? :think:

...
Samaa ihmetellyt monesti, se on yllättävän yleistä just näiden 123 coupe korivaihtojen kanssa, että kanta-auto on jotain, missä oli paitsi eri kori, myös eri tekniikka. Ja sen taas ei kai pitäisi olla mitenkään mahdollista. Jossain päin näitä on kuulemma aikanaan tehtailtu niin, että on tuotu esim. kolariautoja, jotka on Suomessa korjattu ja samalla jotenkin saatu niihin sedanin identiteetti, vaikka oikeasti siitä sedanista ei varmaankaan ole ollut coupessa mitään muuta kuin paperit. Silleen ihmetyttää, että miten tuo on joskus onnistunut muutoskatsastaa ja miten se edelleen menee katsastuksesta läpi, vaikka sen kuka tahansa vähänkään autoja ja sääntöjä ymmärtävä (kuten katsastaja) varmasti näkee, että tuossa vehkeessä ei ole yli puolet kanta-auton osia. (Esimerkkitapauksessa esim. kojelautakaan ei ole kanta-autosta, tuskin todellisuudessa muutkaan mainitut osat.)
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Autolöytöjä kotimaasta :)

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onko C123 5-paikkainen ? Tuo näkyy olevan Traficomin mukaan.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Autolöytöjä kotimaasta :)

Viesti Kirjoittaja Nozki »

dealer kirjoitti: Pe 17.03.2023 07:07 Onko C123 5-paikkainen ? Tuo näkyy olevan Traficomin mukaan.
On se joo. Tai ainakin mun 280 CE on, ja se on aina ollutkin 280 CE, ei siis korinvaihto. Turvavyöt on viidelle kans.

Muuten tuo puheena oleva korinvaihtocoupe, niin sen erikoisehdoissa Traficomilla näyttää olevan häntälupa. Mikä ihme se on? Tai no, saahan sen selville vaikka googlella Trafi-häntälupa Sit siellä on erikoisehtoina myös osaluettelo, sen kuvittelisi liittyvän korinvaihtoasiaan.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Efraim
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Pe 17.04.2009 16:27
Paikkakunta: Manse, Riäväkylä

Re: Autolöytöjä kotimaasta :)

Viesti Kirjoittaja Efraim »

Daaz kirjoitti: To 16.03.2023 17:43 Tässä onkin mielenkiintoinen viritys: kanta-auto on neliovinen 200 D (W123), ja siitä on tehty kaksiovisen 280 CE oikealla moottorilla niin, että vaihdettujen osien määrä jää 49 prosenttiin.

Mitähän tuossa on tapahtunut? :think:
-Daaz
Tutulle katsastusmiehelle on tapahtunut toivottu yhteenlaskuvirhe, eihän tuosta muuten löydä yli 50% kanta-auton osia. :( :thumbdown:
Monesti ihmetellyt ettei ilmiselviin tapauksiin puututa vuosittaisissa katsastuksissa, - onko jonkun 'kollaasin' matka pysähtynyt?
dneproshin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
Paikkakunta: Joutseno

Re: Autolöytöjä kotimaasta :)

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

dealer kirjoitti: To 16.03.2023 19:23 Maininta "raskaan kaluston maalista" on minun mielestäni samanlainen kuin silloin tällöin nähtävät maininnat siitä miten on käytetty "delvaccia" moottorissa, ja vielä "isosta tynnyristä" :D
Tosin en ole maalari enkä tiedä mitä etua raskaan kaluston maalista voi olla ja miksi kaikkia autoja ei sellaisella ole sitten maalattu ?
Parempi olisi ainoastaan, että koko auto maalattu sillä "raptorilla" (lavapinnoite) :D
Daaz kirjoitti: To 16.03.2023 20:41 Ilmoituksessa lukee: "Sisusta on punainen plyyssi joka on mersedeksen kallein sisusta materiaali".

Tämä on yleinen harhaluulo, jota hoetaan alan piireissä ahkerasti. Veluuri ei kuitenkaan ollut tuolloin (eikä varmasti muulloinkaan) kallein verhoilumateriaali, vaan se oli nahka. Veluuri oli melkein yhtä kallis. Esimerkiksi kyseisenä vuonna 1988 nahkaverhoilu W124:n T-malliin maksoi 2718,90 D-markkaa, kun veluuri eli plyysi "vain" 2468,10 D-markkaa.

-Daaz
Joo, nuo nyt on sinällään noita tyhjiä myyntipuheita, ei niille ostajana mitään painoarvoa kannata antaa.

Jos 124:n etulokareita ei ole vaihdettu, näyttää ne tältä:
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/250/13475338

Jos vaihdettu, niin tältä:
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/13469439

Jos lokarit on ok, niin ovet ei satu:
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/200/13474251

Tuossa viimeisessä olisi hieno ulkoväri, onkohan alkuperäisväri? Auto ei vaikuta alkuperäiskuntoiselta...
Hintaa (5930€) ei puolla ainakaan seuraavat:
- 200D
- 487tkm
- Roiskeläppäviritykset
- Ovien sovitus
- Väyrysen 15" vanteet, nekin menisi vaihtoon
- Varusteet: Ohjaustehostin, radio (joka tietenkin on joku 2000-luvun diskovalotekele)
- Keksittekö muuta?

No ainakin moottoritila on siisti. Ja ulkoväri omaan silmään herkullinen, myönnettäköön.
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1461
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Re: Autolöytöjä kotimaasta :)

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Ulkoväri ei ole alkuperäinen. Minusta ovien istuvuudessa sinänsä ei ole suurtakaan vikaa - vaan joku tökkää takakyljissä. Onkohan tuosta kaaret joskus vaihdettu tai mankeloitu. Näyttää niin pullealta ja siksi ovien istuvuuskin peilaa hassusti. Plus tietenkin se, että jälkiasennettu muovipaneelit, maalattu ne virheellisesti korinväriin ja törmäysmuovit samoiten, nopeusmittari on vaihdettu isompikoneisesta eli kilometrit on mitä on. Saksasta tuotu kun penkinlämppärit puuttuu. Mieleen tulee lähinnä entinen tuuninkipeli josta yritetty tehdä orkkis maltillisempien vanteiden vaihdolla ja kalvojen poistolla. Sisältä ihan orkkiksen näköinen ja yllättävän siisti. Olin jopa hieman yllättynyt ettei löytynyt mainintaa "museorekisteröity" ( :lol: ) Leikinlasku sikseen, jos oikeasti orkkikseksi haluaa ja museorekisteriin niin tuo auton nykyinen pyyntihinta lisää ei edes riitä. Eikä olisi mitään järkeäkään. Jos olisi orkkiksena pidetty, kunnostettu sen mukaan samalla pieteetillä niin olisi aikalailla ensimmäisiä 124:ia mitä on tullut linjalta ulos. Sitten hinnassakin olis jotain järkeä.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Autolöytöjä kotimaasta :)

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Joo, Wiken havaintojen lisäksi voisi vielä mainita, että paitsi nopeusmittari, myös kojelauta on vaihtunut. Noin vanhassa ei olisi puulistaa. Mutta joo siistin näköinen sisältä, ei sitä käy kieltäminen.

Noi kaksi muuta, niin no joo 250 TD on aika karun ruosteinen tosiaan. Sitä ei voi sanoa, etteikö innovatiivisuutta olisi käytetty mm. takaluukun rekkarivalojen varjostinpellin rakentamisessa ja ilmansuodatinkotelon kiinnipitämisessä (kuormaliinalla). Aika karmea vehje, mutta myyjälle plussat siitä, ettei yritä kehua tuota ihan maasta taivaisiin aiheettomasti.

Toi kolmesatanen farkku taas on melkoinen kootut teokset kans. Vuosimallin perusteella pitäisi olla E-malli, ja konepelti onkin sen mukainen. Ja moottori. Istuimet, ovipahvit ja puskurit (tai ainakin niiden maalaustapa) ovat ajalta ennen vuoden -93 faceliftiä, ratti on jostain muusta autosta kuin tuosta alun perin (kuuluisi olla nahkapäällysteinen). Sisustahan on ollut nahkaa ja etupenkit sporttimalliset. Istuinten välissä ollut tavaraboksi on kadonnut johonkin ja sokerina pohjalla vaihteisto vaihtunut automaatista manuaaliksi. Ja mitä heleeeevettiä tolle matkustajan puolen airbagille on tapahtunut, että se näyttää tuolta?
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Autolöytöjä kotimaasta :)

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Wikke kirjoitti: Pe 17.03.2023 22:32
Ulkoväri ei ole alkuperäinen. Minusta ovien istuvuudessa sinänsä ei ole suurtakaan vikaa - vaan joku tökkää takakyljissä. Onkohan tuosta kaaret joskus vaihdettu tai mankeloitu. Näyttää niin pullealta ja siksi ovien istuvuuskin peilaa hassusti. Plus tietenkin se, että jälkiasennettu muovipaneelit, maalattu ne virheellisesti korinväriin ja törmäysmuovit samoiten, nopeusmittari on vaihdettu isompikoneisesta eli kilometrit on mitä on. Saksasta tuotu kun penkinlämppärit puuttuu. Mieleen tulee lähinnä entinen tuuninkipeli josta yritetty tehdä orkkis maltillisempien vanteiden vaihdolla ja kalvojen poistolla. Sisältä ihan orkkiksen näköinen ja yllättävän siisti. Olin jopa hieman yllättynyt ettei löytynyt mainintaa "museorekisteröity" ( :lol: ) Leikinlasku sikseen, jos oikeasti orkkikseksi haluaa ja museorekisteriin niin tuo auton nykyinen pyyntihinta lisää ei edes riitä. Eikä olisi mitään järkeäkään. Jos olisi orkkiksena pidetty, kunnostettu sen mukaan samalla pieteetillä niin olisi aikalailla ensimmäisiä 124:ia mitä on tullut linjalta ulos. Sitten hinnassakin olis jotain järkeä.
Lisäksi vielä tuo auton on ollut alunpitäen suomiauto 300 D, 737 classicweiss/sininen kangas. Valmistunut 03.06.85. Otteen järjestysnro n. 60/80.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1461
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Re: Autolöytöjä kotimaasta :)

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Timo L. kirjoitti: La 18.03.2023 00:20
Wikke kirjoitti: Pe 17.03.2023 22:32
Ulkoväri ei ole alkuperäinen. Minusta ovien istuvuudessa sinänsä ei ole suurtakaan vikaa - vaan joku tökkää takakyljissä. Onkohan tuosta kaaret joskus vaihdettu tai mankeloitu. Näyttää niin pullealta ja siksi ovien istuvuuskin peilaa hassusti. Plus tietenkin se, että jälkiasennettu muovipaneelit, maalattu ne virheellisesti korinväriin ja törmäysmuovit samoiten, nopeusmittari on vaihdettu isompikoneisesta eli kilometrit on mitä on. Saksasta tuotu kun penkinlämppärit puuttuu. Mieleen tulee lähinnä entinen tuuninkipeli josta yritetty tehdä orkkis maltillisempien vanteiden vaihdolla ja kalvojen poistolla. Sisältä ihan orkkiksen näköinen ja yllättävän siisti. Olin jopa hieman yllättynyt ettei löytynyt mainintaa "museorekisteröity" ( :lol: ) Leikinlasku sikseen, jos oikeasti orkkikseksi haluaa ja museorekisteriin niin tuo auton nykyinen pyyntihinta lisää ei edes riitä. Eikä olisi mitään järkeäkään. Jos olisi orkkiksena pidetty, kunnostettu sen mukaan samalla pieteetillä niin olisi aikalailla ensimmäisiä 124:ia mitä on tullut linjalta ulos. Sitten hinnassakin olis jotain järkeä.
Lisäksi vielä tuo auton on ollut alunpitäen suomiauto 300 D, 737 classicweiss/sininen kangas. Valmistunut 03.06.85. Otteen järjestysnro n. 60/80.
Okei, jaksoit Timo katsoa pidemmälle vielä. Siispä aika räikeästi "selvä tapaus".
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Autolöytöjä kotimaasta :)

Viesti Kirjoittaja dealer »

200D ...heh, onpa kyllä kerrassaan "kootuimmat teokset"
Sinänsä harrasteeksi ihan asiallisen näköinen kuvissa, eikä korin väriin maalatut helmatkaan haittaisi kun ei museoautoa haeta, mutta ei missään tapauksessa tuota autoa ostamaan jos vajaa 6 tonnia ajattelisi laittaa 124:ään rahaa. Pari kolme tonnia hinnaksi niin ehkä joku voisi harkita.
Olisi mielenkiintoista käydä koeajamassa, kun autossa mahdollisesti on edelleen 300D voimansiirto että miten jaksaa mennä viitosvaihteella.

250TD maininta "kovasta pohjasta" pelottaa kuitenkin, kun katsoo miten auto on muuten ruostunut. Konetilassakin ruostetta ruuveissa, muttereissa, alipainepumpun kannessa jne. Myyjällä ollut kuitenkin useita vuosia ja luottaisin paremmin kerrottuun kuin sellaisen auton kohdalla joka on ollut myyjällä kolme viikkoa... hintahan tuolla on kohdallaan, farkku diesel 124 vuoden leimalla ajokuntoisena ei alle puolentoista tonnin tarvitse myydä.

300TD:stä ei ole muuta hyvää sanottavaa kuin että etupenkit näyttää siisteiltä.
"Legendaarinen" "Unelma" ja "Vaihtohinta" riittävät kertomaan (minulle) ettei kannata soitella.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Autolöytöjä kotimaasta :)

Viesti Kirjoittaja karra »

https://autot.tori.fi/vaihtoautot/merce ... l/98068862 Mercedes-Benz CL 500 Coupe

Kiva väriyhdistelmä ja pienet kilsat. Äkkiä katsotuna edullinen, jos vertaa keskieuroopan hintoihin. Ei taida olla kelleen tuttu auto?

Kuva
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Autolöytöjä kotimaasta :)

Viesti Kirjoittaja Karel »

dealer kirjoitti: To 16.03.2023 19:23
Maininta "raskaan kaluston maalista" on minun mielestäni samanlainen kuin silloin tällöin nähtävät maininnat siitä miten on käytetty "delvaccia" moottorissa, ja vielä "isosta tynnyristä" :D
Tosin en ole maalari enkä tiedä mitä etua raskaan kaluston maalista voi olla ja miksi kaikkia autoja ei sellaisella ole sitten maalattu ?


Raskaan kaluston maalilla oletettavasti tarkoitetaan teollisuuden käyttöön tarkoitettuja polyuretaanimaaleja, jotka ovat kestävämpiä ja vahvempia kuin autoissa käytetyt akryylit. Kestävyys siis ihan eri luokkaa kuin ohuilla automaaleilla. Työskentely vaan on vaativampaa, jos oikeasti haluaa upean pinnan. Siinä luultavasti syy, miksi autoissa ei käytetä, eikä tavan tallaajalle olisi kulutusta kestävästä paksusta maalipinnasta mitään hyötyä.

Olen joskus harkinnut itsekin maalaavani jonkun käyttöharrasteauton esimerkiksi tällä: https://tikkurila.fi/teollisuus/tuotteet/temadur-90

Tuota olen hyvällä menestyksellä käyttänyt mm. veneiden ja moottoreiden ym. laitteiden maalaamiseen. Sävyksi saa värikartan mukaan käytännössä minkä vain, vaikka MB:n alkuperäissävyä vastaavaksi. Sisäpuolelta ulospäin tapahtuvaan puhkiruostumiseen tuo ei tietenkään auta mitään.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Autolöytöjä kotimaasta :)

Viesti Kirjoittaja Karel »

Wikke kirjoitti: La 18.03.2023 00:55
Timo L. kirjoitti: La 18.03.2023 00:20
Wikke kirjoitti: Pe 17.03.2023 22:32
Ulkoväri ei ole alkuperäinen. Minusta ovien istuvuudessa sinänsä ei ole suurtakaan vikaa - vaan joku tökkää takakyljissä. Onkohan tuosta kaaret joskus vaihdettu tai mankeloitu. Näyttää niin pullealta ja siksi ovien istuvuuskin peilaa hassusti. Plus tietenkin se, että jälkiasennettu muovipaneelit, maalattu ne virheellisesti korinväriin ja törmäysmuovit samoiten, nopeusmittari on vaihdettu isompikoneisesta eli kilometrit on mitä on. Saksasta tuotu kun penkinlämppärit puuttuu. Mieleen tulee lähinnä entinen tuuninkipeli josta yritetty tehdä orkkis maltillisempien vanteiden vaihdolla ja kalvojen poistolla. Sisältä ihan orkkiksen näköinen ja yllättävän siisti. Olin jopa hieman yllättynyt ettei löytynyt mainintaa "museorekisteröity" ( :lol: ) Leikinlasku sikseen, jos oikeasti orkkikseksi haluaa ja museorekisteriin niin tuo auton nykyinen pyyntihinta lisää ei edes riitä. Eikä olisi mitään järkeäkään. Jos olisi orkkiksena pidetty, kunnostettu sen mukaan samalla pieteetillä niin olisi aikalailla ensimmäisiä 124:ia mitä on tullut linjalta ulos. Sitten hinnassakin olis jotain järkeä.
Lisäksi vielä tuo auton on ollut alunpitäen suomiauto 300 D, 737 classicweiss/sininen kangas. Valmistunut 03.06.85. Otteen järjestysnro n. 60/80.
Okei, jaksoit Timo katsoa pidemmälle vielä. Siispä aika räikeästi "selvä tapaus".
Näin on. Arvonsa pitävät klassikot antavat hyvän pohjan jobbareiden puliveivauksille. Kun alkuperäinen hieno yksilö maksaa tyyliin kymppitonnin, niin yleinen harhakuvitelma tuntuu olevan, että roskiskamasta kasaan kyhätty kötöstys olisi sitten vähintään kuuden tonnin arvoinen. Näinhän asia ei ole. Ei sinnepäinkään. Mutta tähän jobbaaminen perustuu. Aina joku menee vipuun.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
dneproshin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
Paikkakunta: Joutseno

Re: Autolöytöjä kotimaasta :)

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Juu, jos olisi rahaa enemmän käytettävissä niin sitten ostaisin sen ”kymppitonnin alkuperäiskuntoisen”. Kun ei ole, niin parin-kolmen tonnin hintaluokassa mennään ja hyväksytään jonkin verran virheitä. Nuo ”kuuden tonnin viritelmät” jätetään välistä suosiolla, onneksi täällä on sen verran aktiivisia merkin tuntijoita että jää heti kiinni nuo viritelmät…

Tässä miellyttäisi kaikki…
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz ... 1&vifNav=Y

…paitsi että sedan, kromikaaret ja kerkeääkö tuolla 200D:llä mihinkään… Kuvat hieman epätarkat, mutta voisi olla ihan siisti, jos kromikaarien alta ei paljastu kauheuksia. Onko millainen lahottaja näissä nuo kaaret, vai laitetaanko ne vasta sitten kun alkaa jo lahoa puskea?
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Autolöytöjä kotimaasta :)

Viesti Kirjoittaja karra »

dneproshin kirjoitti: Ti 14.03.2023 21:58 Tätä en pysty kiistämään… Itsellä ehkä tällä hetkellä olisi hakusessa sellainen ympärivuotinen käyttöharraste, sellaiseen lystiin ei kannata museokuntoista uhrata.

Jos näihin linkattuihin autoihin liittyen joku keksii jotain käyttöautona ylläpitoon liittyviä sudenkuoppia, niin olisin sellaisistakin kiinnostunut. Nykyinen käyttöharrasteeni on Volvo 740 vuodelta -86, ja siihenkin joidenkin osien saaminen alkaa olla jo hieman vaikeaa. Esim. ko. auton Renix-sytytysjärjestelmä alkaa jo olla sellaista katoavaa kansanperinnettä…
Joutsenossa olisi kaverilla joutilas sininen W123 200D, se olisi hyvä ympärivuotinen käyttöharraste. Käsitykseni mukaan nyt ihan toimiva auto, se oli pois ajosta jonkin aikaa ja on elvytetty liikenteeseen.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Autolöytöjä kotimaasta :)

Viesti Kirjoittaja dealer »

Aito Lapin taksien taksi, ai että jos tuo on siinä kunnossa että saisi kohtuudella museokilpiin niin olisipa mahtava laittaa taksikyltti katolle erilaisia wanhojen autojen tapahtumia kierrellessä.
Hyvältä näyttää kyllä, valitettavan huonoissa kuvissa.

edit; niin ja voi sen kyltin toki laittaa vaikkei museolaite olisikaan :D
oulaistenliikenne.fi
dneproshin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
Paikkakunta: Joutseno

Re: Autolöytöjä kotimaasta :)

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

karra kirjoitti: La 18.03.2023 17:10
dneproshin kirjoitti: Ti 14.03.2023 21:58 Tätä en pysty kiistämään… Itsellä ehkä tällä hetkellä olisi hakusessa sellainen ympärivuotinen käyttöharraste, sellaiseen lystiin ei kannata museokuntoista uhrata.

Jos näihin linkattuihin autoihin liittyen joku keksii jotain käyttöautona ylläpitoon liittyviä sudenkuoppia, niin olisin sellaisistakin kiinnostunut. Nykyinen käyttöharrasteeni on Volvo 740 vuodelta -86, ja siihenkin joidenkin osien saaminen alkaa olla jo hieman vaikeaa. Esim. ko. auton Renix-sytytysjärjestelmä alkaa jo olla sellaista katoavaa kansanperinnettä…
Joutsenossa olisi kaverilla joutilas sininen W123 200D, se olisi hyvä ympärivuotinen käyttöharraste. Käsitykseni mukaan nyt ihan toimiva auto, se oli pois ajosta jonkin aikaa ja on elvytetty liikenteeseen.
Kuten jo sanoinkin, 123 aina tyylikäs ja omaan silmään juuri sopivan vanhanaikainen. No pystäri olisi vielä hieman kovempi tuossa suhteessa. Tuosta mainitsemastasi yksilöstä olisikohan lisätietoja mahdollista saada, tai käydä renkaita jopa potkimassa?
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Autolöytöjä kotimaasta :)

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Hei, suosittelen, että dneproshin perustaa oman ketjun W124 hankintaan, kuten Pontus aikanaan teki. Pidetään tämä ketju edelleen vähän tietyllä tavalla erikoisempien myyntibongausten ketjuna.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
dneproshin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
Paikkakunta: Joutseno

Re: Autolöytöjä kotimaasta :)

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

dealer kirjoitti: La 18.03.2023 17:12 Aito Lapin taksien taksi, ai että jos tuo on siinä kunnossa että saisi kohtuudella museokilpiin niin olisipa mahtava laittaa taksikyltti katolle erilaisia wanhojen autojen tapahtumia kierrellessä.
Hyvältä näyttää kyllä, valitettavan huonoissa kuvissa.

edit; niin ja voi sen kyltin toki laittaa vaikkei museolaite olisikaan :D
Hmm... Paljastaako rekisterikilven alkuosa Lapin läänin ja onko tuossakin sitten nuo takaoven tuhkakupit taksivaruste... Vai mistä tuon tiesit luokitella Lapin taksiksi?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Autolöytöjä kotimaasta :)

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joo, kilpi on Lapista ja varustelistan mukaan auo on taksivarustein.
oulaistenliikenne.fi
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Autolöytöjä kotimaasta :)

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Onko tuollaisia maahantuojan turbovirityksiä oikeasti tehty?
https://m.nettiauto.com/mercedes-benz/220/13089217
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Autolöytöjä kotimaasta :)

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

STT-Turboja asennettiin tuohon aikaan jonkun verran, TM:kin teki jutun sellaisesta. Sellaisesta lie kyse, mutta että maahantuojan toimesta... sitä voinee epäillä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Autolöytöjä kotimaasta :)

Viesti Kirjoittaja karra »

Timo L. kirjoitti: Su 19.03.2023 11:03 STT-Turboja asennettiin tuohon aikaan jonkun verran, TM:kin teki jutun sellaisesta. Sellaisesta lie kyse, mutta että maahantuojan toimesta... sitä voinee epäillä.
Museoinnissahan tuo on mennyt aikakautensa lisävarusteena, olisi voinut olla kyllä kuva konehuoneesta ... koska museoauto...

Kojelaudassa on isot halkeamat, noiden osalta käytännöt kait vaihtelee. Oma SL R107 pienen pienet halkeamat piti täyttää (sikamassalla), että oli edes jotain tehty asian eteen.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
dneproshin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
Paikkakunta: Joutseno

Re: Autolöytöjä kotimaasta :)

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Timo L. kirjoitti: La 18.03.2023 21:32 Hei, suosittelen, että dneproshin perustaa oman ketjun W124 hankintaan, kuten Pontus aikanaan teki. Pidetään tämä ketju edelleen vähän tietyllä tavalla erikoisempien myyntibongausten ketjuna.
Jatkan aiheesta tuolla:
viewtopic.php?f=3&t=217888
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2252
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Re: Autolöytöjä kotimaasta :)

Viesti Kirjoittaja cuuno »

[quote=Daaz post_id=1371582 time=1678981426 user_id=901]
Tässä onkin mielenkiintoinen viritys: kanta-auto on neliovinen 200 D (W123), ja siitä on tehty kaksiovisen 280 CE oikealla moottorilla niin, että vaihdettujen osien määrä jää 49 prosenttiin.

Jos kanta-autosta on otettu kaikki soveltuvat osat (etukansi, takakansi, etulokasuojat, etusäleikkö, lämmityslaite, vaihteisto, jäähdytin, polttoainesäiliö, etuakseli, taka-akseli, kojelauta sekä etu- ja takavalaisimet), noilla pääsisi juuri mukavasti 71 prosenttiin vaihdettuja osia. Ja sehän on... jaa, ei olekaan alle puolet. Sivuvilkkujen ja vanteiden osaosuuksia en edes laskenut.

Mitähän tuossa on tapahtunut? :think:

Tästä tapauksesta siis kyse: https://autot.tori.fi/vaihtoautot/merce ... 0/99553371

[img]https://images.tori.fi/api/v1/imagestor ... vif_images[/img]

-Daaz
[/quote]


Nämähän tehtiin aikoinaan niin että ensin vaihdettiin pelkkä kori.
Joskun myöhemmin vaihdettiin ”rikkoutuneen” moottorin tilalle moottori.
Loppu tulos oli lopulta täysin sama auto mikä oli luovuttajaksi hankittu.
Toki oli rehellisiä korin vaihtajiakin joukossa myös.
Vastaa Viestiin