Katselin tuolla varaston hyllyllä olevaa vanhaa taksamittaria ja tuli mieleeni, että onkohan tuolla minkälainen arvo?
Mittari on luultavasti 60 -luvun alkupuolelta, merkki on Halda ja valmistaja Haldex, Ruotsi. Tuntuu toimivan, heti kun käänsin vivun taksa-asentoon, niin alkoi raksuttamaan. Alkusummaksi tuli 4.10 markkaa. Mittari on muutenkin siisti. Siinä on tukevasta lattaraudasta valmistetut kiinityskorvalliset, ollut koko käyttöikänsä kiinni senaikaisissa Mersuissa.
Koko on noin 25cm x 20cm, neliömäinen. Mittaa ajan lisäksi myös kuljettua matkaa. Näyttötaulussa on monia eri numeroikkunoita. Täysin mekaaninen ja saa käyttövoimansa käsinviritettävästä mekanismista.
Onkohan tälläisellä toimivalla 60 -luvun taksamittarilla jo minkäänlaista museoarvoa?
Kävisi mielestäni hyvin vaikkapa jonkun museon kunnostamaan senaikaiseen taksi Mersuun.
Myös W123:sen aikaisia taksikaaren kupuja olisi muutama ylimääräisenä.
Vanha taksamittari
Vanha taksamittari
"Sydän ei tunne järjen ääntä"
Sanoi joku, joskus...
Ex:ät, monia käyttö- ja harraste Mersuja
Nykyiset:
MB W210 220CDI Aut. T-modell -02 "viimeisin hankinta, suurinpiirtein kunnossa"
MB W163 320 Aut. -98 "kunnossa, mutta liian kallis käyttökuluiltaan"
MB Unimog 280B 60-luvun lopulta "käyttöentisöity, täysin läpikäyty tekniikka"
MB W202 280 Aut. -93 "projekti"
MB W123 300D Manual -84 "projekti"
MB W123 240D Manual "projekti tai purkuauto"
MB W116 450SEL Automatic -79 "purkuauto"
MB W126 280SE Automatic -84 "purkuauto"
Sanoi joku, joskus...
Ex:ät, monia käyttö- ja harraste Mersuja
Nykyiset:
MB W210 220CDI Aut. T-modell -02 "viimeisin hankinta, suurinpiirtein kunnossa"
MB W163 320 Aut. -98 "kunnossa, mutta liian kallis käyttökuluiltaan"
MB Unimog 280B 60-luvun lopulta "käyttöentisöity, täysin läpikäyty tekniikka"
MB W202 280 Aut. -93 "projekti"
MB W123 300D Manual -84 "projekti"
MB W123 240D Manual "projekti tai purkuauto"
MB W116 450SEL Automatic -79 "purkuauto"
MB W126 280SE Automatic -84 "purkuauto"
Testaa www.huuto.net -sivulla.
Laita lähtöhinta esmes 20,- ja HV 100,- niin ei mene liian halvalla.
Älä ainakaan hävitä sitä!
Laita lähtöhinta esmes 20,- ja HV 100,- niin ei mene liian halvalla.
Älä ainakaan hävitä sitä!
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Jos ei halua hävittää, vaan testata, niin eikö hintavaraus ole liian pieni? Mistä sen tietää jos joku hullu innostuu?jorma-k kirjoitti:Testaa www.huuto.net -sivulla.
Laita lähtöhinta esmes 20,- ja HV 100,- niin ei mene liian halvalla.
Älä ainakaan hävitä sitä!
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial