w 169 kolahdukset.
w 169 kolahdukset.
Hei
Meillä on W 169 pikkuauto vm. 2005. Ajettu 52 tkm.
Meitä arveluttaa etupäästä tulevat kolahdukset töyssyyn ajettaessa.
Ääni tuntuu tulevan kuskin puolelta, ylhäältä.
Pelkääjänpuoleltakin kuuluu, mutta paljon harvemmin.
Kävin leimaamassa auton ja katsastusmiehen kanssa emme löytäneet mitään
väljää/irtonaista ainakaan alhaalta käsin.
Onko iskarit vialliset ? Testin mukaan kuitenkin tasaisen hyvät.
Iskarin yläpään laakeri ?
Jouset ?
tyyppivika ?
Vinkeistä kiittäen ,
Matilda
Meillä on W 169 pikkuauto vm. 2005. Ajettu 52 tkm.
Meitä arveluttaa etupäästä tulevat kolahdukset töyssyyn ajettaessa.
Ääni tuntuu tulevan kuskin puolelta, ylhäältä.
Pelkääjänpuoleltakin kuuluu, mutta paljon harvemmin.
Kävin leimaamassa auton ja katsastusmiehen kanssa emme löytäneet mitään
väljää/irtonaista ainakaan alhaalta käsin.
Onko iskarit vialliset ? Testin mukaan kuitenkin tasaisen hyvät.
Iskarin yläpään laakeri ?
Jouset ?
tyyppivika ?
Vinkeistä kiittäen ,
Matilda
Re: w 169 kolahdukset.
Terve,
Veikkaan että jousi on yläpäästä poikki. Hankala nähdä/paikantaa, mutta omassa oli juuri samanlaista kolahtelua, ja siitä selvisi jousen vaihdolla (ajettu silloin n. 45 000km). Jännä muuten että VEHO ei pidä uuden A-sarjan jousia varastossa Suomessa, vaan tilasivat Saksasta. Tosin logistiikka tuntuu olevan kunnossa, kun tuli parissa päivässä...
Kerro ihmeessä kun saat selville mikä oli vikana.
En tiedä noista tyyppivioista, entisestä mersustakin katkesi toinen etujousi jossakin vaiheessa. Eihän nuo maksa tietysti kun muutaman kympin, mutta onhan siitä aina vaivaa vaihdella niitä. Eikä ole kokemusta muista automerkeistä kun mersuista, niin ei osaa sanoa että onko tuo yleistä vai harvinaista että jousia menee...
Veikkaan että jousi on yläpäästä poikki. Hankala nähdä/paikantaa, mutta omassa oli juuri samanlaista kolahtelua, ja siitä selvisi jousen vaihdolla (ajettu silloin n. 45 000km). Jännä muuten että VEHO ei pidä uuden A-sarjan jousia varastossa Suomessa, vaan tilasivat Saksasta. Tosin logistiikka tuntuu olevan kunnossa, kun tuli parissa päivässä...
Kerro ihmeessä kun saat selville mikä oli vikana.
En tiedä noista tyyppivioista, entisestä mersustakin katkesi toinen etujousi jossakin vaiheessa. Eihän nuo maksa tietysti kun muutaman kympin, mutta onhan siitä aina vaivaa vaihdella niitä. Eikä ole kokemusta muista automerkeistä kun mersuista, niin ei osaa sanoa että onko tuo yleistä vai harvinaista että jousia menee...
Re: w 169 kolahdukset.
Kiitti vinkistä ! Jousi tosiaan näyttää ehjältä niin paljon, kun alhaalta näkee. Iskari lienee ehjä, kun on kuivakin ja testissä hyvä.
Takajouset on jo vaihdettu. Mikä näitä riivaa ?
Vien huomenna auton hoitolaan, missä uusitaan kaikki 5 ovea. Tarina ja syy on tuttu kaikille.
Mutta pitikö hankkia samalta alihankkijalta jousetkin kun halvalla sai ? :-/
Matilda
Takajouset on jo vaihdettu. Mikä näitä riivaa ?
Vien huomenna auton hoitolaan, missä uusitaan kaikki 5 ovea. Tarina ja syy on tuttu kaikille.
Mutta pitikö hankkia samalta alihankkijalta jousetkin kun halvalla sai ? :-/
Matilda
Re: w 169 kolahdukset.
Yksi mahdollinen kolahduksen syy voisi olla kuluneet jarrusatulan tapit. Yritä ajaa samoihin paikkoihin, missä se kolahtelee, jalka hivenen jarrulla, jos noin hiljenee, voi syy löytyä sieltä.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Re: w 169 kolahdukset.
Se jousi ei muuten katkee yläpäästä vaan alapäästä. PS. W168:ssa oli ihan samanlaisia mystisiä kolahduksia, jotka ei muuttuneet 100 tkm matkalla mihinkään, mutta ei niitä katoamaankaan saanu vaikka kaikki osat vaihtoi. Veikkaan että muovinen sisälokari poksuu
Re: w 169 kolahdukset.
Joo, ei sitä ainakaan tunkin päällä rengas irti ollessa nähnytkään. Ihmettelin vaan että mikä h**vetti siellä kolisee! OT: Vaihtavatko muuten ovet takuuseen?Matilda kirjoitti:Jousi tosiaan näyttää ehjältä niin paljon, kun alhaalta näkee. Takajouset on jo vaihdettu. Mikä näitä riivaa ?
Vien huomenna auton hoitolaan, missä uusitaan kaikki 5 ovea. Tarina ja syy on tuttu kaikille. Mutta pitikö hankkia samalta alihankkijalta jousetkin kun halvalla sai ? :-/
Voiko olla vasta 52 000km ajetussa autossa? Tuokin kyllä varmasti aiheuttaa jonkinlaista kolahtelua.Antti V kirjoitti: Yksi mahdollinen kolahduksen syy voisi olla kuluneet jarrusatulan tapit. Yritä ajaa samoihin paikkoihin, missä se kolahtelee, jalka hivenen jarrulla, jos noin hiljenee, voi syy löytyä sieltä.
Nyt en olekaan enää varma kun masaf1 sanoit... W201:sestä katkesi alapäästä, mutta mulla oli semmoinen kuva että tuossa W169:ssä katkesi yläpäästä, melko pieni pätkä näkymättömissä... Tästähän on siis jo aikaa muutama kuukausi, ja tuo muisti on niin hyvä kun on tää alkava AIDSHaimerin tauti... Perhana. Huollossa siis vaihtoivat, muistaisi varmasti paremmin jos olisi itse vaihtanut, mutta ihan kuin muistaisin huoltomiehen näyttäneen jousta joka oli poikki nimenomaan yläpäästä. Mutta en nyt ole varma, yleensä kannattaa uskoa masaf1:stämasaf1 kirjoitti:Se jousi ei muuten katkee yläpäästä vaan alapäästä. PS. W168:ssa oli ihan samanlaisia mystisiä kolahduksia, jotka ei muuttuneet 100 tkm matkalla mihinkään, mutta ei niitä katoamaankaan saanu vaikka kaikki osat vaihtoi. Veikkaan että muovinen sisälokari poksuu
--------
OT: Pitäis ehkä tehdä joku tutkimus, montako prosenttia foorumin mersukirjoitteluista on sävyltään negatiivista, ja yllättävän "mersuvastaista"? Onko muiden automerkkien foorumeilla näin masentavaa luettavaa omasta automerkistä? Joskus tuntuu että jos kirjoittaa jotain positiivisia kokemuksia mersuista, niin on jotenkin outo. Onko mersun omistajilla rima niin korkealla auton suhteen että tulee paljon kritiikkiä, vai mikä? Tietysti mielipahan ymmärtää jos kallis "premium" -auto ruostuu käsiin, mutta joskus tuntuu silti liian ankaralta kirjoittelu. Toisaalta ihmettelen myös kirjoituksia tyyliin: "Heippa, ostin tuossa 1 000 000 kilometriä ajetun E-sarjan mersun 1500 EUR:olla, kun halavalla sai! Missähän on vika kun se ei ole enää uutta vastaava, vai onko mersu yksinkertaisesti vaan niin pa*ka auto!?"
Itse olen ollut hyvin tyytyväinen tuohon A-sarjalaiseenkin: mielestäni hyvä ajaa, bi-xenonit on todella hyvät, sisätilojen EASY-VARIO-PLUS -muunneltavuus loistava, 180 CDI kuluttaa vähän ja vääntöä riittää kuin pienessä kylässä jne. Ei paljon pahaa sanottavaa. Oma yksilö lienee joku "maanantaikappale" kun ei ole vielä alkanut ruostumaankaan? *Kop, kop, koputtaa puuta...*. Sori että avauduin /OT
Re: w 169 kolahdukset.
Kylmaar ne on siten tehty, että tahallaan heikennetty kohta on viis senttiä alapäästä rautaa pitkin ylöspäin. Eli heikentynyt/väsynyt tai rikkoutuva jousi katkee todennäköisesti aina samasta paikasta, aiheuttaen sen että se 5 cm pätkä jää sinne kupin pohjalle nätisti ja katko ei vaikuta ajettavuuteen (eli metsähallitus ei kutsu, vaikka katkeis 200 km/h vauhdissa) ku narskumisena kun se katkennu jousi hinkkaa päästään siihen pätkään. Muu jousi kestää sitä katkokohtaa selkeesti pidempään/enempi, jolloin on hyvin aikaa huomata omituinen narina tai katsurisetä sitten sanoo että "sulla on jousi poikki" jos/kun ei itse huomaa koska eihän tuonne näe ilman että pyörä on irti. Näin mullakin w210:ssa kesällä toinen jousi napsahti poikki. Tilalle laitettiin korjaamolla vaan ko. puolen jousi uusiksi. Pari kk myöhemmin katkesi vasen etujousi ihan samalla tavalla, huomasin kun ajoi vauhtitöyssyn päältä alas ja narahti aina samalla tavalla. Sama oli A-mersussa, paitsi että vaihatin molemmat takajouset kerralla kun toinen napsahti poikki.Matti_L kirjoitti:Nyt en olekaan enää varma kun masaf1 sanoit... W201:sestä katkesi alapäästä, mutta mulla oli semmoinen kuva että tuossa W169:ssä katkesi yläpäästä, melko pieni pätkä näkymättömissä... Tästähän on siis jo aikaa muutama kuukausi, ja tuo muisti on niin hyvä kun on tää alkava AIDSHaimerin tauti... Perhana. Huollossa siis vaihtoivat, muistaisi varmasti paremmin jos olisi itse vaihtanut, mutta ihan kuin muistaisin huoltomiehen näyttäneen jousta joka oli poikki nimenomaan yläpäästä. Mutta en nyt ole varma, yleensä kannattaa uskoa masaf1:stä
Re: w 169 kolahdukset.
Nyt vihdoinkin saimme kolahdukset hiljenemään.
Vasemmalta ylhäältä rupesi nimittäin kuulumaan pahaa kolinaa lähes kokoajan.
Jousi oli poikki ALHAALTA, vaikka ääni tuntui tulevan ylhäältä. No, jousihan on kohtuu ylhäällä...
Naps naps klonk kolahdukset muuttuivat siis iloiseksi metallinpalasen "tanssiääneksi" jousenpätkän irrotessa kokonaan.
Nyt on hiljaista ja mädät ovetkin lienee kierrätyksessä.
Ovet muuten maksoivat meille 740,-. Listahinta lienee 1400 e/kpl. 5 ovea. Alunperin tehdas lupasi korvata 80 %.
Sain kuitenkin neuvoteltua Vehon tulevan vastaan 10%. Olemme huoltaneet siellä autojamme vuosikaudet. Tälläkertaa kannatti maksaa "merkkihuoltolisää", vaikka
silti harmittaa tuollainen turha "ylimääräinen" rahanmeno.
Matilda
Vasemmalta ylhäältä rupesi nimittäin kuulumaan pahaa kolinaa lähes kokoajan.
Jousi oli poikki ALHAALTA, vaikka ääni tuntui tulevan ylhäältä. No, jousihan on kohtuu ylhäällä...
Naps naps klonk kolahdukset muuttuivat siis iloiseksi metallinpalasen "tanssiääneksi" jousenpätkän irrotessa kokonaan.
Nyt on hiljaista ja mädät ovetkin lienee kierrätyksessä.
Ovet muuten maksoivat meille 740,-. Listahinta lienee 1400 e/kpl. 5 ovea. Alunperin tehdas lupasi korvata 80 %.
Sain kuitenkin neuvoteltua Vehon tulevan vastaan 10%. Olemme huoltaneet siellä autojamme vuosikaudet. Tälläkertaa kannatti maksaa "merkkihuoltolisää", vaikka
silti harmittaa tuollainen turha "ylimääräinen" rahanmeno.
Matilda
Re: w 169 kolahdukset.
On se raakaa kun joutuu maksaan 740 € siitä, että kittaukset on tehty väärällä ja paskalla kitillä jo alun perin, ja vika on ollut tiedossa jo vuosikausia. 2007 jo todettiin, että W169 ruostuu luukuista noiden susipaskojen kittausten alta. Tämmösten vikojen korjaaminen pitäs mennä 100 % maahantuojalle/tehtaan piikkiin, kuten esim. Fordilla ja Mazdallakin menee ku nuo Focukset ja 6:t happanee silmissä. Työkaverilla mätäni 2 vuotta sitten vm. 2003:sta Focuksesta kaikki ovet ihan täysin kukkiviksi, niin tehdas korjasi ja korvasi ilmaiseksi uudet 4 ovea + takaluukun + sijaisauton koko operaation ajaksi, eikä tarvinut edes kysyä että kuka maksaa kun lähtökohta oli jo valmiiksi se, että tottakai tommosen jo kauan tiedossa olleen tyyppivian korjaaminen kuuluu tehdä ilman, että asiakkaalle siitä aiheutuu kustannuksia.
Re: w 169 kolahdukset.
Oliko tuolle omavastuulle jokin syy, lommoja ovissa, aukko huoltokirjassa tms.? Tuon ikäisissä ovet on uusittu ilman omavastuuta, jos mitään erityistä syytä omavastuulle ei ole ollut.Matilda kirjoitti:Ovet muuten maksoivat meille 740,-. Listahinta lienee 1400 e/kpl. 5 ovea. Alunperin tehdas lupasi korvata 80 %.
Sain kuitenkin neuvoteltua Vehon tulevan vastaan 10%. Olemme huoltaneet siellä autojamme vuosikaudet. Tälläkertaa kannatti maksaa "merkkihuoltolisää", vaikka
silti harmittaa tuollainen turha "ylimääräinen" rahanmeno.
w450
ex. w209, w169
ex. w209, w169
Re: w 169 kolahdukset.
Syy, miksi jouduimme maksamaan oli ilmeisesti yksi puuttuva VEHON leima.
Edellinen omistaja oli ilmeisesti yrittänyt säästää.
Kuittikin oli syrjähypystä, liki 1000 euroa. ( jarruja ja jousia yms. 44 tkm. ? ! )
Meillä oli aikanaan focus 2002, missä tehtiin sama operaatio täysin ilmaiseksi.
Auto tosin oli parisen vuotta vanha ja merkkihuollettu.
Luulisi tosiaan Mesen tehtaan maksavan kaikki viulut, kun munivat kittinsä. Se olisi
tietenkin reiluinta kuluttajaa kohtaan leimoista huolimatta...
Pitäisköhän ostaa joku Kia tai hyndyäi, jos tästä ikinä pääsee eroon..............
Matilda
Edellinen omistaja oli ilmeisesti yrittänyt säästää.
Kuittikin oli syrjähypystä, liki 1000 euroa. ( jarruja ja jousia yms. 44 tkm. ? ! )
Meillä oli aikanaan focus 2002, missä tehtiin sama operaatio täysin ilmaiseksi.
Auto tosin oli parisen vuotta vanha ja merkkihuollettu.
Luulisi tosiaan Mesen tehtaan maksavan kaikki viulut, kun munivat kittinsä. Se olisi
tietenkin reiluinta kuluttajaa kohtaan leimoista huolimatta...
Pitäisköhän ostaa joku Kia tai hyndyäi, jos tästä ikinä pääsee eroon..............
Matilda
Re: w 169 kolahdukset.
JEEEEEES!!! Arvasin oikeinMatilda kirjoitti:Jousi oli poikki
"Ihanan kallista!!!", vai miten se DNA:n mainos menikään...Matilda kirjoitti:Ovet muuten maksoivat meille 740,-
Joo, kyllä tuntuu että on aika kohtuutonta pistää ASIAKAS maksamaan TEHTAAN VALMISTUSVIRHEESTÄ?!
Itse käytin alkuviikolla A:n melko suppeassa, perus- "C-huollossa": 425EUR. Siihen kyllä kuuluu myös ruostetarkastus. Onneksi omassa autossa on kaikissa huolloissa Mercedes-Benz -leima... jopa tavaratilan kaukalomatto on asennettu Mercedes-Benz -huoltamossa! Eli sekään ei voi olla syy evätä takuuta autosta Kyllä mua nauratti kun olivat veloittaneet peräkontin kaukalomaton paikalleen viskaamisesta 8EUR tuossa kesällä Kysyivät vaan että saako laittaa paikoilleen, niin sanoin että laittakaa vaan. Jos olis tiennyt että siitä veloitetaan erikseen, niin oisin kyllä laittanut sen itse paikalleen, n. 3sek homma... Joo...Matilda kirjoitti:...yksi puuttuva VEHON leima
Ai meinaat vaihtaa kunnon 7-vuoden takuulla olevaan autoon näiden saksanromujen sijaan?! Se on kuule saksalainen laaduntunne mikä rokkaa Eiku kato vaan lisäilee välillä 3-litraa longlifea koneeseen, ja sinisen savupilven saattelemana "on the road!" Mersulla kun ajelee niin voi kuvitella kuuluvansa ylempään sosiaaliluokkaan, ainakin hetkellisesti, kuten se karvahattuinen savolais-ukko jonka näin äsken lähikaupan pihassa juomassa maitoa suoraan purkista W210 E-sarjalaisen ratin takanaPitäisköhän ostaa joku Kia tai hyndyäi, jos tästä ikinä pääsee eroon
Älä nyt myy kun olet saanut auton kuntoon! Nyt vaan kovaa ajoa!
T. Nimim. "Ruostetta odotellessa"
-Matti-