124 käy kylmänä 5 minuuttia...pumppuvika?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mikasaren
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 22.10.2003 15:21

124 käy kylmänä 5 minuuttia...pumppuvika?

Viesti Kirjoittaja mikasaren »

300TE bensa -87

Eli oireet seuraavat:

Kylmänä käynnistyy hienosti ja ajella voi viitisen minuuttia. Sitten rupeaa tyhjäkäynti pätkimään ja hetikohta sammuu auto. Veivaaminen saa aikaiseksi satunnaisia tussauksia pakosarjassa.. Puolipäivää valohoitoa ja taas käynnistyy.

Eli pähkin että kylmäkäynnillä bensan saanti on taattua ja hyvää mutta kun pitäisi aloittaa normaali lämmin käynti, niin sitten mitään ei saadakkaan.

Kaksi kysymystä: mikä on rikki?

Ja miten tämän saa ajettua korjaamolle? eli kuinka saan huijattua anturin luulemaan että suto on "kylmä". Otin jo anturin venttiilikopan kannesta irti, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta.

tv mika
Avatar
pasik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 01.12.2003 15:00

Viesti Kirjoittaja pasik »

En tunne em. auton ruiskusydeemiä tarpeeksi hyvin. Auto käy kylmänä tyhjääkäyniä, mutta kestääkö kone antaa kierroksia? (voisi olla, että kone käy vain kylmäkäynnistyssuuttimen varassa. Tarkista vielä, että vika on varmasti polttoainepuolella irroittamalla ruiskusuutin, ja katsomalla tuleeko sieltä bensaa. Vaihtoehtoisesti voit antaa koneelle puolen desin huikat, jolloin koneen pitäisi käynnistyä hetkeksi.) Paremmin tietävät neuvokoot lisää..
mikasaren
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 22.10.2003 15:21

Viesti Kirjoittaja mikasaren »

pasik kirjoitti:En tunne em. auton ruiskusydeemiä tarpeeksi hyvin. Auto käy kylmänä tyhjääkäyniä, mutta kestääkö kone antaa kierroksia? (voisi olla, että kone käy vain kylmäkäynnistyssuuttimen varassa. Tarkista vielä, että vika on varmasti polttoainepuolella irroittamalla ruiskusuutin, ja katsomalla tuleeko sieltä bensaa. Vaihtoehtoisesti voit antaa koneelle puolen desin huikat, jolloin koneen pitäisi käynnistyä hetkeksi.) Paremmin tietävät neuvokoot lisää..
Kestää mainiosti kierroksia kylmänä. Ja tyhjäkäynti moitteeton.

Käytös on täysin ennustettavaa: kylmänä käynnistyy ja kukkuu mainiosti -> moottori lämpenee: ei käy.

En ole kipinöitä tarkistanut koska mikäs sen sytytyksen maadottaisi lämpimänä? Huikkajuttua voisi kokeilla..

Jatkamme selvitystä..

tv mika
Ville S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Su 05.10.2003 19:35
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Kylmäkäynnistysssutin on käytössä käynnistyshetkellä enintään muutamia sekunteja eli pelkästään sen voimin kone ei kauaa käy.

Itse vikaa voisi katsella myös sytkäpuolelta, esim. puolan ja pääteasteen paikkeilta. Kun vehkeet lämpiää niin tulee katkos.
E 290TDT Avantgarde
mikasaren
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 22.10.2003 15:21

Viesti Kirjoittaja mikasaren »

Ville S. kirjoitti:Kylmäkäynnistysssutin on käytössä käynnistyshetkellä enintään muutamia sekunteja eli pelkästään sen voimin kone ei kauaa käy.

Itse vikaa voisi katsella myös sytkäpuolelta, esim. puolan ja pääteasteen paikkeilta. Kun vehkeet lämpiää niin tulee katkos.

Nonnniin.. jakajan kannen hiili oli huonossa kunnossa ...melkein uusi kansikin...ja vaihtoon ja taas toimii!

Eipä ollut kumma vika.. yksinkertaisin asia pitäisi tarkistaa aina ensin..

Kiitokset hyvistä vinkeistä!


tv mika
Vastaa Viestiin