ruostetta pukkaa MB vuodelta 2006 (c-sarja)

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

ruostetta pukkaa MB vuodelta 2006 (c-sarja)

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Ikävä kyllä mutta ei taida sittenkään ruostumisongelmat olla mersuissakaan vielä ohitse . Klikkaa sivun pikkukuvia.

http://www.automerkit.fi/uutiset-trendi ... levyt.html
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
viheik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: Su 20.08.2006 22:05
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja viheik »

Se on jännä asia kun jos mersu ruostuu niin siitä nostetaan hirveä metakka mutta jos jokin muu auto ruostuu niin siitä ei puhuta mitään. Asia on näin oli se ongelma mikä tahansa.
E220cdi -16 AMG Sedan 2020 ->
Ex.C220cdi -05 Avantgarde Sport Sedan 2008 -> sukupolvenvaihdoksella siirtyi pojalle. Poistunut.
Ex.W639 111. 2009 Poistunut
Ex.W447 116. 2018 Poistunut
W447 116. 2017
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Se ei ollut pointtini vaan se että minulle (ehkä myös muille) on jäänyt sellainen kuva , että ruostesuojaus olisi parantunut väyrysen jälkeen mutta ... ?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Kyllä ne nyt kaikki pohjasta ruostuu jos ei vie uutena suojaukseen. Eihän uusissa autoissa ole juuri mitään massaa pohjassa. Hyvä kun pohjamaali löytyy.

Mutta siis mersullahan oli se ongelma että ruostui myös päältä jossa maalit on.

Ja onhan niitä muitakin autoja mitkä ruostuu jos ei laita suojaa pohjaan. Ennen maahantuojat taisi aina laitattaa ruostesuojaukset suomeen tulevilla autoilla.

Sieltä voi katsella kuvia myös muista autoista.

http://www.finikor.fi/index.php?option= ... &Itemid=37
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:15

Viesti Kirjoittaja PEPI »

Minä ainakin omaani w211 e320 -06 faceliftin niiin vein heti ostettuani suoraan ruostesuojaamoon.

Autohan on saksan tuonti ja sillä ei oo ajettu vielä ainuttakaan suola talavia täälä. Minua ois ainakin kyrsiny keväällä, jos en ois sitä sinne vieny. Hintakaan ei ollu paha. Käsittely makso 500€ sisälti koko auton laseista alaspäin + kovavahan + kaheksi päiväksi sijaisauton. Voi kait tuon viissatasen käyttää huonomminkin, vai? :D
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

PEPI kirjoitti:Minä ainakin omaani w211 e320 -06 faceliftin niiin vein heti ostettuani suoraan ruostesuojaamoon.

Autohan on saksan tuonti ja sillä ei oo ajettu vielä ainuttakaan suola talavia täälä. Minua ois ainakin kyrsiny keväällä, jos en ois sitä sinne vieny. Hintakaan ei ollu paha. Käsittely makso 500 sisälti koko auton laseista alaspäin + kovavahan + kaheksi päiväksi sijaisauton. Voi kait tuon viissatasen käyttää huonomminkin, vai? :D
vois käyttää huonomminkin.....rumaan maksulliseen naiseen.... :D
Opel, "weird lieben autos"....
Timo N
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1523
Liittynyt: Pe 29.01.2010 14:25
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja Timo N »

muistan tos 10 vuotta takaperin meillä töissä yks levyseppä osti uuden auton ja kehu et meinaa jättää sen pojalleen, niin kysäsin et kai suojautit niin meinas et ei tarvi vielä, myyjä oli sanonu et sit joskus 3 vuoden päästä, no huhhuh, metallimies jonka pitäis tietää että rauta ruostuu mut niin vaan usko sitä automyyjää :cry:
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Vain suomessa 2006 mallinen auto on uusi. Missä kohtaa autosta tulee käytetty?
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

PEPI kirjoitti:Käsittely makso 500€ sisälti koko auton laseista alaspäin + kovavahan + kaheksi päiväksi sijaisauton.
Missäs tuohon hintaan saa?
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
jhelen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ti 01.12.2009 14:20

Viesti Kirjoittaja jhelen »

Ostin myös itse w211 faceliftin saksasta huhtikuussa, ei ollut edes jarrulevyjen keskiöt ruosteessa, ja elokuussa massattiin auto kokonaan. Tectyl massaamo porissa 750 egee. Vähän mietitytti massauttaako vai ei mut ajattelin että tolla 750 eurolla ei kovin kummoista peltiremppaa teetä. Joten massaukseen. Automyyjien puheet on muutenkin vähän niin ja näin, tuntuu välillä ettei niitä edes kiinnosta ottaa selvää autoista mitä myyvät.
CLk silber
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 16.08.2009 13:06

Viesti Kirjoittaja CLk silber »

Muistan kun toin ekan "tuontiauton" oisko ollu 02-03,niin alko jotkut irvileuat naamailee,että on mällipeli,kun silloin n:10vnhassa autossa,oli vielä tukivarret ja jarrulevyn suoja lähes uudessa maalissa,ja jossain kohtaa oli jotain tarroja/lappuja vielä ihan luettavissa :D siis alustassa :!:

Tosin ihmettelin sitä aluks vähän itsekin,mut nyt vuosien varrella se on selvinny :D on vaan pakko uskoa että pelit säilyy tuolla kekieuroopassa paremmin!!

Joo ja kaikki autot menee kyllä suojaukseen heti kun suomeen saapuu ainakin mulla :!:
C 240 T -02
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Automyyjilla taitaa olla semmonen taka-ajatus että 3 vuoden jälkeen pitäis tulla ostamaan uusi auto... :D
CLk silber
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 16.08.2009 13:06

Viesti Kirjoittaja CLk silber »

Tai mieluten jokavuosi kun käyttäjä kävis uuden ostamassa,niin olis hyvä :?: :D
C 240 T -02
Wertikal
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 03.11.2008 21:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Wertikal »

Karmiva totuus taiaa olla se, että uuden ostajaa ei kiinnosta koko asia, sillä pitää autoa max. kolme vuotta ja siinä ajassa ruoste ei näy. Vaihtoautona se ei vaikuta myöskään vielä hintaan.
Sama pätee leasing autoihin, joita autokannasta on yli kolmannes. Ongelma tulee vasta kun autolla on ikää noin 5-6 vuotta ja se rupeaa jo putoamaan merkkiliikkeen vaihtoautoista "kanahäkki" linjalle.

Näin tämä ongelma on kolmannen omistajan ongelma. Hän ei enää käy merkkihuollossa ja ei osta uutta autoa, vaan vaihtaa autoja 5-9 vutiaiden välimaastossa.

Maailmalla auton arvo rupeaa olemaan jo lähes nolla, joten ei muuta kuin uutta kehiin.

Ei ulkomailla ole tällaisia kelejä tai suolaa. Autojakin pidetään paljon lyhyemmän aikaa. Näin ei se asia tehdastakaan paljoa kiinnosta.

Jos tehdas ruostesuojaisi auton paremmin, se maksaisi _veroineen_ sen 500-700 €. Uuden auton ostajaa se ei kiinnosta niin autoja myytäisiin vähemmän, koska hintakilpailukyky olisi huonompi. Hänen hyvityshintaankaan se ei vielä ehdi vaikuttaa.

Millä saisi uuden ostajan / leasing yhtiön kiinnostumaan asiasta??


Se olisi avain ruosteeseen.
Avatar
rteasp
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: La 23.04.2005 10:25

ruostuminen

Viesti Kirjoittaja rteasp »

toin väyrysen 2003 saksasta suomeen, heti ruostesuojattiin, meni pari vuotta , ruostuminen alkoi, veho korjaili useamman kerran, nyt auto karrmeessa ruosteessa, ei sillä ruostesuojauksella ole mitään apua
Avatar
waiski10
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: Ke 11.05.2005 22:02
Paikkakunta: jyväskylä mlk

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

2008 ja vaihdetaan vänkärin puolen ovet, takaluukku osamaalataan. Etuovi varmaan kevääseen mennessä puhki, kesti vain tuo vehon takuu rulianssi ennen korjauspäätöksen tuloa n. 5kk. Ai nii, "suomiauto" ja huollettu kaikkihuollot merkkiliikkeessä. 139tkm. YES.
Avatar
sl350
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 197
Liittynyt: Ti 14.10.2003 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sl350 »

Itse ko auton suojannut, kannattaa niiden muovien alle välillä katsella. Aikamoinen määrä kuraa siellä oli.
BMW 330iA Cabrio m-sport-09
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

jupehalm kirjoitti:Kyllä ne nyt kaikki pohjasta ruostuu jos ei vie uutena suojaukseen. Eihän uusissa autoissa ole juuri mitään massaa pohjassa. Hyvä kun pohjamaali löytyy.

Mutta siis mersullahan oli se ongelma että ruostui myös päältä jossa maalit on.
Ennen olikin just näin: 17-vuotias S124 on aavistuksen kuppaa kokenut etuvilkun alta ja a-tolpasta sekä antennin alta. Alustassa sitä vastoin ei voi alla käyden nähdä ruosteeseen viittaavaa. :?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ensimmäinen 124:seni oli alle 10 vuotias kun hitsailin jo paikkaa pohjaan, myös etulokareissa oli läpireiät. Aika kultaa muistot muttei ole ihan vielä unohtunut :wink:
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: ruostuminen

Viesti Kirjoittaja Jolle »

rteasp kirjoitti:toin väyrysen 2003 saksasta suomeen, heti ruostesuojattiin, meni pari vuotta , ruostuminen alkoi, veho korjaili useamman kerran, nyt auto karrmeessa ruosteessa, ei sillä ruostesuojauksella ole mitään apua
Ei suojaaminen auto jos auto ruostuu päälipuolelta :D

Itsellä on w203 mersu vuodelta, suojattu uutenaan ja sitten kun tuli meille 5 vuotta vanhana. Eikö ole maalattu eikä tarviikkaan koska ei ole ruosteessa mistään... Alustan saa pysymään massalla ja pellit älyttömällä puunaamisella :shock:
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Saksassakin ainakin Baijerissa käytetään runsaasti suolaa lumen sulattamiseen teiltä. Sitä käytetään joka kelillä toisin kuin Suomessa missä suolaa levitetään vain nollakelillä. Toisaalta talvi on siellä lyhyempi ja kosteuden ja suolan vaikutusaika autoihin on lyhyempi.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Jonze
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: Ma 23.11.2009 19:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jonze »

Itse muistelen lukeneeni, että Saksassa käyttävät sellaista suolaa (kaliumformiaatti?), joka ei ruostuta samalla tavalla kuin perinteinen suola (natriumkloridi?). On toki kalliimpaa kuin tavallinen suola.
S204
teem085
Mersumies
Mersumies
Viestit: 525
Liittynyt: Ti 14.10.2008 18:40
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja teem085 »

Kyllä se ruostuminen riippuu vähän siitäkin että miten sitä autoa pesee jne...

Vaikka käyttää vähintään kerran viikossa autoa pesukoneessa,niin ei kone pese samanlailla kuin oma käsi ja letku...
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

teem085 kirjoitti:Kyllä se ruostuminen riippuu vähän siitäkin että miten sitä autoa pesee jne...

Vaikka käyttää vähintään kerran viikossa autoa pesukoneessa,niin ei kone pese samanlailla kuin oma käsi ja letku...
Ja vaikuttaakin muuten oikeen hemmetisti. Ei auto tahdo päältä ruostua, jos vaikka kerran viikossa pesee. Viikossa kertynyt pintaruoste maalittomaan kohtaa lähtee pesussa aina pois. Pintapeltien ruostumiseen yleisin syy on paska hoito.
Erikseen sitten korisaumoista lähtevät, eli ovien alareunat ym. Ne on valmistevikoja useimmiten. Esim Ford Focuksessa asialle ei oikeen voi mitään tehdä. :lol: Tai no, jos itse rakentaa oven uudestaan, saa hyvän.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: ruostetta pukkaa MB vuodelta 2006 (c-sarja)

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

sportsman kirjoitti:Ikävä kyllä mutta ei taida sittenkään ruostumisongelmat olla mersuissakaan vielä ohitse . Klikkaa sivun pikkukuvia.

http://www.automerkit.fi/uutiset-trendi ... levyt.html

Mielestäni viimeinen virhe jos sitä mennään ruostesuojaamaan!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: ruostetta pukkaa MB vuodelta 2006 (c-sarja)

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Aina ikävää, jos hyvä auto ruostuu.

Uskon hyvän pesun meidän karuissa oloissa auttavan merkittävästi.

Itsellä ollut useita autoja, myös mersuja (kts. alla)... ja yhdessäkään ei ole ollut ruosteongelmaa.

Vaimoni usein arvostelee minua liian innokkaasta auton pesemisestä.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Re: ruostetta pukkaa MB vuodelta 2006 (c-sarja)

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

sportsman kirjoitti:Ikävä kyllä mutta ei taida sittenkään ruostumisongelmat olla mersuissakaan vielä ohitse . Klikkaa sivun pikkukuvia.

http://www.automerkit.fi/uutiset-trendi ... levyt.html
Totanoin...
Eihän tossa nyt oikeasti juuri ole ruosteessa muu, kuin tuo yks hemmetin peltimutteri. :lol:
Paskaa on, on ja on, mutta... se on vaan paskaa. Kuvissa kauhee fläshi, paskakin näyttää ruosteelta.
Avatar
waiski10
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: Ke 11.05.2005 22:02
Paikkakunta: jyväskylä mlk

Re:

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

waiski10 kirjoitti:2008 ja vaihdetaan vänkärin puolen ovet, takaluukku osamaalataan. Etuovi varmaan kevääseen mennessä puhki, kesti vain tuo vehon takuu rulianssi ennen korjauspäätöksen tuloa n. 5kk. Ai nii, "suomiauto" ja huollettu kaikkihuollot merkkiliikkeessä. 139tkm. YES.
Voi kettu Joo. Kyllä Jyväskylän Veho osaa. Vänkärin ovi vaihdettu ja maalattu ilman pohjamaalia, pinnan vahvuus vaihtelee 15-30"myyn" välissä.
1. kerran autoa hakiessani korjaamolta takavalo, puskuri ja tiivisteet maalissa mutta kirkasta peltiä hiomakoneen jäljiltä näkyvissä.
2. kerran autoa hakiessani tarkistin takaovia, tällä kertaa ne on maalattu pensselillä merkkiliikkeen toimesta. Viikkoa aikaisemmin suoritun maalauksen läpi tulee jo ruoste. Korjaamopäällikön mukaan ei ruostumista voi estää eikä pysäyttää kun eivät tehtaallakaan pysty siihen... Soitin korjaamopäällikön esimiehelle joka aikoi viedä asiaa eteenpäin. Pitänee varmaan lähettää hamekangas hänellekkin kun asia ei etene mihinkään.
MB 190E (ex)
MB 200T (ex)
MB C180(ex)
MB Vito -98(ex)
MB Vito -00(ex)
MB Vito -03(ex)
MB Sprinter -07(ex)
MB Sprinter -08(ex)
MB E220 CDI -05(ex)
MB R 320 CDI -06


Suzuki Hayabusa GSX1300R -99
Suzuki Hayabusa GSX1300R -09
Vastaa Viestiin