ruostetta pukkaa MB vuodelta 2006 (c-sarja)
ruostetta pukkaa MB vuodelta 2006 (c-sarja)
Ikävä kyllä mutta ei taida sittenkään ruostumisongelmat olla mersuissakaan vielä ohitse . Klikkaa sivun pikkukuvia.
http://www.automerkit.fi/uutiset-trendi ... levyt.html
http://www.automerkit.fi/uutiset-trendi ... levyt.html
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Se on jännä asia kun jos mersu ruostuu niin siitä nostetaan hirveä metakka mutta jos jokin muu auto ruostuu niin siitä ei puhuta mitään. Asia on näin oli se ongelma mikä tahansa.
E220cdi -16 AMG Sedan 2020 ->
Ex.C220cdi -05 Avantgarde Sport Sedan 2008 -> sukupolvenvaihdoksella siirtyi pojalle. Poistunut.
Ex.W639 111. 2009 Poistunut
Ex.W447 116. 2018 Poistunut
W447 116. 2017
Ex.C220cdi -05 Avantgarde Sport Sedan 2008 -> sukupolvenvaihdoksella siirtyi pojalle. Poistunut.
Ex.W639 111. 2009 Poistunut
Ex.W447 116. 2018 Poistunut
W447 116. 2017
Kyllä ne nyt kaikki pohjasta ruostuu jos ei vie uutena suojaukseen. Eihän uusissa autoissa ole juuri mitään massaa pohjassa. Hyvä kun pohjamaali löytyy.
Mutta siis mersullahan oli se ongelma että ruostui myös päältä jossa maalit on.
Ja onhan niitä muitakin autoja mitkä ruostuu jos ei laita suojaa pohjaan. Ennen maahantuojat taisi aina laitattaa ruostesuojaukset suomeen tulevilla autoilla.
Sieltä voi katsella kuvia myös muista autoista.
http://www.finikor.fi/index.php?option= ... &Itemid=37
Mutta siis mersullahan oli se ongelma että ruostui myös päältä jossa maalit on.
Ja onhan niitä muitakin autoja mitkä ruostuu jos ei laita suojaa pohjaan. Ennen maahantuojat taisi aina laitattaa ruostesuojaukset suomeen tulevilla autoilla.
Sieltä voi katsella kuvia myös muista autoista.
http://www.finikor.fi/index.php?option= ... &Itemid=37
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Minä ainakin omaani w211 e320 -06 faceliftin niiin vein heti ostettuani suoraan ruostesuojaamoon.
Autohan on saksan tuonti ja sillä ei oo ajettu vielä ainuttakaan suola talavia täälä. Minua ois ainakin kyrsiny keväällä, jos en ois sitä sinne vieny. Hintakaan ei ollu paha. Käsittely makso 500€ sisälti koko auton laseista alaspäin + kovavahan + kaheksi päiväksi sijaisauton. Voi kait tuon viissatasen käyttää huonomminkin, vai?
Autohan on saksan tuonti ja sillä ei oo ajettu vielä ainuttakaan suola talavia täälä. Minua ois ainakin kyrsiny keväällä, jos en ois sitä sinne vieny. Hintakaan ei ollu paha. Käsittely makso 500€ sisälti koko auton laseista alaspäin + kovavahan + kaheksi päiväksi sijaisauton. Voi kait tuon viissatasen käyttää huonomminkin, vai?
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
vois käyttää huonomminkin.....rumaan maksulliseen naiseen....PEPI kirjoitti:Minä ainakin omaani w211 e320 -06 faceliftin niiin vein heti ostettuani suoraan ruostesuojaamoon.
Autohan on saksan tuonti ja sillä ei oo ajettu vielä ainuttakaan suola talavia täälä. Minua ois ainakin kyrsiny keväällä, jos en ois sitä sinne vieny. Hintakaan ei ollu paha. Käsittely makso 500 sisälti koko auton laseista alaspäin + kovavahan + kaheksi päiväksi sijaisauton. Voi kait tuon viissatasen käyttää huonomminkin, vai?
Opel, "weird lieben autos"....
muistan tos 10 vuotta takaperin meillä töissä yks levyseppä osti uuden auton ja kehu et meinaa jättää sen pojalleen, niin kysäsin et kai suojautit niin meinas et ei tarvi vielä, myyjä oli sanonu et sit joskus 3 vuoden päästä, no huhhuh, metallimies jonka pitäis tietää että rauta ruostuu mut niin vaan usko sitä automyyjää
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Ostin myös itse w211 faceliftin saksasta huhtikuussa, ei ollut edes jarrulevyjen keskiöt ruosteessa, ja elokuussa massattiin auto kokonaan. Tectyl massaamo porissa 750 egee. Vähän mietitytti massauttaako vai ei mut ajattelin että tolla 750 eurolla ei kovin kummoista peltiremppaa teetä. Joten massaukseen. Automyyjien puheet on muutenkin vähän niin ja näin, tuntuu välillä ettei niitä edes kiinnosta ottaa selvää autoista mitä myyvät.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 16.08.2009 13:06
Muistan kun toin ekan "tuontiauton" oisko ollu 02-03,niin alko jotkut irvileuat naamailee,että on mällipeli,kun silloin n:10vnhassa autossa,oli vielä tukivarret ja jarrulevyn suoja lähes uudessa maalissa,ja jossain kohtaa oli jotain tarroja/lappuja vielä ihan luettavissa siis alustassa
Tosin ihmettelin sitä aluks vähän itsekin,mut nyt vuosien varrella se on selvinny on vaan pakko uskoa että pelit säilyy tuolla kekieuroopassa paremmin!!
Joo ja kaikki autot menee kyllä suojaukseen heti kun suomeen saapuu ainakin mulla
Tosin ihmettelin sitä aluks vähän itsekin,mut nyt vuosien varrella se on selvinny on vaan pakko uskoa että pelit säilyy tuolla kekieuroopassa paremmin!!
Joo ja kaikki autot menee kyllä suojaukseen heti kun suomeen saapuu ainakin mulla
C 240 T -02
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 16.08.2009 13:06
Karmiva totuus taiaa olla se, että uuden ostajaa ei kiinnosta koko asia, sillä pitää autoa max. kolme vuotta ja siinä ajassa ruoste ei näy. Vaihtoautona se ei vaikuta myöskään vielä hintaan.
Sama pätee leasing autoihin, joita autokannasta on yli kolmannes. Ongelma tulee vasta kun autolla on ikää noin 5-6 vuotta ja se rupeaa jo putoamaan merkkiliikkeen vaihtoautoista "kanahäkki" linjalle.
Näin tämä ongelma on kolmannen omistajan ongelma. Hän ei enää käy merkkihuollossa ja ei osta uutta autoa, vaan vaihtaa autoja 5-9 vutiaiden välimaastossa.
Maailmalla auton arvo rupeaa olemaan jo lähes nolla, joten ei muuta kuin uutta kehiin.
Ei ulkomailla ole tällaisia kelejä tai suolaa. Autojakin pidetään paljon lyhyemmän aikaa. Näin ei se asia tehdastakaan paljoa kiinnosta.
Jos tehdas ruostesuojaisi auton paremmin, se maksaisi _veroineen_ sen 500-700 €. Uuden auton ostajaa se ei kiinnosta niin autoja myytäisiin vähemmän, koska hintakilpailukyky olisi huonompi. Hänen hyvityshintaankaan se ei vielä ehdi vaikuttaa.
Millä saisi uuden ostajan / leasing yhtiön kiinnostumaan asiasta??
Se olisi avain ruosteeseen.
Sama pätee leasing autoihin, joita autokannasta on yli kolmannes. Ongelma tulee vasta kun autolla on ikää noin 5-6 vuotta ja se rupeaa jo putoamaan merkkiliikkeen vaihtoautoista "kanahäkki" linjalle.
Näin tämä ongelma on kolmannen omistajan ongelma. Hän ei enää käy merkkihuollossa ja ei osta uutta autoa, vaan vaihtaa autoja 5-9 vutiaiden välimaastossa.
Maailmalla auton arvo rupeaa olemaan jo lähes nolla, joten ei muuta kuin uutta kehiin.
Ei ulkomailla ole tällaisia kelejä tai suolaa. Autojakin pidetään paljon lyhyemmän aikaa. Näin ei se asia tehdastakaan paljoa kiinnosta.
Jos tehdas ruostesuojaisi auton paremmin, se maksaisi _veroineen_ sen 500-700 €. Uuden auton ostajaa se ei kiinnosta niin autoja myytäisiin vähemmän, koska hintakilpailukyky olisi huonompi. Hänen hyvityshintaankaan se ei vielä ehdi vaikuttaa.
Millä saisi uuden ostajan / leasing yhtiön kiinnostumaan asiasta??
Se olisi avain ruosteeseen.
ruostuminen
toin väyrysen 2003 saksasta suomeen, heti ruostesuojattiin, meni pari vuotta , ruostuminen alkoi, veho korjaili useamman kerran, nyt auto karrmeessa ruosteessa, ei sillä ruostesuojauksella ole mitään apua
Ennen olikin just näin: 17-vuotias S124 on aavistuksen kuppaa kokenut etuvilkun alta ja a-tolpasta sekä antennin alta. Alustassa sitä vastoin ei voi alla käyden nähdä ruosteeseen viittaavaa.jupehalm kirjoitti:Kyllä ne nyt kaikki pohjasta ruostuu jos ei vie uutena suojaukseen. Eihän uusissa autoissa ole juuri mitään massaa pohjassa. Hyvä kun pohjamaali löytyy.
Mutta siis mersullahan oli se ongelma että ruostui myös päältä jossa maalit on.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: ruostuminen
Ei suojaaminen auto jos auto ruostuu päälipuoleltarteasp kirjoitti:toin väyrysen 2003 saksasta suomeen, heti ruostesuojattiin, meni pari vuotta , ruostuminen alkoi, veho korjaili useamman kerran, nyt auto karrmeessa ruosteessa, ei sillä ruostesuojauksella ole mitään apua
Itsellä on w203 mersu vuodelta, suojattu uutenaan ja sitten kun tuli meille 5 vuotta vanhana. Eikö ole maalattu eikä tarviikkaan koska ei ole ruosteessa mistään... Alustan saa pysymään massalla ja pellit älyttömällä puunaamisella
Saksassakin ainakin Baijerissa käytetään runsaasti suolaa lumen sulattamiseen teiltä. Sitä käytetään joka kelillä toisin kuin Suomessa missä suolaa levitetään vain nollakelillä. Toisaalta talvi on siellä lyhyempi ja kosteuden ja suolan vaikutusaika autoihin on lyhyempi.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Kyllä se ruostuminen riippuu vähän siitäkin että miten sitä autoa pesee jne...
Vaikka käyttää vähintään kerran viikossa autoa pesukoneessa,niin ei kone pese samanlailla kuin oma käsi ja letku...
Vaikka käyttää vähintään kerran viikossa autoa pesukoneessa,niin ei kone pese samanlailla kuin oma käsi ja letku...
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
Ja vaikuttaakin muuten oikeen hemmetisti. Ei auto tahdo päältä ruostua, jos vaikka kerran viikossa pesee. Viikossa kertynyt pintaruoste maalittomaan kohtaa lähtee pesussa aina pois. Pintapeltien ruostumiseen yleisin syy on paska hoito.teem085 kirjoitti:Kyllä se ruostuminen riippuu vähän siitäkin että miten sitä autoa pesee jne...
Vaikka käyttää vähintään kerran viikossa autoa pesukoneessa,niin ei kone pese samanlailla kuin oma käsi ja letku...
Erikseen sitten korisaumoista lähtevät, eli ovien alareunat ym. Ne on valmistevikoja useimmiten. Esim Ford Focuksessa asialle ei oikeen voi mitään tehdä. Tai no, jos itse rakentaa oven uudestaan, saa hyvän.
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: ruostetta pukkaa MB vuodelta 2006 (c-sarja)
sportsman kirjoitti:Ikävä kyllä mutta ei taida sittenkään ruostumisongelmat olla mersuissakaan vielä ohitse . Klikkaa sivun pikkukuvia.
http://www.automerkit.fi/uutiset-trendi ... levyt.html
Mielestäni viimeinen virhe jos sitä mennään ruostesuojaamaan!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: ruostetta pukkaa MB vuodelta 2006 (c-sarja)
Aina ikävää, jos hyvä auto ruostuu.
Uskon hyvän pesun meidän karuissa oloissa auttavan merkittävästi.
Itsellä ollut useita autoja, myös mersuja (kts. alla)... ja yhdessäkään ei ole ollut ruosteongelmaa.
Vaimoni usein arvostelee minua liian innokkaasta auton pesemisestä.
Uskon hyvän pesun meidän karuissa oloissa auttavan merkittävästi.
Itsellä ollut useita autoja, myös mersuja (kts. alla)... ja yhdessäkään ei ole ollut ruosteongelmaa.
Vaimoni usein arvostelee minua liian innokkaasta auton pesemisestä.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Re: ruostetta pukkaa MB vuodelta 2006 (c-sarja)
Totanoin...sportsman kirjoitti:Ikävä kyllä mutta ei taida sittenkään ruostumisongelmat olla mersuissakaan vielä ohitse . Klikkaa sivun pikkukuvia.
http://www.automerkit.fi/uutiset-trendi ... levyt.html
Eihän tossa nyt oikeasti juuri ole ruosteessa muu, kuin tuo yks hemmetin peltimutteri.
Paskaa on, on ja on, mutta... se on vaan paskaa. Kuvissa kauhee fläshi, paskakin näyttää ruosteelta.
Re:
Voi kettu Joo. Kyllä Jyväskylän Veho osaa. Vänkärin ovi vaihdettu ja maalattu ilman pohjamaalia, pinnan vahvuus vaihtelee 15-30"myyn" välissä.waiski10 kirjoitti:2008 ja vaihdetaan vänkärin puolen ovet, takaluukku osamaalataan. Etuovi varmaan kevääseen mennessä puhki, kesti vain tuo vehon takuu rulianssi ennen korjauspäätöksen tuloa n. 5kk. Ai nii, "suomiauto" ja huollettu kaikkihuollot merkkiliikkeessä. 139tkm. YES.
1. kerran autoa hakiessani korjaamolta takavalo, puskuri ja tiivisteet maalissa mutta kirkasta peltiä hiomakoneen jäljiltä näkyvissä.
2. kerran autoa hakiessani tarkistin takaovia, tällä kertaa ne on maalattu pensselillä merkkiliikkeen toimesta. Viikkoa aikaisemmin suoritun maalauksen läpi tulee jo ruoste. Korjaamopäällikön mukaan ei ruostumista voi estää eikä pysäyttää kun eivät tehtaallakaan pysty siihen... Soitin korjaamopäällikön esimiehelle joka aikoi viedä asiaa eteenpäin. Pitänee varmaan lähettää hamekangas hänellekkin kun asia ei etene mihinkään.
MB 190E (ex)
MB 200T (ex)
MB C180(ex)
MB Vito -98(ex)
MB Vito -00(ex)
MB Vito -03(ex)
MB Sprinter -07(ex)
MB Sprinter -08(ex)
MB E220 CDI -05(ex)
MB R 320 CDI -06
Suzuki Hayabusa GSX1300R -99
Suzuki Hayabusa GSX1300R -09
MB 200T (ex)
MB C180(ex)
MB Vito -98(ex)
MB Vito -00(ex)
MB Vito -03(ex)
MB Sprinter -07(ex)
MB Sprinter -08(ex)
MB E220 CDI -05(ex)
MB R 320 CDI -06
Suzuki Hayabusa GSX1300R -99
Suzuki Hayabusa GSX1300R -09