124 300e kuluttaa liikaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tpi57
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 12.05.2009 23:12
Paikkakunta: Vantaa

124 300e kuluttaa liikaa

Viesti Kirjoittaja tpi57 »

Eli mistä kannatta lähteä etsimään vikaa kun tuo käyttis -90 farkku aut. kuluttaa motari matka ajossa lähemmäs 15l 100km. Olen vaihtanut juuri tulpat,tulpanjohdot ja ilman suodattimen.
-90 300 te farkku
-85 camaro z28 (kesä auto)
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 124 300e kuluttaa liikaa

Viesti Kirjoittaja napa »

tpi57 kirjoitti:Eli mistä kannatta lähteä etsimään vikaa kun tuo käyttis -90 farkku aut. kuluttaa motari matka ajossa lähemmäs 15l 100km. Olen vaihtanut juuri tulpat,tulpanjohdot ja ilman suodattimen.
määrittele motari matka ajon nopeus hieman tarkemmin... kulutus on varmaan ihan normaalia, jos luukutat 150 km/h, kuten nykyään tuntuu olevan tapana, jos taas ajat n. 80-100 km/h, niin sitten tuo on liikaa ja kannattaa tarkistaa lambdan toiminta...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Täältä myös ääni lambdalle
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1636
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Liikaa on kulutus 300:lle

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

Jossain 9 - 11 l/100 km 120km/h ohituskiihdytyksistä riipuen "pintakaasulla" voi jopa päästä 8 l pintaan.
Lamda, moottorinlämpöanturi,ilmamäärämittari ja ilmanlämpöanturi.
Meseillään
tpi57
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 12.05.2009 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: 124 300e kuluttaa liikaa

Viesti Kirjoittaja tpi57 »

napa kirjoitti:
tpi57 kirjoitti:Eli mistä kannatta lähteä etsimään vikaa kun tuo käyttis -90 farkku aut. kuluttaa motari matka ajossa lähemmäs 15l 100km. Olen vaihtanut juuri tulpat,tulpanjohdot ja ilman suodattimen.
määrittele motari matka ajon nopeus hieman tarkemmin... kulutus on varmaan ihan normaalia, jos luukutat 150 km/h, kuten nykyään tuntuu olevan tapana, jos taas ajat n. 80-100 km/h, niin sitten tuo on liikaa ja kannattaa tarkistaa lambdan toiminta...
110-120km/h
-90 300 te farkku
-85 camaro z28 (kesä auto)
tpi57
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 12.05.2009 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tpi57 »

katsastuksessa mitattuja arvoja mistä tää auto otti hylsyn.

joutokäynti
co 0.63 sallittu 0.50
hc 258 ---//--- 100

yli 2000rpm
co 0.47 sallittu 0.30
hc 63 ----//--- 100

ja lambda 1.01 sallittu 0.97-1.03
-90 300 te farkku
-85 camaro z28 (kesä auto)
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

ei tuossa sitten lambdassa vika ole... ja tuo on kyllä painajaismainen tilanne, kun pitäis saada kulunut ke-jetti menemään vähäpäästöisen arvoihin :?
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2275
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Eikös tuo ole laihalla?
Lisää syöttöä. :D
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Harri126 kirjoitti:Eikös tuo ole laihalla?
Lisää syöttöä. :D
on se vähän laihalla, mutta ei mielestäni niin paljoa, että kulutus ja päästöt ihan tuollaisia olis sen vuoksi :roll: HC ainakin nousee, jos seosta tuosta rikastaa ja sitten on se ongelma... ja tuskin tuo CO tippuu myöskään...

sytkää kun sais myöhäisemmälle, niin arvot vois parantua riittävästi katsastusta ajatellen :roll: vaikka onhan se ennakko jo aika olematon muutenkin, että tuskin olis siitäkään apua... kunnon polkeminen ennen päästöjen ottamista vois olla paikallaan ja 1 tai 2 litraa marinolia bensan sekaan :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2275
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Itse ruuvasin katsastuksessa syöttöä lisää, kun hc oli liian korkea.
Inssiä pyysin sanomaan koska riittää. :D
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

HC pitäis olla yli 500, että kulutus olis maltillinen ja voimaa sopivasti (omien kokemusten perusteella) se taas ei ole mahdollista näissä vähäpäästöisissä...

edit: näin siis katittomassa autossa... ennen kattia ei monessakaan autossa pääse pakokaasuja mittailemaan ilman pieniä valmisteluja...
Viimeksi muokannut napa, Su 19.09.2010 22:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Mitähän tuossa ois arvot jos sen oktaanivalitsimen kääntäisi N-asentoon? sehän myöhäistää ennakkoja.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Huikko kirjoitti:Mitähän tuossa ois arvot jos sen oktaanivalitsimen kääntäisi N-asentoon? sehän myöhäistää ennakkoja.
se vain ei vaikuta tyhjäkäynnin ennakoihin :cry:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Bäro
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: La 31.07.2010 22:43
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Bäro »

Mulla oli vähän tuonlaisia HC ja CO- arvoja kun silloisessa Mondeossa oli imuilmavuoto. paskamainen oli löytää.
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1636
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

2 litraa katalyyytille sopivaa jäänestoa sekaan

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

napa kirjoitti:
Harri126 kirjoitti:Eikös tuo ole laihalla?
Lisää syöttöä. :D
on se vähän laihalla, mutta ei mielestäni niin paljoa, että kulutus ja päästöt ihan tuollaisia olis sen vuoksi :roll: HC ainakin nousee, jos seosta tuosta rikastaa ja sitten on se ongelma... ja tuskin tuo CO tippuu myöskään...

sytkää kun sais myöhäisemmälle, niin arvot vois parantua riittävästi katsastusta ajatellen :roll: vaikka onhan se ennakko jo aika olematon muutenkin, että tuskin olis siitäkään apua... kunnon polkeminen ennen päästöjen ottamista vois olla paikallaan ja 1 tai 2 litraa marinolia bensan sekaan :wink:
Hyvä ja kokeiltu konsti. Automaatilla 3 asento ja vauhtia sata 20 km ajoa niin palaa karstat pois sen jälkeen viivalle.
Meseillään
Vastaa Viestiin