W211 ja D2S Xenon polttimot

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
ana007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ti 11.05.2010 09:25
Paikkakunta: Salo

W211 ja D2S Xenon polttimot

Viesti Kirjoittaja ana007 »

Kattelin tossa w211 noita Xenon D2S polttimovaihtoehtoja. Onko kukaan koittanu noita Osram d2s blue intense polttimoita? Onko Philipsin d2s+ oikeasti parempi kuin d2s? Tai onko vertailutietoa Philipsin ja noiden Osramin välillä? Itellä on philipsin d2s tai ainakin purkissa luki niin ja on kyllä todella surkeet. Onko teillä valotehoja riittävästi mielestänne? Mun mielestä näkee sumareilla paremmin ku noilla mun lyhyillä. Mahtaakohan mulla olla jotain muuta vikaa vai onkohan mun polttimot vaan jotain kiinan filipsejä. Mikskään ei valoteho muuttunut viime talvena noiden vaihdolla. Nyt taas pimeet lähestyy ja tarttis jostain saada lisää tehoja ettei tarvi pitkillä ja sumareilla ajaa.
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: W211 ja D2S Xenon polttimot

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

ana007 kirjoitti:Kattelin tossa w211 noita Xenon D2S polttimovaihtoehtoja. Onko kukaan koittanu noita Osram d2s blue intense polttimoita? Onko Philipsin d2s+ oikeasti parempi kuin d2s? Tai onko vertailutietoa Philipsin ja noiden Osramin välillä? Itellä on philipsin d2s tai ainakin purkissa luki niin ja on kyllä todella surkeet. Onko teillä valotehoja riittävästi mielestänne? Mun mielestä näkee sumareilla paremmin ku noilla mun lyhyillä. Mahtaakohan mulla olla jotain muuta vikaa vai onkohan mun polttimot vaan jotain kiinan filipsejä. Mikskään ei valoteho muuttunut viime talvena noiden vaihdolla. Nyt taas pimeet lähestyy ja tarttis jostain saada lisää tehoja ettei tarvi pitkillä ja sumareilla ajaa.
Xenon poltin kysymys on mielenkiintoinen... itsellä alkuperäiset polttimot ja 100 000 ajettu... paranisikohan valoteho uusiin vaihtamalla, kolmessa vuodessa kuulemma zenon polttimo väsyy...

Onko joku kokeillut d2s+ spesiaaleja tai muita vastaavia?
Viimeksi muokannut Kylmänraudanseppä, Ma 20.01.2014 16:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
osku280cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Pe 18.06.2010 22:44
Paikkakunta: P-Suomi

d2s plussat W211

Viesti Kirjoittaja osku280cdi »

Ittelle vaihdoin Philips plussat viikkositte, pimeällä en ole vielä ajellut,mutta ainaskin kun laitoin ekas toisen polttimon ja vertaisin valoa, niin oli huomattavasti kirkkaampi. 8)
PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:15

Viesti Kirjoittaja PEPI »

Tuossa minulla omassa w211:ssa on nuot D1S polttimot ja kun vaihdoin ne niin ero oli kuin yöllä ja päivällä. Valitettavasti mutta totta niin kaasupurkaus poltin "väsyy/himmenee" ajan saatossa. Näihin purkauslamppuihin kuuluu esim. xenon, loisteputket ja yms.

Ite aattelin asentaa omaan w211:seen ens keväänä päivänajovalot niin eipähän sitten nuot xenonit pala kesällä, kun ei niillä sillon tee yhtikäs mittään.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

PEPI kirjoitti:Tuossa minulla omassa w211:ssa on nuot D1S polttimot ja kun vaihdoin ne niin ero oli kuin yöllä ja päivällä. Valitettavasti mutta totta niin kaasupurkaus poltin "väsyy/himmenee" ajan saatossa. Näihin purkauslamppuihin kuuluu esim. xenon, loisteputket ja yms.

Ite aattelin asentaa omaan w211:seen ens keväänä päivänajovalot niin eipähän sitten nuot xenonit pala kesällä, kun ei niillä sillon tee yhtikäs mittään.
Eikö näitä alhaalla olevia valoja voi polttaa päivällä. Nehän voi kääntää palamaan yksinään. Ne ei tietääkseni häikäise ketään. En tiedä xenon polttimoista mutta jouduin viime kesänä vaihtamaan toisen kun edellinen omistaja oli laittanut halpislampun siihen. Uusi maksoi 170e
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:15

Viesti Kirjoittaja PEPI »

tempera kirjoitti:
PEPI kirjoitti:Tuossa minulla omassa w211:ssa on nuot D1S polttimot ja kun vaihdoin ne niin ero oli kuin yöllä ja päivällä. Valitettavasti mutta totta niin kaasupurkaus poltin "väsyy/himmenee" ajan saatossa. Näihin purkauslamppuihin kuuluu esim. xenon, loisteputket ja yms.

Ite aattelin asentaa omaan w211:seen ens keväänä päivänajovalot niin eipähän sitten nuot xenonit pala kesällä, kun ei niillä sillon tee yhtikäs mittään.
Eikö näitä alhaalla olevia valoja voi polttaa päivällä. Nehän voi kääntää palamaan yksinään. Ne ei tietääkseni häikäise ketään. En tiedä xenon polttimoista mutta jouduin viime kesänä vaihtamaan toisen kun edellinen omistaja oli laittanut halpislampun siihen. Uusi maksoi 170e
Nämä alhaalla olevat valot on sumarit. Se ettei ne häirihe ketään niin ei tarkota, että niitä saisi poltella keskellä kesäpäivää, voipi virkavalta puuttua peliin. Minua ei haittaa vaikka kaikki kääntäs sumarit päälle, jos ne on suunnattu oikein. Ite tilasin uudet xenonpolttimot osoitteesta www.xenonkauppa.fi . Yritys toimii tampereella ja hinnatkin mielestäni on aikalailla kohillaan ja tavara tulee nopeasti, jos on varastossa. Xenonithan kannattaa aina vaihtaa pereittain, että polttimot olis saman väriset.

Siis täältä http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... ID=2073557

Eihän nuot D2S polttimot maksa kuin 40€ /kpl. No onhan se paljon polttimosta mutta tuleehan siitä valoakin ihan erilailla kuin halogeenistä. Väittävät, että D2+ polttimossa on pienempi kelvin aste valon värissä => parempi valo teho. Mitä kovempi on kelvin luku xenonilla niin sitä huonompi valo teho, valitettavasti.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

PEPI kirjoitti:Tuossa minulla omassa w211:ssa on nuot D1S polttimot ja kun vaihdoin ne niin ero oli kuin yöllä ja päivällä. Valitettavasti mutta totta niin kaasupurkaus poltin "väsyy/himmenee" ajan saatossa. Näihin purkauslamppuihin kuuluu esim. xenon, loisteputket ja yms.

Ite aattelin asentaa omaan w211:seen ens keväänä päivänajovalot niin eipähän sitten nuot xenonit pala kesällä, kun ei niillä sillon tee yhtikäs mittään.

Eli onko sulla D1s vai D2s...?

Onko kellään kokemusta D2s+ : sta?
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

PEPI kirjoitti:
tempera kirjoitti:
PEPI kirjoitti:Tuossa minulla omassa w211:ssa on nuot D1S polttimot ja kun vaihdoin ne niin ero oli kuin yöllä ja päivällä. Valitettavasti mutta totta niin kaasupurkaus poltin "väsyy/himmenee" ajan saatossa. Näihin purkauslamppuihin kuuluu esim. xenon, loisteputket ja yms.

Ite aattelin asentaa omaan w211:seen ens keväänä päivänajovalot niin eipähän sitten nuot xenonit pala kesällä, kun ei niillä sillon tee yhtikäs mittään.
Eikö näitä alhaalla olevia valoja voi polttaa päivällä. Nehän voi kääntää palamaan yksinään. Ne ei tietääkseni häikäise ketään. En tiedä xenon polttimoista mutta jouduin viime kesänä vaihtamaan toisen kun edellinen omistaja oli laittanut halpislampun siihen. Uusi maksoi 170e
Nämä alhaalla olevat valot on sumarit. Se ettei ne häirihe ketään niin ei tarkota, että niitä saisi poltella keskellä kesäpäivää, voipi virkavalta puuttua peliin. Minua ei haittaa vaikka kaikki kääntäs sumarit päälle, jos ne on suunnattu oikein. Ite tilasin uudet xenonpolttimot osoitteesta www.xenonkauppa.fi . Yritys toimii tampereella ja hinnatkin mielestäni on aikalailla kohillaan ja tavara tulee nopeasti, jos on varastossa. Xenonithan kannattaa aina vaihtaa pereittain, että polttimot olis saman väriset.

Siis täältä http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... ID=2073557

Eihän nuot D2S polttimot maksa kuin 40€ /kpl. No onhan se paljon polttimosta mutta tuleehan siitä valoakin ihan erilailla kuin halogeenistä. Väittävät, että D2+ polttimossa on pienempi kelvin aste valon värissä => parempi valo teho. Mitä kovempi on kelvin luku xenonilla niin sitä huonompi valo teho, valitettavasti.
Moni Mersumies polttaa noita alhaalla olevia valoja pimeällä muiden valojen lisäksi eikä ne mua ainakaan ole häikäisseet. Mun vanhassa Mersussa 250d oli älyttömän kirkaat sumuvalot mutta ne olivatkin siinä isojen valojen ryppäässä. Joskus kun unohtuivat päälle niin vastaantulijalta tuli kuitti heti.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
osku280cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Pe 18.06.2010 22:44
Paikkakunta: P-Suomi

Viesti Kirjoittaja osku280cdi »

PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:15

Viesti Kirjoittaja PEPI »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:
PEPI kirjoitti:Tuossa minulla omassa w211:ssa on nuot D1S polttimot ja kun vaihdoin ne niin ero oli kuin yöllä ja päivällä. Valitettavasti mutta totta niin kaasupurkaus poltin "väsyy/himmenee" ajan saatossa. Näihin purkauslamppuihin kuuluu esim. xenon, loisteputket ja yms.

Ite aattelin asentaa omaan w211:seen ens keväänä päivänajovalot niin eipähän sitten nuot xenonit pala kesällä, kun ei niillä sillon tee yhtikäs mittään.

Eli onko sulla D1s vai D2s...?

Onko kellään kokemusta D2s+ : sta?
Minulla on nuot D1S polttimot. D2S polttimoista minulla ei ole kokemusta.

Kuitenkin yhteistä noille kaikille xenon polttimoille on se, että ajan mittaan ne himmenevät. Oli ne sitten D1S, D2S tai jokin jälkiasennussarja niin sillä ei ole väliä.

Pyydän anteeksi, jos olen jonku mielen pahoittanut kun olen kommentoinut asioita. Tarkoitukseni ei ole ollut haastaa riitaa kenenkään kanssa.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

PEPI kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:
PEPI kirjoitti:Tuossa minulla omassa w211:ssa on nuot D1S polttimot ja kun vaihdoin ne niin ero oli kuin yöllä ja päivällä. Valitettavasti mutta totta niin kaasupurkaus poltin "väsyy/himmenee" ajan saatossa. Näihin purkauslamppuihin kuuluu esim. xenon, loisteputket ja yms.

Ite aattelin asentaa omaan w211:seen ens keväänä päivänajovalot niin eipähän sitten nuot xenonit pala kesällä, kun ei niillä sillon tee yhtikäs mittään.

Eli onko sulla D1s vai D2s...?

Onko kellään kokemusta D2s+ : sta?
Minulla on nuot D1S polttimot. D2S polttimoista minulla ei ole kokemusta.

Kuitenkin yhteistä noille kaikille xenon polttimoille on se, että ajan mittaan ne himmenevät. Oli ne sitten D1S, D2S tai jokin jälkiasennussarja niin sillä ei ole väliä.

Pyydän anteeksi, jos olen jonku mielen pahoittanut kun olen kommentoinut asioita. Tarkoitukseni ei ole ollut haastaa riitaa kenenkään kanssa.
Asiallisestihan täällä on minusta kirjoiteltu... näytti kuvassa vain d1s osram niin isolta fyysillisesti... onko sulla facelift eemeli ja jos ei, niin käykö d1s faceliftiin ja onko valoteho parempi kuin d2s+...?

kyselee xenon-asiaan perehtymätön eemelikuski.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:15

Viesti Kirjoittaja PEPI »

Moi

Jostakin luin, että w211 eemelissä tuli D1S polttimot facelift malliin. En ole ihan varma. Itelläni on facelift eemeli ja siinä on ainakin (omassani, saksan tuonti) niis D1S polttimot. Onhan se D1S poltin aika iso kun siinä on se neliskanttinen "mötikkä" polttimen perässä.

Tulta xenonkauppasta kahtottuna D1S 4250K niin valoteho on 3200 luumenia ja D2S+ 4300K niin valoteho on 3400 luumenia elikkä pitäs olla kirkkaampi. Jos minulla olisi autossa D2S polttimot niin kyllä tilaisin D2S+ polttimot tilalle.

Luulisin, että joku syy on kun auton valmistajat on siirtynyt D1S polttimiin.

Ite olen ajatellut, että kun polttimon vaihtaa niin vaihtaa sitten ns. merkkipolttimon esim. Philips tai Osram. Kyllähän se kirpaisee kun vaihtaa kaks poltinta niin satanen ei riitä(D1S), jos ostaa polttimon "väärästä" paikasta niin menee melkein kaksi sataa, mutta ei niitä tarvi vaihtaa niin usein kuin noita halogeenejä.

Jos autossasi on D1S polttimot niin oikeanpuolen polttimon saa vaihdettua niin ettei tarvi purkaa mitään pois eestä. Vasemmalta puolelata kannattaa ottaa paisuntasäiliö pois edestä (lue mahtuu käsi umpioon). Letkuja siitä paisuntasäiliöstä ei tarvi irrotella. Riittää kun ottaa sen lukitusmutterin auki ja sitten nostaa säiliön suoraan ylöspäin. Siiheen polttimoon tulee sellainen muovinen kaulus jolla poltin kiinnitetään umpioon. Ennen kuin otat sen kauluksen vanhasta polttimosta irti niin kato tarkkaan kuinka se on siinä vanhassa polttimossa kiinni.

Meikäläinen kun vaihto nuot polttimot ja en kahtonut tarkkaan sitä, että miten kaulus on polttimossa kiinni. Sain "tapella" niiden polttimoiden kanssa pari tuntia ja manasin, että on tästäkin tehty niin hel**** vaikiaa. Sitten kun huomasin, että kaulukset on väärin polttimossa ja korjasin kauluksien kiinnityksen polttimoon niin menivät paikalleen todella nätisti.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
osku280cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Pe 18.06.2010 22:44
Paikkakunta: P-Suomi

Viesti Kirjoittaja osku280cdi »

Jep, facelift eemelissä on D1s polttimot , ja niissähän on sytytin/ballsiti siinä lampussa kiinni, d1s poltin on uudempaa tekniikka ja ainaskin isot pojat TB:lä meinaavat jotta ne olis tehokkaammat, tiedä häntä.

Omassani d2s Philips plussat ja ensituntumalta tehokkaammat ku normaalit. :shock:
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Paikallisen autotarvikeliikkeen tänään tulleessa mainoslehtisessä kaupiteltiin sekä D2s että D2r philipsejä 52€ kpl. Muistaakseni motonetissakin maksoi hyvän matkaa enemmän, silloin kun omaani nuo tuolta uudet ostin. Valoteho parani vaihdolla muuten huikeasti.
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Re: W211 ja D2S Xenon polttimot

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 16:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: W211 ja D2S Xenon polttimot

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Keskustelimme innolla samoista asioista toisessa ketjussa, tässäpä sinne linkki... säästyy moni kysymys uudelta julkaisulta:


http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 26&t=82544" onclick="window.open(this.href);return false;
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 877
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: W211 ja D2S Xenon polttimot

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Kattelin ebay:stä tällaset, voi olla halvempikakin mutta nää nyt esimerkkinä

http://www.ebay.de/itm/2-x-ORIGINAL-PHI ... 27c07f68ce" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
kirppu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: To 30.10.2003 16:05
Paikkakunta: Oulu

Re:

Viesti Kirjoittaja kirppu »

PEPI kirjoitti:Moi

Jostakin luin, että w211 eemelissä tuli D1S polttimot facelift malliin. En ole ihan varma. Itelläni on facelift eemeli ja siinä on ainakin (omassani, saksan tuonti) niis D1S polttimot. Onhan se D1S poltin aika iso kun siinä on se neliskanttinen "mötikkä" polttimen perässä.

Tulta xenonkauppasta kahtottuna D1S 4250K niin valoteho on 3200 luumenia ja D2S+ 4300K niin valoteho on 3400 luumenia elikkä pitäs olla kirkkaampi. Jos minulla olisi autossa D2S polttimot niin kyllä tilaisin D2S+ polttimot tilalle.

Luulisin, että joku syy on kun auton valmistajat on siirtynyt D1S polttimiin.

Ite olen ajatellut, että kun polttimon vaihtaa niin vaihtaa sitten ns. merkkipolttimon esim. Philips tai Osram. Kyllähän se kirpaisee kun vaihtaa kaks poltinta niin satanen ei riitä(D1S), jos ostaa polttimon "väärästä" paikasta niin menee melkein kaksi sataa, mutta ei niitä tarvi vaihtaa niin usein kuin noita halogeenejä.

Jos autossasi on D1S polttimot niin oikeanpuolen polttimon saa vaihdettua niin ettei tarvi purkaa mitään pois eestä. Vasemmalta puolelata kannattaa ottaa paisuntasäiliö pois edestä (lue mahtuu käsi umpioon). Letkuja siitä paisuntasäiliöstä ei tarvi irrotella. Riittää kun ottaa sen lukitusmutterin auki ja sitten nostaa säiliön suoraan ylöspäin. Siiheen polttimoon tulee sellainen muovinen kaulus jolla poltin kiinnitetään umpioon. Ennen kuin otat sen kauluksen vanhasta polttimosta irti niin kato tarkkaan kuinka se on siinä vanhassa polttimossa kiinni.

Meikäläinen kun vaihto nuot polttimot ja en kahtonut tarkkaan sitä, että miten kaulus on polttimossa kiinni. Sain "tapella" niiden polttimoiden kanssa pari tuntia ja manasin, että on tästäkin tehty niin hel**** vaikiaa. Sitten kun huomasin, että kaulukset on väärin polttimossa ja korjasin kauluksien kiinnityksen polttimoon niin menivät paikalleen todella nätisti.
Minulla myöskin faceliftissä D1S polttimot vaikka käyttöohjekirja muuta väittääkin. 150000 km tuli vanhoilla täyteen kunnes alkoi toinen "värisemään" ja myöskin värisävy muuttui molemmissa. Uusien asennus vaatii hieman käsinotkeutta. Minulla alkuperäinen webasto tuo hieman lisähaastetta vänkärin puolellekkin ja kuskin puoli meni kohtuu helposti kunhan tosiaan käytti hieman paisuntasäiliötä ylhäällä.
Avatar
osku1619
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:48

Re: W211 ja D2S Xenon polttimot

Viesti Kirjoittaja osku1619 »

Onko kukaan vaihtanut alkuperäisen xenon-ballastin tilalle tehokkaampaa ballastia ? Mitä ne vakiot yleensä on? 35/45w? Jos laittaa 55w tilalle vaikkapa.
________________
Näillä mennään mitä on.

MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
w211E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Ti 27.12.2022 22:27

Re: W211 ja D2S Xenon polttimot

Viesti Kirjoittaja w211E »

poistoon
Viimeksi muokannut w211E, Ke 08.11.2023 17:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
viljam
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 22.11.2015 11:27

Re: W211 ja D2S Xenon polttimot

Viesti Kirjoittaja viljam »

Omassa autossani 400 tkm ja 10 vuotta olivat tehneet tehtävänsä ja heijastinpinnat olivat tummuneet ja kuluneet aivan mattapintaisiksi. Niiden uusiminen oli se varsinainen lääke valotehon parantumiseen, xenon polttimoiden uusiminen toi vain marginaalisen parannuksen.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17232
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 ja D2S Xenon polttimot

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minkä ikäinen 211 viljamilla on ? Tarkoitatko "heijastinpintojen" vaihtamisella siis sitä, että vaihdoit uudet projektorit ?
wiimax.fi
viljam
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 22.11.2015 11:27

Re: W211 ja D2S Xenon polttimot

Viesti Kirjoittaja viljam »

dealer kirjoitti: Pe 13.10.2023 18:02 Minkä ikäinen 211 viljamilla on ? Tarkoitatko "heijastinpintojen" vaihtamisella siis sitä, että vaihdoit uudet projektorit ?
2008 vuosimallin eli facelift versio. Joo vaihdoin koko projektorit, sillä alkuperäiset linssitkin näyttivät harmailta. Toki myöhemmin sain alkup. linssit kirkkaiksi IPAlla. Mutta heijastinpinnat olivat kyllä entiset, ne olisi pitänyt pinnoittaa jotenkin, jos olisi pitänyt vanhoilla osilla kasata. Sellainen kömmähdys tuossa projektissa kävi, että sorruin kiinalaisiin ajovalon ”laseihin”. Nyt ne on jo aivan keltaiset. Alkuperäiset odottaa myllytettynä ja pinnoitettuna takaisin asennusta.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17232
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 ja D2S Xenon polttimot

Viesti Kirjoittaja dealer »

Aivan sama täällä, kiinalaiset lasit on kellastuneet. Se ei tunnu kuitenkaan radikaalisti vaikuttavan valotehoon.
wiimax.fi
Vastaa Viestiin