Mikä Mersu-malli on tosi klassikko?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Mikä Mersu-malli on tosi klassikko?

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Maanantaina tullut Hotakaisen kirjaan perustuva Klassikko-leffa herätti uinuvan ounastelun siitä, mitä Mersu-malleja voidaan perustellusti kutsua varsinaisiksi klassikoiksi. Helposti tulee sanottua, että kaikkihan ne sitä ovat, mutta entä jos pitää valita ne klassikoimmat. Selvää on, että vanhemmasta päästä listalle pääsevät lokinsiivet, SSK:t, weesataset sen sellaiset harvinaisuudet. Mutta jos laitetaan vuosimallirajaksi vaikkapa 1970 ja siitä ylöspäin.
Klassikon arvonimeä ei tosin pieni valmistusmäärä aina takaa. Ovathan pitkällä aikavälillä ja runsain määrin valmistetut Kuplat, Rättärit ja vaikkapa Mustangit aitoja klassikkoja noin esimerkinomaisesti.
Millaiset siis ovat forumin käsitykset klassikko-Mersusta ja millä kriteereillä :shock:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

W114 ja W123 coupet ehdottomasti....ajattoman tyylikkäitä malleja. Niissä tulee jotenkin esiin muotoilun onnistuminen verrattuna neliovisiin sisaruksiin. W124 coupe ei taida vielä ihan yltää klassikoksi...
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Helppo vastata: R107

Perusteluita:
- ajattoman kaunis ja tyylikäs malli. Tämä näkyy siinäkin että onnistuneita tuunauksia on vaikea tehdä, yleensä mennään huonompaan suuntaan.
- valmistusmäärä ei suuri
- oli tuotannossa lähes samannäköisenä huimat 18 vuotta, ja myyntilukemat nousivat vielä 10 vuotta ensiesittelyn jälkeen
- avoautossa on aina klassikkoainesta
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14026
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

W123 sedan. Ehdottomasti.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Yksi malli joka mieltäni lämmittää...

Viesti Kirjoittaja IsoE »

W116 450SEL 6.9.
-Aikansa suurmiesten kuljetusvaunu.
-Suuri, muskelimainen.
-Tehokas, elokuva klassikko.
-Hinta nousussa nykyisin.
-Ei löydy liikaa Suomestakaan.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Kaikki Ässät ja Äss-Ällät ovat klassikoita (jo syntyessään). :!:
Ja alkaa noi Citylinerit ja Sportcoupetkin oleen jo aikas siniveristä kamaa. :D
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
IP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ke 18.02.2004 19:08
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja IP »

W140 600 SEL. Mielestäni tässä autossa kiteytyy 80-luvun suuruudenhulluus, vaikka kyseinen malli tulikin vasta 90-luvulla markkinoille.

W123 coupe. Ajattoman kaunis ja tyylikäs.
W124 200E -89
W124 200D T6 -87
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

W123 tai W126.

Ehkä Suomen oloissa tuo W123 on edellä, ko. mallihan juuri loi MB:n (varsinkin) dieselmallien mainetta väsymättömänä puurtajana.

Mutta kyllä W126 on sitten oikein sterotyyppi aiheesta "että oikein mersulla tulitte" ja myös jos joku mainitsee jotain sinne suuntaan kuin että "johtajamersu" tai "pitkällä mustalla mersulla ajellaan vaan" niin W126 mulle tulee hetimiten mieleen. Se on Se. (Tai sel. :roll: )
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
saksantähti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Ke 14.04.2004 10:28
Paikkakunta: TURKU

Viesti Kirjoittaja saksantähti »

Aku P kirjoitti:W123 tai W126.

Ehkä Suomen oloissa tuo W123 on edellä, ko. mallihan juuri loi MB:n (varsinkin) dieselmallien mainetta väsymättömänä puurtajana.

Mutta kyllä W126 on sitten oikein sterotyyppi aiheesta "että oikein mersulla tulitte" ja myös jos joku mainitsee jotain sinne suuntaan kuin että "johtajamersu" tai "pitkällä mustalla mersulla ajellaan vaan" niin W126 mulle tulee hetimiten mieleen. Se on Se. (Tai sel. :roll: )
Pakko yhtyä edelliseen puhujaan tosin ihan vain VERBAALISELLA tasolla (väärinkäsitysten välttämiseksi) niin tossa ne tais tulla 123 ja 126 on ne numerot jotka myös allekirjoittaneen puolesta saavat klassikko leiman...
Tähdellisempää tekemistä kaikille...

W123 300TD ´79/84
C107 350SLC ´75 "-Elviira-"
Avatar
rolle
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 268
Liittynyt: Ke 14.01.2004 12:07
Paikkakunta: Jkl
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rolle »

W123, etenkin legendaarinen 200D.
300D -90 man.
ex 190D 2.5 Avantgarde
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

W114/115 ehdottomasti (ja yllättäen! :oops: ). Perustelen näkökantaa sillä, että minkä muun mallisia autoja, kuin klassikoita käytetään mallina tehtäessä lahjatavaroita? Itse ostin Jumbon lahjatavaraliikkeestä mustan W115 sedanin, joka on savesta tehty "säästöpossu" (rekkarin paikalla lukee "MAFIA" :D ). Kavereina sillä oli tosiklassikot Mini ja kupla.

Tietenkin esikuvana on ollut W108/109, jonka esikuvana puolestaan W100, mutta nimenomaan kansanmersustatus osaltaan nostaa klassikkoarvoa.

Tosin on esim. 107 melkoinen klassikko kun ajatellaan mallin valmistuksen pituutta. Mikä muu automalli on kestänyt periaatteessa 1960 suunnittelulla melkein 1990 luvulle asti? No esim. Hindustan on tietenkin aika vanha (Austinin ?) kopio, mutta se kilpailee hieman eri sarjassa.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Tiettyä kotiinpäin vetämistä harjoittaen on helppo hyväksyä 126-sarja klassikkokaartiin. Mutta on siinä pari oikeatakin perustetta :roll:
Kyseessä on eniten ja pisimpään valmistettu (= menestyksekkäin) S-sarja tähän mennessä. Osin samasta syystä malli löi S-sarjan tunnettuuden ja filosofian läpi myös laajemmissa kansalaispiireissä, kun aikaisemmin S-mallit olivat olleet hieman salamyhkäisiä; poliittisten johtajien, teollisuuspamppujen, sulttaanien, filmijulkimoiden, vapaamuurareiden ja muiden suurrikollisten kulkupelejä - jota 126 on edustanut kunnialla sekin :shock: . Mutta vasta 126 jalkautti S-sarjan paremmin katukuvaan, kun aikaisemmin S-malleja tahtoi nähdä vain lehdissä ja tv-uutisissa.

Samalla 126 on saanut myötäjäisinä hieman tavanomaisen pirssiin aseman ja on muiden S-sarjalaisten rinnalla jonkin verran "bulk", joka ei tarkoita että se olisi sitä autokannan keskuudessa noin yleensä. Vaan eivät valmistusmäärät Miniltä tai Kuplaltakaan ole sädekehää riistäneet, vaan niistä on tehty päin vastoin retroversiot, kuten monista muistakin aikakausiensa parhaista edustajista.

Entä muita. Kylläpäs kysymys osoittautui vaikeaksi, kun sen itselleen asettaa. 123-sarjan kiistattomia ansioita väheksymättä sen ohella 107-sarja astelee myös klassikkojen taikapiiriin.

Mitä Saulin Intia-viittaukseen tulee, niin löytyneekö pisimpään samalla - ja perin tarkastikin - reseptillä valmistettu moottoripeli prätkäpuolelta? Saarivaltakunnasta Intiaan kotiutunut Royal Enfield 350 voisi olla sellainen, 50-lukuisessa vermeessä ei taida olla paljokaan uutta tämän päivän tuotantoon verrattuna.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Coronet
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: To 07.08.2003 11:40

Viesti Kirjoittaja Coronet »

C126
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Kyllähän se tietysti on oma lehmä vähän tässäkin ojassa, mutta itse pitäisin hyvänä Youngtimer- klassikkona tuota W116 koppaa.

Jo senkin perusteella, että kyseessähän oli vuonna 1974 vuoden autoksi tituleerattu malli, jonkalaista valintaa premium- autoille ei ole senjälkeen, eikä ennen sitäkään tehty. Sekä autossa esitellyt tekniset innovaatiot, joita käytetään vielä nykyautoilussakin pohjaavat perustelua, jolla valitsisin sen ehdottomaan klassikkokerhoon.

Mutta jos ollaan suurisydämisempiä, niin mikä tahansa Mercedes on joskus klassikko.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Ville Komulainen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 651
Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
Paikkakunta: Mellilä

Viesti Kirjoittaja Ville Komulainen »

Mielestäni C114 on todellinen klassikko ja tietty muutkin W114/115 mallit.

Olen aina ihannoinut suuresti W100 mallia mutta valitettavasti täytyy totuttautua ajatukseen etten tule koskaan moista omistamaan :(

Mutta olen kyllä samaa mieltä siitä että kaikista mersumalleista tulee klassikoita kunhan ikää on tarpeeksi +30vuotta
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Kaapo kirjoitti: Vaan eivät valmistusmäärät Miniltä tai Kuplaltakaan ole sädekehää riistäneet, vaan niistä on tehty päin vastoin retroversiot, kuten monista muistakin aikakausiensa parhaista edustajista.
Pystylamppuretroa odotellessa! :D
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Heh kehutaan vaan niitä omia autoja :)
w114 on paras :) Tai sanotaan mitä vanhempi, sitä parempi.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

1970+ :roll: eli siis W150 ei käy, harmi. :cry:

Mutta asian viereen. Eiköhän se mun valinta ole joko W123 tai W116 tai molemmat. Toinen kenties maailman suosituin taksi aikanaan ja vieläkin kun jostain Lähi-idästä tulee uutiskuvaa, niin eikös se vaan yykaakoo siellä olekin yhä edelleen taksin hommissa.
Ja W116 taasen oli se ensimmäinen herrain ässä.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14026
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Saul kirjoitti:
Kaapo kirjoitti: Vaan eivät valmistusmäärät Miniltä tai Kuplaltakaan ole sädekehää riistäneet, vaan niistä on tehty päin vastoin retroversiot, kuten monista muistakin aikakausiensa parhaista edustajista.
Pystylamppuretroa odotellessa! :D
Toivottavasti Mersun ei ikinä tarvitse lähteä niin selvälle retrolinjalle kuin VW New Beetlellään tai vastaavat. Jollakin tapaa ne tulevat aina olemaan sellaisia "one-hit-wondereita", eli myyvät kesän ja jäävät sen jälkeen unholaan. Ei kovin toivottavaa merkille, minun mielestäni.

Hyvä linja on, että pysyy muotoilun osalta kehityksen kärkipäässä, ja autot ovat aina tunnistettavissa toisistaan (mitä ne eivät amatöörin silmissä ehkä aina ole :-) ), mutta kuitenkin Mersuksi.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

M.K kirjoitti:Ja W116 taasen oli se ensimmäinen herrain ässä.
Ne olivatkin eri herroja, jotka W150:n kyydissä matkasivat, eikä aivan kaikkia heistä maailma muista kovin hyvällä :shock:
Mitä sitten muiden herrain ässiin tulee, niin kaiketi aikamoisia isokenkiä kyyditsi aikoinaan myös W186. Eihän tämä varsinaisesti ole tyyppimerkinnältään S, mutta tehdas laskee Adenauerin S-sarjan ensimmäiseksi ilmentymäksi. Aika monessa kehityksessä kertovassa ryhmäkuvassa "esi-isänä" rötköttää W186 ja siitä sukupuu jatkuu sitten linjalla W180, W111, W108/9, W116, W126, W140, W220...
W180 isoponttooni taisi olla ensimmäinen, jossa tyyppimerkinnässä kulki mukana S (220 S, 220 SE)
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

W126-koriset mielestäni ajattomia klassikkoja..
Etenkin coupe-mallit :)
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Ei täytä W150 valinnan kriteereitä yksistään, mutta mites jos laitetaan lisäksi hieman W100:sta.

http://www.mertinis.de/Autos/Mercedes-S ... _Optik.JPG
http://www.mertinis.de/Autos/Mercedes-S ... 0_W150.jpg
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Taitaa olla poijjaat niin että w108/109 ja w100 on ne Mersujen Mersut.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

116-123-126(C)
Avatar
Mace
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ke 09.04.2003 08:04
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Mace »

Aika vaikee juttu...tuntuu että kaikista mersuista tulee aikanaan klassikoita..
:D
Yksi kauneimmista ja ehkä siroimmista malleista on kuitenkin malli W113
Eli se "pagoda". Valitettavan harvinaisia toisin ovat, yhden oon vasta tähän ikään nähnyt luonnossa, oli tosin sitäkin vaikuttavampi tapaus se.

Toinen mikä on pakko mainita on tietenkin se kaikille tuttu Pullman Landaulet. siinä on sitä jotain. Kyseistä mallia sai muuten 2 ovisena Coupena vuonna 1965... :shock:
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Timo L. kirjoitti:Toivottavasti Mersun ei ikinä tarvitse lähteä niin selvälle retrolinjalle kuin VW New Beetlellään tai vastaavat. .
Jaha jaha, mies selvästikin pyrkii tienaamaan seuraavassa miitissä ilmaisen oluen tahi pari. Kyllä tuolla lausunnolla jo ne on ansainnut. :wink:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Paha kysymys.. Kaikki w124:ää vanhemmat ovat klassikoita. W124 on klassikoksi vielä liian uusi.
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
Taimo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Pe 04.04.2003 19:42
Paikkakunta: Mänttä

Viesti Kirjoittaja Taimo »

Joku sano että kaikista mersuista tulee klassikoita ajan mittaan. Sitä päivää ei tule että minä sanon, kun esim. sukulainen saapuu pihaan a-sarjan mesellä, etä tulit sitten tuolla klassikko mersulla.

Siinä auto joka olis saanu jäädä piirrustuspöydälle.

116/126 molemmat kyllä täyttää klassikon kriteerit. Vaikka itse ajan 126:lla voisin kyllä sanoa että 116 on vielä kauniimpi. 116:sta tosin eroittaa tyhmempikin että nyt kyseessä on jo hieman vanhempi malli kun 126:ssa saatta monesti tietämätön erehtyä. Tuollainen 116 450SEL 6.9 mustana kaikillalla kromilistoilla (joita on tosi paljon) niin avot.
Avatar
Bf109
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 216
Liittynyt: To 18.03.2004 20:14

Viesti Kirjoittaja Bf109 »

Eikös Raid sarjassa sekä Raidilla että komisario Janssonilla ollut 108? Siinä autossa on kyllä klassikoksi asti tyyliä.
C180T (S202) -99
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

Muffler kirjoitti:Taitaa olla poijjaat niin että w108/109 ja w100 on ne Mersujen Mersut.
Minultakin ääni W108/109:lle, koska Adenauer ei täytä ikäkritereitä.
http://www.mercedes-sl.de/baureihe/W108280SE.jpg
http://www.mercedes-sl.de/baureihe/W109300SEL63.jpg

Muilta osin olen sitä mieltä, että kaikki vielä kohtuullisesti kunnossa olevat W116 ja 126:t pitäisi konservoida. Toistaiseksi se on vielä suht-koht edullistakin, mutta tilanne "huononee" joka vuosi.

Pystäri ja Flosse ovat omalla tietysti tavallaan "legendoja", mutta "klassikko" on kuitenkin liioittelua.

Tuolla on kelpo sivu sotien jälkeisistä malleista kuvineen:
http://www.mercedes-sl.de/baureihe.htm
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Vastaa Viestiin