Mikä Mersu-malli on tosi klassikko?
Mikä Mersu-malli on tosi klassikko?
Maanantaina tullut Hotakaisen kirjaan perustuva Klassikko-leffa herätti uinuvan ounastelun siitä, mitä Mersu-malleja voidaan perustellusti kutsua varsinaisiksi klassikoiksi. Helposti tulee sanottua, että kaikkihan ne sitä ovat, mutta entä jos pitää valita ne klassikoimmat. Selvää on, että vanhemmasta päästä listalle pääsevät lokinsiivet, SSK:t, weesataset sen sellaiset harvinaisuudet. Mutta jos laitetaan vuosimallirajaksi vaikkapa 1970 ja siitä ylöspäin.
Klassikon arvonimeä ei tosin pieni valmistusmäärä aina takaa. Ovathan pitkällä aikavälillä ja runsain määrin valmistetut Kuplat, Rättärit ja vaikkapa Mustangit aitoja klassikkoja noin esimerkinomaisesti.
Millaiset siis ovat forumin käsitykset klassikko-Mersusta ja millä kriteereillä
Klassikon arvonimeä ei tosin pieni valmistusmäärä aina takaa. Ovathan pitkällä aikavälillä ja runsain määrin valmistetut Kuplat, Rättärit ja vaikkapa Mustangit aitoja klassikkoja noin esimerkinomaisesti.
Millaiset siis ovat forumin käsitykset klassikko-Mersusta ja millä kriteereillä
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
W114 ja W123 coupet ehdottomasti....ajattoman tyylikkäitä malleja. Niissä tulee jotenkin esiin muotoilun onnistuminen verrattuna neliovisiin sisaruksiin. W124 coupe ei taida vielä ihan yltää klassikoksi...
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Helppo vastata: R107
Perusteluita:
- ajattoman kaunis ja tyylikäs malli. Tämä näkyy siinäkin että onnistuneita tuunauksia on vaikea tehdä, yleensä mennään huonompaan suuntaan.
- valmistusmäärä ei suuri
- oli tuotannossa lähes samannäköisenä huimat 18 vuotta, ja myyntilukemat nousivat vielä 10 vuotta ensiesittelyn jälkeen
- avoautossa on aina klassikkoainesta
Perusteluita:
- ajattoman kaunis ja tyylikäs malli. Tämä näkyy siinäkin että onnistuneita tuunauksia on vaikea tehdä, yleensä mennään huonompaan suuntaan.
- valmistusmäärä ei suuri
- oli tuotannossa lähes samannäköisenä huimat 18 vuotta, ja myyntilukemat nousivat vielä 10 vuotta ensiesittelyn jälkeen
- avoautossa on aina klassikkoainesta
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
- IsoE
- Mersumies
- Viestit: 1338
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
- Paikkakunta: Täs pellon reunalla
- Viesti:
Yksi malli joka mieltäni lämmittää...
W116 450SEL 6.9.
-Aikansa suurmiesten kuljetusvaunu.
-Suuri, muskelimainen.
-Tehokas, elokuva klassikko.
-Hinta nousussa nykyisin.
-Ei löydy liikaa Suomestakaan.
-Aikansa suurmiesten kuljetusvaunu.
-Suuri, muskelimainen.
-Tehokas, elokuva klassikko.
-Hinta nousussa nykyisin.
-Ei löydy liikaa Suomestakaan.
Kaikki Ässät ja Äss-Ällät ovat klassikoita (jo syntyessään).
Ja alkaa noi Citylinerit ja Sportcoupetkin oleen jo aikas siniveristä kamaa.
Ja alkaa noi Citylinerit ja Sportcoupetkin oleen jo aikas siniveristä kamaa.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
W123 tai W126.
Ehkä Suomen oloissa tuo W123 on edellä, ko. mallihan juuri loi MB:n (varsinkin) dieselmallien mainetta väsymättömänä puurtajana.
Mutta kyllä W126 on sitten oikein sterotyyppi aiheesta "että oikein mersulla tulitte" ja myös jos joku mainitsee jotain sinne suuntaan kuin että "johtajamersu" tai "pitkällä mustalla mersulla ajellaan vaan" niin W126 mulle tulee hetimiten mieleen. Se on Se. (Tai sel. )
Ehkä Suomen oloissa tuo W123 on edellä, ko. mallihan juuri loi MB:n (varsinkin) dieselmallien mainetta väsymättömänä puurtajana.
Mutta kyllä W126 on sitten oikein sterotyyppi aiheesta "että oikein mersulla tulitte" ja myös jos joku mainitsee jotain sinne suuntaan kuin että "johtajamersu" tai "pitkällä mustalla mersulla ajellaan vaan" niin W126 mulle tulee hetimiten mieleen. Se on Se. (Tai sel. )
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- saksantähti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Ke 14.04.2004 10:28
- Paikkakunta: TURKU
Pakko yhtyä edelliseen puhujaan tosin ihan vain VERBAALISELLA tasolla (väärinkäsitysten välttämiseksi) niin tossa ne tais tulla 123 ja 126 on ne numerot jotka myös allekirjoittaneen puolesta saavat klassikko leiman...Aku P kirjoitti:W123 tai W126.
Ehkä Suomen oloissa tuo W123 on edellä, ko. mallihan juuri loi MB:n (varsinkin) dieselmallien mainetta väsymättömänä puurtajana.
Mutta kyllä W126 on sitten oikein sterotyyppi aiheesta "että oikein mersulla tulitte" ja myös jos joku mainitsee jotain sinne suuntaan kuin että "johtajamersu" tai "pitkällä mustalla mersulla ajellaan vaan" niin W126 mulle tulee hetimiten mieleen. Se on Se. (Tai sel. )
Tähdellisempää tekemistä kaikille...
W123 300TD ´79/84
C107 350SLC ´75 "-Elviira-"
W123 300TD ´79/84
C107 350SLC ´75 "-Elviira-"
W114/115 ehdottomasti (ja yllättäen! ). Perustelen näkökantaa sillä, että minkä muun mallisia autoja, kuin klassikoita käytetään mallina tehtäessä lahjatavaroita? Itse ostin Jumbon lahjatavaraliikkeestä mustan W115 sedanin, joka on savesta tehty "säästöpossu" (rekkarin paikalla lukee "MAFIA" ). Kavereina sillä oli tosiklassikot Mini ja kupla.
Tietenkin esikuvana on ollut W108/109, jonka esikuvana puolestaan W100, mutta nimenomaan kansanmersustatus osaltaan nostaa klassikkoarvoa.
Tosin on esim. 107 melkoinen klassikko kun ajatellaan mallin valmistuksen pituutta. Mikä muu automalli on kestänyt periaatteessa 1960 suunnittelulla melkein 1990 luvulle asti? No esim. Hindustan on tietenkin aika vanha (Austinin ?) kopio, mutta se kilpailee hieman eri sarjassa.
Tietenkin esikuvana on ollut W108/109, jonka esikuvana puolestaan W100, mutta nimenomaan kansanmersustatus osaltaan nostaa klassikkoarvoa.
Tosin on esim. 107 melkoinen klassikko kun ajatellaan mallin valmistuksen pituutta. Mikä muu automalli on kestänyt periaatteessa 1960 suunnittelulla melkein 1990 luvulle asti? No esim. Hindustan on tietenkin aika vanha (Austinin ?) kopio, mutta se kilpailee hieman eri sarjassa.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Tiettyä kotiinpäin vetämistä harjoittaen on helppo hyväksyä 126-sarja klassikkokaartiin. Mutta on siinä pari oikeatakin perustetta
Kyseessä on eniten ja pisimpään valmistettu (= menestyksekkäin) S-sarja tähän mennessä. Osin samasta syystä malli löi S-sarjan tunnettuuden ja filosofian läpi myös laajemmissa kansalaispiireissä, kun aikaisemmin S-mallit olivat olleet hieman salamyhkäisiä; poliittisten johtajien, teollisuuspamppujen, sulttaanien, filmijulkimoiden, vapaamuurareiden ja muiden suurrikollisten kulkupelejä - jota 126 on edustanut kunnialla sekin . Mutta vasta 126 jalkautti S-sarjan paremmin katukuvaan, kun aikaisemmin S-malleja tahtoi nähdä vain lehdissä ja tv-uutisissa.
Samalla 126 on saanut myötäjäisinä hieman tavanomaisen pirssiin aseman ja on muiden S-sarjalaisten rinnalla jonkin verran "bulk", joka ei tarkoita että se olisi sitä autokannan keskuudessa noin yleensä. Vaan eivät valmistusmäärät Miniltä tai Kuplaltakaan ole sädekehää riistäneet, vaan niistä on tehty päin vastoin retroversiot, kuten monista muistakin aikakausiensa parhaista edustajista.
Entä muita. Kylläpäs kysymys osoittautui vaikeaksi, kun sen itselleen asettaa. 123-sarjan kiistattomia ansioita väheksymättä sen ohella 107-sarja astelee myös klassikkojen taikapiiriin.
Mitä Saulin Intia-viittaukseen tulee, niin löytyneekö pisimpään samalla - ja perin tarkastikin - reseptillä valmistettu moottoripeli prätkäpuolelta? Saarivaltakunnasta Intiaan kotiutunut Royal Enfield 350 voisi olla sellainen, 50-lukuisessa vermeessä ei taida olla paljokaan uutta tämän päivän tuotantoon verrattuna.
Kyseessä on eniten ja pisimpään valmistettu (= menestyksekkäin) S-sarja tähän mennessä. Osin samasta syystä malli löi S-sarjan tunnettuuden ja filosofian läpi myös laajemmissa kansalaispiireissä, kun aikaisemmin S-mallit olivat olleet hieman salamyhkäisiä; poliittisten johtajien, teollisuuspamppujen, sulttaanien, filmijulkimoiden, vapaamuurareiden ja muiden suurrikollisten kulkupelejä - jota 126 on edustanut kunnialla sekin . Mutta vasta 126 jalkautti S-sarjan paremmin katukuvaan, kun aikaisemmin S-malleja tahtoi nähdä vain lehdissä ja tv-uutisissa.
Samalla 126 on saanut myötäjäisinä hieman tavanomaisen pirssiin aseman ja on muiden S-sarjalaisten rinnalla jonkin verran "bulk", joka ei tarkoita että se olisi sitä autokannan keskuudessa noin yleensä. Vaan eivät valmistusmäärät Miniltä tai Kuplaltakaan ole sädekehää riistäneet, vaan niistä on tehty päin vastoin retroversiot, kuten monista muistakin aikakausiensa parhaista edustajista.
Entä muita. Kylläpäs kysymys osoittautui vaikeaksi, kun sen itselleen asettaa. 123-sarjan kiistattomia ansioita väheksymättä sen ohella 107-sarja astelee myös klassikkojen taikapiiriin.
Mitä Saulin Intia-viittaukseen tulee, niin löytyneekö pisimpään samalla - ja perin tarkastikin - reseptillä valmistettu moottoripeli prätkäpuolelta? Saarivaltakunnasta Intiaan kotiutunut Royal Enfield 350 voisi olla sellainen, 50-lukuisessa vermeessä ei taida olla paljokaan uutta tämän päivän tuotantoon verrattuna.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Kyllähän se tietysti on oma lehmä vähän tässäkin ojassa, mutta itse pitäisin hyvänä Youngtimer- klassikkona tuota W116 koppaa.
Jo senkin perusteella, että kyseessähän oli vuonna 1974 vuoden autoksi tituleerattu malli, jonkalaista valintaa premium- autoille ei ole senjälkeen, eikä ennen sitäkään tehty. Sekä autossa esitellyt tekniset innovaatiot, joita käytetään vielä nykyautoilussakin pohjaavat perustelua, jolla valitsisin sen ehdottomaan klassikkokerhoon.
Mutta jos ollaan suurisydämisempiä, niin mikä tahansa Mercedes on joskus klassikko.
Jo senkin perusteella, että kyseessähän oli vuonna 1974 vuoden autoksi tituleerattu malli, jonkalaista valintaa premium- autoille ei ole senjälkeen, eikä ennen sitäkään tehty. Sekä autossa esitellyt tekniset innovaatiot, joita käytetään vielä nykyautoilussakin pohjaavat perustelua, jolla valitsisin sen ehdottomaan klassikkokerhoon.
Mutta jos ollaan suurisydämisempiä, niin mikä tahansa Mercedes on joskus klassikko.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
- Ville Komulainen
- Asiantuntija
- Viestit: 651
- Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
- Paikkakunta: Mellilä
Mielestäni C114 on todellinen klassikko ja tietty muutkin W114/115 mallit.
Olen aina ihannoinut suuresti W100 mallia mutta valitettavasti täytyy totuttautua ajatukseen etten tule koskaan moista omistamaan
Mutta olen kyllä samaa mieltä siitä että kaikista mersumalleista tulee klassikoita kunhan ikää on tarpeeksi +30vuotta
Olen aina ihannoinut suuresti W100 mallia mutta valitettavasti täytyy totuttautua ajatukseen etten tule koskaan moista omistamaan
Mutta olen kyllä samaa mieltä siitä että kaikista mersumalleista tulee klassikoita kunhan ikää on tarpeeksi +30vuotta
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
Pystylamppuretroa odotellessa!Kaapo kirjoitti: Vaan eivät valmistusmäärät Miniltä tai Kuplaltakaan ole sädekehää riistäneet, vaan niistä on tehty päin vastoin retroversiot, kuten monista muistakin aikakausiensa parhaista edustajista.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
1970+ eli siis W150 ei käy, harmi.
Mutta asian viereen. Eiköhän se mun valinta ole joko W123 tai W116 tai molemmat. Toinen kenties maailman suosituin taksi aikanaan ja vieläkin kun jostain Lähi-idästä tulee uutiskuvaa, niin eikös se vaan yykaakoo siellä olekin yhä edelleen taksin hommissa.
Ja W116 taasen oli se ensimmäinen herrain ässä.
Mutta asian viereen. Eiköhän se mun valinta ole joko W123 tai W116 tai molemmat. Toinen kenties maailman suosituin taksi aikanaan ja vieläkin kun jostain Lähi-idästä tulee uutiskuvaa, niin eikös se vaan yykaakoo siellä olekin yhä edelleen taksin hommissa.
Ja W116 taasen oli se ensimmäinen herrain ässä.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Toivottavasti Mersun ei ikinä tarvitse lähteä niin selvälle retrolinjalle kuin VW New Beetlellään tai vastaavat. Jollakin tapaa ne tulevat aina olemaan sellaisia "one-hit-wondereita", eli myyvät kesän ja jäävät sen jälkeen unholaan. Ei kovin toivottavaa merkille, minun mielestäni.Saul kirjoitti:Pystylamppuretroa odotellessa!Kaapo kirjoitti: Vaan eivät valmistusmäärät Miniltä tai Kuplaltakaan ole sädekehää riistäneet, vaan niistä on tehty päin vastoin retroversiot, kuten monista muistakin aikakausiensa parhaista edustajista.
Hyvä linja on, että pysyy muotoilun osalta kehityksen kärkipäässä, ja autot ovat aina tunnistettavissa toisistaan (mitä ne eivät amatöörin silmissä ehkä aina ole ), mutta kuitenkin Mersuksi.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ne olivatkin eri herroja, jotka W150:n kyydissä matkasivat, eikä aivan kaikkia heistä maailma muista kovin hyvälläM.K kirjoitti:Ja W116 taasen oli se ensimmäinen herrain ässä.
Mitä sitten muiden herrain ässiin tulee, niin kaiketi aikamoisia isokenkiä kyyditsi aikoinaan myös W186. Eihän tämä varsinaisesti ole tyyppimerkinnältään S, mutta tehdas laskee Adenauerin S-sarjan ensimmäiseksi ilmentymäksi. Aika monessa kehityksessä kertovassa ryhmäkuvassa "esi-isänä" rötköttää W186 ja siitä sukupuu jatkuu sitten linjalla W180, W111, W108/9, W116, W126, W140, W220...
W180 isoponttooni taisi olla ensimmäinen, jossa tyyppimerkinnässä kulki mukana S (220 S, 220 SE)
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Ei täytä W150 valinnan kriteereitä yksistään, mutta mites jos laitetaan lisäksi hieman W100:sta.
http://www.mertinis.de/Autos/Mercedes-S ... _Optik.JPG
http://www.mertinis.de/Autos/Mercedes-S ... 0_W150.jpg
http://www.mertinis.de/Autos/Mercedes-S ... _Optik.JPG
http://www.mertinis.de/Autos/Mercedes-S ... 0_W150.jpg
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Aika vaikee juttu...tuntuu että kaikista mersuista tulee aikanaan klassikoita..
Yksi kauneimmista ja ehkä siroimmista malleista on kuitenkin malli W113
Eli se "pagoda". Valitettavan harvinaisia toisin ovat, yhden oon vasta tähän ikään nähnyt luonnossa, oli tosin sitäkin vaikuttavampi tapaus se.
Toinen mikä on pakko mainita on tietenkin se kaikille tuttu Pullman Landaulet. siinä on sitä jotain. Kyseistä mallia sai muuten 2 ovisena Coupena vuonna 1965...
Yksi kauneimmista ja ehkä siroimmista malleista on kuitenkin malli W113
Eli se "pagoda". Valitettavan harvinaisia toisin ovat, yhden oon vasta tähän ikään nähnyt luonnossa, oli tosin sitäkin vaikuttavampi tapaus se.
Toinen mikä on pakko mainita on tietenkin se kaikille tuttu Pullman Landaulet. siinä on sitä jotain. Kyseistä mallia sai muuten 2 ovisena Coupena vuonna 1965...
Jaha jaha, mies selvästikin pyrkii tienaamaan seuraavassa miitissä ilmaisen oluen tahi pari. Kyllä tuolla lausunnolla jo ne on ansainnut.Timo L. kirjoitti:Toivottavasti Mersun ei ikinä tarvitse lähteä niin selvälle retrolinjalle kuin VW New Beetlellään tai vastaavat. .
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Joku sano että kaikista mersuista tulee klassikoita ajan mittaan. Sitä päivää ei tule että minä sanon, kun esim. sukulainen saapuu pihaan a-sarjan mesellä, etä tulit sitten tuolla klassikko mersulla.
Siinä auto joka olis saanu jäädä piirrustuspöydälle.
116/126 molemmat kyllä täyttää klassikon kriteerit. Vaikka itse ajan 126:lla voisin kyllä sanoa että 116 on vielä kauniimpi. 116:sta tosin eroittaa tyhmempikin että nyt kyseessä on jo hieman vanhempi malli kun 126:ssa saatta monesti tietämätön erehtyä. Tuollainen 116 450SEL 6.9 mustana kaikillalla kromilistoilla (joita on tosi paljon) niin avot.
Siinä auto joka olis saanu jäädä piirrustuspöydälle.
116/126 molemmat kyllä täyttää klassikon kriteerit. Vaikka itse ajan 126:lla voisin kyllä sanoa että 116 on vielä kauniimpi. 116:sta tosin eroittaa tyhmempikin että nyt kyseessä on jo hieman vanhempi malli kun 126:ssa saatta monesti tietämätön erehtyä. Tuollainen 116 450SEL 6.9 mustana kaikillalla kromilistoilla (joita on tosi paljon) niin avot.
Minultakin ääni W108/109:lle, koska Adenauer ei täytä ikäkritereitä.Muffler kirjoitti:Taitaa olla poijjaat niin että w108/109 ja w100 on ne Mersujen Mersut.
http://www.mercedes-sl.de/baureihe/W108280SE.jpg
http://www.mercedes-sl.de/baureihe/W109300SEL63.jpg
Muilta osin olen sitä mieltä, että kaikki vielä kohtuullisesti kunnossa olevat W116 ja 126:t pitäisi konservoida. Toistaiseksi se on vielä suht-koht edullistakin, mutta tilanne "huononee" joka vuosi.
Pystäri ja Flosse ovat omalla tietysti tavallaan "legendoja", mutta "klassikko" on kuitenkin liioittelua.
Tuolla on kelpo sivu sotien jälkeisistä malleista kuvineen:
http://www.mercedes-sl.de/baureihe.htm
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]