SLC projekti -kaikenlaista viel
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 912
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
SLC projekti -kaikenlaista viel
ostin tuossa muutama hassu viikko sitte -73 slc:n ja olisi tarkoitus tehä siitä auto jota ei tartte heti myydä taas eteen päin...
auton koriltaan ihan ok kunnossa, ruosteet on korjattu , pohja puhallettu ja massattu mutta joku suhari on maalannut sen silmät kiinni pahimman syys myrskyn aikaan pihalla
joten auto on nyt purettava ensin ja maalattava kunnolla että sille vihtisi tehä jotain.. ehkä pieniä kori muutoksiakin
sisusta on sellanen sini plyyshi jonka tilalle on tarkoitus laittaa mustaa nahkaa.
konehan tässä oli ostaessa jumissa, pari iltaa katsellessani sitä ja miettiessäni mitä sille teen vai teenkö mitään vastauksen antoi veli joka yritti vääntää sitä liikkumaan kuningas mutterista... ei muuten liiku tuumas hän ... ja foorumilta sattui ilmoituksen kautta löytymään purettu 420:n w124:n jossa oli jäljellä motti, laatikko, sähköt ja viel halvalla täydellinen paketti minulle. tämä päivän on sitten mennyt 124.sta purkaessa.... laittelen lisää tietoa projektin edistyessä.
oiskohan kenelläkään tarvetta sille slc.n alkup. koneelle ja laatikolle
kone on 350 :nen varaosiksi esimerkiksi tai voi KAI sen saada toimiinkin..
auton koriltaan ihan ok kunnossa, ruosteet on korjattu , pohja puhallettu ja massattu mutta joku suhari on maalannut sen silmät kiinni pahimman syys myrskyn aikaan pihalla
joten auto on nyt purettava ensin ja maalattava kunnolla että sille vihtisi tehä jotain.. ehkä pieniä kori muutoksiakin
sisusta on sellanen sini plyyshi jonka tilalle on tarkoitus laittaa mustaa nahkaa.
konehan tässä oli ostaessa jumissa, pari iltaa katsellessani sitä ja miettiessäni mitä sille teen vai teenkö mitään vastauksen antoi veli joka yritti vääntää sitä liikkumaan kuningas mutterista... ei muuten liiku tuumas hän ... ja foorumilta sattui ilmoituksen kautta löytymään purettu 420:n w124:n jossa oli jäljellä motti, laatikko, sähköt ja viel halvalla täydellinen paketti minulle. tämä päivän on sitten mennyt 124.sta purkaessa.... laittelen lisää tietoa projektin edistyessä.
oiskohan kenelläkään tarvetta sille slc.n alkup. koneelle ja laatikolle
kone on 350 :nen varaosiksi esimerkiksi tai voi KAI sen saada toimiinkin..
Viimeksi muokannut sepulaakeri, Ti 16.07.2013 21:02. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 912
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Heivaat sinne Rahajan satamaa sen 420:in johtosarjan ja kolovaat uuen Megallesepulaakeri kirjoitti:nyt ois 124.n purettuna ja voi ristus niiden johtojen määrää
pitäs alkaa selvittään mihin ne slc:n 20 johtoa liitän 420:n 20000:een liitän
onko tietoa nettisivusta missä olisi räjäytys kuvia / kytkentä kaavioita?
alfameerin kirjoissakaan ei niitä kovin laajasti yleensä ole..
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 912
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 912
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
kyllä saat miettiä vielä ensi vuonnakin, jos huonosti käy, että miten ne 420 johdot nyt oikein menee lisäksi siellä voi olla vaikka mitä ajonestoa ym. sekaamassasepulaakeri kirjoitti:aattelin sitä megaa sitte ruuvi ahtimen kanssa, laitetaan se nyt ensin käymään
megan johtosarjan väsää illassa tai parissa, riippuu kuinka ahkera on ja kuinka hyvin on valmistellut...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 912
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
on ollu tässä vähä kiireitä niin en oo kerinny nostaa sitä vielä pois, mutta jos tässä v-loppuna tai viimestään ens viikolla... on muutes vaikee hinnotella se motti, pistä jonku näkönen "tarjous" vaikka yv:nä siitäMikadoo kirjoitti:Kuvia näytille ja niin, joko vanha moottori nostettu pois?
-Mika-
autohan on tämä nettiautossa pidemmän aikaa pyöriny
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/slc/2971517
pistän rojekti kuvaa myöhemmin
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 912
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
totta tuokin, tosin mun mielestä siinä ei ole ajon estoa... joteski niitä katselin että ois melkein kun plug and play kunhan löytys sen moottorin ohjaus yksikön johdotus...napa kirjoitti:kyllä saat miettiä vielä ensi vuonnakin, jos huonosti käy, että miten ne 420 johdot nyt oikein menee lisäksi siellä voi olla vaikka mitä ajonestoa ym. sekaamassasepulaakeri kirjoitti:aattelin sitä megaa sitte ruuvi ahtimen kanssa, laitetaan se nyt ensin käymään
megan johtosarjan väsää illassa tai parissa, riippuu kuinka ahkera on ja kuinka hyvin on valmistellut...
eipä se ole kiveen kirjotettu kumpi siihen tulee ja olisihan se mega sitte valmiina
pitääkös megaan tehä jotain kikkailuja jos laittaa sen 8 koneelle?
kun kaikilla tutuilla on vaan supereita/4 mäntäsiä bensoja, niin ne ei tiä mitään...
itse vain tappelin aikoinaan sen mitsu sigman koneen kanssa turhaan, vaikka oli ecu, johtosarjat ym. hilppeet, niin ei vain saanut konetta tulille niillä osilla mitenkään kytkentäkaavion etsimiseen meni "muutama vuosi" ja sitten kun sen löysi, niin ei siitä mitään apua edes ollut...
megalla sain koneen henkiin sitten parissa päivässä
megalla sain koneen henkiin sitten parissa päivässä
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 912
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
nyt tarttis lainopillisia neuvoja/tietoa tuohon moottorin vaihtoon liittyen
kun huolestuttaa hieman että saanko laitaa sen 420:n koneen vai en.
googleemalla sain tietää seuraavaa...
lakihan sanoo että mallisarjan isointa konetta saa olla
10% painavampi
20% tehokkaampi
25% suurempi tilavuudeltaan eikö totta?
ja eikös slc:tä ole tehty 500:sena ja sillä ois tehoa 240hv??
ja tällä uudella 420lla on tehoa 275hv
joten teho lisäys ois alle 20% kun maksimi ois 240+20%=288hv
tilavuus on pienempi ja en usko etta painokaan on ainakaan 10% enempää voi olla jopa vähempi kun on alumiininen...
sitte pitäs saada nuo alusta ja jarrut jutut kuntoon
mutta mistä ne saa tietoon mitkä mulla on ja minkälaiset pitäs olla?
kertokaa viisaammat jos minulla on väärää tietoa ja mistä saan lisää varmuutta asiaan etten tee turhaa työtä
kun huolestuttaa hieman että saanko laitaa sen 420:n koneen vai en.
googleemalla sain tietää seuraavaa...
lakihan sanoo että mallisarjan isointa konetta saa olla
10% painavampi
20% tehokkaampi
25% suurempi tilavuudeltaan eikö totta?
ja eikös slc:tä ole tehty 500:sena ja sillä ois tehoa 240hv??
ja tällä uudella 420lla on tehoa 275hv
joten teho lisäys ois alle 20% kun maksimi ois 240+20%=288hv
tilavuus on pienempi ja en usko etta painokaan on ainakaan 10% enempää voi olla jopa vähempi kun on alumiininen...
sitte pitäs saada nuo alusta ja jarrut jutut kuntoon
mutta mistä ne saa tietoon mitkä mulla on ja minkälaiset pitäs olla?
kertokaa viisaammat jos minulla on väärää tietoa ja mistä saan lisää varmuutta asiaan etten tee turhaa työtä
muusta en tiedä, mutta täältä löytyy aika paljon infoa
http://mercefreaken.com/
ja klikkaa "modellene" osiota ja valitsee mallisarjan
http://mercefreaken.com/
ja klikkaa "modellene" osiota ja valitsee mallisarjan
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 912
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 912
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 912
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
mampe on ehkä vähä liikaa mun makuun.
mut ois tarkoitus sheivata puskurit, takapuskuria madaltaa muutamia senttejä ja hitsata koriin kiinni, saumata ja maalata korin väriin
väriksi oon ajatellut sellasta todella tummaa hopeaa
lievät levikkeet pellistä ja sivuputket
tyyppiä "challenger" tms. scuuppi sellanen tosi matala riippuen miten nyt innostuu sen remmi ahtimen kans joutuuko tekeen isonki reiän konepeltiin
keulaan mulla on sellanen amg sloileri
taka suojan kaareja tekis mieli vähän pullistaa
ja tottakai leviät huulivanteet
mut ois tarkoitus sheivata puskurit, takapuskuria madaltaa muutamia senttejä ja hitsata koriin kiinni, saumata ja maalata korin väriin
väriksi oon ajatellut sellasta todella tummaa hopeaa
lievät levikkeet pellistä ja sivuputket
tyyppiä "challenger" tms. scuuppi sellanen tosi matala riippuen miten nyt innostuu sen remmi ahtimen kans joutuuko tekeen isonki reiän konepeltiin
keulaan mulla on sellanen amg sloileri
taka suojan kaareja tekis mieli vähän pullistaa
ja tottakai leviät huulivanteet
ite en ole koskaan joutunu vertaileen jarruja, tai alustan osia, mutta muutamat kaverit niitä on tehny.
taitaa sekin riippua vähän konttorin sedästä, että mikä kelpaa ja mikä ei. vanhan 100 audin moottorinvaihto projektissa kelpas motonetin sivuilta tulosteet, missä näkyy, että osat on samoja siinä ja siinä mallissa jne.
taitaa sekin riippua vähän konttorin sedästä, että mikä kelpaa ja mikä ei. vanhan 100 audin moottorinvaihto projektissa kelpas motonetin sivuilta tulosteet, missä näkyy, että osat on samoja siinä ja siinä mallissa jne.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
paras kun käy sieltä konttorilta kysymässä, missä on tarkoitus muutoskatsastuskin suorittaa... ainakin me saatiin ihan selvät ohjeet, mitä dokumenttia pitää olla jarruista ym. kun se sierra muutoskatsastettiin, paikallisesta ford:n liikkeestä sitten vain haettiin lappo, missä luki, että jarrut on sellaisesta autosta, jossa kone on ollut vakiona ja millaiset ne jarrut on, eli levyjen halkaisijat ja satuloiden koko ym.
jos konttorilta ei ohjeita anneta, vaan pompotetaan ja lyödään kapulaa rattaisiin, kannattaa vaihtaa muutoskatsastus ystävällisempään konttoriin AKE:n konttorit kannattaa varmaan jättää jo alkuviheessa pois listalta... ainakin täällä niillä on vielä ihan se sama neukkusysteemi käytössä, kuin aina ennenkin
jos konttorilta ei ohjeita anneta, vaan pompotetaan ja lyödään kapulaa rattaisiin, kannattaa vaihtaa muutoskatsastus ystävällisempään konttoriin AKE:n konttorit kannattaa varmaan jättää jo alkuviheessa pois listalta... ainakin täällä niillä on vielä ihan se sama neukkusysteemi käytössä, kuin aina ennenkin
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 912
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 912
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
tilanne on nyt tämä, kaikki kaikki mitä meinaan purkaa alkaa oleen purettuna, kattoluukun ja ohjaus simpukan otan viel irti ja huollan
tässä ois pari rojekti kuvaaki, värkkäilen nyt tuota koti tallissa mutta vien sen firman tiloihin kun alan asentaan konetta ja tekeen hitsi hommia, niin on paremmin tilaa riehua
tässä ois pari rojekti kuvaaki, värkkäilen nyt tuota koti tallissa mutta vien sen firman tiloihin kun alan asentaan konetta ja tekeen hitsi hommia, niin on paremmin tilaa riehua
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 912
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
esim carfolio on sitä mieltä että ois samat jarrut 280 ja 500:ssa
http://www.carfolio.com/specifications/ ... ?car=84997
http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=104401
http://www.carfolio.com/specifications/ ... ?car=84997
http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=104401
Tuolta voi myös katsella
http://www.dbdepot.de/index.php?nav=4&lan=2&
Tuostakaan ei käy ilmi mitään mittoja mutta näkee ainakin missä on samaa tavaraa. Villi veikkaus että levyissä vähän eri offset vaan.
Taitaa noi halkaisijat olla samat etulevyissä n.60-luvun lopulta 80-luvun alkuun. Osa on vaan jäähdytettyjä. Takalevyissä taitaa olla samaa tavaraa tuolta 60-luvulta 90-luvulle (w126).
Mut jos alkaa miettimään w124 E420 etujarruja niin sitte on halkaisijaa jo enempi kun tuo 278mm.
http://www.dbdepot.de/index.php?nav=4&lan=2&
Tuostakaan ei käy ilmi mitään mittoja mutta näkee ainakin missä on samaa tavaraa. Villi veikkaus että levyissä vähän eri offset vaan.
Taitaa noi halkaisijat olla samat etulevyissä n.60-luvun lopulta 80-luvun alkuun. Osa on vaan jäähdytettyjä. Takalevyissä taitaa olla samaa tavaraa tuolta 60-luvulta 90-luvulle (w126).
Mut jos alkaa miettimään w124 E420 etujarruja niin sitte on halkaisijaa jo enempi kun tuo 278mm.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 912
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34