SLC projekti -kaikenlaista viel

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 912
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

SLC projekti -kaikenlaista viel

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

ostin tuossa muutama hassu viikko sitte -73 slc:n ja olisi tarkoitus tehä siitä auto jota ei tartte heti myydä taas eteen päin...

auton koriltaan ihan ok kunnossa, ruosteet on korjattu , pohja puhallettu ja massattu mutta joku suhari on maalannut sen silmät kiinni pahimman syys myrskyn aikaan pihalla :?
joten auto on nyt purettava ensin ja maalattava kunnolla että sille vihtisi tehä jotain.. ehkä pieniä kori muutoksiakin :roll:

sisusta on sellanen sini plyyshi jonka tilalle on tarkoitus laittaa mustaa nahkaa.

konehan tässä oli ostaessa jumissa, pari iltaa katsellessani sitä ja miettiessäni mitä sille teen vai teenkö mitään vastauksen antoi veli joka yritti vääntää sitä liikkumaan kuningas mutterista... ei muuten liiku tuumas hän :D ... ja foorumilta sattui ilmoituksen kautta löytymään purettu 420:n w124:n jossa oli jäljellä motti, laatikko, sähköt ja viel halvalla täydellinen paketti minulle. :lol: tämä päivän on sitten mennyt 124.sta purkaessa.... laittelen lisää tietoa projektin edistyessä.


oiskohan kenelläkään tarvetta sille slc.n alkup. koneelle ja laatikolle
kone on 350 :nen varaosiksi esimerkiksi tai voi KAI sen saada toimiinkin..
Viimeksi muokannut sepulaakeri, Ti 16.07.2013 21:02. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
Avatar
Mikadoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 02.12.2003 13:51
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mikadoo »

Kiinnostaisi kyllä toi 3.5 kone. Soita mulle 0400169200
w204 220cdi -08

Unimog 406 -70

Unimog 411 -63

w110 220 -6?

w126c Om606

w136 Rod.
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 912
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

nyt ois 124.n purettuna ja voi ristus niiden johtojen määrää :o
pitäs alkaa selvittään mihin ne slc:n 20 johtoa liitän 420:n 20000:een liitän

onko tietoa nettisivusta missä olisi räjäytys kuvia / kytkentä kaavioita?
alfameerin kirjoissakaan ei niitä kovin laajasti yleensä ole..
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DuPu »

On siinä savottaa kyllä ;)

http://detali.ru/ Olisiko tuolta jotain apua..

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

sepulaakeri kirjoitti:nyt ois 124.n purettuna ja voi ristus niiden johtojen määrää :o
pitäs alkaa selvittään mihin ne slc:n 20 johtoa liitän 420:n 20000:een liitän

onko tietoa nettisivusta missä olisi räjäytys kuvia / kytkentä kaavioita?
alfameerin kirjoissakaan ei niitä kovin laajasti yleensä ole..
Heivaat sinne Rahajan satamaa sen 420:in johtosarjan ja kolovaat uuen Megalle :wink:
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 912
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

aattelin sitä megaa sitte ruuvi ahtimen kanssa, laitetaan se nyt ensin käymään 8)
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 912
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

DuPu kirjoitti:On siinä savottaa kyllä ;)

http://detali.ru/ Olisiko tuolta jotain apua..

DuPu
just tuota ehdin! kiitoos!
Avatar
Mikadoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 02.12.2003 13:51
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mikadoo »

Kuvia näytille :o ja niin, joko vanha moottori nostettu pois?

-Mika-
w204 220cdi -08

Unimog 406 -70

Unimog 411 -63

w110 220 -6?

w126c Om606

w136 Rod.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

sepulaakeri kirjoitti:aattelin sitä megaa sitte ruuvi ahtimen kanssa, laitetaan se nyt ensin käymään 8)
kyllä saat miettiä vielä ensi vuonnakin, jos huonosti käy, että miten ne 420 johdot nyt oikein menee :roll: lisäksi siellä voi olla vaikka mitä ajonestoa ym. sekaamassa :?

megan johtosarjan väsää illassa tai parissa, riippuu kuinka ahkera on ja kuinka hyvin on valmistellut...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 912
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

Mikadoo kirjoitti:Kuvia näytille :o ja niin, joko vanha moottori nostettu pois?

-Mika-
on ollu tässä vähä kiireitä niin en oo kerinny nostaa sitä vielä pois, mutta jos tässä v-loppuna tai viimestään ens viikolla... on muutes vaikee hinnotella se motti, pistä jonku näkönen "tarjous" vaikka yv:nä siitä

autohan on tämä nettiautossa pidemmän aikaa pyöriny
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/slc/2971517

pistän rojekti kuvaa myöhemmin
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 912
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

napa kirjoitti:
sepulaakeri kirjoitti:aattelin sitä megaa sitte ruuvi ahtimen kanssa, laitetaan se nyt ensin käymään 8)
kyllä saat miettiä vielä ensi vuonnakin, jos huonosti käy, että miten ne 420 johdot nyt oikein menee :roll: lisäksi siellä voi olla vaikka mitä ajonestoa ym. sekaamassa :?

megan johtosarjan väsää illassa tai parissa, riippuu kuinka ahkera on ja kuinka hyvin on valmistellut...
totta tuokin, tosin mun mielestä siinä ei ole ajon estoa... joteski niitä katselin että ois melkein kun plug and play kunhan löytys sen moottorin ohjaus yksikön johdotus...

eipä se ole kiveen kirjotettu kumpi siihen tulee ja olisihan se mega sitte valmiina 8)

pitääkös megaan tehä jotain kikkailuja jos laittaa sen 8 koneelle?
kun kaikilla tutuilla on vaan supereita/4 mäntäsiä bensoja, niin ne ei tiä mitään...
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

sepulaakeri kirjoitti:[

eipä se ole kiveen kirjotettu kumpi siihen tulee ja olisihan se mega sitte valmiina 8)
no kannattako sitä kahteenkertaan tehä ku voi kerralla tehä valmiin. laita vaa se mega suoraan.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kyl se meikäkin tollases tapauksessa jo megaan kääntyis. Taitaa kuitenki mega olla se pienin murhe sovittelussa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

itse vain tappelin aikoinaan sen mitsu sigman koneen kanssa turhaan, vaikka oli ecu, johtosarjat ym. hilppeet, niin ei vain saanut konetta tulille niillä osilla mitenkään :? kytkentäkaavion etsimiseen meni "muutama vuosi" ja sitten kun sen löysi, niin ei siitä mitään apua edes ollut...

megalla sain koneen henkiin sitten parissa päivässä 8)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 912
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

nyt tarttis lainopillisia neuvoja/tietoa tuohon moottorin vaihtoon liittyen

kun huolestuttaa hieman että saanko laitaa sen 420:n koneen vai en.
googleemalla sain tietää seuraavaa...
lakihan sanoo että mallisarjan isointa konetta saa olla
10% painavampi
20% tehokkaampi
25% suurempi tilavuudeltaan eikö totta?

ja eikös slc:tä ole tehty 500:sena ja sillä ois tehoa 240hv??

ja tällä uudella 420lla on tehoa 275hv

joten teho lisäys ois alle 20% kun maksimi ois 240+20%=288hv
tilavuus on pienempi ja en usko etta painokaan on ainakaan 10% enempää voi olla jopa vähempi kun on alumiininen...

sitte pitäs saada nuo alusta ja jarrut jutut kuntoon
mutta mistä ne saa tietoon mitkä mulla on ja minkälaiset pitäs olla?

kertokaa viisaammat jos minulla on väärää tietoa ja mistä saan lisää varmuutta asiaan etten tee turhaa työtä
Avatar
kaijan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1149
Liittynyt: To 15.02.2007 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja kaijan »

muusta en tiedä, mutta täältä löytyy aika paljon infoa

http://mercefreaken.com/
ja klikkaa "modellene" osiota ja valitsee mallisarjan
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 912
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

tuossa on ihan hyvin tietoa mutta ei esim jarrujen vastaavuuksia/eroavuuksia... mistä kummasta näitä tietoja ihmiset kaivaa kun muutoskatsastavat :o
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 912
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

alustan ja jarrujen vastaavuuteen kun sais vielä varmuuden, oisko kellään suosikeissa mitään sivua mistä löytyisi tietoa?
Avatar
maku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 04.04.2008 10:31
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja maku »

Makee projekti!

Itsekkin olen ajatellut jotain vastaavaa projektia (kaukana tulevaisuudessa kun kaikki muut projektit on tehty eikä ole muuta tekemistä... :roll:).

Reseptinä amg mampe look ja LS1 remmillä :D
LOTUS elise motorsport
W209 CLK 30CDI AMG -ex


Kuva Kuva
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 912
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

mampe on ehkä vähä liikaa mun makuun.
mut ois tarkoitus sheivata puskurit, takapuskuria madaltaa muutamia senttejä ja hitsata koriin kiinni, saumata ja maalata korin väriin
väriksi oon ajatellut sellasta todella tummaa hopeaa
lievät levikkeet pellistä ja sivuputket
tyyppiä "challenger" tms. scuuppi sellanen tosi matala riippuen miten nyt innostuu sen remmi ahtimen kans joutuuko tekeen isonki reiän konepeltiin 8)
keulaan mulla on sellanen amg sloileri
taka suojan kaareja tekis mieli vähän pullistaa
ja tottakai leviät huulivanteet
Avatar
maku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 04.04.2008 10:31
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja maku »

Muista laitta vähän kuviaki välillä :)
LOTUS elise motorsport
W209 CLK 30CDI AMG -ex


Kuva Kuva
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ite en ole koskaan joutunu vertaileen jarruja, tai alustan osia, mutta muutamat kaverit niitä on tehny.

taitaa sekin riippua vähän konttorin sedästä, että mikä kelpaa ja mikä ei. vanhan 100 audin moottorinvaihto projektissa kelpas motonetin sivuilta tulosteet, missä näkyy, että osat on samoja siinä ja siinä mallissa jne.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tääl kans kelpas varaosaluettelon listaukset/kuvat.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

paras kun käy sieltä konttorilta kysymässä, missä on tarkoitus muutoskatsastuskin suorittaa... ainakin me saatiin ihan selvät ohjeet, mitä dokumenttia pitää olla jarruista ym. kun se sierra muutoskatsastettiin, paikallisesta ford:n liikkeestä sitten vain haettiin lappo, missä luki, että jarrut on sellaisesta autosta, jossa kone on ollut vakiona ja millaiset ne jarrut on, eli levyjen halkaisijat ja satuloiden koko ym.

jos konttorilta ei ohjeita anneta, vaan pompotetaan ja lyödään kapulaa rattaisiin, kannattaa vaihtaa muutoskatsastus ystävällisempään konttoriin :wink: AKE:n konttorit kannattaa varmaan jättää jo alkuviheessa pois listalta... ainakin täällä niillä on vielä ihan se sama neukkusysteemi käytössä, kuin aina ennenkin :x
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 912
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

juu mulla on ollu tässä jo toista viikkoa tarkoitus käydä kyseleen sieltä mut joteski on aina jääny /unohtunu :oops:
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 912
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

tilanne on nyt tämä, kaikki kaikki mitä meinaan purkaa alkaa oleen purettuna, kattoluukun ja ohjaus simpukan otan viel irti ja huollan

tässä ois pari rojekti kuvaaki, värkkäilen nyt tuota koti tallissa mutta vien sen firman tiloihin kun alan asentaan konetta ja tekeen hitsi hommia, niin on paremmin tilaa riehua

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Jos käytät tuot 500 verailumallina niin joudut käyttämään sen jarruja. Saiskoja ne 420E jarrut tuohon millä vaivalla kiinni. Nehän kävis kanssa.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 912
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Tuolta voi myös katsella
http://www.dbdepot.de/index.php?nav=4&lan=2&

Tuostakaan ei käy ilmi mitään mittoja mutta näkee ainakin missä on samaa tavaraa. Villi veikkaus että levyissä vähän eri offset vaan.
Taitaa noi halkaisijat olla samat etulevyissä n.60-luvun lopulta 80-luvun alkuun. Osa on vaan jäähdytettyjä. Takalevyissä taitaa olla samaa tavaraa tuolta 60-luvulta 90-luvulle (w126).

Mut jos alkaa miettimään w124 E420 etujarruja niin sitte on halkaisijaa jo enempi kun tuo 278mm.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 912
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

tossahan oli hyvin et kaikissa on samat levyt muttei tosiaan mitään mittoja mutta toiki vois pian riittää jollekki katastus miehelle
Vastaa Viestiin