olis huolia kaverilla, sillä on w202 250D , pakokaasuntakaisinkierrätys on siitä jo poistettu.
sähköinen pumppuhan siinä jo on, lastu maksaa maltaita.
kysymys kuuluu millä tavalla lisää ruokaa pumpusta ulos, pelkkien sopivan kokoisten vastuksien kanssa siitä ilmeisesti saisi lisää syöttöä, kun vaan tietäisi mihin johdon väliin ja minkä arvoisia vastuksia laittaisi
ei kannata alkaa mitään vastuksia laittamaan. Lastu vaan kaupasta...
Tietty jos on oikein noheva ja tietää jonkun jolla sellainen lastu on autossaan niin sen voi kopioida...
Edit: niin ja jos haluaa tuota vastushommaa kokeilla niin kannattaa käyttää monikierrospotikoita. Voi säätää katos. Vastushommat on kyllä aunarista. Koskaan ei tiedä toimiiko oikein jos ollenkaan
Mr_Benz kirjoitti:ei kannata alkaa mitään vastuksia laittamaan. Lastu vaan kaupasta...
Tietty jos on oikein noheva ja tietää jonkun jolla sellainen lastu on autossaan niin sen voi kopioida...
se olis se helpoin tapa, mutta kallein .
onko muuten edes muita tapoja tuota kyseistä pirssiä piristää ? , lähinnä syötön osalta.
Siis kyllähän ainakin KL mainostaa C250 sopivaa lastua. Ainakin turbomalliin luvataan tehoja n. +15hv. Ei ollut muistaakseni mikään sikakallis, olisiko ollut 700e??
Ei toi 15hv tietenkään paljoa ole mutta tulee siinä vääntöäkin lisää.
Lisätietoja PSI:n sivuilta. Linkki löytyy KL:n sivuilta.
Kyllähän tuo 15 hv on jo ihan tuntuva lisäys, siihen kun vielä lisää vapaavirtaussuodattimen ja hiukan paremmin virtaavan putkiston niin saattaapi tulla yhteensä jo noin 20 hv lisää ja kokemuksesta voin sanoa että sen jo huomaa...
No turbossa on vakiona 150hv ja siihen 15 lisää on n. 10% tehonlisäys eli ei hirveesti. Mekaanisesta pumpusta saa puolta halvemmalla vähintään saman verran (prosenttuaalisesti) lisää.
Virittäjän kannalta kehitys mennyt taaksepäin
epk kirjoitti:olis huolia kaverilla, sillä on w202 250D , pakokaasuntakaisinkierrätys on siitä jo poistettu.
sähköinen pumppuhan siinä jo on, lastu maksaa maltaita.
kysymys kuuluu millä tavalla lisää ruokaa pumpusta ulos, pelkkien sopivan kokoisten vastuksien kanssa siitä ilmeisesti saisi lisää syöttöä, kun vaan tietäisi mihin johdon väliin ja minkä arvoisia vastuksia laittaisi
onko joku perehtynyt tarkemmin asiaan ?
käy kattoos täältä www.tmuukkonen.fi sieltä tarjottiin mulle ainaki väyryseen tehoyksikköä luvattiin et se tuo 12-15hv ja 10% vääntöä lisää ja hinta oli 550.-
.
Minä kyllä olisin Mr Benzin kanssa samaa mietä, siis lastun kannalla. Ehdottomasti.
Mitään boxeja ei kyllä kannata laittaa, samalla rahalla saa lastun.
Itse olen käynyt autojani lastuttamassa Keski-suomen autosäädössä ( Mika Karala 040-5647607 ). Varmaankin on muitakin paikkoja, mutta tätä voin kyllä suositella. Soittamalla selviää varmaan hinnat ja teholisäys.
Lastussa on sellainen hyvä puoli, että varmaan toimii, eikä ole ongelmia katsastuksen päästömittauksissa.
Aikaisemmissa autoissani tehonlisäys on ollut 20-30%.
Väännöt on lisääntynyt suhteessa enemmän.
Nykyisen autoni käytin siellä jo samalla viikolla, kun sen veholta sain.
Loppuviikosta käytän uudestaan, kun nyt yhtä äkkiä huomasin, ettei ne tehot vielä riitäkkään......
.
tuikku kirjoitti:.
Nykyisen autoni käytin siellä jo samalla viikolla, kun sen veholta sain.
Loppuviikosta käytän uudestaan, kun nyt yhtä äkkiä huomasin, ettei ne tehot vielä riitäkkään......
.
Niinkuuin tuolla toisessa topikissa olikin juttua tusta maksimaalisesta tehonlisäyksestä, niin otetaankos siitä nyt kaikki irti vakiosuuttimilla? Laitahan sitten kommentit tuonne toiseenkin topikkiin kun kerta siihen varsinaisesti liittyy...