190 cossu om603 st, Feenikslintu?

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

190 cossu om603 st, Feenikslintu?

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Elikkä onko tietoa/kokemusta miten kannattais käsitellä koneen alumiiniosat esim. kansi happopesun, ja ketjukoppa/venttiilikoppa lasikuulapuhalluksen jälkeen? Kun pintahan on ihan täydellisen puhas, niin siihen olis kait hyvä joku lakka tms.? Mutta mitä ootte käyttäny, ja kestääkö esim. nää kilikoli pullojen lakat kuumuutta, vaikka ne oliskin kuumankestolakkoja?

Ja sitte mitenkäs te ootte nää 603:sen kannet porttaillu? Itte otin kylymästi vingulla kanavista koneistusjälkiä pois tms. ja hioin sitte lopuks, mutta jotenkin se kanavan mutka on älyttömän vaikea paikka. Siitä muktakohasta ei taho saaha millään sitä alkuperästä rösöstä valujälkeä pois... Että neuvoja/ehdotuksia tähän? :oops:
Viimeksi muokannut Kummeli, Su 19.08.2012 13:42. Yhteensä muokattu 39 kertaa.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Ei niitä lasikuulapuhallettuja osia tarvitse sen enempää, kun puhtaalla Sinolilla vaan sivelee, niin se riittää. Toverilla jo 3 vuotta ollut sinolikäsitelty M117 SL:n konehuoneessa, ja on vieläkin kuin uusi.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Meinaakko jottei ota rasva eikä mikään kiinni? Kokemusta vaan on, että puhtaalle alumiinille kun on menty rasvasin näpein, ni sormenjäljet ei lähe enää ikuna pinnasta poies...
:roll:
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Nii joo, ja mites hapettuminen ajan kanssa? Taino, eipä tuo valu taida niin äkkiä hapettua kun kiillotetut osat...
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

No ko. auto seisoo talvet lämpimässä tallissa, niin ei ole ollut ongelmaa.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Jaa, ku tarkotus olis itelle tehä "käyttöautoa", niin todennäkösesti joutuu kestämään monenlaista keliä...

Eikö kellään oo mitenkään kyllästetty ko. osia? Olis vaan pienonen kiire tiedolla, ku alkaa olla palaset valamiina.

Samaten tuohon kannen porttailuun tarttis hyviä vinkkejä, nyt on jo kädet rakoilla pelkistä pakopuolen kanavien mutkista... Suorat paikat kyllä saa, mutta nää mutkat... voi voi... :roll:
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mä vedin maalia siihen venttiilikoppaan, kyllästytti kun se meni aivan kamalan näköiseksi ollessaan paljaalla alumiinilla. varmaan eloksointi on se ratkaisu mutta onko siinä nyt sitten järkiä.

Kanavat saa siloteltua vaikka sormella, katso avatar. Lisäksi käytössä oli niitä motonetistakin saatavia minimaalisia "virsikirjoja" ja paineilmavinku. Niitä kuluu mutta lähtee makeasti tavaraa.

Onko tuosta silottelusta sitten hyötyä...tuskinpa mutta hyvä mieli tulee kun tekee.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Manu300cea24 kirjoitti:http://www.timohapponen.net/

Jotain ohjeita.
On muuten kaimalla näköjään hommat hallussa.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Joo tuolla Happosen kotisivulla onki tullu pyörittyä jo aikasemmin. On se niin hyvä kyllä tekemään, tekee niitä valuhommiakin tosi hyvin. Ei vaan oo osunu silmään tuosta kyllästämisestä... Ku yleensähän se tehään niin, jotta lakka kiillotettuun pintaan ja sitte vahaa, vahaa ja vahaa. Mutta näissä kun on tuo lasikuulapuhallusjälki tms. niin "ei voi" vahata, ja lakasta taas on huonoja kokemuksia sen kellastumisen kans. Ainakin ajan myötä... Voi olla että koetan tuota sinoli juttua, löyty aika hyvin ohjeitaki netistä.

Joo, siistiä jälkeä on tullu veskolalla. Varsinki imupuolelle. :D Samallalailla oon kans tehny pakopuolen. Ekaks vingulla pois se valujälki, ja sitte 120 normaali, 240 vesi, 600 vesi ja 800 vesihiomapaperi. Kauan meni, mutta suht mukavaa jälkeä. Jäi vaan siitä vingusta pieniä monttuja kanavaan, ku se syö tuota alumiinia niin hanakasti. Ei taho hiekkapaperilla saada pois... :oops:

Tiedä sitten kans tuosta että kannattaako, mutta eipähän ala ainakaan siinä ottaan vastaan. Luulis sen vaikuttavan, tosin voi olla että joku muu paikka koneessa rajottaa tehoja enemmän... :roll:
Saas nähä mitä tästäki tulee...

Btw. Tuota vois kans koittaa tuota "teipillä sormeen" taktiikkaa... Voi olla aika hyvä varsinki imupuolelle jos vaan sormien mitta riittää. :lol:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kokeile niitä pikkusia pyöriviä virsikirjoja (siis jos vielä joskus teet) ja olihan mulla kanssa semmosia pyöriviä hiomapaperisylintereitä *) , se pienin koko 10 tai 13 mm ja niissä jättää sen sylinterin hieman sen kumirullan ulkopuolelle niin se taipuu hieman. Tosin nuo kului äkkiä pois. Niillä virsikirjoilla sai just siistittyä kaikki jäljet hyvin ja ilmassa oli mukavasti hienon hienoa alumiinipölyä, jota oli hyvä hengittää.

Mä kyllä luulen että se ilma naureskelee niitä kiiltäviä kanavia ja jää vielä peilaamaan siihen :wink:


*) noita on esim biltemassa lajitelma, josta pienin oli käytössä. Tosin se kumipidike kului pilalle jo ekana iltana...mutta koko sarja maksoi vähemmän kuin kunnon työkalukaupassa yksi pidike.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Joo just. Itseasiassa mulla tais yks sellanen "virsikirja" olla käytössä, oli kyllä sen verta iso että just mahtu kanaviin ja venttiilien reikiin ku oli ne reunat ajanu pienemmäks. Se oli kyllä hyvä vehje, kun tosin vaan löytäis pienempiä sellasia niin olis varmasti kova sana.

Mutta nyt on kans portattu, ja ihan kohtuullista jälkeä, mitä nyt vingusta jäi jonnekkin pieniin paikkoihin (ohjurin "taakse") karheuksia joita ei enää yksinkertasesti jaksa hioa pois. Oli ne sen verta pieniä kuiteski. :lol:
Ja kädet rakoilla, luonnollisesti. Vois laittaa huvikseen kuviaki täs joku kerta ku kerkejää. (Siis kannesta, ei käsistä...)

Btw. Ne ihme hiekkapaperirullat oli kyllä aivan susia. En saanu yhestäkään mitään hyötyä irti. Vinkuun laitto sen kumihärpättimen mihin se käärö sitte tökätään, ni se kumi alko pyöriä siellä sisällä. Jos ei painanu niin se ei hionu, ja jos paino niin se alko pyöriä siellä sisällä. En tiiä oliko vaan halvan hintansa takia huonoja, mutta huono kokemus sinänsä.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Mitenkäs kuulkaapas ootte tehneet noitten lohkojenne kanssa? Että onkohan sitä mitään järkeä käydä tasotuttamassa? Vesikanavat ei ihan hirveesti oo syöpyneet, mutta vähän kumminki. Mutta mites sitte paineitten kans? Ku kannesta ja lohkosta otetaan vähän pois, (onhan kuparinen kannentiivistekki vähän paksumpi) niin sehän on palotilasta monta prosenttia pois, ellei jopa kymmeniä...?

Ja oottekos vaihtanu st käyttöön tulleisiin koneisiin jakoketjua? Vai kannattaako sitäkään vaihtaa, tai mistä sitä ees näkee onko se kulunu? Ku ajattelis että mikäpäs sen päälle siellä käy, helpostihhan tuo pyörii. :lol:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kyllä ketju kannattaa vaihtaa samalla vaivalla, jollei ole ihan varma että vanhalla ketjulla on ajettu esimerkiksi vain 250 tkm. Harvoin millään on ajettu noin vähän.

Molemmat tasopinnat puhtaaksi, ei se mitään käytännössä vaikuta puristuksiin. Hoonaus ja uudet männänrenkaat.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Asia vilipitön.

Minä jo kerkesin elätellä toivoa ettei tarttis noita kaikkia uusia, mutta minkäs teet. Koneella on ajettu se 430tkm, ja yhtään ei tiedä mitä on vaihettu jos ees on vaihettu.
Avatar
Atte L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Ma 10.03.2008 14:05
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja Atte L »

Kummeli kirjoitti: Btw. Ne ihme hiekkapaperirullat oli kyllä aivan susia. En saanu yhestäkään mitään hyötyä irti. Vinkuun laitto sen kumihärpättimen mihin se käärö sitte tökätään, ni se kumi alko pyöriä siellä sisällä. Jos ei painanu niin se ei hionu, ja jos paino niin se alko pyöriä siellä sisällä. En tiiä oliko vaan halvan hintansa takia huonoja, mutta huono kokemus sinänsä.
Kyllähän ne pelaa kun käyttää oikein, eli kiristää sen päässä olevan pienen ruuvin hiomarullan kiinnityksen jälkeen. Se ruuvi pullistaa kumin ja pitää hiomarullan paikallaan ja sitten se pyörii jopa kuormitettaessakin mukana. :wink:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

oikein paineilmavingullako te olette noita rassailleet :shock: vai dremelillä...

dremeli ainakin mahtuu hyvin tuonne kanaviin eikä ole liian tehokas haukkaamaan liikaa kerralla, toki pitää sitäkin käytettäessä olla vakaa käsi.

vois olla mukava taas vaihteeksi alkaa siistimään auton moottorin kantta, kun viimeksi on tullut tehtyä lähinnä 50-80 CC 2-t mopon pyttyjä umpiputkesta ja siinä saa jo käyttää mielikuvitusta, että miten ne kaikki kanavat siihen nakertaa :roll:

jäi vissiin jotenkin nuorempana vajaaksi tuo mopojen kanssa leikkiminen, kun piti vielä vanhana palata saman harrastuksen pariin :D eipä silti, paljon parempia tuloksia nyt vanhempana sai, kun silloin 15-18 vuotiaana 8)

kaikkihan alkoi sitä harmittomasta lauseesta, että "antakaas pojat, kun minä näytän kuinka ennen mopoja viriteltiin" :P no, tuos 2000 luvun puolivälin paikkeilla lähinnä noita pyttyjä tein, kun vanhin poika oli mopoiässä, nyt tuokin harrastus on ollut huililla muutaman vuoden, mutta taas on pian toinen poika mopoiässä :twisted: onneksi nyt ei tarvitse tehdä enää investointeja työkaluihin ja tutkia mikä sopii mihinkin hommaan...

virtauspenkin rakentaminenkin on ollut hieman mielessä (sellainen yksinkertainen vain, ei mikään hitech malli)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei ole dremeliä SKG:n pajalla mutta on pitänyt monesti hankkia. Semmonen ohkasempi paineilmavinkukin pitäisi hankkia, mutta hinnat pomppaa monenkertaiseksi :roll:

Pääasia on että tehdään, ei sillä lopputuloksella niin väliä, kun kerta täällä ollaan vaan käymässä ja pitämässä hauskaa. :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

jos on tarkoitus hankkia dremeli, niin ostakaa ehdottomasti aito, ne parinkympin kopiot kyseisestä kapistuksesta on lähinnä huonoja vitsejä :evil:

3 kopiota meni paskaksi ja sitten niihin meni hermot ja hain aidon, vaikka sen kopion aina saikin takuulla uuden, ei se paljon lohduttanut, kun aika meni odotteluun ja kiroiluun... viimeisin kopio kesti peräti 15 minuuttia ja sitten loppui toiminta :P

niin ja se aito dremeli on vielä sirompikin...
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tottakai aito, ei paskaa työkalua kannata ostaa. Ei feikkinainenkaan ole ihan niin hyvä kuin aito :wink:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
yttewi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 426
Liittynyt: Ke 22.06.2005 23:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja yttewi »

napa kirjoitti:jos on tarkoitus hankkia dremeli, niin ostakaa ehdottomasti aito, ne parinkympin kopiot kyseisestä kapistuksesta on lähinnä huonoja vitsejä :evil:

3 kopiota meni paskaksi ja sitten niihin meni hermot ja hain aidon, vaikka sen kopion aina saikin takuulla uuden, ei se paljon lohduttanut, kun aika meni odotteluun ja kiroiluun... viimeisin kopio kesti peräti 15 minuuttia ja sitten loppui toiminta :P

niin ja se aito dremeli on vielä sirompikin...

Tuossa työmalla ajeltiin ennenvanhaan noilla sähköleluilla tuulilasien alta ruosteita poies siis enempi ja vähempi satunnaista työtä,ja hommassa koiteltiin niin aitoja dremeleitä kuin halpoja kopiota tai halpoja ja halpoja mutta sai niissä halpisvehkeissä aina läjän hiomatarvikkeita mukaan.Kestävyydessä ei kyllä juuri eroa ollut aidon ja halpiksen välillä t kun kumpikaan ei kestänyt :cry: Käyttö saattoi olla hiukan kovaa askarteluun tehdyille vehkeille mutta kumminkin, 3 vuotta sitten päätettiin tehdä hirmuinen kolmenkympin investointi halpahallin paineilma käyttöiseen hiomakoneeseen :shock: ja siihen loppu leikki,sama vinku jaksaa ja jaksaa edelleen...
W124 300D aut -89
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

juu, ei noilla dremelillä mitään "oikeaa työtä" saakkaan tehdä, mutta sellaiseen viimeistelyyn ne on hyviä, kun eivät ole liian voimakkaita ja niiden sirous antaa paremmat mahdollisuudet ottaa sieltä pois mistä pitääkin...

mullakin on "timanttiteristä" lähtien nykyään, kun niillä kiviterillä ei tee yhtään mitään, olisko noihin teriin mennyt jotain 300-400 euroa yhteensä (sellaista 10-15 euroa/kpl), mutta periaatteessa ovat ikuisia, jos niitä ei mene rikkomaan väärällä käytöllä

uusissa 4-venttiili kansissa ei edes ole paljoa mistä kairata, hyvä kun pientä muotoiluvaraa niihin on maltettu jättää...

paineilma vingulla ottaa liian helposti liikaa materiaalia, kun siinä on liikaa voimaa ja terät on aika karkeita (alumiinikansien kanssa siis tuo ongelma, vaikka harvassapa ne rautakannet nykyään on...)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Bilteman paineilmavinku ei kestänyt mulla kovinkaan kauaa, motonetin on nyt käytössä, tosin seon hitusen suurempi kooltaan, sikäli harmi että biltemalainen hajosi.

ebaystä muuten löytyy mukavasti noita jyrsinteriä, pitkillä varsilla ja halvalla see semmosia 6-12 kpl settejä. Miltei saa setiin samalla hinnalla kuin suomesta yhden terän. Alumiinilla pitäisi kait olla oman tyyppisensä terät mutta en ole vielä osannut niitä erotella ebaystä...ei oikein löydy sopivaa hakusanaa/myyjää.

hobbyhallin kuvasti: dremell sarja 99€ salkussa. Taidanpa tilata, ei jaksa edes rautakauppaan lähteä tuon takia.

Molemmat koneet varmasti puolustavat paikkaansa, paineilmakoneet oikeissa ja paljon pölyävissä/lastuavissa töissä ja sähkökone sitten kevyemmissä, enemmän pintahommissa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Joo siis paineilmavingulla tietenki. :D Sen virsikirja päänkin ku heitti peliin ni meinas jerkku loppua siitäkin, että luulenpa noitten dremelien jäävän jalkoihin. Tietystyi pienemmän kokosia, niin mahtuis mutkat tehä paremmin... Joo ebay:ssa näky olevan halvalla noita teriä niinku veskola jo mainittikin, ja samaten noita paineilma vehkeitä. Sellanen kynän paksunenkin oli yks, että vois olla aikas hyvä tällaseen hommaan. :D
Btw. itellä on tuollanen yama:n vinku, aika paksu mutta jaksaa ihan hyvin vääntää. Lukee tuonkin kylessä että made in Taiwan, mutta on ollu hyvä vehje, ei ollu halvimmasta päästä tuokaan... :roll:

Nyt on kansi käyny koneistamolla, ja myös koeponnistettu. -> Ei vuotanu, ainakaan sillä 6bar millä olivat koittaneet. Otan kuvia kuhan kerkeen. Tuli tuossa tehtyä venttiilinjousen puristinkin, ni on "vähän" helpompi työskennellä. :lol:

Mutta pitäs varmaan vielä vähän siistiä tuon kannen ulkonäköä, kun on niin musta. Aattelin tuollasella "messinkilankaharjalaikalla" pyöräyttää ulkoopäin, ni olis vähän siistimmän näkönen. Sitte vaan sinolia pintaan niin avot! (Nimittäin koneistaja sano, ettei kannata enää viedä happopesuun, kun kuulemma voi mennä ajetut pinnat pilalle... Tiedä tuota...)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Koneistyksen jälkeen ja kun on esim. esikammion kierteet esillä ei kannata paljon mitään tehdä. Se aluumiini alkaa keräämään pinnalle heti ylimääräistä tavasaa. Kannattaa kierteissa säilyttää öljyttyjä vastakappaleita, jos meinaa saada ne vielä paikalleen...erityisesti esikammion "mutterit"
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

tänään kun tongin/tutkin varastossa jotain epämääräisiä auton osiani, löysin pienen pienen paineilma vingun :shock: en ole edes muistanut, että on joskus tullut tuollainenkin hankittua :roll: kooltaan se on 2/3 osaa dremelistä ja 6 mm karalla...
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Joops, elikkä nyt on vähän taas homma edennyt. Kuvia oon ottanu, mutta pitäs ne vielä saaha jonnekkin nettiin että sais laitettua linkkiä, jos nyt ketään kiinnostaa... Mutta, tarkotus olis nyt sitte happopesun jälkeen sinolilla pyyhkästä kans. Että tuli sitten mitä tuli, niin sillä koitetaan. Ja ens viikolla varmaan saan jo kasaan tuota koko konettakin, vähän riippuen tasapainotuksen ongelmasta, elikkä tehdäkkö vaiko eikö. :roll: Kyllä se varmaan pitää tehä, jos ei hirveitä maksa. Sieltä kun sitte vois ottaa sen 7000rpm. :twisted:

Oottekos laittanu tuonne esikammioiden "reikiin" jotain konelakkaa, tai jotain ainesta? Eikös ne pitäs hyvin pysyä paikallaan kun vaan pinnat puhtaaksi ja esikammiot paikalleen ja pultit kiinni?
Viimeksi muokannut Kummeli, Pe 09.10.2009 22:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Nii, ja mites se nyt sitten pitääpi noi tiivisteet laittaa? Kannen tiivisteen väliin ei ainakaan saa laittaa mitään, mutta nuo muut. Esim. öljypohjan tiivisteet niin kummallekkin puolelle tiivistettä vielä tiivisteliima? Kun tuntuu taas olevan monenlaista mielipidettä... :roll:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

kansipahvi vht kupailiimalla kiinni kin on vähän lisää oiveita saada se pysymään omalla paikallaan..
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Sinne en kyllä uskalla mitään laittaa. Syynä se, että eihän siellä metllien välissä pysy yhtään mikään, kun ne painetaan kiinni. Esim. vesipisara kahden metallilevyn väliin ja puristaa kiinni niin kuinkas käykään... :D
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Vastaa Viestiin