Perä putosi! W124
Perä putosi! W124
Elikkäs näin kävi: Tuossa Pyhäjärven keskustassa ajelin hiukan reippaasti koroketöyssyyn, jonka seurauksena kuului aika jännä kolahdus. Ajattelin siinä sitten ajella kotiin asti n.5km ja ajaa mesen suoraan montun päälle.
Siinä sitten matka kului suht. hyvin, ja pääsin kotiin asti ja kun rupesin autoa peruuttamaan talliin, niin auto stoppasi kokonaan. Kurkistin sitten auton alle ja huomasin, että kaikki perän kiinnityspultit, ja kardaanin pultit oli menneet poikki ja perä roikkui vetareiden varassa.. ja kerdaani myöskin maatamyöten.
Nyt tässä sitten tarttis kunnollisia neuvoja siihen, että mitenkäs tuo perän irrotus tapahtuu oikein, ni saisin varaosa vehkeestä perän irti. Tuossa toisessapa se ei enää taida olla ongelma
Liekköhän kellään muulla käynyt näin?
Siinä sitten matka kului suht. hyvin, ja pääsin kotiin asti ja kun rupesin autoa peruuttamaan talliin, niin auto stoppasi kokonaan. Kurkistin sitten auton alle ja huomasin, että kaikki perän kiinnityspultit, ja kardaanin pultit oli menneet poikki ja perä roikkui vetareiden varassa.. ja kerdaani myöskin maatamyöten.
Nyt tässä sitten tarttis kunnollisia neuvoja siihen, että mitenkäs tuo perän irrotus tapahtuu oikein, ni saisin varaosa vehkeestä perän irti. Tuossa toisessapa se ei enää taida olla ongelma
Liekköhän kellään muulla käynyt näin?
MB w124 230 -88
Ex *MB w124 250D -86
*MB w124 230TE -88
*MB w124 230CE -92
Ex *MB w124 250D -86
*MB w124 230TE -88
*MB w124 230CE -92
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 266
- Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
- Paikkakunta: Pori
Lieneekö tuossa nyt mitään niin "oikeeta" järjestystä, jos autosta on perän kiinnitys takahäkkiin irronnut ja kardaanin tukilaakeri päässyt irti? Ei niitten tarvi rikki olla, pultit vaan haperoituneet. Ja perän puslat (häkkkiin) menneet pilalle. Kardaania tarvii kiskoa jonkin verran eteenpäin (vaikka tukilaakeri onkin irti) että se putoaisi kokonaan.
Tuli vaan mieleen kun tänään irrottelin takahäkin satalankusta ja aika vähän ajetussa -89 ruostetta siellä sun täällä. Ei niin ihme vaikka niitä irtoilis itekseenkin.
Tuli vaan mieleen kun tänään irrottelin takahäkin satalankusta ja aika vähän ajetussa -89 ruostetta siellä sun täällä. Ei niin ihme vaikka niitä irtoilis itekseenkin.
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
Tällä yksilöllä alkaa olla takanaan jo melkoinen määrä kilometrejä, ja sattumuksia
Kilometrejä on kertynyt reilut 800tuhatta ja vuosimalli on -86..
Syksyllä 2007 mesen ollessa vielä edellisellä omistajalla oli auto ajettu keula edellä puuhun.. konepelti kaksinkerroin, kuskin eturengas liikkunut 10cm taaksepäin, tuulilasissa 2 päänkuvaa, puskuri, maski ja valot luonnollisesti kappaleina huoohh jostain syystä kaikki ovipahvitkin oli pitänyt repiä palasiksi
Noh, eipäs siinä vielä kaikki. Auto sitten seisoi hetken ent. omistajan pihalla, jolloin siihen murtauduttiin yms.. Niin ja tosiaan talon emäntäki oli jostai suivaantunut niin, että tuikkasi benzin apukuskin penkin palamaan palokuntaa tarvittiin taas..
Sieltäpä mese sitten noudettiin parempaan talteen 2008 vuoden alussa, ja alkoi melkoinen kunnostusurakka.. Vuonna 2009 heinäkuussa saatiin auto sitten taas leimalle ja ajoon..
Paremman selostuksen voisi tässä joskus kirjoitella aikansa kuluksi..
Kilometrejä on kertynyt reilut 800tuhatta ja vuosimalli on -86..
Syksyllä 2007 mesen ollessa vielä edellisellä omistajalla oli auto ajettu keula edellä puuhun.. konepelti kaksinkerroin, kuskin eturengas liikkunut 10cm taaksepäin, tuulilasissa 2 päänkuvaa, puskuri, maski ja valot luonnollisesti kappaleina huoohh jostain syystä kaikki ovipahvitkin oli pitänyt repiä palasiksi
Noh, eipäs siinä vielä kaikki. Auto sitten seisoi hetken ent. omistajan pihalla, jolloin siihen murtauduttiin yms.. Niin ja tosiaan talon emäntäki oli jostai suivaantunut niin, että tuikkasi benzin apukuskin penkin palamaan palokuntaa tarvittiin taas..
Sieltäpä mese sitten noudettiin parempaan talteen 2008 vuoden alussa, ja alkoi melkoinen kunnostusurakka.. Vuonna 2009 heinäkuussa saatiin auto sitten taas leimalle ja ajoon..
Paremman selostuksen voisi tässä joskus kirjoitella aikansa kuluksi..
MB w124 230 -88
Ex *MB w124 250D -86
*MB w124 230TE -88
*MB w124 230CE -92
Ex *MB w124 250D -86
*MB w124 230TE -88
*MB w124 230CE -92
Ettei vain olisi perän kiinnityspultit jääneet löysälle tuon remontin yhteydessä. Tuntuu oudolta, etä kiinni olevat pultit katkeasivat tuolla tavalla.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Uusi elämä.
Eipä ois nyt ihan yhtäkkiä samaksi vehkeeksi uskonut tuon kertomuksen perusteella.
On sillä ollut kova kohtalo aiemmassa elämässä.
Hattua täytyy nostaa kun olet jaksanut puhaltaa uuden elämän MB sieluun
-M-
On sillä ollut kova kohtalo aiemmassa elämässä.
Hattua täytyy nostaa kun olet jaksanut puhaltaa uuden elämän MB sieluun
-M-
Re: Perä putosi! W124
Saatko ajettua/hinattua sitä varaosa-autoa siihen samaan töyssyyn?Terppa__ kirjoitti: Nyt tässä sitten tarttis kunnollisia neuvoja siihen, että mitenkäs tuo perän irrotus tapahtuu oikein, ni saisin varaosa vehkeestä perän irti.
hehe Ongelma ratkaistu jo.. Alkaa vaan tuo nykynen perä olla jo muutenki niin heikolla hapella, että uutta pitää ruveta ehtimään. Puoli kierrosta väljää ja tykkää jo jonkiverran vuotaa.. alkaa suunnitella seuraavaks jotaki ABS-härpäkettä tilalle..
Onko kellään kokemusta tuommosesta ABS:n jälkiasentamisesta?
Onko kellään kokemusta tuommosesta ABS:n jälkiasentamisesta?
MB w124 230 -88
Ex *MB w124 250D -86
*MB w124 230TE -88
*MB w124 230CE -92
Ex *MB w124 250D -86
*MB w124 230TE -88
*MB w124 230CE -92