Vito liikahtaa..

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
suti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ti 10.03.2009 01:16
Paikkakunta: Turun kupeessa

Vito liikahtaa..

Viesti Kirjoittaja suti »

Toi mun ikuisuusprojekti on vihdoin nipussa.
Ajelin rauhassa (reippaasti rajoitetulla syötöllä) reilun 100kilsaa sisäänajoa.
Tuli aika kokeilla, millainen kone tuli tehtyä. Levähdysalueella 5kiekkaa ulkoista ruuvia pumpusta auki, ryntäyttelin paikallaan muutaman kerran, oli parkkis pikimustana savusta..
Ahtopaine vuotamaan kojelaudasta, ja varoen liikkeelle:
Ykkönen Vitossa naurettavan nopea, kakkoselle ja kytkin ylös. Kaasu pohjaan ja jumalauta! Luistonestovalo vilkkuu asfaltilla pelkällä kaasulla.. kolmonen silmään ja lämä lattiaan: Keula vempauttaa hieman sivulle ja pakettiauto, jossa on 5-600kiloa työkaluja takana, kiihtyy oikeen helvetisti, jumalaton voima. Nelosella sama meininki jatkuu, auto vetää aivan perkeleesti. Vauhtia jo ihan liikaa motarillekin. Helvetinmoinen ujellus vapaavirtaussuodattimesta ja 3"putki mölisee sopivasti..
Vilkaisen ahtomittariin, 1,7baria. Pakopaine huitelee noin 3 kilossa.. Ei uskalla luukuttaa kovempaa, vaihdan vitoselle ja sitkee on, perkele vieläkin..
Sydän hakkaa 200, ja kun tajuan, mitä tapahtui, Pääsee vaistomaisesti mieletön röhönauru ja riemunkiljaisu/karjaisu.. Jumalauta, mikä teho tollasesta Viton koneesta lähtee pikku roplaamisella!!!! Pakko topata seuraavalle parkkikselle, hermosauhuille. Mietin, että jos Corvetteeni(5,7TPI) laittaisi ton työkalumäärän, ei se pärjäisi tälle lähellekään!!!

Kaikki muutokset tehty foorumin tietäjien ohjeiden mukaan, Suurkiitos !
En vaan olisi uskonut, kuinka paljon tosta saa paukkua ulos, vaikka olen paljon pelannutkin moottoreiden kanssa..
kettu, mikä laite..
Vitolla on tarkoitus kuljettaa työkalupakkeja työmaalle, eikä siksi että sillä pystyisi niitä kuljettamaan..
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Viikon se ehkä naurattaa.....sit tuntuu ettei kulje mihinkään ja jokapaikkaan saa ajaa täysiä. Voimaan tottuu. :wink:
suti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ti 10.03.2009 01:16
Paikkakunta: Turun kupeessa

Viesti Kirjoittaja suti »

Ai joo, seuraavasta parkkiksesta lähdettäessä(jo pienennetyllä syötöllä), kuului ykkösellä ja kakkosella joku jyrinä alapuolelta..
Eli tais mennä vetareista makiat tai just rempattu laatikko otti nokkiinsa. Ei haittaa, oli se sen arvoista !
Vitolla on tarkoitus kuljettaa työkalupakkeja työmaalle, eikä siksi että sillä pystyisi niitä kuljettamaan..
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Onneksi olkoon vain.
Mukavaahan se on kun auto liikahtaa :wink:

Minun romussa ne 500kg työkaluja on nyt konehuoneessa :lol:
Kone sano sopimuksen irti. Huomenna selviää mikä levisi.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Semmosia ne on, kuvia olisi mukava katsella. Tämä taitaa olla tehty vähän viimeisen päälle :wink:
Lisää tietoa: www.skg.fi
suti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ti 10.03.2009 01:16
Paikkakunta: Turun kupeessa

Viesti Kirjoittaja suti »

ei se ny mikään viimisenpäälle oo. No ehkä konehuoneesta, muuten vanha romu. No jarrut ja alustasarja laitettiin samalla uudet.

Joo, osaan kyllä kiristellä muttereita, mutta nämä kompuutterijutut rajoittuu lähinnä meilin lukemiseen.
Annoit, Veskola, jotain ohjeita joilla saisin kuvia foorumiin, mutta eihän niistä tällänen mitään tajua. Pistä yv:nä joku meiliosoite, johon voin paiskata muutaman kuvan coolerista ja pakoputkesta, niin laita osaavana eetteriin..
Vitolla on tarkoitus kuljettaa työkalupakkeja työmaalle, eikä siksi että sillä pystyisi niitä kuljettamaan..
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1750
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Helppokäyttöinen: www.kuvaboksi.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Laitoin kuvat tuonne Nokian ovi palveluun...ja sieltä linkitetään tänne niin alkaa näkyä. ( www.ovi.com )

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Ei voi kuin hattua nostaa :twisted:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

On kyllä tosi komiaa jälkeä :!:
S210 220 CDI A -02
Avatar
Vensku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 05.11.2007 19:34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Ompas jotenki villin sleepperi, vaikka nyt joku kenno tuosta keulalta paistaa, onkos se sisälämppärin kun on niin pieni? 8) :lol:

Hienoa! Seuraavaksi videota? :twisted:

Nuo purkit pakoputkessa on kyllä kiva lisä ja tajuaa putken koon aika hyvin :shock:
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Millon tämä käy penkissä?
Onkos vakio kytkin vai joku rakenneltu malli?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei kun menette nyt Alastarolle koittamaan kumpi liikahtaa ja minä tulen katsomoon huurteinen oluttuoppi kädessä ja huudan kannustushuutoa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Joo montako kansipahvia otetaan matkaan?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

No eikös 2 riitä jos siellä on 2 Vitoa :roll: :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
suti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ti 10.03.2009 01:16
Paikkakunta: Turun kupeessa

Viesti Kirjoittaja suti »

Kun kerran piti rempata moottorista kaikki, tuli tehtyä sitten samalla vähän muutakin. Ja on siinä ny ainakin sen vakion verran vääntöä, joten vanhaa sanontaa lainatakseni:" ellei teho laske enemmän ku 10%, viritys on onnistunut", tämä onnistui..
-moottorin ja kampiakselin koneistukset ja osat, myös turbon täysremontti ja hyvät vinkit: JPS-MOTORS, TURKU
-etummainen koneenkiinnitys muutettu 35mm
-syyläriä siirretty 40mm (80mm paksu kiinankuuleri mahtuu palkin taakse)
-coolerin kiinnitykset apurungossa ja palkissa
-ahtoputkisto 63mm rosteria
-pakoputkisto 3", tighitsattu ja aluminoitu, myös sisältä
-greenfilter-vapaavirtaussuodatin
-7mm pumppu ulkoisella säädöllä
-lämpö- ja paineanturit myös pakosarjassa, jotta etsitään joskus se maksimi ( ilman että toi ahdin pamahtaa leukaan..)
- vaihteiston kaikki laakerit ja stefat (KL-varaosat)
-H/R madallussarja, etupään nivelet ja kaikki uudet jarrut tuli samalla askarreltua

Laite toimii hienosti. Vaikka muuten onkin ruma vanha romu, ompahan ainakin tekniikka kunnossa.
HUOM.!!
Toi edellä mainittu paketti oli vaan kokeiluluontoisesti paikoillaan. Eihän tollaista saa laillisesti muutoskatsastettuakaan...!! Koska olemme lainkuuliaisia, ajellaan vain sallituilla laitteilla, vai mitä ?
(Olikohan jossain kuvassa rekkarikilpi)
Vitolla on tarkoitus kuljettaa työkalupakkeja työmaalle, eikä siksi että sillä pystyisi niitä kuljettamaan..
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

suti kirjoitti:-pakoputkisto 3", tighitsattu ja aluminoitu, myös sisältä
Missä aluminoitu? ilmeisesti saa tehtyä isojakin kappaleita. Saavatko tehtyä minkälaisia alumiinipintoja? Myös alumiinin päälle?
Ei oppinut olutta ojaan kaada
suti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ti 10.03.2009 01:16
Paikkakunta: Turun kupeessa

Viesti Kirjoittaja suti »

aluminoinnin saat ihan spraypullosta. muutama kerros ja kun lämmität tarpeeksi, tulee pinnoite. On tutkittu edellisessä työpaikassa, että menetelmä todellakin toimii, eikä ole pelkkää myyjän puhetta.
Vitolla on tarkoitus kuljettaa työkalupakkeja työmaalle, eikä siksi että sillä pystyisi niitä kuljettamaan..
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei ole kilpeä, ei nyt ihan niin amatööri mokaa tehdä :wink:

Tuliko siis moottoria kallistettua sen etukiinnityksen muutoksella eli pystymäpään vai mikä se juju oli ?

Ai niin, mietin tuota että voi olla aika turhaa sisäpuolelta aluminoida dieseliä. On siellä niin paljon sitä jatkuvaa nokikerrostumaa. Ulkopuolelta varsinkin Vitossa ruostuu kyllä pahasti. Minun 20 tkm ajettu putki on armottomassa pintaruosteessa vaikka niin sinkittiin ja maalattiin vaikka millä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
suti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ti 10.03.2009 01:16
Paikkakunta: Turun kupeessa

Viesti Kirjoittaja suti »

syyläri piti saada sen 4senttiä taaksepäin(joten lyhensin 4cm alakiinnikkeitä). Tällöin etummaisen konekorvan kumityynypallukkaa piti siirtää samalla, ettei tarvii louhia kennoja..
Perhana, oli jäänyt kuva syyläri-ja coolerikiinnikkeistä apurungossa lähettämättä.
Olikos sun putki tehty aluminoiduista putkenosista(motonet/Biltema tms.), mitenkäs sopii sinkki alumiinin kanssa ?, no ei sovi

Ja alumiinispray on ihan ok kuuman paikan ruostesuojaukseen. se vaan pitäisi lämmittää pintaan.
Vitolla on tarkoitus kuljettaa työkalupakkeja työmaalle, eikä siksi että sillä pystyisi niitä kuljettamaan..
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Suorat putket oli marteliuksen alumiinipäällystettyä mustaa ja mutkat oli mustaa sekä saumat oli mustaa. Sinkkiä tuli lähinnä mustille osille ja saumoille, eli pöntölle sekä mutkille mutta hienosti kukkii se ruoste niissä. Alumiiniset ei niinkään ole ruostunut-
Lisää tietoa: www.skg.fi
suti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ti 10.03.2009 01:16
Paikkakunta: Turun kupeessa

Viesti Kirjoittaja suti »

akselistossa jyrissyt kokoajan reippaammin..oikealle käännettäessä tarvii eareja. (ajettu vasta toistaviikkoa ja melkein vakioteholla?) oli näköjään molemmat vetarit porsineet.. uudet tulonpäällä. noihan on täysiä paskoja näköjään, pitää tehdä jostain hiluxin ristinivelistä seuraavat varmaan..
Vitolla on tarkoitus kuljettaa työkalupakkeja työmaalle, eikä siksi että sillä pystyisi niitä kuljettamaan..
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Joo, älä ainakaan motonetistä osta.
Minulla on kolmannet akselit/nivelet menossa.
Tosin tässä on vähän eri juttu kyseessä, minun vitosta kun menee sisänivelet lötköiksi.
Taitaa 500Nm olla niille liikaa tässä 2300kg laatikossa.
Uudet sisänivelet kestää pari vetoa, jonka jälkeen väljät.
Alkuperäiset tuntuu kestävän parhaitten. Motonetin myymät ei yhtään.
suti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ti 10.03.2009 01:16
Paikkakunta: Turun kupeessa

Viesti Kirjoittaja suti »

Alkuperäisillä tarkoitat kl-varaosien vetareita ? sellaiset tulossa. vai onko nekin jotenkin heikommat ?
Ja löytyi jumalaton poikittaisvälys askin vasemmasta vetopyörästöstä tulevasta akselitapista.. no sille ei voi mitään, koska akselitapissa on rihlat ja se menee suoraan tasauspyörästön rattaisiin, joissa uudet (kartio-)laakerit.taitaa olla rihlat morjens tapissa tai rattaassa.
no se kestää minkä kestää, tiedossahan toi oli, ettei vitolla ajeta ongelmitta montaa miljoonaa
Vitolla on tarkoitus kuljettaa työkalupakkeja työmaalle, eikä siksi että sillä pystyisi niitä kuljettamaan..
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tuolta vito500tkm:lta saa vinkkiä miten niitä niveliä saa nopsaan rikki...missä viipyy video :lol:

..ja kunhan ei ole Italiassa tehty ne nivelet.
Lisää tietoa: www.skg.fi
suti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ti 10.03.2009 01:16
Paikkakunta: Turun kupeessa

Viesti Kirjoittaja suti »

mikäs video saisi olla ? raakel liekki ??;)
Vitolla on tarkoitus kuljettaa työkalupakkeja työmaalle, eikä siksi että sillä pystyisi niitä kuljettamaan..
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Emmietiiä mutta tuosta se veskola on innostunut
http://www.youtube.com/watch?v=JMm4AY8pVOM
Ja minä en tiedä yhtään miksi nuo nivelet ei kestä :lol:
suti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ti 10.03.2009 01:16
Paikkakunta: Turun kupeessa

Viesti Kirjoittaja suti »

Jumalauta, ku o kiukkunen vito !!!
No tossa on pitkää nenää kaikille epäilijöille, jotka tänne kirjoittelee tyyliin:"-älkää selitelkö mitään tehon tupla-/kolminkertaistamisista, vaan noin +30% on mahdollista.." Mistään ketun mikropiirikaupoista ette saa tollaista aikaiseksi kun toi vito500n auto ! katsokaa ja kumartakaa !HIENOA!!!
Vitolla on tarkoitus kuljettaa työkalupakkeja työmaalle, eikä siksi että sillä pystyisi niitä kuljettamaan..
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Nojuu, kiitos vain.
Näihinkin tehoihin tottuu ihan liian helposti.
Ensiviikolla jos on aikaa niin ruuvataan taas vähän lisää.
Tosin ihan loppu metreillä aletaan olemaan. Näillä osilla ei paljoa enempää irti saa.
Jos meinaa 300hv kohdille mennä ja siitä ylöspäin niin vaatii melko paljon muutoksia.

Katsotaan nyt mitä veskola saa aikaan.
Pumpussa ja koneessa taitaa paikat riittää +300hv.
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

hattua täytyy nostaa kaikille vitojen virittäjille
laiskoja ja saamattomia ette ainakaan ole
Avatar
Vensku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 05.11.2007 19:34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

No juu, kyllähän tuo 500tkm näyttää piristävän viton konetta mukavasti... 8) :lol: :twisted: :twisted: :twisted:

Hatunnoston ansaitsette, se, että viittiikin laittaa autoonsa rahaa niinkin paljon, mitä noihin nyt ikinä on mennykkään, ei se ihan ilmaista ole, mutta varmasti antoisaa pakulla lähtä tuohon malliin... :twisted:
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Vastaa Viestiin