Paljonko mahtaa noin olla kytkimentyösylinterin liike milleissä, jos poljin polkaistaan ylhäältä alas asti?
Itsellä ei oikeen löydy säätöä w123 kytkimeen kun on vaihdettu paineasetelma matalampaan malliin. oon jatkanut sekä työsylinterin vartta joku 10mm, että sitä tappia missä laakerin "keinu" on toisesta päästä kiinni, noin 10-12mm, tai on säädettävissä kun hitsasin sen pitkään pulttiin kiinni.
Laatikko on käytetty viikon ajan kerran illassa pois ja takas,eikä vieläkään mielestäni hyvä.
Mittausten perusteella, kun laakeri on asetelman tasalla, eli ei kanna ollenkaan, niin kytkin ei irrota kunnolla, eikä vaihteet mene kunnolla päälle. sitten kun otin työsylinterin ja laatikon välistä sen pakeliitti palan (n 2mm paksu) pois, kappas, irrottaa, mutta nyt jää laakeri hyrräämään asetelman mukana ja sehän ei pitemmänpäälle kestä? yksi on jo mennyt, mutta kantoi kyllä enemmän?
Voiko työsylinterin liikerata pienentyä iän ja kilometrien myötä, kun muka 2mm säätö vaikuttaa niiiin paljon?
Kytkimen letku oli lutussa mutta sekin on vaihdettu ettei enää siitä ole kiinni kytkimen palautuminen...
Olisko ideoita miten säätö kohdalleen? Paljonko laakerin ja asetelman välissä pitäis olla tyhjää?
Kytkimen myötä on tullut myös toinen asia, eli pieni rallatus kun kytkintä ei paina ollenkaan. Häviää kun poljin polkaistu puoleen väliin asti. luulin syylliseksi painelaakeria, mutta sen vaihdolla ei ollut vaikutusta asiaan Ajattelin kun vaihdoin laatikkoon öljyt että jos on liian notkeaa tavaraa niin voiko tehdä moisen, että alkaa rallattamaan. Laatikko on w123:sen 5 vaihteinen getrac
Kytkimen työsylinterin liikehdintä??
Kytkimen työsylinterin liikehdintä??
IG: @pyrytakkunen
-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
ratsastan aiheella......eli rallatuksella!
Autona w202 220d.....kytkin rallattaa kylmänä, kovalla pakkasella pahaa tekee, kun painaa kytkimen puoliväliin niin lakkaa! myös kun lämpiää niin tuo ääni lakkaa! Voisiko tuo siis tulla laatikon pääakselin laakerista? Minkälainen operaatio on vaihtaa?
Vai tulisiko asetelmasta/levyistä
Autona w202 220d.....kytkin rallattaa kylmänä, kovalla pakkasella pahaa tekee, kun painaa kytkimen puoliväliin niin lakkaa! myös kun lämpiää niin tuo ääni lakkaa! Voisiko tuo siis tulla laatikon pääakselin laakerista? Minkälainen operaatio on vaihtaa?
Vai tulisiko asetelmasta/levyistä
Asetelma piti vaihtaa kun vanhassa, joka oli uusi ei pito riittänyt, kun on se ppd 7mm pumppu ja iso turbo. Asetelma sachs bmw race ja levy on mersun pakusta se 228mm. On aika jämy polkaistakkin kun vakioon vertaa.
Eli rallatus ei välttämättä meinaa muuta kuin ääntä?
Kytkimessä taitaa olla vielä ilmaa kun välillä ei irrota kunnolla ja kun pumppaa pari kertaa, toimii normaalisti... Täytyy ilmata uudestaan huomenna se.
tutkitaan asiaa.....
Eli rallatus ei välttämättä meinaa muuta kuin ääntä?
Kytkimessä taitaa olla vielä ilmaa kun välillä ei irrota kunnolla ja kun pumppaa pari kertaa, toimii normaalisti... Täytyy ilmata uudestaan huomenna se.
tutkitaan asiaa.....
IG: @pyrytakkunen