Kytkimen työsylinterin liikehdintä??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1096
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Kytkimen työsylinterin liikehdintä??

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Paljonko mahtaa noin olla kytkimentyösylinterin liike milleissä, jos poljin polkaistaan ylhäältä alas asti?
Itsellä ei oikeen löydy säätöä w123 kytkimeen kun on vaihdettu paineasetelma matalampaan malliin. oon jatkanut sekä työsylinterin vartta joku 10mm, että sitä tappia missä laakerin "keinu" on toisesta päästä kiinni, noin 10-12mm, tai on säädettävissä kun hitsasin sen pitkään pulttiin kiinni.

Laatikko on käytetty viikon ajan kerran illassa pois ja takas,eikä vieläkään mielestäni hyvä. :(

Mittausten perusteella, kun laakeri on asetelman tasalla, eli ei kanna ollenkaan, niin kytkin ei irrota kunnolla, eikä vaihteet mene kunnolla päälle. sitten kun otin työsylinterin ja laatikon välistä sen pakeliitti palan (n 2mm paksu) pois, kappas, irrottaa, mutta nyt jää laakeri hyrräämään asetelman mukana ja sehän ei pitemmänpäälle kestä? yksi on jo mennyt, mutta kantoi kyllä enemmän?
Voiko työsylinterin liikerata pienentyä iän ja kilometrien myötä, kun muka 2mm säätö vaikuttaa niiiin paljon? :shock:

Kytkimen letku oli lutussa mutta sekin on vaihdettu ettei enää siitä ole kiinni kytkimen palautuminen...
Olisko ideoita miten säätö kohdalleen? Paljonko laakerin ja asetelman välissä pitäis olla tyhjää?

Kytkimen myötä on tullut myös toinen asia, eli pieni rallatus kun kytkintä ei paina ollenkaan. Häviää kun poljin polkaistu puoleen väliin asti. luulin syylliseksi painelaakeria, mutta sen vaihdolla ei ollut vaikutusta asiaan :? Ajattelin kun vaihdoin laatikkoon öljyt että jos on liian notkeaa tavaraa niin voiko tehdä moisen, että alkaa rallattamaan. Laatikko on w123:sen 5 vaihteinen getrac
IG: @pyrytakkunen
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kerran olen kuullut kun kytkin levyn sisällä olevat helyt rallattelee,mutta on toiminu monta,monta vuotta.Voi alla tuo paine asetelma syyllinen.Miksi laitoit erilaisen kun ollut ennen?
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

rallatus taitaa tulla laatikon pää-akselin laakeroinnista. eipä toi taida haitatakkaan mitään, ellei ääni haittaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

ratsastan aiheella......eli rallatuksella!
Autona w202 220d.....kytkin rallattaa kylmänä, kovalla pakkasella pahaa tekee, kun painaa kytkimen puoliväliin niin lakkaa! myös kun lämpiää niin tuo ääni lakkaa! Voisiko tuo siis tulla laatikon pääakselin laakerista? :oops: Minkälainen operaatio on vaihtaa? :oops:
Vai tulisiko asetelmasta/levyistä :?
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1096
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Asetelma piti vaihtaa kun vanhassa, joka oli uusi ei pito riittänyt, kun on se ppd 7mm pumppu ja iso turbo. Asetelma sachs bmw race ja levy on mersun pakusta se 228mm. On aika jämy polkaistakkin kun vakioon vertaa.

Eli rallatus ei välttämättä meinaa muuta kuin ääntä?

Kytkimessä taitaa olla vielä ilmaa kun välillä ei irrota kunnolla ja kun pumppaa pari kertaa, toimii normaalisti... Täytyy ilmata uudestaan huomenna se.

tutkitaan asiaa.....
IG: @pyrytakkunen
Vastaa Viestiin