Renkaan ikä?Nokian nrt2
Renkaan ikä?Nokian nrt2
Kenelläkään tietoa,näkeekö Nokian nrt2 renkaasta iän?Tällaisia numerosarjoja löytyi kyljestä: 1192(sen alapuolella)A149-13B ja toisessa kohtaa 0230386.
Kerron hieman asian taustaa:Liekö keväästä ja kuoppaisista teistä johtuvaa,mutta on tuntunut kuin vanha vakaus olisi heikentynyt.Olin huomaavinani jo talvikiekkojen aikana,mutta nyt varsinkin kun pistin Nokian renkaat alle.Takakelkan kumit saattaisi olla vaihdoin tarpeessa tai jokin muu osa,mutta toisaalta kun pistin reilummat paineet Nokian renkaisiin(2.4 ja 2,6)niin tuntui aika hyvältä ja kulkee niin suoraan kuin mersulta uskaltaa odottaa.
Paineenlisäys ei kuitenkaan mielestäni ole oikea ja lopullinen ratkaisu,koska mukavuus kärsii ja meno on hiukan pompottavampaa.
Tuli sitten mieleen,että josko auto onkin ihan kunnossa ja menee kaikki kuvittelun piikkiin?Uusilla renkailla voisi meno olla toisenlaista,jos näillä Nokialaisilla onkin hyvästä kulutuspinnasta huolimatta ikää,eikä ryhtiä löydy kuin korkeammilla paineilla?
Aikanaan vasta uudet kumit ostettuani huomasin miten valtava vaikutus renkailla on ajomukavuuteen ja jämäkkyyteen,ja eiköhän ne aina hiljaisemmatkin ole.
Olisi kiva,jos rengassatsin ostolla asiat paranisivat,ja toisaalta ketutus kova jos ei juuri vaikutusta.
Kerron hieman asian taustaa:Liekö keväästä ja kuoppaisista teistä johtuvaa,mutta on tuntunut kuin vanha vakaus olisi heikentynyt.Olin huomaavinani jo talvikiekkojen aikana,mutta nyt varsinkin kun pistin Nokian renkaat alle.Takakelkan kumit saattaisi olla vaihdoin tarpeessa tai jokin muu osa,mutta toisaalta kun pistin reilummat paineet Nokian renkaisiin(2.4 ja 2,6)niin tuntui aika hyvältä ja kulkee niin suoraan kuin mersulta uskaltaa odottaa.
Paineenlisäys ei kuitenkaan mielestäni ole oikea ja lopullinen ratkaisu,koska mukavuus kärsii ja meno on hiukan pompottavampaa.
Tuli sitten mieleen,että josko auto onkin ihan kunnossa ja menee kaikki kuvittelun piikkiin?Uusilla renkailla voisi meno olla toisenlaista,jos näillä Nokialaisilla onkin hyvästä kulutuspinnasta huolimatta ikää,eikä ryhtiä löydy kuin korkeammilla paineilla?
Aikanaan vasta uudet kumit ostettuani huomasin miten valtava vaikutus renkailla on ajomukavuuteen ja jämäkkyyteen,ja eiköhän ne aina hiljaisemmatkin ole.
Olisi kiva,jos rengassatsin ostolla asiat paranisivat,ja toisaalta ketutus kova jos ei juuri vaikutusta.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Michelin XZX 205/70 VR 14. Kyljessä ovaalin sisällä merkintä 268. Onkohan tuo 1978, 88 vaiko 98 . Pitää kysyä edelliseltä omistajalta että ostiko renkaat autoonsa siinä 98 paikkeilla .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Aika usein talvirenkaat kesärenkaisiin vaihdettaessa tulee sama tunne. Ei
tuo uusilla renkailla parane jos paineet alunperin normaalirajoissa niillä vanhoilla nakeilla. Puslien vaihto ei ole koskaan turha homma jos et ole aiemmin vaihtanut.
tuo uusilla renkailla parane jos paineet alunperin normaalirajoissa niillä vanhoilla nakeilla. Puslien vaihto ei ole koskaan turha homma jos et ole aiemmin vaihtanut.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Totta.Takakelkan etummaiset kumit ja tukivarren ulommat mennee vaihtoon ennen kesää.Hassu yhteensattuma,että edellisen auton tavoin tässäkin noiden osien vaihtamisen tarve ilmeni kohta takaiskareiden vaihdon jälkeen.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re:
Täällä foorumilla kun huolehditaan spacereiden laillisuudesta niin tehdään jonnekin nyt nopeasti aloite että saadaan nämä turvattomat vanhat renkaat pois liikenteestä . Trafi? Merja Kyllönen?sportsman kirjoitti:Saksassa ei mene katsastusläpi jos on 5 vuotta vanhemmat renkaat alla.
Koskahan tuo käytäntö tulee koko Eu:n alueelle ?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re:
Toivottavasti ei ihan pian. Mulla on Ducatossa samat talvirenkaat jotka siinä oli 9v sitten ostettaessa. Joka talvi tulee pari sataa kilometriä lisää, ja vaikka tiedän ettei niiden ominaisuudet ole enää lähelläkään uusia, en näe järkeä uusia renkaita n. 1000km välein vain siksi että paistosta on jo kulunut hetki.sportsman kirjoitti:Saksassa ei mene katsastusläpi jos on 5 vuotta vanhemmat renkaat alla.
Koskahan tuo käytäntö tulee koko Eu:n alueelle ?
Re: Re:
jumalauta, nyt tuli sellainen asia, josta ollaan 100 % samaa mieltä minä olen jo miettinyt, että mikä on, kun ei mikään asia tunnu natsaavan edes sinne päintj86430 kirjoitti: Toivottavasti ei ihan pian. Mulla on Ducatossa samat talvirenkaat jotka siinä oli 9v sitten ostettaessa. Joka talvi tulee pari sataa kilometriä lisää, ja vaikka tiedän ettei niiden ominaisuudet ole enää lähelläkään uusia, en näe järkeä uusia renkaita n. 1000km välein vain siksi että paistosta on jo kulunut hetki.
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Re:
Ihmeiden aika ei ole ohinapa kirjoitti:jumalauta, nyt tuli sellainen asia, josta ollaan 100 % samaa mieltä minä olen jo miettinyt, että mikä on, kun ei mikään asia tunnu natsaavan edes sinne päintj86430 kirjoitti: Toivottavasti ei ihan pian. Mulla on Ducatossa samat talvirenkaat jotka siinä oli 9v sitten ostettaessa. Joka talvi tulee pari sataa kilometriä lisää, ja vaikka tiedän ettei niiden ominaisuudet ole enää lähelläkään uusia, en näe järkeä uusia renkaita n. 1000km välein vain siksi että paistosta on jo kulunut hetki.
500 €:n lankku, ducato ja laguna...