Mikä on W115/114:n paras versio?

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin

Mikä on W115/114:n paras versio?

Serie 0,5 (ennen 8.69)
3
9%
Serie 1,0 (8.69-4.72)
7
21%
Serie 1,5 (4.72-8.73)
3
9%
Serie 2,0 (8.73 jälkeen)
16
48%
Ihan sama kunhan on US-versio
0
Ei ääniä
Ihan sama kunhan on 21 tuuman vanteet ja spoilerit ja W124:n helmalevikkeet
4
12%
 
Ääniä yhteensä: 33

Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Mikä on W115/114:n paras versio?

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Niin, onko ennen elokuuta 1973 tehdyissä pystäreissä liian kapea maski? Ovatko W123:n malliset peilit ihan hölmöt pystylamppujen kanssa? Ovatko US-mallin puskurit ja erillisvalot tie onneen? Pitäiskö niinku kaikki maailman pystärit tuunata, tiaxä?
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Ei ne ole w123 malliset peilit vaan r107/w116 malliset.
0,5-1,5 sarjaisten hyvä puoli oli vinyylin laatu joka kesti paremmin kuumuutta ja pakkasta kuin 2 sarjaisten. Samapa tuo, harvassa ovat mallista riippumatta.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1222
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Kaikki käy. "Pidemmillä" takapuskureilla varustetun mallin voisin ottaa kaveriksi tuolle pikkukoneiselle. (versiosta riippumatta) :)
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Sanoisin, että 2.0 vanhennettuna vanhemmalla etupuskurilla (ei kilven paikkaa, vaan yhtenäinen kaunislinjainen puskuri) ja takavaloilla ("sileät"). Mutta kaikki käy, jopa nokasta raavaammin faceliftatut. :lol:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

Voisi kysyä, mikä on kaunein erikseen... kyllähän teknisesti 2.0 on varmasti paras, kun ei ole lastentauteja.

Kyllä nuo vanhanmalliset peilitkin ovat kauniimmat, mutta käytettävyys on vielä surkeampi kuin uusissa oviin kiinnitetyissä. Vedin siis kotiinpäin -> viimeinen versio on paras.

Seuraavaksi voisi kysyä, millä moottorilla /8 on paras...
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Omaan silmään 2.0-versio näyttää kaikista muikeimmalta, huolimatta siitä, että Kaapon ensimmäinen Mersu oli 1,5-sarjaa eli loppuvuoden -72-mali.
Jotenkin leveämpi maski sopii sutjakkaammin pystärin keulailmeeseen.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Saul kirjoitti:Sanoisin, että 2.0 vanhennettuna vanhemmalla etupuskurilla (ei kilven paikkaa, vaan yhtenäinen kaunislinjainen puskuri) ja takavaloilla ("sileät"). Mutta kaikki käy, jopa nokasta raavaammin faceliftatut. :lol:
En mä lähtis tolle linjalle että ruvetaan tekemään sekasikiöitä, siitä ei tuu ku harmia.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

W115 sekoitukset

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Itsekin olen noita sekoiteversioita joskus miettinyt, ja laitoinkin joskus omaan autoon sileät takavalot - tuli sellainen sikalintan näköinen. Mutta jos pirssi nyt keväällä menee leimasta läpi (tosi epätod.näk. :) ), niin laitan kyllä porrastetut lamput takaisin. Niissä on sitä oikeaa 70-luvun tunnelmaa.

Eniten itseäni ehkä häiritsevät nuo peilit, kun niistä aina todetaan että "oot sitten laittanut uudemman mallin peilit tohon autoos". Eikä sitä jaksa selitelläkään että ihan originaalit ovat. Sitä paitsi 2,0 coupéssa se peili on aiva käsittämättömän huonossa paikassa liian takana, ei siitä edes näe mitään. Ehkä teen vielä törkeän roddauksen ja laitan peilin kulmaan niin kuin C123:ssa ja W107:ssä. Siis kolmioikkuna kokonaan pois, vaikka se tunnelmallinen onkin.

Mutta kyllä se leveä maski on mielestäni hieno - sellainen porvarillisen leveä. Tiesittekö muuten, että faceliftissä piti aluksi leveämmän maskin sijaan tulla ylimääräiset ilmanottoaukot siihen lampun ja maskin väliseen peltiin? Se oli aika rajun näköinen...

-Daaz

PS. Kuka ihme noita W124:n helmoja on äänestänyt, toivottavasti ei ainakaan tosisaan. Jotenkin ei mielestäni istu.
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Muffler kirjoitti:
Saul kirjoitti:Sanoisin, että 2.0 vanhennettuna vanhemmalla etupuskurilla (ei kilven paikkaa, vaan yhtenäinen kaunislinjainen puskuri) ja takavaloilla ("sileät"). Mutta kaikki käy, jopa nokasta raavaammin faceliftatut. :lol:
En mä lähtis tolle linjalle että ruvetaan tekemään sekasikiöitä, siitä ei tuu ku harmia.
En minäkään, mitä nyt vähän. Puolustaudun sillä, että esim. oma autoni oli jo ostettaessa teinix. Takavaloja en varmaankaan tule vaihtamaan, mutta etupuskurin saattaisin tuunatakin. Sisustan muuttamista alkuperäisempään suuntaan on tullut harkittua, mutta saa nyt nähdä.

Tuoreempi projekti onkin siten jo sellainen viritelmä, etten vielä itsekään ole päässyt mihinkään lopulliseen päätökseen, paitsi että "sikalinttatakavalot" on erittäin todennäköisesti tulossa. :twisted:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Vanhan viehätys

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Tuo "esisarjaversio" eli 0,5 on toisaalta aika hieno sekin. Siinä ei turhaa kumia ole käytetty hienoa kromia pilaamassa, ja oviverhoilutkin ovat tosi askeettiset. Tarkasti entisöitynä siitä saisi erinomaisen sleeperin - pikkukoneen maskiritilällä tietysti. 8)

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vanhan viehätys

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Daaz kirjoitti:Tuo "esisarjaversio" eli 0,5 on toisaalta aika hieno sekin. Siinä ei turhaa kumia ole käytetty hienoa kromia pilaamassa, ja oviverhoilutkin ovat tosi askeettiset. Tarkasti entisöitynä siitä saisi erinomaisen sleeperin - pikkukoneen maskiritilällä tietysti. 8)

-Daaz
Etis kuva niistä ovipahveista kun en muista että semmosia olis tullu vastaan vähään aikaan.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Re: Vanhan viehätys

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Muffler kirjoitti:Etis kuva niistä ovipahveista kun en muista että semmosia olis tullu vastaan vähään aikaan.
Ei mitään tautuisen hyvää kuvaa näin yhtäkkiä löytynyt, mutta tässä ainakin yksi. Huomattavaa siis "perforoinnin" eli rei'ityksen puuttuminen, muovissa vain raitoja. Myös Serie 0,5 keskikonsoli ja vaihdekeppi.

Kuva

Tässä myös 1,0:n sisusta (huom. mm. ovipahvit ja vaihdekepin sukka) ja 1,5:n sisusta. 2,0:ssa on sama kuvio kuin 1,5:n ovissa, mutta tietysti ilman tuota pyöreää ikkunan rullaa.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Omaa silmää miellyttää kyllä eniten tuo 1.5. Ainoastaan maski on uudemmissa paremman näköinen. Toki tähän voi vaikuttaa myös oma 1,5:nen 8)
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Avatar
Mika_M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ke 04.02.2004 21:31

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

Ehdottomasti 0.5! Juuri sellaiseksi w115 on alunperin suunniteltu! Ja vieläkin harmittaa kun ei ole vanhaa -69 w115 220D (rattivaihteella) tallessa!!!
Avatar
Tapsa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Pe 31.10.2003 21:17
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Kyllä se 2,0 versio On Paras.
w115 200 2.0 /8 -75
w115 230 2.3 ?
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Tapsa kirjoitti:Kyllä se 2,0 versio On Paras.
Mites onkos sulla ruiskumoottori tossa sun pystärissä? Onko kuvia ja niinpoispäin.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Tapsa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Pe 31.10.2003 21:17
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Niin että ihan kaasari vehe,eikä ole kameraa milla kuvata
w115 200 2.0 /8 -75
w115 230 2.3 ?
Vastaa Viestiin