Käytiin tuossa männä lauantaina Hyvinkään lentokentällä liukastelemassa opastetusti VPK:n Unimogilla.
Eli tällä:
Aamupäivällä ajeltiin ja peruuteltiin hissuksiin ahtaita keilaratoja. Melkosen näppärä peli tuo "normaaleihin" paloautoihin verrattuna. Pitkää keilarataa peruuttaen pujotellessa oli kiva, kun pysty pykältämään isommalle myös taaksepäin suuntautuvassa ajossa Ne meni kohtuu vauhdikkaasti ne pujottelut. Ainiin, tuolla kykenee helposti ajelemaan niiden tötsien yli niitä kaatamatta maavaraa on sen verran, että melkeen näkyy takana olevien Scanioiden valot masun alta.
Iltapäivästä ajeltiin sitten nopeampia harjoitteita: jarrutuksia, pujotteluja ja väistöjä. Allekirjoittaneella lähti mokki kerran kokolailla lapasesta; pujottelussa vauhdin ollessa noin 50 luokkaa. Kohtuu fiilarit saa siitä, kun tollanen koppi ottaa itse ohjat käsiinsä.
Lopussa pimeällä ajettiin uudestaan aamullakin kokeiltu pikkuinen "hälytysajolenkki", jonka keinotekoisena kiireenä toimi sekkari. Unimogilla ajat olivat luokkaa 2:40-3:00, kun parhaita aikoja kellotteli uudenkarhea Vito ESPeineen, jonka ajat olivat 2 minsan luokkaa.
Uskomattoman p*skat valot tuossa on kyllä, yhtä kaikki -> Jonkin sortin lisäpitkät ainakin täytyy saada. Kolleega ajoi pimeässä hälyajossa kiitsan päässä tehtävässä U-käännöksessä penkkaan, kun ei ennättänyt koko penkkaa näkemään ja siten vauhtia oli liikaa. Pelottavaa.
Melkoista oppia siis. Väistöissä tuntui kyllä hurjalta. Omalle kaistalle palaaminen oli jo melko heiluntaa. Koetan saada kuvia tänne tai tonne fireimages.nettiin jossain kohdin.
Voisin kyllä tuollaista rumbaa suositella kaikille - ajoi sitten raskaalla tai kevyellä kalustolla. Ajoneuvon rajat tulee ainakin haettua.
Unimogilla liukkailla
Unimogilla liukkailla
- Skraba
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen