Ensiauto 400E

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Ensiauto 400E

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

ILTAA!



Nyt se on vihdoinkin pihassa!
Kuva

Tänään siis saapui Saksasta vm. -92 M-B w124 400e eli sitä vanhempaa mallia.
Toistaiseksi vaikuttaa oikein hyvältä! Kilometrejä on 298t eli ei ihan vähää mutta kyllä tuolla vielä melkoisen pitkään ajellee.
Ja ah niitä kasin ääniä!

Kori ja pohja on ruosteettomat.
Auto on täysvarusteltu ja sisusta on harmaata nahkaa. Sisusta ei ole ihan iskemätön; nahka on jostain kohtaa repeillyt ja naarmuilla. Kuskin penkkiä lukuunottamatta penkit ovat uudenveroiset.
Konehuone on ihan uuden veroinen ja puhdas. Kone käy todella nätisti eikä mitään ylimääräisiä ääniä kuulu.

Sen verran hi-techiä näyttää jo olevan että edes akkua en löytänyt :oops: . Siinä missä 124:issa on tavallisesti akku, on tässä vain musta muovilaatikko...? Eiköhän se sieltä kuitenkin löydy :lol: täytyy raottaa huomenissa.

Tämä kottero on tulee siis ensiautokseni. Kortin saan kesäkuussa ja siihen mennessä pitää saada pikkuviat korjattua ja ulkonäköä maltillisesti ehostettua. Ainakin koneen yläkerta on tarkoitus rempata ja mahdollisesti portata kannet?
Kuinkahan paljon näitä on fiksua availla itse? Ei meinaan näytä ihan yksinkertaiselta tekeleeltä. Pienemmistä moottoreista on hyvinkin paljon kokemusta.


Öljynpainemittari mietityttää, tyhjäkäynnillä näyttää nollaa ja ajossa @ 2krpm näyttää reilua kahta kolmesta eli tappiin ei mene koskaan. Öljyä on hiukan liikaakin, voisiko se aiheuttaa tuon? Eikös lämpimän koneen tulisi ajossa näyttää kolmea?


Korjattavia:
kuskin puolen "aurinkoläpän" oikea kiinnike irronnut
tuhkakuppi ei aukea
lämpömittari ei näytä muuta kuin taustavaloa
keskikonsolin valoja
kuskin käsinojan nahat kuluneet
kattoluukku toimii kankeasti


Kuvia:
http://s264.photobucket.com/albums/ii193/sunppa/MERSU/


Soittimet on nyt valmiit. Varsin kohtuullisesti soi!
Viimeksi muokannut Sumppa124, To 04.12.2008 20:15. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12606
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

onnea :) kurkkaas takaluukkuun jos vaikka virtalähde löytyis sieltä :wink:
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Jaha, kiitokset vinkistä :wink: .
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Ensiauto 400E

Viesti Kirjoittaja Jube »

Sumppa124 kirjoitti: Konehuone on ihan uuden veroinen ja puhdas. Kone käy todella nätisti eikä mitään ylimääräisiä ääniä kuulu.


Ainakin koneen yläkerta on tarkoitus rempata ja mahdollisesti portata kannet?
Kuinkahan paljon näitä on fiksua availla itse? Ei meinaan näytä ihan yksinkertaiselta tekeleeltä. Pienemmistä moottoreista on hyvinkin paljon kokemusta.
Miksikä koneen yläkerran meinasit rempata jos kone kerran käy nätisti, eikä ylimääräisiä ääniä kuulu? :shock:
Minulla on ollut samanlainen, samanvärinen ja samanlaisella sisustalla :wink: Vuosimalli oli -93...

Eli ö-painemittarin tulisi näyttää ajossa aika kolmea ja ainakaan omassani ei edes tyhjäkäynnillä koskaan laskenut alle kahden. Tosin kyseessä voi olla ihan anturi vikakin. Jos öljynpaineita ei tyhjäkäynnillä olisi ollenkaan niin kone tuekin kävisi ilman sivuääniä :roll: Ainakaan kovin kauaa :?

Special pointsit tuosta maskissa olevasta merkistä! Oli se nyt sitten hevosenkenkä kyljellään tai muu vastaava :D
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Re: Ensiauto 400E

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Sumppa124 kirjoitti:ILTAA!
Öljynpainemittari mietityttää, tyhjäkäynnillä näyttää nollaa ja ajossa @ 2krpm näyttää reilua kahta kolmesta eli tappiin ei mene koskaan. Öljyä on hiukan liikaakin, voisiko se aiheuttaa tuon? Eikös lämpimän koneen tulisi ajossa näyttää kolmea
Öjynpainemittarin anturi vaihtoon, jos ei oo paineita niin eihän se kauan kestä käytellä, tulee enempi korjattavaa.
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Lähinnä ihan mielenkiinnon ja huvin vuoksi ajattelin konetta raottaa.

Kone tosiaan käy todella nätisti. Auto on sitäpaitsi juuri ajettu Saksasta Suomeen. Luulisi koneen siinä ajassa jo hajonneen.
Lämpömittarikin taitaa hiukan temppuilla. Yli kahden tunnin seisonnan jälkeen näytti edelleen 50 astetta ja 20km motaripätkän ajan pysyi samassa. Valoista 2km päästä kotoa lähdettyä neula nousi ripeästi yli 80 :? .
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14022
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Onnea uudelle autolle!

... ja se mallihan on siis 400 E, nimenmuutos ei päde takautuvasti, vrt allekirjoituksesi... :wink:
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Sanoisin kyllä, että jos kone käy nätisti ja pelaa moitteetta niin en ehkä menisi sitä huvikseen aukomaan. Ai miksikö?

No ensinnäkin mm. tuon moottorin johtosarja on sitä biohajoavaa mallia ja haprastumista ja kuorien rapistumista ei einakaan edesauta johtojen irroittelu ja näin ollen vääntely/kääntely.
Ja toisekseen em. moottorin osathan ei ole sieltä edukkaimmasta päästä, että mikä tosiaan mitään vikaa/siihen viittaavaa ei ole niin laittelisin ennemmin auton muuten vimosen päälle kuntoon ja ajelisin menemään vielä tovin. Sitten jos tarvetta ilmenee niin kerralla täys remppa ja taas menään seuraavat sadat tuhannet 8)

Koppahan kyllä huollolla ja huolenpidolla kestää...

Jokainenhan toki saa omalleen tehdä mitä haluaa ja pitääkin tehdä sitä mikä järkevältä tuntuu, mutta kunhan tässä jorisen :oops:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Jube kirjoitti:Jokainenhan toki saa omalleen tehdä mitä haluaa ja pitääkin tehdä sitä mikä järkevältä tuntuu, mutta kunhan tässä jorisen :oops:
Ihan järkeä joriset.. Täytynee tosiaan jättää se rauhaan niin kauan kuin se toimii.

Mistähän tuohon saa lohkolämppärin? Motonetistä varmaan sitä paineanturia?
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

En tiedä ollenkaan millaisia lämppäreitä tuollaiseen on saatavilla, koska omassani ei ollut minkäänlaista.
Anturin saanee motonetistäkin, mutta olen ostanut mb-osat KL-Varaosista, koska motonetin osista on niin monenlaista kokemusta niin itsellä kuin muillakin. KL:ssä on orkkislaatua, ellei erikseen mainita "tarvike"...

www.kl-varaosat.fi
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13285
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Sumppa124 kirjoitti:Mistähän tuohon saa lohkolämppärin?
Omaan E420:een tuli ihan tavallinen Defa; täällä foorumilla oli joskus juttua M119 moottorin lohkolämppäristä mutta en löytänyt enää.

Laitatutin liikkeessä, mutta ihan varaosaliikkeestä asentaja haki lämmitimen elementin ja muut osat. Tässä linkissä näkyy sopivuus S420 ja 400 S malleihin joissa on siis sama kone mitä meillä:

http://www.defa.com/doc/200/265.pdf

Ja onnea auton hankinnan johdosta :D .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

lieneekö toi kansien porttaaminen rahan arvoista touhua ku o kyse mersun moottorista. Samat tehot kuitenki ku pari litraa isommissa amerikkalaisissa. Ja kuitenkin paljon taloudellisempi ja ennenkaikkea säyseämpi käytöksinen.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
yari67
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 345
Liittynyt: To 15.12.2005 11:08
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja yari67 »

Samoilla linjoilla edellisten kanssa, eli jos siinä ei ole vikaa ei kannata alkaa korjaamaan. Vanha insinööriviisaus "älä säädä käyvää konetta", vaikka en inssi olekaan.
Täytyy sanoa että kohtalainen ensiauto, itselläni oli -69 Ford Cortina 1,6... vuonna -85
W 202 C 180 -98
EX-W 210, 290 TD 1997
Pena_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Ma 07.04.2008 16:25

Viesti Kirjoittaja Pena_ »

Nätti peli kyllä mutta suosittelen täydellisen pohja huollon tekemistä varsinkin jos talvella on tarkoitus ajella :)


Hyviä kilometrejä :)
W124 230 CE -90
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Sumppa124 kirjoitti:
Jube kirjoitti:Jokainenhan toki saa omalleen tehdä mitä haluaa ja pitääkin tehdä sitä mikä järkevältä tuntuu, mutta kunhan tässä jorisen :oops:
Ihan järkeä joriset.. Täytynee tosiaan jättää se rauhaan niin kauan kuin se toimii.

Mistähän tuohon saa lohkolämppärin? Motonetistä varmaan sitä paineanturia?
Kuten jo moni todennut, niin ei ihan äkkiä kannata huvikseen availla konetta.

Tokikaan tuo johtosarjan uusiminen samalla ei ole enää mikään ihme homma, vaan hyvinkin suositeltava. Ja sen vaihtoa kannattaa harkita, vaikkei konetta aukaisikaan.

Ja kannattaa tosiaan hieman kysellä ensi alkuun osien hintoja, ennen kuin alkaa sitä purkamaan.

Innostus varmasti on kova tehdä ja purkaa, mutta nopeasti saattaa savotta kasvaa aivan liian suureksi, joten malttia nyt vain kunnolla.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 584
Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
Paikkakunta: Uusimaa

E400

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

Ymmärrän hyvin ketjun aloittajaa tuon koneen avaamisessa . :D
Itse aikanaan myös piti kaikki moottorit avata mopoista lähtien vaikka ihan muuten vaan tutkiakseen sen miten se toimii . Vielä kun Samppa sanoi että auto on ensi auto ja korttikin vasta kesällä niin täytyyhän se tulla tutuksi ja katsoa miltä se mesen motti sisältä näyttää.
Ei ne neuvot tuossa iässä kauheesti paina .
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Kyllä se niin on että vaikka mieli tekisi availla niin jätän kyllä koneen rauhaan.


Tänään vasta huomasin että hattuhyllyllä on 6 kaiutinta. 2x 8" bassot, keskiäänet ja diskantit. Onkohan nuo alkuperäiset? Asennus ainakin on todella siisti. Soitin puuttuu kokonaan, sellainen täytyy ostaa.
Lisään juuri kuvia.

Tänään kun starttasin auton niin kylmänä ö-paine oli tyhjäkäynnilläkin 2bar. Ajossa @ 2krpm näytti noin 2,5bar. Lämmettyään tyhjäkäynnillä putosi lähelle nollaa. Autodatan mukaan sen 3bar pitäisi tulla @3krpm. Mitä nyt vähän kiihdyteltiin niin eipä noussut kolmeen.
Tyhjäkäynti lämpimänä D päällä on aikas matala; ~500rpm. Kun vaihtaa P:lle niin tyhjäkäynti nousee noin 650rpm ja ö-paine nousee vajaaseen baariin.
Tarvinnee vaihtaa se anturi samalla kun vaihdan öljyt.

Mitäs jos mittari näyttääkin oikein? Mikä alhaisen öljynpaineen voisi aiheuttaa?


Mistähän ulkolämpölämpömittarin korjaaminen pitäisi alottaa? Näytössä näkyy siis vain taustavalo.


Kauhheesti kysymyksiä :oops:.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tyhjäkäynnin kuuluuki olla melko matala. En V8 koneesta tiiä mutta mun kutosessa se ei ole millonkaan yli 700 vapaalla ja D asennossa just tossa 500 yläpuolel.

Mitäs ne spesialistit sanoi tosta paineesta tyhjäkäynnillä? Että 1bar ei ole hälyttävää? Mun käsitys oli että jopa 0,5 olis vielä "sallitun rajoissa"? Kuhan kaasua painaessa paineet nousee kolmosen tappiin.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Sergey kirjoitti:Kuhan kaasua painaessa paineet nousee kolmosen tappiin.
Vaan kun ei nouse :( . Onko anturin vaihto ainoa keino saada selville pitääkö nuo lukemat paikkansa?
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Kyllä sen pitäs öljynpaineen nousta tappiin kierroksilla, äkkiäkös mittaat toisella mittarilla sen paineen niin sittepähän sen näkee, uskon kuitenkin että se mittari pitää paikkaansa koska kylmänä nousee korkeammalle.

Mulla on kokemusta samanlaisesta "viasta" ja mitattuna näytti tyhjäkäynnillä 0.3 ja kun poletti moottoritiellä hetken niin meni tyhjäkäynnillä nollaan.
250CE 1969
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Mikä alhaisen öljynpaineen sitten voisi aiheuttaa?
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Kulunut pumppu/lirut ja vanhat öljyt.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14022
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Sumppa124 kirjoitti:Tänään vasta huomasin että hattuhyllyllä on 6 kaiutinta. 2x 8" bassot, keskiäänet ja diskantit. Onkohan nuo alkuperäiset? Asennus ainakin on todella siisti. Soitin puuttuu kokonaan, sellainen täytyy ostaa.
Lisään juuri kuvia.
Alkuperäisenä siellä ei pitäisi olla kuin takaniskatukien sivuilla ritilän alla kaiuttimet. Tuossa ei kuitenkaan Soundsystemiä näkynyt olevan (lisäkaiuttimet etuovissa) niin uskon että on jälkiasennetut. Tietysti kuva kertoo enemmän...

Edit: olihan siellä kuvat. Ei ole alkuperäinen. Onko tuossa päällä joku saranoitu iso ritilä? Ison kajarin paikalla on normaalisti ensiapulaukun kotelo.
Samalla kaiutinten asentaja on karsinut alipaineella kaadettavat takaniskatuet pois, kun katkaisija kuitenkin on vielä kojelaudassa. Onko takaikkunan sähköverho paikallaan?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Timo L. kirjoitti: Alkuperäisenä siellä ei pitäisi olla kuin takaniskatukien sivuilla ritilän alla kaiuttimet. Tuossa ei kuitenkaan Soundsystemiä näkynyt olevan (lisäkaiuttimet etuovissa) niin uskon että on jälkiasennetut. Tietysti kuva kertoo enemmän...

Edit: olihan siellä kuvat. Ei ole alkuperäinen. Onko tuossa päällä joku saranoitu iso ritilä? Ison kajarin paikalla on normaalisti ensiapulaukun kotelo.
Samalla kaiutinten asentaja on karsinut alipaineella kaadettavat takaniskatuet pois, kun katkaisija kuitenkin on vielä kojelaudassa.
Ritilä lepää sellaisten tappien päällä. Harmi kun ei pääse äänenlaatua testailemaan soittimen puuttumisen takia :( . Takaikkunassa ei ole verhoa, tummennettu ikkuna vain.

On kyllä jännä juttu se öljynpaine. Paine pysyy kylmänä noin 45 asteeseen asti samana niin tyhjäkäynnillä kuin kierroksillakin. Siitä lämpimämmäksi mennessä kierroksilla paine nousee ja tyhjäkäynnillä putoaa kohti nollaa. Silti yli 5min tyhjäkäynnillä lämpimänä paikallaan käyttämisen jälkeen moottori käy normaalisti, kuin kello, eikä mitään naputuksia tms. kuulu.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Huikippa nyt ihan ekana sinne pannuun öljyt ja suodatin niin pohditaan sen jälkeen asiaa lisää... :wink:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

toi kajarisysteemi o kyllä melko upea :) Ei mitää turhaa kromia, pleksiä jne.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Juu, hyvän näköinen se on, en ihmettele vaikka olisi liikkeessä teetetty.

Vaihdan öljyt ja sen anturin alkuviikosta.
Tykkääköhän auto kyttyrää jos laitan Bilteman 10w-40 täyssynteettistä? 2-pyöräisissä olen aina käyttänyt biiltemaa niin tie- kuin ratakäytössäkin ja kokemukset on olleet hyvin positiivisia.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Sumppa124 kirjoitti:Juu, hyvän näköinen se on, en ihmettele vaikka olisi liikkeessä teetetty.

Vaihdan öljyt ja sen anturin alkuviikosta.
Tykkääköhän auto kyttyrää jos laitan Bilteman 10w-40 täyssynteettistä? 2-pyöräisissä olen aina käyttänyt biiltemaa niin tie- kuin ratakäytössäkin ja kokemukset on olleet hyvin positiivisia.
En kyllä osaa biltemasta sen isommin sanoa puolesta tai vastaan, mutta itse olen ajellut mersuilla ja bemareilla aina Mobilin 5W50:sillä ja todennut em. öljyn todella hyväksi. Pysyy sisällä iäkkäämmässäkin pannussa ja soveltuu hyvin ympärivuotiseen käyttöön :wink:

Maksaa ~28€/4litraa, että ei ole oikeastaan edes kovin kallista.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tollasiin raskaisiin koneisiinhan käy mainiosti biltemankin öljyä halvempi Mobil Delvac... ite suostittelen sitä, käytän sitä kans kaikissa vehkeissä. Taatusti mailman laadukkaimpia litkuja :)

Vaan miksi sinne ei vois tuupata ihan sitä mitä mersu suosittelee? Eihän se kyllä ainakaan näin ekalla vaihdolla ole pahasta? Sitten kun auto tulee tutuksi alkaa kokeilemaan muita. Siinä samalla sitten huomaa erot jos niitä sitten on, kun on jo kokemuksia tehdas asetuksistakin.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Irrottelin takaluukun pahveja ja huomasin että takakaiuttimia on paukuttanut erillinen vahvistin. Kaikki piuhat löytyy valmiina! Ihmettelin kun soittimen päähän ei tullut rca-piuhoja vaikka luukussa ne on :? . Meneeköhän ne johonkin radioon menevään liittimeen tms.? Takaa soittimelle menee myös yksi ohuehko kaiutinpiuha, mitähän ihmettä varten?
Täytynee siis ostaa toinenkin vahvari.

Mistähän piuhat menevät takaa soittimelle? Rca- ja se kaiutinpiuha katoavat jonnekkin pieneen rakoon tankin yläpuolelle. Mitä kautta subin johdot pitäisi vetää? Mistä olette yleensä vetäneet piuhat takaa eteen?
Vastaa Viestiin