m103 hydr. venttiilinnostajien vaihto
m103 hydr. venttiilinnostajien vaihto
Käytin hakua, ja löysin niin monenlaista tapaa vaihtaa noita venttiilinnostajia että voisi tehdä jonkun ns. yhteenvedon tähän. Eli kone on 2.6 m103, naputus kuuluu tyhjäkäynnillä ja kierroksillakin. Toisinaan ei kuulu mitään ja joskus taas kuuluu. Auto rek. 8/90 eli pitäis olla vahvempi nokka jo. Öljy valvoline max life 10w-40. Paineet ajossa "tapissa" ja tyhjäkäynnillä 1,5, mittari ei seilaa.
Eli meneekö homma nyt miten:
1. Venttiilikoppa pois
2. Nyppimällä koitetaan missä nostimissa on välys
3. Irroitetaan pytty kerrallaan keinuvivut VAI painetaanko yksitellen vain irti alaspäin? Neuvoja olen nähnyt että lähtee alaspäin painamalla tai yläkautta, kumpi parempi?
4. Kun laitetaan uusia, pitääkö uudet uittaa öljyssä ennen laittoa vai ei?
En aio uusia kaikkia kerralla vaikka ehkä pitäisi, ei vaan kiinnosta laittaa vanhaa tonnia noihin. Saksastahan nuo saisi edukkaasti kaikki mutta ei jaksa odotella niitä sieltä. Ääni kuuluu kolmos/nelospytyn paikkeilta silloin kun kuuluu.
Käyttöauto muuten tarjosi nostimelle kpl hinnaksi 96 eur
Eli meneekö homma nyt miten:
1. Venttiilikoppa pois
2. Nyppimällä koitetaan missä nostimissa on välys
3. Irroitetaan pytty kerrallaan keinuvivut VAI painetaanko yksitellen vain irti alaspäin? Neuvoja olen nähnyt että lähtee alaspäin painamalla tai yläkautta, kumpi parempi?
4. Kun laitetaan uusia, pitääkö uudet uittaa öljyssä ennen laittoa vai ei?
En aio uusia kaikkia kerralla vaikka ehkä pitäisi, ei vaan kiinnosta laittaa vanhaa tonnia noihin. Saksastahan nuo saisi edukkaasti kaikki mutta ei jaksa odotella niitä sieltä. Ääni kuuluu kolmos/nelospytyn paikkeilta silloin kun kuuluu.
Käyttöauto muuten tarjosi nostimelle kpl hinnaksi 96 eur
Viimeksi muokannut jumetsap, Ke 30.04.2008 13:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
1. Joo venakoppa ensin poies.
2. Sitä en varmaksi tiedä miten viallisen saa selville.
3. Vaihto tapahtuu pytty kerrallaan. Joka pytylle on oma pieni keinuvipuakselin pätkä jossa siis kaksi keinua. Nostin on siellä keinun sisällä venttiilin puolella.
4. Ei tartte uittaa missään.
2. Sitä en varmaksi tiedä miten viallisen saa selville.
3. Vaihto tapahtuu pytty kerrallaan. Joka pytylle on oma pieni keinuvipuakselin pätkä jossa siis kaksi keinua. Nostin on siellä keinun sisällä venttiilin puolella.
4. Ei tartte uittaa missään.
Viimeksi muokannut juhape, Ti 29.04.2008 19:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ota yksikerrallaan se koko pukki irti missä on keinut kiinni, niin saat sen pöydälle hyvin. Ja ne hydrauliset tapit napautetaan jollain sopivan kokoisella tapilla irti. Ylhäältä päin napautus.
Itse ainakin kaadoin jokaseen uuteen hydraulinostajaan öljyt ennen kuin laitoin paikalleen. Jos ne keinut ja nostajat on paikallaan siellä moottorissa niin mielestäni ei kyllä vaihto onnistu.
Vaihdoin samalla kaikki nostajat koska ääni ei poistunut, kun vaihdoin vain muutaman jonka kokeilin ja luulin olevan rikki.. Ilmeisesti kaikki nostajat oli kuluneet kuitenkin tarpeeksi.. Nyt käy nätisti.
Itse ainakin kaadoin jokaseen uuteen hydraulinostajaan öljyt ennen kuin laitoin paikalleen. Jos ne keinut ja nostajat on paikallaan siellä moottorissa niin mielestäni ei kyllä vaihto onnistu.
Vaihdoin samalla kaikki nostajat koska ääni ei poistunut, kun vaihdoin vain muutaman jonka kokeilin ja luulin olevan rikki.. Ilmeisesti kaikki nostajat oli kuluneet kuitenkin tarpeeksi.. Nyt käy nätisti.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Niin tietenkin keinuakseli kerrallaan pöydälle. Muistaakseni siellä tosiaan oli joku lätkä siellä välissä.jupehalm kirjoitti:Ota yksikerrallaan se koko pukki irti missä on keinut kiinni, niin saat sen pöydälle hyvin. Ja ne hydrauliset tapit napautetaan jollain sopivan kokoisella tapilla irti. Ylhäältä päin napautus.
Itse ainakin kaadoin jokaseen uuteen hydraulinostajaan öljyt ennen kuin laitoin paikalleen. Jos ne keinut ja nostajat on paikallaan siellä moottorissa niin mielestäni ei kyllä vaihto onnistu.
Vaihdoin samalla kaikki nostajat koska ääni ei poistunut, kun vaihdoin vain muutaman jonka kokeilin ja luulin olevan rikki.. Ilmeisesti kaikki nostajat oli kuluneet kuitenkin tarpeeksi.. Nyt käy nätisti.
Mutta vaihda ne kaikki, minä myös joku vuosi sitten vaihdoin kaikki nostimet kerralla ja tuli hiljainen.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Kuvien kera.
http://www.sternzeit-107.de/modules.php ... le&sid=255
En irrottaisi ilmanputsarin koteloa ollenkaan. Sujuu ilmankin.
Tulppien johdot ovat muovisen kotelon sisällä venttiilikopan päällä. Kääntäisin kopan johtoineen kaikkineen sivuun ilman irroitteluita.
Jo vain
En irrottaisi ilmanputsarin koteloa ollenkaan. Sujuu ilmankin.
Tulppien johdot ovat muovisen kotelon sisällä venttiilikopan päällä. Kääntäisin kopan johtoineen kaikkineen sivuun ilman irroitteluita.
Jo vain
300 SE
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo