Autom. Vito Värisee! 2000 rpm ja nopeus tiellä 85km/h

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mhaho
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 07.07.2007 09:33

Autom. Vito Värisee! 2000 rpm ja nopeus tiellä 85km/h

Viesti Kirjoittaja mhaho »

Lähtökohdat:
-Vito 112CDI automaatti
-Vm. 2000
-Tasainen ajo maantiellä nopeus 85km/h (värisee vähemmän 100km/h tuntumassa)
-Kierrokset 2000 (2500)
-yleensä pientä harmitonta värinää, joskus tuntuu täristävän kunnolla(voimakas)
-Värinä lakkaa (tai sitä ei tunne) kiihdyttäessä ja hidastaessa
-samoin värinä lakkaa nostaessa kierrokset 3500rpm pienemmällä vaihteella ja sama nopeus 85km
-renkaat tasapainoitettu (kesärenkailla sama värinä)
-Autolla ajettu vähän 130tkm

Itsellä tulee mieleen polttoainesyöttö, automaatin turbiini, jakopää.
En tiedä mistä aloittaa.

Nyt kaivataan kokemusta ja osaamista, Kiitos!
Mielellään kokemusta siitä miten oireet kehittyvät
Viimeksi muokannut mhaho, Ti 15.01.2008 14:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Oletko nyt ihan 100% varma ettei tärinä johdu renkaista/vanteista?

Vetarit tulisi seuraavaksi mieleen. Yleensä vaan vetareilla tekee toisinpäin, eli kuormituksessa täristää. Itse kattosin renkaat vielä toiseen kertaan.
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Oireet viittaa turbiiniin. Kannattaa käyttää glykolitestissä. Minun autossa turbiinin vika ilmeni ikäänkuin rengastärinänä kiihdyttäessä.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

kttopar kirjoitti:Oireet viittaa turbiiniin. Kannattaa käyttää glykolitestissä. Minun autossa turbiinin vika ilmeni ikäänkuin rengastärinänä kiihdyttäessä.
Taitaa nuo Viton turbiinit olla kulutustavaraa ilman glygoliakin. Ainakin Siekkisellä oli niitä laatikollinen lähdössä korjattavaksi Kaarinaan vai mihin ne nyt menivätkään, sieltä suunnalta voisi kanssa kysellä onko tuo se oire.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

Eikös vitossa / sprintterissä ole ollut kardaani ongelmiakin? Ainakin appiukko niitä töikseen vaihtelee alle 100tkm ajettuihin autoihin eli se siitä mersun laadusta.
vw golf variant -97,vw vento -96.
Avatar
kilpan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: La 11.06.2005 23:49
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kilpan »

Faijalla oli samantapaisia oireita 108cdi vitossa, vika vetarissa, muistaakseni sisäpäässä.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

sooppa kirjoitti:Eikös vitossa / sprintterissä ole ollut kardaani ongelmiakin? Ainakin appiukko niitä töikseen vaihtelee alle 100tkm ajettuihin autoihin eli se siitä mersun laadusta.
No Vitossa (112 cdi 110 td jne) ei ainakaan koskaan ole ollut kardaaniongelmia :lol: se kun on etuvetoinen :wink:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

veskola kirjoitti:
sooppa kirjoitti:Eikös vitossa / sprintterissä ole ollut kardaani ongelmiakin? Ainakin appiukko niitä töikseen vaihtelee alle 100tkm ajettuihin autoihin eli se siitä mersun laadusta.
No Vitossa (112 cdi 110 td jne) ei ainakaan koskaan ole ollut kardaaniongelmia :lol: se kun on etuvetoinen :wink:
No itellä ei pahemmin tietoa kun ei paskalle tarvetta, mersun laatu kun loppui c-sarjaan. :shock:

Appiukon tallissa olis kasa kartaaneja, kaikki alle 100tkm ajetuista joihin takuuseen vaihdettu.
vw golf variant -97,vw vento -96.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

sooppa kirjoitti:No itellä ei pahemmin tietoa kun ei paskalle tarvetta, mersun laatu kun loppui c-sarjaan. :shock:

Appiukon tallissa olis kasa kartaaneja, kaikki alle 100tkm ajetuista joihin takuuseen vaihdettu.
Jotenkin minusta kuitenkin tuntuu, että jos sulle lyötäisiin 2008 mallin kutoskoneisen cdi mersun avaimet käteen, niin olisi hymy korvissa ja aika pitkään.
Lisää tietoa: www.skg.fi
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Tietääkö kukaan miten tiensä päähän tuleva turbiini alkaa oireilla, ja miten se sitten hajoaa ? Omassa (W203 200 CDI) moottori tärisee auton ollessa paikallaan vaihde vapaalla, kun nostaa kierroksia. Alueella 1000 - 1200 kierrosta kone selvästi tärisee. Tuntuu myös ajaessa noilla kierroksilla. Voisiko olla turbiini ? Täriseekä Vitokin myös vapaalla ?
W203CDI
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

veskola kirjoitti:
sooppa kirjoitti:No itellä ei pahemmin tietoa kun ei paskalle tarvetta, mersun laatu kun loppui c-sarjaan. :shock:

Appiukon tallissa olis kasa kartaaneja, kaikki alle 100tkm ajetuista joihin takuuseen vaihdettu.
Jotenkin minusta kuitenkin tuntuu, että jos sulle lyötäisiin 2008 mallin kutoskoneisen cdi mersun avaimet käteen, niin olisi hymy korvissa ja aika pitkään.
Varmaan niin kauan kunnes eka korjaamoreissu tulis eteen. :lol:
vw golf variant -97,vw vento -96.
mhaho
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 07.07.2007 09:33

Re: Autom. Vito Värisee! 2000 rpm ja nopeus tiellä 85km/h

Viesti Kirjoittaja mhaho »

mhaho kirjoitti:Lähtökohdat:
-Vito 112CDI automaatti
-Vm. 2000
-Tasainen ajo maantiellä nopeus 85km/h (värisee vähemmän 100km/h tuntumassa)
-Kierrokset 2000 (2500)
-yleensä pientä harmitonta värinää, joskus tuntuu täristävän kunnolla(voimakas)
-Värinä lakkaa (tai sitä ei tunne) kiihdyttäessä ja hidastaessa
-samoin värinä lakkaa nostaessa kierrokset 3500rpm pienemmällä vaihteella ja sama nopeus 85km
-renkaat tasapainoitettu (kesärenkailla sama värinä)
-Autolla ajettu vähän 130tkm
Aihe tuntuu kiinnostavan laajemminkin. Hiukan tarvitaan lisää lukijoiden kokemusta ja analyyttistä asennetta :shock:
Kiinostavaa on tietää mitä tapahtuu missäkin vikayhteydessä, kuinka vika kehittyy. Lakkaako Vito kulkematta? Täriseekö lopulta niin, ettei sillä voi ajaa? Miten turbiini vika ilmaantuu, entä vetoakselin vika?

Näyttää ettei ole vetoakseli, koska vetoakselin oireet viittaavat tarvittavaan kuormitukseen (kiihdytys) ja vähän ajettu.
Renkaat on tasapainoitettu ja on kokeiltu toisillakin renkailla (kesä).
Ehkä pitää ostaa uudet renkaat?

Poltoaine, turbiini, jakopään jousi jne sanooko mitään?
mhaho
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 07.07.2007 09:33

Viesti Kirjoittaja mhaho »

Loppujen lopuksi on aika panna tämäkin kirja kiinni.

Värinä oli monen asian summarum. Päätekijä oli väljät vetonivelet! kuten monet arveli. Erikoista oli se renkaat vaikuttivat välillä niin, ettei värinää voinut suoraan paikallistaa vetoniveliin.

Parhain terveisin
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Olikos ne nivelet väljät sisä- vai ulkopäästä...? Vai molemmista...?

Muistaisin, että näissä alkupään CDI-vitoissa (1999-2000) oli vetoakselien kanssa jotain laatuongelmaa... näinköhän se ilmenee...?

Minkäkokoiset renkaat nuo "tärinää vaimentavat" oli?
PekkaOU
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 14.12.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja PekkaOU »

sooppa kirjoitti:
veskola kirjoitti:
sooppa kirjoitti:Eikös vitossa / sprintterissä ole ollut kardaani ongelmiakin? Ainakin appiukko niitä töikseen vaihtelee alle 100tkm ajettuihin autoihin eli se siitä mersun laadusta.
No Vitossa (112 cdi 110 td jne) ei ainakaan koskaan ole ollut kardaaniongelmia :lol: se kun on etuvetoinen :wink:
No itellä ei pahemmin tietoa kun ei paskalle tarvetta, mersun laatu kun loppui c-sarjaan. :shock:

Appiukon tallissa olis kasa kartaaneja, kaikki alle 100tkm ajetuista joihin takuuseen vaihdettu.
Laatu loppui vuonna -85. Viimeseen satakakskolmoseen.
vikavito
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 12.07.2010 00:41

Vito 112cdi autom. 2001

Viesti Kirjoittaja vikavito »

Osaatko arvata mikä tuli vitoon kun ensin alkoi oireilla ettei startannu kuin N-asennossa ja pariviikkoa myöhemmin parkkipaikalla ei enää tapahtunu mitään kun yritti vaihteita päälle, eli auto ei liiku mihinkään millään vaihteella.
Jossain palstalla vähän vastaavassa epäilit piirikorttia mistähän moinen löytyy ja onko vaikee vaihtaa. Toinen juttu on kyseisessä autossa lämppärin moottori joka meni hiljaiseks,i olen sitä haeskellu että mistä se löytyisi mutta tuloksetta. Ei ole ilmastoinnista paljoa iloa kun ei saa puhallusta päälle. Pitäshän se liikkeellekki kyllä saada :evil:
Niin Vitolla on ajettu 385000km ja kysymys on osoitettu veskolalle. :D
nemb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: To 03.09.2009 15:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja nemb »

meillä on 2008 315cdi sprintteri, ajettu 150tkm niin tekee ihan samaa mitä ekassa viestissä, mutta kaikkihan tietää noitten automaattilaatikon että hajoo siinä 200tkm paikkeilla... Ainakin tua taksipiireis on lähestulkoon kaikilta hajonnu..
W906 315cdi -08 520tkm ja kovaa mennää 176hp 390nm
Lolvo v70 2.5t
Ex;
S203 270cdiA Avantgarde -05
w124 300d turbotettu
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Vito 112cdi autom. 2001

Viesti Kirjoittaja veskola »

vikavito kirjoitti:Osaatko arvata mikä tuli vitoon kun ensin alkoi oireilla ettei startannu kuin N-asennossa
Tarkisteleppa mitä tapahtuu siellä laatikon puolella olevassa vivussa kun keppiä liikuttaa ohjaamossa, seuraako vipu hyvin liikettä. Siinä on sellainen sähköinen mötikkä, joka välittää tietoa vaihteen asennosta tietokoneelle ja samalla menee mekaaninen "tieto" laatikon sisälle. Vaihtuuko muuten se pieni vihreä valo siinä kepin juuressa ?

- Sähkö liittimien ropaamista, en muista mihin se laatikon kyljestä lähtevä johto menee, mutta sitä voisi koittaa jäljittää.
- Laatikon "tietokone" löytyy pelkääjän jalkatilasta, siitä yläpuolelta. Ropella myös laatikon iso sähköliitin vaikka tuskinpa se tähän vaivaan nyt mitään auttaa.

Raitisilmapuhaltimen vaihtaminen / korjaaminen.
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/31072005.html
Lisää tietoa: www.skg.fi
vikavito
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 12.07.2010 00:41

Re: Vito 112cdi autom. 2001

Viesti Kirjoittaja vikavito »

veskola kirjoitti:
vikavito kirjoitti:Osaatko arvata mikä tuli vitoon kun ensin alkoi oireilla ettei startannu kuin N-asennossa
Tarkisteleppa mitä tapahtuu siellä laatikon puolella olevassa vivussa kun keppiä liikuttaa ohjaamossa, seuraako vipu hyvin liikettä. Siinä on sellainen sähköinen mötikkä, joka välittää tietoa vaihteen asennosta tietokoneelle ja samalla menee mekaaninen "tieto" laatikon sisälle. Vaihtuuko muuten se pieni vihreä valo siinä kepin juuressa ?

- Sähkö liittimien ropaamista, en muista mihin se laatikon kyljestä lähtevä johto menee, mutta sitä voisi koittaa jäljittää.
- Laatikon "tietokone" löytyy pelkääjän jalkatilasta, siitä yläpuolelta. Ropella myös laatikon iso sähköliitin vaikka tuskinpa se tähän vaivaan nyt mitään auttaa.

Raitisilmapuhaltimen vaihtaminen / korjaaminen.
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/31072005.html
Kiitos paljon neuvoista enpä olisi tuota puhaltimen moottoria osannu tuolta hakea, täytyy ruveta tutkimaan tilannetta ja tarkistan vaihteiston vihreän valon liikkeen sekä sen mitä tapahtuu siellä kepin alapäässä ja palataan sitten asiaan :D
vikavito
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 12.07.2010 00:41

Re: Vito 112cdi autom. 2001

Viesti Kirjoittaja vikavito »

vikavito kirjoitti:
veskola kirjoitti:
vikavito kirjoitti:Osaatko arvata mikä tuli vitoon kun ensin alkoi oireilla ettei startannu kuin N-asennossa
Tarkisteleppa mitä tapahtuu siellä laatikon puolella olevassa vivussa kun keppiä liikuttaa ohjaamossa, seuraako vipu hyvin liikettä. Siinä on sellainen sähköinen mötikkä, joka välittää tietoa vaihteen asennosta tietokoneelle ja samalla menee mekaaninen "tieto" laatikon sisälle. Vaihtuuko muuten se pieni vihreä valo siinä kepin juuressa ?

- Sähkö liittimien ropaamista, en muista mihin se laatikon kyljestä lähtevä johto menee, mutta sitä voisi koittaa jäljittää.
- Laatikon "tietokone" löytyy pelkääjän jalkatilasta, siitä yläpuolelta. Ropella myös laatikon iso sähköliitin vaikka tuskinpa se tähän vaivaan nyt mitään auttaa.

Raitisilmapuhaltimen vaihtaminen / korjaaminen.
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/31072005.html
Kiitos paljon neuvoista enpä olisi tuota puhaltimen moottoria osannu tuolta hakea, täytyy ruveta tutkimaan tilannetta ja tarkistan vaihteiston vihreän valon liikkeen sekä sen mitä tapahtuu siellä kepin alapäässä ja palataan sitten asiaan :D
Kiirettä on pidelly ettei ole joutanut keskittymään vitoon juuri ollenkaan , sen verran pikapikaa tuli katottua että vaihteiston vihreä valo seuraa kyllä vaihdekeppiä moitteetta, sulkeekohan tämä jotain pois ? :? Huomasin myös että kun N asennossa auton saan käymään ja kun laitan esim. D asentoon ja annan kierroksia niin tuntuu ihankuin olisi aivan pientä yritystä liikkumiseen Hox todella vähäistä, tässä kun ei :evil: :twisted: pe___le ole edes mittatikkua että näkis onko öljyä laatikossa :evil:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Vito 112cdi autom. 2001

Viesti Kirjoittaja veskola »

Hommaa pullo öljyä, sitten vain se yläpultti auki kun kone käy (ja laatikko on lämmin) ja truuttaa täyteen kunnes valuu yli (tulee yleensä vaahtoa), sitten siellä on öljyä.

vihreä valo toimii --> tietokone ainakin tietää mikä vaihde pitäisi saada päälle.

Jotenkin taitaa valitettavasti ongelma mennä sinne laatikon sisälle. Se ei saa painetta aikaiseksi tarpeeksi, jolla vaihde laitetaan päälle ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

- öljypumppu menny. Halpaa..
vikavito
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 12.07.2010 00:41

Viesti Kirjoittaja vikavito »

keef kirjoitti:- öljypumppu menny. Halpaa..
Jaa nii kuin halpaa :o
vikavito
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 12.07.2010 00:41

Re: Vito 112cdi autom. 2001

Viesti Kirjoittaja vikavito »

veskola kirjoitti:Hommaa pullo öljyä, sitten vain se yläpultti auki kun kone käy (ja laatikko on lämmin) ja truuttaa täyteen kunnes valuu yli (tulee yleensä vaahtoa), sitten siellä on öljyä.

vihreä valo toimii --> tietokone ainakin tietää mikä vaihde pitäisi saada päälle.

Jotenkin taitaa valitettavasti ongelma mennä sinne laatikon sisälle. Se ei saa painetta aikaiseksi tarpeeksi, jolla vaihde laitetaan päälle ?
Onko se sitte niinku laatikko paska ja 5000€ :shock:
vikavito
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 12.07.2010 00:41

Re: Vito 112cdi autom. 2001

Viesti Kirjoittaja vikavito »

vikavito kirjoitti:
veskola kirjoitti:Hommaa pullo öljyä, sitten vain se yläpultti auki kun kone käy (ja laatikko on lämmin) ja truuttaa täyteen kunnes valuu yli (tulee yleensä vaahtoa), sitten siellä on öljyä.

vihreä valo toimii --> tietokone ainakin tietää mikä vaihde pitäisi saada päälle.

Jotenkin taitaa valitettavasti ongelma mennä sinne laatikon sisälle. Se ei saa painetta aikaiseksi tarpeeksi, jolla vaihde laitetaan päälle ?
Onko se sitte niinku laatikko paska ja 5000€ :shock:
voiko öljyn vähyys aiheuttaa tämän :oops: mikä on se yläpultti :roll:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Vito 112cdi autom. 2001

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ikinä ei saa menemään 5000 € viton laatikkoon kunhan pysyttelee kaukana vehosta ja muista riistoyrityksistä. En osaa sanoa juuta enkä jaata tuosta öljypumpusta, keef tuntee paremmin laatikon sisäisen sielunelämän...kaivanpa tähän öljynlisäys ja tyhjennysproppujen kuvat jostakin mutta löytyy ne yleenä sieltä laatikon kyljestä kun menee makaamaan auton alle, ihan keskelle ja katsee siihen mistä menee keskivetoakseli laatikkoon.

No niin tuonne sain kuvat taas takaisin:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 071#232071

Sinun kuuluu siis laittaa sinne sitä esson täyssynteettistä öljyä, älä sekoita eri laatuja keskenään. (jota myydään myös mersun logolla/pullossa mutta vielä kalliimmalla). Esim peogeot käyttää samaa öljyä, ja sieltä sitä saa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
vikavito
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 12.07.2010 00:41

Re: Vito 112cdi autom. 2001

Viesti Kirjoittaja vikavito »

Pitkästä aikaa kävin kurkkimassa täällä sivuilla, ja syy siihen on kun kävin starttaamassa viton käyntiin ja ihmettelemässä että mikähän sillä on . Huomasin että kaikki mm. peruutusvalot yms. toimivat oikein, P:llä ei starttaa, millään vaihteella ei tapahdu mitään. N asennossa starttaa ja käynnistyy ja kaasua kun painaa niin yrittää lähteä hieman eteenpäin. Pakin kun laitan päälle auton käydessä niin hinatessa taaksepäin Vito juntturoi vastaan, välillä löysäsi ja välillä lukitsi renkaita. Tuli mieleen että onko useampi vaihde päällekkäin? Onkohan tuttuja oireita kellekään.
veskola kirjoitti:Ikinä ei saa menemään 5000 € viton laatikkoon kunhan pysyttelee kaukana vehosta ja muista riistoyrityksistä. En osaa sanoa juuta enkä jaata tuosta öljypumpusta, keef tuntee paremmin laatikon sisäisen sielunelämän...kaivanpa tähän öljynlisäys ja tyhjennysproppujen kuvat jostakin mutta löytyy ne yleenä sieltä laatikon kyljestä kun menee makaamaan auton alle, ihan keskelle ja katsee siihen mistä menee keskivetoakseli laatikkoon.

No niin tuonne sain kuvat taas takaisin:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 071#232071

Sinun kuuluu siis laittaa sinne sitä esson täyssynteettistä öljyä, älä sekoita eri laatuja keskenään. (jota myydään myös mersun logolla/pullossa mutta vielä kalliimmalla). Esim peogeot käyttää samaa öljyä, ja sieltä sitä saa.
Vastaa Viestiin