Vaparisuodin kimppatilaus, autometer mittarit ja lastutus

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Vaparisuodin kimppatilaus, autometer mittarit ja lastutus

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

EDIT 1.3.04
Tilaus on jätetty, uusia en enään ota vastaan.
Kiitos kaikille osallistuneille





Terve!
Jotkut ehkä muistavat, kun aikoinaan yritettiin tilata kimpassa vapaavirtaussuodattimia mersuihin. www.jmtech.fi on ollut passivisella tuulella, eikä homma ole edennyt lupauksia pidemmälle.

Nyt haussa onkin uusi toimittaja ja kiinnostuneet voivat lyödä kortensa kekoon. Tähän listaan voidaan kerätä myös nimiä kimppatilausta varten sekä ehdotuksia toimittajasta. Myös yv.nä voitte laittaa minulle ehdotuksia, voin ottaa sitten yhteyttä mahdollisiin toimittajiin.

Tämä ketju ei ole tarkoitettu väittelyyn:
Tarviiko suodatinta, onko ne huonompia kuin vakiot jne.... Ketju tarkoitettu vain siis kimppatilausta haluaville!

Jos keskustelu ajautuu väittelytasolle ylimääräiset viestit poistetaan.
Väittelyä voitte jatkaa tuolla http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... paavirtaus


EDIT:
Toimittaja on löytynyt!
Viimeksi muokannut Jokko Päivärinne, Ma 01.03.2004 16:48. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

Tarvetta olisi vaihtaa putsari,joten olen mukana.
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

jippijai!

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Yhteistyökumppani on löytynyt!
www.turbohuoltosriikonen.fi

Riikonen lähettää kotiin luettelot sekä K&N, että Green filsuista. Valitsemme sopivat ja kysymme tarjouksen. Edullisesti ne jokatapauksessa saadaan.

Laitelkaahan yv:nä auton mallia tulemaan, niin teen listan ensiviikoksi Riikoselle. Myös mahdollinen puhdistussarjan tarve ilmoittakaa.
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Hiukka yleisenä kysymyksenä, tai sitten olen ainut ketä askarruttaa. Eli koskee molemmanlaisia suodattimia, niin kartio kuin orginaalin paikalle kotelon sisälle tulevia? Kun monelle tuo vapaavirtaussuodatin on yleensä pelkkä kartio..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

PT kirjoitti:Hiukka yleisenä kysymyksenä, tai sitten olen ainut ketä askarruttaa. Eli koskee molemmanlaisia suodattimia, niin kartio kuin orginaalin paikalle kotelon sisälle tulevia? Kun monelle tuo vapaavirtaussuodatin on yleensä pelkkä kartio..
Toihan on ihan kiinni siitä mitä haluaa, itse menen tänään hakemaan Greenin alkuperäiskoteloon menevää, sen takia että imuilman otto on lokarin rivoituksesta, mistä saadaan viileää ilmaa kikkailematta.

Kartiossa saadaan paremmat imuäänet, ja alkuperäiskotelosta riippuen ehkä paremmin tehoa.
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

PT kirjoitti:Hiukka yleisenä kysymyksenä, tai sitten olen ainut ketä askarruttaa. Eli koskee molemmanlaisia suodattimia, niin kartio kuin orginaalin paikalle kotelon sisälle tulevia? Kun monelle tuo vapaavirtaussuodatin on yleensä pelkkä kartio..
Juu, kaikkia koskee. Kartioita tai alkuperäiseen tulevia. Itselle tulee molemmat. Toiseen alkuperäiseen koteloon menevä ja toiseen autoon kartio.
Luettelot lähti tänään matkaan...ehkä huomenna pääsee ihailemaan.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Hain muuten omaan eilen Greenin alkuperäispaikalle tulevan vaparisuodattimen ja pesuvehkeet.

Kannattaa samassa tilata se pesupaketti, sisältää reilun pullon pesuainetta ja spraypullossa öljyä.

Putsaria ei saa missään nimessä puhaltaa paineilmalla, vaan pestä pesuaineessa ja antaa kuivua.
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Esittee saapuivat

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Esitteet saapui eilen. Hyvä palvelu Riikosella.

Esitteitä tuli Green filters, K&N filters ja autometer mittaristoista.

Filttereistä itse valitsisin Greenin. Esite oli selkeälukuinen varsinkin kartiofilttereissä tarjonta oli laajempaa.

Kaikkiin mersun malleihin on saatavana Greenin vapaavirtaussuodin vakio paikalle. Lisäksikartiofilsuja millä koolla vaan ja millä tehoalueella vaan.

Laittakaa tulemaan yv:nä tai tähän ketjuun autonne tietoja, niin etsin koodin ja kysyn hinnan alkuperäiseen koteloon tulevasta filsusta.

Tai toiveita ja kysymyksiä koskien kartiofiltteriä. Kartiofilsut ovat edullisia kumisella sisäänmenolla. Filtterissä on 15mm pitkä putken pätkä johon sitten klemmari ympärille ja se isketään kiinni metalli/muoviputkeen jatkoksi. Helppo asentaa esim. vakio ilmanputsarin kotelon ilmanottoputken jatkoksi. Tarvitsen putken koon johon filtteri tulee ja auton maximitehon. Niillä pärjää....

Selvitän kumpi on edullisempi vaihtoehto, halvin kartio vai vakiokotelofilsu.

Kartioita saa myös rosterisella pidemmällä putkella, jonka saa kiinni vaikka kumiletkuun klemmarilla. Niiden hinnat ovat sitten kalliimpia. ..mutta ne on sikahienon näköisiä.

Voin faksailla kopiota esitteestä jos joku haluaa itse tutkia....

Ottakaa yhteyttä, niin on ensiviikolla edes jotain kysyttävää Riikoselta.

Tällä hetkellä tilattavana on 2+1+1+1=5kpl
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

Minä kanssa DD!
Etsi jo valmiiksi 200 D turbo.
:wink: katkesi toi aukaisu vaijeri niin ei aukee konepelti! ( Harvoin aukaistu!)
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Turbomiehille vinkiksi, tuo Autometerin ahtomittari on todella asiallinen, laadukas ja erittäin tarkka, halvat tusinamittarit näyttävät jo kilon hujakoilla ihan omiaan, joten tuossa asiassa pieni satsaus kannattaa.
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

Mauri H. kirjoitti:Turbomiehille vinkiksi, tuo Autometerin ahtomittari on todella asiallinen, laadukas ja erittäin tarkka, halvat tusinamittarit näyttävät jo kilon hujakoilla ihan omiaan, joten tuossa asiassa pieni satsaus kannattaa.
:wink: No! Ei kai meistä monikaan ajele yli 1bar. paineilla? :lol: VDO kyllä on tarkka ainakin 0.9 asti! Omani kalibroin flukella.
Tietysti jotkut "equus" merkkiset on ihan kivoja ,kun niissä on jo viisari valmiiksi ahtojen puolella!
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Homma etenee....

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Suodatintilauksia on jo useampia.

Lisäksi kysyn tarjousta autometerin ahtipainemittareista 0-2,5barin asteikolla. Kiinnostuneet laittakaa yv:tä.

Kysyn myös tarjousta bensamersun lastutuksesta ja lastun vaikutuksesta yleensäkkin. Kiinnostuneet yhteydenotot myös yv:llä, niin ei tarvitse tehdä itseään naurettavaksi turbomiesten silmien alla.
Raimok
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 11.11.2003 14:58
Paikkakunta: Viitaniemi

Viesti Kirjoittaja Raimok »

Paljon tuommoinen autometerin ahtomittari kustantaa ja mikä malli on paras.
"Isän Valmettiin vaan kyselen"
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Raimok kirjoitti:Paljon tuommoinen autometerin ahtomittari kustantaa ja mikä malli on paras.
"Isän Valmettiin vaan kyselen"
Mä ostin Autometerin Blower-mittarin, maksoin muistaakseni joku 120 €, asteikkoa riittää 4 bariin asti ja on tosi tarkasti luettavissa.

DD voi saada halvemmalla.

http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 06580.jpeg
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Moi

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Ensimmäinen lista on lähtenyt matkaan. Se ei ole lopullinen vaan tarkoitus on kysyä noin hinnat. Ensiviikon alussa laitetaan lopullinen tilaus matkaan.

Suodattimia löytyy nyt myös seuraaviin moottoreihin:

300E -24 (W124,W140)
200B (W123)
Vanhempiinkin mersuihin löytyy W115, W116 jne.....
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

...

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Noniin:
Hommassa on päästy niin pitkälle, että hinnat alkaa olla tiedossa.
Ne vaihtelee 45-116€-n välillä. Kartiot on halvimpia ja alkuperäiselle paikalle tulevat kalleimpia. Olen laittanut hinnat yv:nä kyselijöille ja lopulliset sitovat tilaukset ensiviikon maanantaihin (1.3.) mennessä.

Pari hintaesimerkkiä alkuperäispaikoille tulevista:

M103: 85€ GREEN
300 E -24: 116€ K&N
M102: 66€ GREEN

Esimerkki kartiosta: 280hv:n kestävä kartiofiltteri ~60mm inletholella maksaa 50€. Turboautoihin vallan mainioita. Käy toki muihinkin jos haluaa hiukan modifoida. Minä laitan kartiofilsun M103:n jatkoksi. Vakioilmanottoputken perään. Viileän Ilmanotto siitä syylärin vasemmalta puolelta muovilätkään tehdyn loven kautta. Samasta paikasta siis mistä vakiokin ottaa.

pesusetit maksaa 19€/kpl

Osalla filsuista toimitusaika 3-4 viikkoa.

Laitelkaapa yv:tä ja toiveet, niin selvitän ainakin noin hinnan ja ulkomitat (kartiofilsut) ennen maanantaita.

EDIT:
Jos haluatte esitteestä sivuja, voin faksata niitä. Varsinkin kartiofiltterien mittoja haluavat voisivat olla kiinnostuneita. Laittakaa vaan faksinumeroa tulemaan....
qmb22o
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ti 06.01.2004 23:38
Paikkakunta: Koillismaa

Viesti Kirjoittaja qmb22o »

Ei ole tullu yv:tä!
Oliko sille 220E suodattimelle hintaa?
count
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 28.07.2003 19:02

Viesti Kirjoittaja count »

Löytyykös noita Autometerin Blowereita asteikolla 0---+1,5 bar joka kyllä nykyisellään riittää koska olen ajellut 2,7 barin ahdoilla ja se :lol: tuntuu jo kuskin selkänojassa :oops: matkustajista puhumattakkaan :P
Ps. saa nuo liikkuvan poliisin kaverit paremmin kiinni mut :evil:
345 # 650
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1222
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Mullekin varmaan riittäisi mittari 1.5bar asti. Onko hintaluokkaa, niissä esitteissähän ei ollut hintoja...

Pitäisikö toisaalta jättää mittariin kasvun varaa jos vaikka virittäjäpirulainen iskee toisenkin kerran ja vielä pahemmin? :twisted:
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

qmb22o kirjoitti:Ei ole tullu yv:tä!
Oliko sille 220E suodattimelle hintaa?
Nettohinta 62.90€
pesusetti 19€
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Autometer

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Ahtomittareista:
0-2,5 bar löytyy 90€
0-4 bar löytyy 90€
ja
-30PSI - 2,0bar n.90€ Tässä viimeisessä on myös imupuoli mukana.

Lisäksi asennuskotelo krominen 22,50€

Yksi ahtomittaritilaus lähti jo eilen, mutta toimitus on 4 viikkoa, joten samaan tilaukseen saa varmaan vielä muitakin.
count
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 28.07.2003 19:02

Viesti Kirjoittaja count »

Olli Lajunen kirjoitti:Mullekin varmaan riittäisi mittari 1.5bar asti. Onko hintaluokkaa, niissä esitteissähän ei ollut hintoja...

Pitäisikö toisaalta jättää mittariin kasvun varaa jos vaikka virittäjäpirulainen iskee toisenkin kerran ja vielä pahemmin? :twisted:
Kyllähän se 1,5 bar riittää näin alkuun ... 8) ,koska 30 CDI:ssäkin on "vain" 0,9 barin ahdot ja silläkin jo "köröttelee" vain ja ainoastaan kirkkoajoja ja niissäkin tahtoo jäädä peränpitäjäksi :P
Ahtopaineillakin ilo alkaa vasta yli 2,5 barin jälkeen... :oops:
Se virittäjäpirulainen vie ensin pikkusormen ...sitten jo koko hybridisiivikon... :twisted:
345 # 650
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

earl kirjoitti:
Olli Lajunen kirjoitti:Mullekin varmaan riittäisi mittari 1.5bar asti. Onko hintaluokkaa, niissä esitteissähän ei ollut hintoja...

Pitäisikö toisaalta jättää mittariin kasvun varaa jos vaikka virittäjäpirulainen iskee toisenkin kerran ja vielä pahemmin? :twisted:
Kyllähän se 1,5 bar riittää näin alkuun ... 8) ,koska 30 CDI:ssäkin on "vain" 0,9 barin ahdot ja silläkin jo "köröttelee" vain ja ainoastaan kirkkoajoja ja niissäkin tahtoo jäädä peränpitäjäksi :P
Ahtopaineillakin ilo alkaa vasta yli 2,5 barin jälkeen... :oops:
Se virittäjäpirulainen vie ensin pikkusormen ...sitten jo koko hybridisiivikon... :twisted:
No eihän tuollaisa ahtoja tarvii kuin TDi:ssä ja CDi:ssä, nämä vanhat esikammioiset toimivat vähintään tyydyttävästi jo 1.5 barilla.

Paljonkos sulla sitten on niitä paineita?
count
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 28.07.2003 19:02

Viesti Kirjoittaja count »

Mullahan ei ole paineita minkään asian suhteen... 8)
lääkärikin totesi verenpaineen olevan "urheilijanuorukaisen" tasolla ...eli se siitä.
Kokemuksia on kertynyt "jonkin aikaa" 2,7 barin ahdoista joilla E 270 CDI liikkuu sopivan irtonaisesti verrattuna esim. 500 E:hen joka häviää jo pienessä karstanpoltossa...männät sulivat :P
Nykyisin ajellaan 1,8 barin tasoilla joka on tuplaten verrattuna esim. 30 CDI:hin verrattuna ja tuntuu olevan optimi mielestäni niin kulutuksen kuin kulkemisen suhteen :wink:
345 # 650
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

earl kirjoitti:Mullahan ei ole paineita minkään asian suhteen... 8)
lääkärikin totesi verenpaineen olevan "urheilijanuorukaisen" tasolla ...eli se siitä.
Kokemuksia on kertynyt "jonkin aikaa" 2,7 barin ahdoista joilla E 270 CDI liikkuu sopivan irtonaisesti verrattuna esim. 500 E:hen joka häviää jo pienessä karstanpoltossa...männät sulivat :P
Nykyisin ajellaan 1,8 barin tasoilla joka on tuplaten verrattuna esim. 30 CDI:hin verrattuna ja tuntuu olevan optimi mielestäni niin kulutuksen kuin kulkemisen suhteen :wink:
1.8 on varmaan aika hyvä, ei tarvii ihan hervotonta cooleria että pysyy lämmöt kurissa.

Paljonkos noilla ahdoilla CDi:stä irtoaa tehoa / vääntöä?

Millainen turbo löytyy pellin alta?
count
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 28.07.2003 19:02

Viesti Kirjoittaja count »

IC on niin iso kuin suosiolla sopii E:n keulaan (pientä modifiointia vaati tosin),mitoitus 350 pollen mukaan ...lämmöt eivät ole koskaan vielä nousseet normaaleja suuremmiksi yleensä 80 C:n tasoa.(Cooleri toimii hyvin)
Vääntöjä löytyy jo joutokäynnistä lähtien 540 Nm ja jatkuu tuonne 650 Nm(2200 rpm) huipuille ja 4500 rpm:llä vielä tuo 540 Nm eli 500 E kalpenee jo alkuun 8)
Valitettavasti dynolappu on "kateellisilla kavereilla" ihailtavana eikä argumenttina foorumia varten ole :cry:
Polleja löytyy vähän vajaa 350 ,eivätkä ne tunnu ainakaan ponivoimilta :P
Maksimikulutus 9,4 l ...matkaajokulutus jopa 5,9 l eli vähällä mennään verrattuna vastaaviin bensakoneisiin...keskikulutus pyörinyt 6,8 l:n tasolla juuri riittävän väännön perusteella...eipä tarvitse juuri huudattaa viimeisillä kierroksilla kuin bensamyllyjä :twisted:
Lyhyesti... tehoja ja vääntöjä on siis tuplaten vakioon verrattuna...ajokilometrejä kertynyt koneelle jo 300 tkm eli hyvin on kestänyt :)
Puhaltimena Garrett-hybridi ,siivikoita(halkaisijoita) ja AR:iä en nyt muista mutta kulkee "iloisesti"... :P
345 # 650
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

No sehän kuulostaa todella mielenkiintoiselta. Demeciltä siis löytyy vielä huomattavasti kovempia satseja kuin ne nettisivuilla olevat.

Vääntöä on autossa tosiaan rajusti, ja tehoakin "riittävästi" :twisted:
count
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 28.07.2003 19:02

Viesti Kirjoittaja count »

Niin kyseessä on paremminkin "epävirallinen" kolmosversio perinteisten digi-powerien ja hi-powerien lisäksi !
345 # 650
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

Meinasitko D.D laittaa tämmösen?,paljonkohan tuo putken halkaisija on,kun ei pääse nyt mittaamaan,ja entäs tuo huohotinputki joka tulee venttiilikopasta,sen "päästelemät" höyrythän eivät tuon jälkeen mene enää suodattamatta koneen sisälle takaisin :roll:
Kuva
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

make kirjoitti:Meinasitko D.D laittaa tämmösen?,paljonkohan tuo putken halkaisija on,kun ei pääse nyt mittaamaan,ja entäs tuo huohotinputki joka tulee venttiilikopasta,sen "päästelemät" höyrythän eivät tuon jälkeen mene enää suodattamatta koneen sisälle takaisin :roll:
Huohotinputkihan on tuossa kuvassakin vedetty alas, ei sitä kannata putsarikoteloon vetää.
Vastaa Viestiin