Penkinlämmittimistä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
JohaT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: La 04.02.2006 11:07
Paikkakunta: Koillismaa

Penkinlämmittimistä

Viesti Kirjoittaja JohaT »

Missäkähän vika ku persien alla lämmitys ei toimi kummassakaan penkissä, vain selkänoja lämpiää ja autohan tuossa on mainittuna
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Olisko se vaan vanhemmiten hajonnut se istuinosan lämmityselementti. Mulla ainakin tuossa vanhemmassa toimii vaan se selkänojan lämmitys.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Re: Penkinlämmittimistä

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Omaan kotteroon penkkiremonttia tehdessäni huomasin, että pahvikylkimallissa (n. -89 ->) on istuinlämmittimen heikkona kohtana istuinosan etureunan vastus. Ostamissani penkeissa oli se molemmissa rikki. Sen särkyminen mykistää istuinosan kokonaan, koska se on kytketty sarjaan takareunan vastuksen kanssa. Koska ykkösasennossa on selkänojan ja istuinosan vastukset myös sarjaan kytketty, ei ykkösasentokaan toimi. Kakkosasennossakin lämpenee vain selkänoja.

Vastustyyny ei ole helposti vaihdettavissa, koska se on ommeltu verhoiluun kiinni. Sitä ei myöskään saa varaosana. Sen pystyy kuitenkin suht' helposti ohittamaan, jolloin istuinosan takaosa saadaan lämpenemään ja ykkösasentokin jälleen toimii.

Ohjeet

Homma on helpompi tehdä, jos penkin irrottaa mutta kyllä sen pitäisi onnistua myös paikoillaan ollessa.

Jos penkki on paikoillaan, työnnä se mahdollisimman eteen, jotta saat työtilaa. Paina jollakin opilla istuinosan pehmusteen takareunaa alaspäin, jotta saat vapautettua takareunan rungon hahlosta. Tämä on helpommin tehty, kun istuinosa köllöttelee lattialla "selällään". :D

Nosta verhoilun takareunaa. Sen jouhihässäkän oikeassa takareunassa pitäisi olla kolo, jossa on liitin. Tämän liittimen avulla kytketään etureunan tyyny takareunan tyynyyn.

Kuva Kuva


Liittimestä lähtevä musta johto pitäsi mennä etureunalle. Jos värit ovat erilaiset kuin kuvassa, niin tarkista oikea johto liittimestä. Etutyynylle menevässä johdossa on tapit ja siinä toisessa holkit. Napsauta poikki liittimelle tuleva (ruskea / holkillinen) johto ja liitä johdonpäät yhteen esim. juottamalla taikka puristusliittimellä. Sen liittimen voit myös huoletta irrottaa (jos penkinlämmitin alkaa remontin jälkeen toimimaan, niin voin ottaa vastaan yli jääneet liittimet vaikka lahjuksena :wink:).

Nyt vehkeen pitäisi taas lämmitä. Liitoksen voi piilottaa siihen koloon ja iskeä verhoilun kiinni. Homma valamis. :D

t.
Risto
E500 – 211.070
Avatar
JohaT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: La 04.02.2006 11:07
Paikkakunta: Koillismaa

Viesti Kirjoittaja JohaT »

Pitääpä tehdä tuo homma niin miellyttävämpi lämmitys.. ei paljo auta ku takin takaa lämmittää ja housut yleensä ohuemmat
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
Vastaa Viestiin