Pitääkö tämä paikkansa Saksan punaisista kilvistä?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
JariTre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: Su 16.11.2003 22:19

Pitääkö tämä paikkansa Saksan punaisista kilvistä?

Viesti Kirjoittaja JariTre »

Terve,

kuulin tänään sellaista että Saksan punaisilla kilvillä saisi ajaa jo myös Suomessa. Pitääköhän todellakin paikkansa??

Saisi ostaa 14 tai 30 päivän kilvet jo Saksasta. En mitenkään jaksa uskoa että olisi totta. Silloinhan saisi ajaa Suomessa 30 päivää ilman mitään, Saksan paperit riittäisivät ja kansainvälinen ajolupa.

Kerran kuussa kun tuo uuden pirssin ja myy niin ei tarvii maksaa veroa ikinä!!

Tässä vain taas autokuume nousee, kun tuli exä myytyä pois ja enää vaimon pirssi tallisssa.

Minkähän muuten ostaisi? Vai joko olisi aika vaihtaa merkkiä?

Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
Avatar
Stuba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 384
Liittynyt: To 11.05.2006 12:43
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Pitääkö tämä paikkansa Saksan punaisista kilvistä?

Viesti Kirjoittaja Stuba »

Kyllä saa ajaa...
S202 220 CDI Äsprit
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Lakihan muuttui pari viikkoa sitten. Eli saa ajaa, mutta vakuutus pitää olla.
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Re: Pitääkö tämä paikkansa Saksan punaisista kilvistä?

Viesti Kirjoittaja e320 »

JariTre kirjoitti:Terve,

kuulin tänään sellaista että Saksan punaisilla kilvillä saisi ajaa jo myös Suomessa. Pitääköhän todellakin paikkansa??

Saisi ostaa 14 tai 30 päivän kilvet jo Saksasta. En mitenkään jaksa uskoa että olisi totta. Silloinhan saisi ajaa Suomessa 30 päivää ilman mitään, Saksan paperit riittäisivät ja kansainvälinen ajolupa.

Kerran kuussa kun tuo uuden pirssin ja myy niin ei tarvii maksaa veroa ikinä!!

Tässä vain taas autokuume nousee, kun tuli exä myytyä pois ja enää vaimon pirssi tallisssa.

Minkähän muuten ostaisi? Vai joko olisi aika vaihtaa merkkiä?

Jari
*TAPU TAPU*

Juuri tuollaisen venkoilun takia kaikki asiat tehdään suomessa hankalaksi.
JariTre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: Su 16.11.2003 22:19

Viesti Kirjoittaja JariTre »

Jaa meinaatko että minun vikani jos Suomessa on kankea autoverotus??
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

JP74 kirjoitti:Lakihan muuttui pari viikkoa sitten. Eli saa ajaa, mutta vakuutus pitää olla.
Eikös se Saksan vakutuskin riitä, ei kai täällä voi vaatia tuplavakutuksia enää niinkuin ennen tuota muutosta. Niin ja ilmoitus täytyy tulliin tehdä kaikesta huolimatta.
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3113
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja jysi »

Saksan punaisilla kilvillä on aina saanut ajaa Suomessa niin kauan kun ne on voimassa, maksimiaika voimassaoloon on 1 vuosi. Paitsi Suomessa pysyvästi asuvat suomalaiset jotka ei ennen saanut ajaa ollenkaan - sitten 2003 alkaen sai ajaa koekilvillä veropäätöstä odotellessa max. 3 kk tullin luvalla ja sen merkiksi annettavilla tarrakilvillä joita varten vaadittiin suomalainen liikennevakuutus.

Nyt EU-tuomioistuimessa todettiin että toisen rekisteröinnin ja tuplavakuutuksen vaatiminen on syrjivää ja siksi lain sovellustapaa muutettiin niin että pelkkä tullin lupa riiittää.

Eli: jos olet Suomessa asuva, et edelleenkään saa ajaa täällä ilmoittamatta autoa maahantuoduksi Tullille.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

jysi kirjoitti: Eli: jos olet Suomessa asuva, et edelleenkään saa ajaa täällä ilmoittamatta autoa maahantuoduksi Tullille.
Aivan, juuri näin....
Ainoa mitä noilla pystyy väliaikaisesti kiertämään on käyttömaksu+käyttövoimavero.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

JariTre kirjoitti:Jaa meinaatko että minun vikani jos Suomessa on kankea autoverotus??
Nämä rajoitukset on tehty juuri sen vuoksi ettei erilaiset yrittelijät pääsisi kiertämään veroja erilaisin kikkailuin kuten yllä kaavailit. Ja joka kerta kun ovea raotetaan ja kymmenen yrittäjää iskee heti kiinni tilaisuuteen, on varmaa että asiat tehdään jatkossakin vaikeaksi myös rehellisille ihmisille.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13291
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Jube kirjoitti:
jysi kirjoitti: Eli: jos olet Suomessa asuva, et edelleenkään saa ajaa täällä ilmoittamatta autoa maahantuoduksi Tullille.
Aivan, juuri näin....
Ainoa mitä noilla pystyy väliaikaisesti kiertämään on käyttömaksu+käyttövoimavero.
Ja taitaa olla virallisesti niin että vaikka ilmoitat auton maahantuoduksi tullille maahan tuotaessa ja saat ajoluvan niin se raukeaa jos et aloita maahantuontikatsastusta ja autoverotusta säädetyn määräajan kuluessa. Eli 5 päivää saa ajaa noilla saksan tai muun maan kilvillä ennen kuin ajolupa raukeaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Noita kilpiä on kahdet niitä on punaiset jolloin vakuutus on voimassa 15päivää ja sen jälkeen jos ei ole katsastettu ja veropäästö tullut niin joudut hakemaan ne perinteiset suomen tarrakilvet. Ja sitten on keltaiset siirtokilvet jotka on voimassa maks 1kk jos en väärin muista. Ite otin hölmönä ne punaset ja nyt ajelen suomen lapuilla jo ja oottelen veroja.
Auton kun tuo maahan niin pitää käydä tekee se perinteinen maahatulo ilmoitus ja sinne laitetaa lapulle jonka saat niin sen vakuutuksen kesto aika ja sitten setä kertoo siellä milloin auto on vietävä tulliin viimeistään ns.näytille (pelkät paperit edellytetään) Ja sitten kun on tulli saanut tarkat tiedot niin on pari vikkoa aikaa aloittaa katsastus. ja Sitten vaan odotetaan veroja :D :D
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
mebafani
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ma 19.06.2006 12:23

Viesti Kirjoittaja mebafani »

"Minkähän muuten ostaisi? Vai joko olisi aika vaihtaa merkkiä"

Älä vaihda merkkiä ja tuo bensa/natural-kaasuauto. Olis kiva kuulla miten tullit, verot ja katsastus menee.
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3113
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja jysi »

Eicca_ kirjoitti:niitä on punaiset jolloin vakuutus on voimassa 15päivää
Kyllä ne saa pidemmäksikin aikaa jos haluaa, ottaa vaan vakuutuksen pitemmäksi aikaa. 3kk:n pitemmäksi ajaksi otettaessa täytyy maksaa myös ajoneuvovero käyttöajalta etukäteen Saksaan.
Janne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Pe 25.04.2003 21:59
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Janne »

e320 kirjoitti:
Nämä rajoitukset on tehty juuri sen vuoksi ettei erilaiset yrittelijät pääsisi kiertämään veroja erilaisin kikkailuin kuten yllä kaavailit. Ja joka kerta kun ovea raotetaan ja kymmenen yrittäjää iskee heti kiinni tilaisuuteen, on varmaa että asiat tehdään jatkossakin vaikeaksi myös rehellisille ihmisille.
Kyllä se juurisyy on suomalaisen tullin ja katsastusviranomaisten venäjänvallan ajalta oleva kansalaisia pompottava käyttäytymistapa. Näistä asiosta on ollut jo pitkään selkeät EU tason määräykset, jotka suomalainen virkamies on lainvastaisesti ja tahallaan tulkinnut kansalaistensa tappioksi. Tulli ym viranomaiset ovat hävinneet kaikki autonmaahantuontiin liittyvät oikeuden käynnit. Ja kyseisten oikeudenkäyntien lopputulokset ovat olleet jo etukäteen päivänselviä.

Odotan milloin nämä mielivaltaiset, vääriä tulkintoja tahallaan tehneet virkamiehet pannaan viralta ja heidän tuomitaan virkarikoksista esim vankeuteen. Ei voi olla oikein kusettaa kansalaisia näin ja täysin ilman vastuuta. Rahaa palaa tässä turhassa leikissä aivan liikaa.

Autoiluun liittyvän virkamiesmielivallan vuoksi olen tehnyt omalla kohdallani päätöksen, että esim auton maahantuonnin kohdalla teen parhaani pettääkseni virkamiehiä ja toisaalta vaikeuttaakseni heidän työtään. Mittari on siis täynnä ja niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

[quote="jysi"] [quote="Eicca_"]niitä on punaiset jolloin vakuutus on voimassa 15päivää[/quote]
Kyllä ne saa pidemmäksikin aikaa jos haluaa, ottaa vaan vakuutuksen pitemmäksi aikaa. 3kk:n pitemmäksi ajaksi otettaessa täytyy maksaa myös ajoneuvovero käyttöajalta etukäteen Saksaan. [/quote]

Ei saa punalappusia vaan ne pidemmän aikaa voimassa olevat on keltalappuset.
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Eicca_ kirjoitti:
jysi kirjoitti:
Eicca_ kirjoitti:niitä on punaiset jolloin vakuutus on voimassa 15päivää
Kyllä ne saa pidemmäksikin aikaa jos haluaa, ottaa vaan vakuutuksen pitemmäksi aikaa. 3kk:n pitemmäksi ajaksi otettaessa täytyy maksaa myös ajoneuvovero käyttöajalta etukäteen Saksaan.


Ei saa punalappusia vaan ne pidemmän aikaa voimassa olevat on keltalappuset.
Punapäisiä minulla on ollut vuoden ajalle, se on maksimi. Kahdessa autossa on sellaiset olleet.
Keltapäisten vakuutus on voimassa vain Saksassa, ei esim Ruotsin läpi ajettaessa tai Suomessa. Vakuutus=kilvet on enintään 5 päivää voimassa.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
koff
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: Ma 06.06.2005 01:52
Paikkakunta: Schweden

Viesti Kirjoittaja koff »

Keltaaiset siirtokilvet voimassa vain saksassa ja 5 päivä. :P
W176 A200 cdi Cls 350 cdi-11 w218 sl 500-93 Vito-15
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Juuri soitin tulliin ja varmistin asian, eli asia on juuri niin kun muistinkin. Tähänhän tuli muutos vuoden alussa.

Siis käytäntö on se että saksasta tai saat kahdenlaiset kilvet joko ne punaloppuset jolloin vakuutus on voimassa 15päivää tai keltaloppuiset jolloin on mahdollista saada jopa 6kk aikaa, tosin niillä nyt ei hirveesti mitään tee kun verot tulee 3kk aikana suomessa, mutta kun ajat saksan kilivillä sinulla pitää autossa olla se vakuutus paperi mukana. Ja kun tuot auton maahan niin ensin sinun täytyy käydä tullissa tekemässä maahan tulo ilmoitus ja siitä alkaen viiden päivän sisällä käytävä tullissa täyttämässä autovero laput ja 10 päivän sisällä aloitettava katsastus. Jos otat punaiset kilvet ja hoidat verolaput ja katsastukset heti ja et saa veropäästöstä 15 sisällä joudut silti hakemaan ne suomen punaiset tarra siirtokilvet/siirtoluvan koska saksan vakuutus loppuu.

Jos vielä on jollain epäselvää tämän suhteen niin voi soittaa suoraan tulliin ja kysellä tarkemmin alla olevasta numerosta
autovero neuvonta 020690601
Viimeksi muokannut Eicca_, Pe 25.05.2007 02:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3113
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja jysi »

Jaa?

Tullin sivuilla sanotaan: "Suomessa asuva henkilö saa käyttää EU- tai ETA-valtiossa rekisteröityä ajoneuvoa ilman siirtolupaa enintään kolmen kuukauden ajan ennen ajoneuvon rekisteröintiä Suomeen 2.4.2007 alkaen. Ajoneuvon käytön edellytyksenä on, että rekisteröinti on voimassa Suomessa."

Ja Saksan laissa sanotaan että

1) keltaiset kilvet (Kurzzeitkennzeichen) on voimassa maksimissan 5 päivää. "Das Kurzzeitkennzeichen enthält außerdem ein Ablaufdatum, das längstens auf fünf Tage ab der Zuteilung zu bemessen ist. (Saksan ajoneuvojen rekisteröintiasetus FZV, 16§)

2) punaiset kilvet (Ausfuhrkennzeichen) on voimassa vakuutuksesta riippuen vuoteen asti (FZV, 19§)

3) ulkomailla on käytettävä punaisia kilpiä eli keltaiset kilvet on voimassa vain Saksassa (FZV, 19§)

Sama asia kun lakikirjassa on myös Saksan Wikipediassa

Ja vakuutuksia saa mistä tahansa saksalaisesta vakuutusyhtiöstä joita on netti täynnä, keltaisille kilville 5 päivään ja punaisille 15 päivästä 1 vuoteen.


Eikös tämä ole aika selvää ilman Tullinkin apua ?

Eli keltaiset kilvet ei voi olla voimassa 5 päivää pitempään eikä ulkomailla ollenkaan koska niiden antaja ja niiden vakuutusyhtiö ei anna pidempää aikaa.

Ja punaisilla saa ajaa max 365 päivää, paitsi suomalainen suomessa, jota rajoittaa tuo Tullin määräys max. 3 kk auton tuonnin yhteydessä
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

jysi kirjoitti:Jaa?
Eikös tämä ole aika selvää ilman Tullinkin apua ?
Joo ja puhelimessa saatuihin tullin niinkuin muidenkin viranomaisten vastauksiin ei kannata luottaa vähääkään. Jos jokin menee pieleen niin kuulija on "ymmärtänyt" väärin. Vastuunkantajaa tuskikin löytyy jälkeenpäin toiselta puolelta. Onhan se monesti todettu, että tekevät miten sattuu ja vielä erilailla eri pisteissä.
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

katoin ton saman jutun tuolta tullin sivuilta. Ja mitä noihin puhelimessa saatuihin tietoihin tulee niin kai mä sitten soitan sinne uusiksi ja pyydän että lähettää mulle kirjallisena että voin skannata tänne sen mitä se kerto jos mun kuulon ymmärtämisessä sitten on jotain vikaa. :? tai no oikeestaan ihan sama.... ekassa viestissähän vaan kysyttiin että saako punaisilla kilvillä ajaa suomessa ja vastaushan siihen on että kyllä saa joten se siitä sitten
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Noissa Saksan väliaikaisissa kilvissähän on se hyvä puoli että niissä on painettuna päivämäärä mihin asti ovat voimassa. Ei tarvii kinata onko vakuutus voimassa vai ei.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Avatar
Hulk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ma 02.02.2004 12:13
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Hulk »

Jännä juttu, kun toin yhden auton saksasta vuonna 2003, antoivat ajella punakilvillä Suomessa. Tallinnan laivalta tullessa Suomen puolella mentiin Suomen tulliin hakemaan tarrakilpiä, mutta tullimies kattoi kilpiä ja sanoi että ei tarvi, teillähän näyttää olevan vakuutus voimassa, hyvää matkaa.

Sitten päästelin tyytyväisenä menemään. Oliskohan sanktioita tullu, jos koppalakit olis pysäyttänyt ja tutkineet asiaa..
200d '86
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Hulk kirjoitti: Tallinnan laivalta tullessa Suomen puolella mentiin Suomen tulliin hakemaan tarrakilpiä, mutta tullimies kattoi kilpiä ja sanoi että ei tarvi, teillähän näyttää olevan vakuutus voimassa, hyvää matkaa.
..
Juu, tämmöistähän se on. Kaveri toi Hangon tullin kautta muuttoautun, joka oli Suomen vientirekisterissä ja vakuutuksessa niin vaativat toisen vakuutuksen ja tarrakilvet. Eli tekevät mitä sattuu.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13291
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Hulk kirjoitti:Jännä juttu, kun toin yhden auton saksasta vuonna 2003, antoivat ajella punakilvillä Suomessa. Tallinnan laivalta tullessa Suomen puolella mentiin Suomen tulliin hakemaan tarrakilpiä, mutta tullimies kattoi kilpiä ja sanoi että ei tarvi, teillähän näyttää olevan vakuutus voimassa, hyvää matkaa.

Sitten päästelin tyytyväisenä menemään. Oliskohan sanktioita tullu, jos koppalakit olis pysäyttänyt ja tutkineet asiaa..
Kirjoitin heinäkuussa 2004 seuraavaa:
karra kirjoitti: Tosi tarina: sunnuntaina 20.6. Katajanokalla Vikingin terminaalissa tulli oli kiinni ja ovessa lappu että tulli on suljettu joskus toukokuussa, en muista päivää. Ohje oli että ajakaa auto kotikaupunkianne lähimpään olevaan autotullaustoimispisteeseen. Tein töitä käskettyä - no problems. Punapäisillä saksan kilvillä.

Kysyin Lappeenrannan tullissa että tarvitsenko tarralappuja - vastaus oli hieman ympäripyöreä joten verotutin sekä katsastin auton veropäätöksen tultua saksan kilvillä (toki euroalueen liikennevakuutus oli vielä tuolloin kilvissä voimassa). Otin autoon osakaskon jo saksassa ollessani.
Ilmeisesti kuitenkin Katajanokalla Vikingin tulli oli siirretty johonkin muualle tilapäisesti, en muista enää tarkkaan koska oli eka kerta kun toin saksalaisilla kilvillä autoa Suomeen ja olinhan jo kertaalleen maksanut liikennevakuutuksen :twisted: . Ajoin auton tulliin siis ensimmäisenä arkipäivänä. Veropäätöskin tuli 4:ssä päivässä tuolloin muistaakseni.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
masasal
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Su 03.08.2008 22:56
Paikkakunta: Fahrersitz

Viesti Kirjoittaja masasal »

Katsokaapas oikein tosi tosi tarkkaan mitä lukee mm Green Cardin laatikossa nro 5. Herättäisikö ajatuksia?
Avatar
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1950
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

masasal kirjoitti:Katsokaapas oikein tosi tosi tarkkaan mitä lukee mm Green Cardin laatikossa nro 5. Herättäisikö ajatuksia?
No mitä siellä sitten lukee?
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Eipä ole kauaa kun Tampereella joku päästeli reteästi keltaisilla Saksan kilvillä. Eikä ollut Suomen siirtotarroja missään. Meinasin soittaa poliisit paikalle...
230 C 1978
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 798
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Eipä ole kauaa kun Tampereella joku päästeli reteästi keltaisilla Saksan kilvillä. Eikä ollut Suomen siirtotarroja missään. Meinasin soittaa poliisit paikalle...
Hyvä ettet soittanut ja samalla nolannut itseäsi ...

Keltaisia kilpiä on nykyään kahdenlaisia; ilman greencardia ja greencardillisia! Joten kelpaavat hyvin myös Suomessa, jos on ottanut greencardilliset!
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Avantgarde kirjoitti:
Eipä ole kauaa kun Tampereella joku päästeli reteästi keltaisilla Saksan kilvillä. Eikä ollut Suomen siirtotarroja missään. Meinasin soittaa poliisit paikalle...
Hyvä ettet soittanut ja samalla nolannut itseäsi ...

Keltaisia kilpiä on nykyään kahdenlaisia; ilman greencardia ja greencardillisia! Joten kelpaavat hyvin myös Suomessa, jos on ottanut greencardilliset!
Älä hemmetissä :roll: Ennenhän noi keltareunaiset oli vaan Saksan sisäiset sisäiset siirtokilvet
230 C 1978
Vastaa Viestiin