Pitääkö tämä paikkansa Saksan punaisista kilvistä?
Pitääkö tämä paikkansa Saksan punaisista kilvistä?
Terve,
kuulin tänään sellaista että Saksan punaisilla kilvillä saisi ajaa jo myös Suomessa. Pitääköhän todellakin paikkansa??
Saisi ostaa 14 tai 30 päivän kilvet jo Saksasta. En mitenkään jaksa uskoa että olisi totta. Silloinhan saisi ajaa Suomessa 30 päivää ilman mitään, Saksan paperit riittäisivät ja kansainvälinen ajolupa.
Kerran kuussa kun tuo uuden pirssin ja myy niin ei tarvii maksaa veroa ikinä!!
Tässä vain taas autokuume nousee, kun tuli exä myytyä pois ja enää vaimon pirssi tallisssa.
Minkähän muuten ostaisi? Vai joko olisi aika vaihtaa merkkiä?
Jari
kuulin tänään sellaista että Saksan punaisilla kilvillä saisi ajaa jo myös Suomessa. Pitääköhän todellakin paikkansa??
Saisi ostaa 14 tai 30 päivän kilvet jo Saksasta. En mitenkään jaksa uskoa että olisi totta. Silloinhan saisi ajaa Suomessa 30 päivää ilman mitään, Saksan paperit riittäisivät ja kansainvälinen ajolupa.
Kerran kuussa kun tuo uuden pirssin ja myy niin ei tarvii maksaa veroa ikinä!!
Tässä vain taas autokuume nousee, kun tuli exä myytyä pois ja enää vaimon pirssi tallisssa.
Minkähän muuten ostaisi? Vai joko olisi aika vaihtaa merkkiä?
Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
MB E300 TDT 1998
Re: Pitääkö tämä paikkansa Saksan punaisista kilvistä?
*TAPU TAPU*JariTre kirjoitti:Terve,
kuulin tänään sellaista että Saksan punaisilla kilvillä saisi ajaa jo myös Suomessa. Pitääköhän todellakin paikkansa??
Saisi ostaa 14 tai 30 päivän kilvet jo Saksasta. En mitenkään jaksa uskoa että olisi totta. Silloinhan saisi ajaa Suomessa 30 päivää ilman mitään, Saksan paperit riittäisivät ja kansainvälinen ajolupa.
Kerran kuussa kun tuo uuden pirssin ja myy niin ei tarvii maksaa veroa ikinä!!
Tässä vain taas autokuume nousee, kun tuli exä myytyä pois ja enää vaimon pirssi tallisssa.
Minkähän muuten ostaisi? Vai joko olisi aika vaihtaa merkkiä?
Jari
Juuri tuollaisen venkoilun takia kaikki asiat tehdään suomessa hankalaksi.
Saksan punaisilla kilvillä on aina saanut ajaa Suomessa niin kauan kun ne on voimassa, maksimiaika voimassaoloon on 1 vuosi. Paitsi Suomessa pysyvästi asuvat suomalaiset jotka ei ennen saanut ajaa ollenkaan - sitten 2003 alkaen sai ajaa koekilvillä veropäätöstä odotellessa max. 3 kk tullin luvalla ja sen merkiksi annettavilla tarrakilvillä joita varten vaadittiin suomalainen liikennevakuutus.
Nyt EU-tuomioistuimessa todettiin että toisen rekisteröinnin ja tuplavakuutuksen vaatiminen on syrjivää ja siksi lain sovellustapaa muutettiin niin että pelkkä tullin lupa riiittää.
Eli: jos olet Suomessa asuva, et edelleenkään saa ajaa täällä ilmoittamatta autoa maahantuoduksi Tullille.
Nyt EU-tuomioistuimessa todettiin että toisen rekisteröinnin ja tuplavakuutuksen vaatiminen on syrjivää ja siksi lain sovellustapaa muutettiin niin että pelkkä tullin lupa riiittää.
Eli: jos olet Suomessa asuva, et edelleenkään saa ajaa täällä ilmoittamatta autoa maahantuoduksi Tullille.
Aivan, juuri näin....jysi kirjoitti: Eli: jos olet Suomessa asuva, et edelleenkään saa ajaa täällä ilmoittamatta autoa maahantuoduksi Tullille.
Ainoa mitä noilla pystyy väliaikaisesti kiertämään on käyttömaksu+käyttövoimavero.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Nämä rajoitukset on tehty juuri sen vuoksi ettei erilaiset yrittelijät pääsisi kiertämään veroja erilaisin kikkailuin kuten yllä kaavailit. Ja joka kerta kun ovea raotetaan ja kymmenen yrittäjää iskee heti kiinni tilaisuuteen, on varmaa että asiat tehdään jatkossakin vaikeaksi myös rehellisille ihmisille.JariTre kirjoitti:Jaa meinaatko että minun vikani jos Suomessa on kankea autoverotus??
Ja taitaa olla virallisesti niin että vaikka ilmoitat auton maahantuoduksi tullille maahan tuotaessa ja saat ajoluvan niin se raukeaa jos et aloita maahantuontikatsastusta ja autoverotusta säädetyn määräajan kuluessa. Eli 5 päivää saa ajaa noilla saksan tai muun maan kilvillä ennen kuin ajolupa raukeaa.Jube kirjoitti:Aivan, juuri näin....jysi kirjoitti: Eli: jos olet Suomessa asuva, et edelleenkään saa ajaa täällä ilmoittamatta autoa maahantuoduksi Tullille.
Ainoa mitä noilla pystyy väliaikaisesti kiertämään on käyttömaksu+käyttövoimavero.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Noita kilpiä on kahdet niitä on punaiset jolloin vakuutus on voimassa 15päivää ja sen jälkeen jos ei ole katsastettu ja veropäästö tullut niin joudut hakemaan ne perinteiset suomen tarrakilvet. Ja sitten on keltaiset siirtokilvet jotka on voimassa maks 1kk jos en väärin muista. Ite otin hölmönä ne punaset ja nyt ajelen suomen lapuilla jo ja oottelen veroja.
Auton kun tuo maahan niin pitää käydä tekee se perinteinen maahatulo ilmoitus ja sinne laitetaa lapulle jonka saat niin sen vakuutuksen kesto aika ja sitten setä kertoo siellä milloin auto on vietävä tulliin viimeistään ns.näytille (pelkät paperit edellytetään) Ja sitten kun on tulli saanut tarkat tiedot niin on pari vikkoa aikaa aloittaa katsastus. ja Sitten vaan odotetaan veroja
Auton kun tuo maahan niin pitää käydä tekee se perinteinen maahatulo ilmoitus ja sinne laitetaa lapulle jonka saat niin sen vakuutuksen kesto aika ja sitten setä kertoo siellä milloin auto on vietävä tulliin viimeistään ns.näytille (pelkät paperit edellytetään) Ja sitten kun on tulli saanut tarkat tiedot niin on pari vikkoa aikaa aloittaa katsastus. ja Sitten vaan odotetaan veroja
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Kyllä se juurisyy on suomalaisen tullin ja katsastusviranomaisten venäjänvallan ajalta oleva kansalaisia pompottava käyttäytymistapa. Näistä asiosta on ollut jo pitkään selkeät EU tason määräykset, jotka suomalainen virkamies on lainvastaisesti ja tahallaan tulkinnut kansalaistensa tappioksi. Tulli ym viranomaiset ovat hävinneet kaikki autonmaahantuontiin liittyvät oikeuden käynnit. Ja kyseisten oikeudenkäyntien lopputulokset ovat olleet jo etukäteen päivänselviä.e320 kirjoitti:
Nämä rajoitukset on tehty juuri sen vuoksi ettei erilaiset yrittelijät pääsisi kiertämään veroja erilaisin kikkailuin kuten yllä kaavailit. Ja joka kerta kun ovea raotetaan ja kymmenen yrittäjää iskee heti kiinni tilaisuuteen, on varmaa että asiat tehdään jatkossakin vaikeaksi myös rehellisille ihmisille.
Odotan milloin nämä mielivaltaiset, vääriä tulkintoja tahallaan tehneet virkamiehet pannaan viralta ja heidän tuomitaan virkarikoksista esim vankeuteen. Ei voi olla oikein kusettaa kansalaisia näin ja täysin ilman vastuuta. Rahaa palaa tässä turhassa leikissä aivan liikaa.
Autoiluun liittyvän virkamiesmielivallan vuoksi olen tehnyt omalla kohdallani päätöksen, että esim auton maahantuonnin kohdalla teen parhaani pettääkseni virkamiehiä ja toisaalta vaikeuttaakseni heidän työtään. Mittari on siis täynnä ja niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
[quote="jysi"] [quote="Eicca_"]niitä on punaiset jolloin vakuutus on voimassa 15päivää[/quote]
Kyllä ne saa pidemmäksikin aikaa jos haluaa, ottaa vaan vakuutuksen pitemmäksi aikaa. 3kk:n pitemmäksi ajaksi otettaessa täytyy maksaa myös ajoneuvovero käyttöajalta etukäteen Saksaan. [/quote]
Ei saa punalappusia vaan ne pidemmän aikaa voimassa olevat on keltalappuset.
Kyllä ne saa pidemmäksikin aikaa jos haluaa, ottaa vaan vakuutuksen pitemmäksi aikaa. 3kk:n pitemmäksi ajaksi otettaessa täytyy maksaa myös ajoneuvovero käyttöajalta etukäteen Saksaan. [/quote]
Ei saa punalappusia vaan ne pidemmän aikaa voimassa olevat on keltalappuset.
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Punapäisiä minulla on ollut vuoden ajalle, se on maksimi. Kahdessa autossa on sellaiset olleet.Eicca_ kirjoitti:jysi kirjoitti:Kyllä ne saa pidemmäksikin aikaa jos haluaa, ottaa vaan vakuutuksen pitemmäksi aikaa. 3kk:n pitemmäksi ajaksi otettaessa täytyy maksaa myös ajoneuvovero käyttöajalta etukäteen Saksaan.Eicca_ kirjoitti:niitä on punaiset jolloin vakuutus on voimassa 15päivää
Ei saa punalappusia vaan ne pidemmän aikaa voimassa olevat on keltalappuset.
Keltapäisten vakuutus on voimassa vain Saksassa, ei esim Ruotsin läpi ajettaessa tai Suomessa. Vakuutus=kilvet on enintään 5 päivää voimassa.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Juuri soitin tulliin ja varmistin asian, eli asia on juuri niin kun muistinkin. Tähänhän tuli muutos vuoden alussa.
Siis käytäntö on se että saksasta tai saat kahdenlaiset kilvet joko ne punaloppuset jolloin vakuutus on voimassa 15päivää tai keltaloppuiset jolloin on mahdollista saada jopa 6kk aikaa, tosin niillä nyt ei hirveesti mitään tee kun verot tulee 3kk aikana suomessa, mutta kun ajat saksan kilivillä sinulla pitää autossa olla se vakuutus paperi mukana. Ja kun tuot auton maahan niin ensin sinun täytyy käydä tullissa tekemässä maahan tulo ilmoitus ja siitä alkaen viiden päivän sisällä käytävä tullissa täyttämässä autovero laput ja 10 päivän sisällä aloitettava katsastus. Jos otat punaiset kilvet ja hoidat verolaput ja katsastukset heti ja et saa veropäästöstä 15 sisällä joudut silti hakemaan ne suomen punaiset tarra siirtokilvet/siirtoluvan koska saksan vakuutus loppuu.
Jos vielä on jollain epäselvää tämän suhteen niin voi soittaa suoraan tulliin ja kysellä tarkemmin alla olevasta numerosta
autovero neuvonta 020690601
Siis käytäntö on se että saksasta tai saat kahdenlaiset kilvet joko ne punaloppuset jolloin vakuutus on voimassa 15päivää tai keltaloppuiset jolloin on mahdollista saada jopa 6kk aikaa, tosin niillä nyt ei hirveesti mitään tee kun verot tulee 3kk aikana suomessa, mutta kun ajat saksan kilivillä sinulla pitää autossa olla se vakuutus paperi mukana. Ja kun tuot auton maahan niin ensin sinun täytyy käydä tullissa tekemässä maahan tulo ilmoitus ja siitä alkaen viiden päivän sisällä käytävä tullissa täyttämässä autovero laput ja 10 päivän sisällä aloitettava katsastus. Jos otat punaiset kilvet ja hoidat verolaput ja katsastukset heti ja et saa veropäästöstä 15 sisällä joudut silti hakemaan ne suomen punaiset tarra siirtokilvet/siirtoluvan koska saksan vakuutus loppuu.
Jos vielä on jollain epäselvää tämän suhteen niin voi soittaa suoraan tulliin ja kysellä tarkemmin alla olevasta numerosta
autovero neuvonta 020690601
Viimeksi muokannut Eicca_, Pe 25.05.2007 02:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Jaa?
Tullin sivuilla sanotaan: "Suomessa asuva henkilö saa käyttää EU- tai ETA-valtiossa rekisteröityä ajoneuvoa ilman siirtolupaa enintään kolmen kuukauden ajan ennen ajoneuvon rekisteröintiä Suomeen 2.4.2007 alkaen. Ajoneuvon käytön edellytyksenä on, että rekisteröinti on voimassa Suomessa."
Ja Saksan laissa sanotaan että
1) keltaiset kilvet (Kurzzeitkennzeichen) on voimassa maksimissan 5 päivää. "Das Kurzzeitkennzeichen enthält außerdem ein Ablaufdatum, das längstens auf fünf Tage ab der Zuteilung zu bemessen ist. (Saksan ajoneuvojen rekisteröintiasetus FZV, 16§)
2) punaiset kilvet (Ausfuhrkennzeichen) on voimassa vakuutuksesta riippuen vuoteen asti (FZV, 19§)
3) ulkomailla on käytettävä punaisia kilpiä eli keltaiset kilvet on voimassa vain Saksassa (FZV, 19§)
Sama asia kun lakikirjassa on myös Saksan Wikipediassa
Ja vakuutuksia saa mistä tahansa saksalaisesta vakuutusyhtiöstä joita on netti täynnä, keltaisille kilville 5 päivään ja punaisille 15 päivästä 1 vuoteen.
Eikös tämä ole aika selvää ilman Tullinkin apua ?
Eli keltaiset kilvet ei voi olla voimassa 5 päivää pitempään eikä ulkomailla ollenkaan koska niiden antaja ja niiden vakuutusyhtiö ei anna pidempää aikaa.
Ja punaisilla saa ajaa max 365 päivää, paitsi suomalainen suomessa, jota rajoittaa tuo Tullin määräys max. 3 kk auton tuonnin yhteydessä
Tullin sivuilla sanotaan: "Suomessa asuva henkilö saa käyttää EU- tai ETA-valtiossa rekisteröityä ajoneuvoa ilman siirtolupaa enintään kolmen kuukauden ajan ennen ajoneuvon rekisteröintiä Suomeen 2.4.2007 alkaen. Ajoneuvon käytön edellytyksenä on, että rekisteröinti on voimassa Suomessa."
Ja Saksan laissa sanotaan että
1) keltaiset kilvet (Kurzzeitkennzeichen) on voimassa maksimissan 5 päivää. "Das Kurzzeitkennzeichen enthält außerdem ein Ablaufdatum, das längstens auf fünf Tage ab der Zuteilung zu bemessen ist. (Saksan ajoneuvojen rekisteröintiasetus FZV, 16§)
2) punaiset kilvet (Ausfuhrkennzeichen) on voimassa vakuutuksesta riippuen vuoteen asti (FZV, 19§)
3) ulkomailla on käytettävä punaisia kilpiä eli keltaiset kilvet on voimassa vain Saksassa (FZV, 19§)
Sama asia kun lakikirjassa on myös Saksan Wikipediassa
Ja vakuutuksia saa mistä tahansa saksalaisesta vakuutusyhtiöstä joita on netti täynnä, keltaisille kilville 5 päivään ja punaisille 15 päivästä 1 vuoteen.
Eikös tämä ole aika selvää ilman Tullinkin apua ?
Eli keltaiset kilvet ei voi olla voimassa 5 päivää pitempään eikä ulkomailla ollenkaan koska niiden antaja ja niiden vakuutusyhtiö ei anna pidempää aikaa.
Ja punaisilla saa ajaa max 365 päivää, paitsi suomalainen suomessa, jota rajoittaa tuo Tullin määräys max. 3 kk auton tuonnin yhteydessä
Joo ja puhelimessa saatuihin tullin niinkuin muidenkin viranomaisten vastauksiin ei kannata luottaa vähääkään. Jos jokin menee pieleen niin kuulija on "ymmärtänyt" väärin. Vastuunkantajaa tuskikin löytyy jälkeenpäin toiselta puolelta. Onhan se monesti todettu, että tekevät miten sattuu ja vielä erilailla eri pisteissä.jysi kirjoitti:Jaa?
Eikös tämä ole aika selvää ilman Tullinkin apua ?
katoin ton saman jutun tuolta tullin sivuilta. Ja mitä noihin puhelimessa saatuihin tietoihin tulee niin kai mä sitten soitan sinne uusiksi ja pyydän että lähettää mulle kirjallisena että voin skannata tänne sen mitä se kerto jos mun kuulon ymmärtämisessä sitten on jotain vikaa. tai no oikeestaan ihan sama.... ekassa viestissähän vaan kysyttiin että saako punaisilla kilvillä ajaa suomessa ja vastaushan siihen on että kyllä saa joten se siitä sitten
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Noissa Saksan väliaikaisissa kilvissähän on se hyvä puoli että niissä on painettuna päivämäärä mihin asti ovat voimassa. Ei tarvii kinata onko vakuutus voimassa vai ei.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Jännä juttu, kun toin yhden auton saksasta vuonna 2003, antoivat ajella punakilvillä Suomessa. Tallinnan laivalta tullessa Suomen puolella mentiin Suomen tulliin hakemaan tarrakilpiä, mutta tullimies kattoi kilpiä ja sanoi että ei tarvi, teillähän näyttää olevan vakuutus voimassa, hyvää matkaa.
Sitten päästelin tyytyväisenä menemään. Oliskohan sanktioita tullu, jos koppalakit olis pysäyttänyt ja tutkineet asiaa..
Sitten päästelin tyytyväisenä menemään. Oliskohan sanktioita tullu, jos koppalakit olis pysäyttänyt ja tutkineet asiaa..
200d '86
Juu, tämmöistähän se on. Kaveri toi Hangon tullin kautta muuttoautun, joka oli Suomen vientirekisterissä ja vakuutuksessa niin vaativat toisen vakuutuksen ja tarrakilvet. Eli tekevät mitä sattuu.Hulk kirjoitti: Tallinnan laivalta tullessa Suomen puolella mentiin Suomen tulliin hakemaan tarrakilpiä, mutta tullimies kattoi kilpiä ja sanoi että ei tarvi, teillähän näyttää olevan vakuutus voimassa, hyvää matkaa.
..
Kirjoitin heinäkuussa 2004 seuraavaa:Hulk kirjoitti:Jännä juttu, kun toin yhden auton saksasta vuonna 2003, antoivat ajella punakilvillä Suomessa. Tallinnan laivalta tullessa Suomen puolella mentiin Suomen tulliin hakemaan tarrakilpiä, mutta tullimies kattoi kilpiä ja sanoi että ei tarvi, teillähän näyttää olevan vakuutus voimassa, hyvää matkaa.
Sitten päästelin tyytyväisenä menemään. Oliskohan sanktioita tullu, jos koppalakit olis pysäyttänyt ja tutkineet asiaa..
Ilmeisesti kuitenkin Katajanokalla Vikingin tulli oli siirretty johonkin muualle tilapäisesti, en muista enää tarkkaan koska oli eka kerta kun toin saksalaisilla kilvillä autoa Suomeen ja olinhan jo kertaalleen maksanut liikennevakuutuksen . Ajoin auton tulliin siis ensimmäisenä arkipäivänä. Veropäätöskin tuli 4:ssä päivässä tuolloin muistaakseni.karra kirjoitti: Tosi tarina: sunnuntaina 20.6. Katajanokalla Vikingin terminaalissa tulli oli kiinni ja ovessa lappu että tulli on suljettu joskus toukokuussa, en muista päivää. Ohje oli että ajakaa auto kotikaupunkianne lähimpään olevaan autotullaustoimispisteeseen. Tein töitä käskettyä - no problems. Punapäisillä saksan kilvillä.
Kysyin Lappeenrannan tullissa että tarvitsenko tarralappuja - vastaus oli hieman ympäripyöreä joten verotutin sekä katsastin auton veropäätöksen tultua saksan kilvillä (toki euroalueen liikennevakuutus oli vielä tuolloin kilvissä voimassa). Otin autoon osakaskon jo saksassa ollessani.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 798
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Hyvä ettet soittanut ja samalla nolannut itseäsi ...Eipä ole kauaa kun Tampereella joku päästeli reteästi keltaisilla Saksan kilvillä. Eikä ollut Suomen siirtotarroja missään. Meinasin soittaa poliisit paikalle...
Keltaisia kilpiä on nykyään kahdenlaisia; ilman greencardia ja greencardillisia! Joten kelpaavat hyvin myös Suomessa, jos on ottanut greencardilliset!
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Älä hemmetissä Ennenhän noi keltareunaiset oli vaan Saksan sisäiset sisäiset siirtokilvetAvantgarde kirjoitti:Hyvä ettet soittanut ja samalla nolannut itseäsi ...Eipä ole kauaa kun Tampereella joku päästeli reteästi keltaisilla Saksan kilvillä. Eikä ollut Suomen siirtotarroja missään. Meinasin soittaa poliisit paikalle...
Keltaisia kilpiä on nykyään kahdenlaisia; ilman greencardia ja greencardillisia! Joten kelpaavat hyvin myös Suomessa, jos on ottanut greencardilliset!
230 C 1978