Ratio ja Poksi CE:hen

Kaikki autostereoihin ja oheislaitteisiin liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Ratio ja Poksi CE:hen

Viesti Kirjoittaja PM »

Tällä hetkellä on Beckerin Europa ja pari kähisevää alkuperäis-kovapuhujaa -> Tilalle Blaukkarin boksi ja 4x35W kasettirämpytin.
Tarkoitus olis asentaa boksi tuonne peräaukkoon ja lisäksi vetää linja-/ virtapiuhat mahdollista vahvistinta ja subbaria, itse pykättyä karvalaatikkoa, varten. Ja ilmeisesti tuleville takaämyreillekin tarvis laittaa kaapelit (High End-termi :lol: ) valmiiksi.
Joten: Miten noita kantsii vedellä, eikös virtapiuhat oo paree vetää omalla puolellaan ettei tule häiriöitä? Entäs läpiviennit? Saako akun takaa vedettyä helposti piuhan? Entäs sulakkeet ja konkat? Muuta mukavaa?
Ei taida ihan yhdessä illassa valmistua... :roll:

Kuva
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
_Antti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 592
Liittynyt: Ma 21.07.2003 16:21
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja _Antti »

Akun takaa mahtuu hyvin virtapiuha tupiin, siit orggis läpiviennistä veseliinia avuksi käyttäen :)

Sulakkeelle voi tehdä vaikka latasta pidikkeen lähelle akkua.

http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 61903.jpeg :roll:

Ja sit sisällä sullot virtapiuhan koteloon mikä menee oikealla lattialla, kabiinin ja kontin läpivienti on sen verran suuri että siihen joutuu kikkailla esim. tiepistä ja jostain taipuvasta putkestä suojaa ettei pelli hinkkaa johdon kuorta puhki.
(herätepiuha myös samaa puolta kuin virtakaapeli)

Rca ja kaiutinpiuhat laittaa menemään keskeltä tai vasemmalta puolelta.
Viimeksi muokannut _Antti, Ma 19.01.2004 21:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Avatar
Antti K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 311
Liittynyt: To 13.11.2003 22:45
Paikkakunta: Ylivieska

Ratio ja Poksi CE:hen

Viesti Kirjoittaja Antti K. »

Eli kaapeleiden vedossahan kannattaa tosiaan huomioida että virta ja signaalikaapelit kulkis erillään toisistaan. Tai jos haluat niin laita virtapiuhat esim vänkärin puolelta. Kaiutinkaapelit keskeltä ja rca-piuhat sitten kuskin puolelta niin häiriöiden mahdollisuus pitäis vähentyä. Johdot kannattaa myös suojata jollakin ainakin kaikissa sellaisissa paikoissa joissa on läpivientiä(läpivientikumi) tai jokin terävä laita johon se vois hankautua puhki. Ainakin joissakin Mersuissa on pohjassa sellaiset muovikourut joihin saa johdot mukavasti menemään piilossa ja suojassa.
Jos meinaat sitä vahvistinta laittaa myöhemmin niin kannattaa suunnitella se johdotus ja sulakehommat jo etukäteen ja mitoittaa virtajärjestelmä reiluksi niin ei tarvi sitten heti olla vaihtamassa johtoja jos päättää laittaa useamman vahvistimen tai ison subipäätteen. http://www.autosound.fi/power/ tuossa on ihan hyvä ohjelma jolla saa laskettua tarvittavan kaapelin paksuuden ja sulake koon. Kondensaattorihan ei ole välttämätön ja senhän saa laitettua jälkeenpäinkin jos alkaa näyttämään / tuntumaan siltä että virta loppuu vahvistimelta.
S212 350CDI 4Matic AMG -10
Löwer-Benz C124 500E -91

ex. S203 320CDI Avatgarde Sport -07
ex.W163 320 -01
ex.BMW E46 330dA -01
ex.W211 320CDI -03
ex. W202 C180 OMG-edition
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Juupelipuupeli, kiitoksia vinkeistä. :P

Nyt on boksi ja soitin paikoillaan ja kaks iltaa siinä meni kahdelta tampiolta.
Liekö johtunut asennusoluiden puuttumisesta. :wink: On tuossa purkamisessa aina oma hommansa, puhumattakaan kasaamisesta. Aina jostain murtuu joku kiinnike jne...
Mutta saatiin sentään toimimaan tsydeemi ja vedettiin valmiiksi piuhat takakajareille ja RCA-johto vahvarille. Virtapiuha tarvii vetää joskus paremmalla ajalla, kun ei ole vielä kunnon vahvariakaan.
Pari juitsua tuossa jäi hieman silti kalvamaan; radio on jatkuvasti päällä (siis ilman avainta virtalukossa :wink: ), vaikka kytkentöjen pitäisi olla kunnossa (yksi johto akulta, toinen virtalukolta).
Toinen juttu on maadoitus. Jos akulta on vedetty suora plus-piuha (jossa on muuten 1A-sulake), eikä maadoitusjohtoa ole edes kytketty, millä h*lvetillä se loora voi siltikin soida? :roll:
Siis radio on penkin päällä, ilman maadoituskontaktia...
Kolmas on mittarivalaistus. Entiselle Beckerille tuli tasan tarkkaan kolme johtoa, joista yksi oli ilmeisesti mittarivalaistuksen johto (tai eihän siinä palanut kuin Ein-napin valo). Mutta samaisen johdon kytkeminen tuohon Blaukkariin ei tuottanut mitään tulosta, pimeä on, jos ei ole päällä. Missäköhän mättää?
Tarvii tsekkailla vielä mittarin kanssa nuo piuhat, ehkä silloin selviää jotain olennaista. 8)
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

maatttaa varmaan antennin kautta.

se ehkä kannattaa eliminoida jos vaffua lykkää perään...tai muutenkin, voi antaa kierrosluku efektiä kaiuttimista.

ja vissinkiin tämän takia radio ei sammu avaimesta :?
Vastaa Viestiin