W202 levoton ajaa? (farkku, -00)
W202 levoton ajaa? (farkku, -00)
Auto : W202 200cdi farkku -00 Esprit 230tkm
Olen tossa vähän moittinut meseäni levottomuudesta vähän kovemmissakin vauhdissa. Hakee lievästi oikealle ja tuntuis olevan melkoisen tuuliherkkä. Saa tyyrätä oikein tosissaan "rennommassa" vauhdissa.
Alkaako jouset/iskarit olemaan väsyneet, aurauskulmat pielessä? Puslien väljyyttä? Kävin juuri katsastamassa auton ja ei ne siellä kyllä mistään valittaneet.
Millaisia jousia suosittelisitte tuonne alkuperäisten tilalle? Eibachia vois olla hyvä ja sit toi KW.
Vai onko nuo oireet vain normaalia c-farkulle?
Olen tossa vähän moittinut meseäni levottomuudesta vähän kovemmissakin vauhdissa. Hakee lievästi oikealle ja tuntuis olevan melkoisen tuuliherkkä. Saa tyyrätä oikein tosissaan "rennommassa" vauhdissa.
Alkaako jouset/iskarit olemaan väsyneet, aurauskulmat pielessä? Puslien väljyyttä? Kävin juuri katsastamassa auton ja ei ne siellä kyllä mistään valittaneet.
Millaisia jousia suosittelisitte tuonne alkuperäisten tilalle? Eibachia vois olla hyvä ja sit toi KW.
Vai onko nuo oireet vain normaalia c-farkulle?
Nykyinen : MB W638 112 CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
Re: W202 levoton ajaa? (farkku, -00)
Kris kirjoitti:Auto : W202 200cdi farkku -00 Esprit 230tkm
Olen tossa vähän moittinut meseäni levottomuudesta vähän kovemmissakin vauhdissa. Hakee lievästi oikealle ja tuntuis olevan melkoisen tuuliherkkä. Saa tyyrätä oikein tosissaan "rennommassa" vauhdissa.
Alkaako jouset/iskarit olemaan väsyneet, aurauskulmat pielessä? Puslien väljyyttä? Kävin juuri katsastamassa auton ja ei ne siellä kyllä mistään valittaneet.
Millaisia jousia suosittelisitte tuonne alkuperäisten tilalle? Eibachia vois olla hyvä ja sit toi KW.
Vai onko nuo oireet vain normaalia c-farkulle?
Aloittaisin itse alustan tarkistuttamisella osaavassa MB pajassa:
-Renkaiden ilmanpaineiden tsekkaus ja kysymys tähän minkä merkkisillä renkailla ajat? Jotkut renkaat ei vain sovi MB:hen
-Takapään nivelien tarkistus
-Etupään nivelien tarkistus
-Pyöränkulmien suuntaus (4 pyöräsuuntaus)
-Iskareiden testaus/ vaihto
Esprit jo vaikiona matalampi kuin classic alusta joten jousia vaihtamalla tuskin kohenee....
MB C180 vm -95
W202
Itsellä myös c-mallin farkku.Alkuun oli myös hieman levoton ajettava.
Laitoin uudet iskarit,uudet alapallot sekä täydellisen ohjaustangon(sis kaikki nivelet pyörästä pyörään.Lisäksi apusimpukan korjaussarja.
Tämän jälkeen säädettiin euromasterilla kulmat.
Ero oli rempan jälkeen kuin yöllä ja päivällä.Suosittelen,ei kustannuksena mahdoton.
Laitoin uudet iskarit,uudet alapallot sekä täydellisen ohjaustangon(sis kaikki nivelet pyörästä pyörään.Lisäksi apusimpukan korjaussarja.
Tämän jälkeen säädettiin euromasterilla kulmat.
Ero oli rempan jälkeen kuin yöllä ja päivällä.Suosittelen,ei kustannuksena mahdoton.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202
Vähän tietysti makuasia,mitkä iskarit laittaa.Itse olen ollut tyytyväinen
noihin bilsteinin malleihin.Niitäkin sitten löytyy muistaakseni erilaisia.
noihin bilsteinin malleihin.Niitäkin sitten löytyy muistaakseni erilaisia.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
vaeltaa
Pelivinkki:
Vaihda alapallot.
Tarvike ohjausiskari on yhtä väljä kuin MB:n oma käytetty. Jäykkyys on mulla semmoinen että jaksaa käsin sitä hyvin pumpata edes takas.
Mutta asiaan, alapallot väljät / väljä toiselta puolelta. Uusi ne, pitäisi auttaa.
Tuo puslahelvetin / iskareiden uusiminen on kova homma, ainakin omasta mielestä.
Vaihda alapallot.
Tarvike ohjausiskari on yhtä väljä kuin MB:n oma käytetty. Jäykkyys on mulla semmoinen että jaksaa käsin sitä hyvin pumpata edes takas.
Mutta asiaan, alapallot väljät / väljä toiselta puolelta. Uusi ne, pitäisi auttaa.
Tuo puslahelvetin / iskareiden uusiminen on kova homma, ainakin omasta mielestä.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
- Muusihuusi
- Sisäänajossa
- Viestit: 27
- Liittynyt: Su 21.01.2007 16:40
- Paikkakunta: Rovaniemi
Itellä C220TD automaattifarkku ja luulin sitä ostaessani että nyt alkoi ajonautinto pitkillä matkoilla. Mutta olihan se tie hakemisessa talvella tai oikeammin se auto haki ojanpohjia. Ei niitä onneksi löytänyt. Talvitassut oli vielä 225-sarjan läskit niin ei se ollut talviurilla ajo helppoa. Kun vaihdoin kesätassuja alle, huomasin laakerissa väljyyttä. Ei kuulunut rahinaa, joten päätin vain kiristää laakerin mutteria. Yllättävän paljon sitä saikin kiristää jotta kolina poistui. Sama toiselle puolelle niin autosta tuli paljon jämäkämpi ohjata.
Tuo on aika tuuliherkkä auto eikä sitä saa koskaan samantuntuiseksi
kuin isoja etuvetoisia.
Alustan väljyys yleensä paljastuu kolinana nupukivillä tai kuopissa.
Raidetangon päät on kulutustavaraa, varsinkin tarvikeosat.
Jos ei selviä välyksiä alustasta löydy, niin kokeile näitä:
Tarkista, että vanteet ja renkaat ovat täsmälleen oikean kokoiset,
mukaan lukien ET. Ei kai alustassa ole madallusta?
Säädä aurausta hiukan tiukemmalle. Nosta takarenkaiden painetta
muutama kymmenys.
kuin isoja etuvetoisia.
Alustan väljyys yleensä paljastuu kolinana nupukivillä tai kuopissa.
Raidetangon päät on kulutustavaraa, varsinkin tarvikeosat.
Jos ei selviä välyksiä alustasta löydy, niin kokeile näitä:
Tarkista, että vanteet ja renkaat ovat täsmälleen oikean kokoiset,
mukaan lukien ET. Ei kai alustassa ole madallusta?
Säädä aurausta hiukan tiukemmalle. Nosta takarenkaiden painetta
muutama kymmenys.