W202 levoton ajaa? (farkku, -00)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Ma 23.01.2006 00:10
Paikkakunta: Nurmo

W202 levoton ajaa? (farkku, -00)

Viesti Kirjoittaja Kris »

Auto : W202 200cdi farkku -00 Esprit 230tkm

Olen tossa vähän moittinut meseäni levottomuudesta vähän kovemmissakin vauhdissa. Hakee lievästi oikealle ja tuntuis olevan melkoisen tuuliherkkä. Saa tyyrätä oikein tosissaan "rennommassa" vauhdissa.

Alkaako jouset/iskarit olemaan väsyneet, aurauskulmat pielessä? Puslien väljyyttä? Kävin juuri katsastamassa auton ja ei ne siellä kyllä mistään valittaneet.

Millaisia jousia suosittelisitte tuonne alkuperäisten tilalle? Eibachia vois olla hyvä ja sit toi KW.

Vai onko nuo oireet vain normaalia c-farkulle?
Nykyinen : MB W638 112 CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
Avatar
Stuba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 384
Liittynyt: To 11.05.2006 12:43
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Stuba »

Kyllä meikäläisen farkku C menee ihan mukavan tasasesti muuten paitsi leveet kesätennarit teki siit uratutkan... :lol:
S202 220 CDI Äsprit
ttiikeri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 395
Liittynyt: Ti 22.07.2003 17:48

Re: W202 levoton ajaa? (farkku, -00)

Viesti Kirjoittaja ttiikeri »

Kris kirjoitti:Auto : W202 200cdi farkku -00 Esprit 230tkm

Olen tossa vähän moittinut meseäni levottomuudesta vähän kovemmissakin vauhdissa. Hakee lievästi oikealle ja tuntuis olevan melkoisen tuuliherkkä. Saa tyyrätä oikein tosissaan "rennommassa" vauhdissa.

Alkaako jouset/iskarit olemaan väsyneet, aurauskulmat pielessä? Puslien väljyyttä? Kävin juuri katsastamassa auton ja ei ne siellä kyllä mistään valittaneet.

Millaisia jousia suosittelisitte tuonne alkuperäisten tilalle? Eibachia vois olla hyvä ja sit toi KW.

Vai onko nuo oireet vain normaalia c-farkulle?

Aloittaisin itse alustan tarkistuttamisella osaavassa MB pajassa:

-Renkaiden ilmanpaineiden tsekkaus ja kysymys tähän minkä merkkisillä renkailla ajat? Jotkut renkaat ei vain sovi MB:hen
-Takapään nivelien tarkistus
-Etupään nivelien tarkistus
-Pyöränkulmien suuntaus (4 pyöräsuuntaus)
-Iskareiden testaus/ vaihto



Esprit jo vaikiona matalampi kuin classic alusta joten jousia vaihtamalla tuskin kohenee....
MB C180 vm -95
Petromax
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: Pe 03.12.2004 22:24
Paikkakunta: Tampere

W202

Viesti Kirjoittaja Petromax »

Itsellä myös c-mallin farkku.Alkuun oli myös hieman levoton ajettava.
Laitoin uudet iskarit,uudet alapallot sekä täydellisen ohjaustangon(sis kaikki nivelet pyörästä pyörään.Lisäksi apusimpukan korjaussarja.
Tämän jälkeen säädettiin euromasterilla kulmat.
Ero oli rempan jälkeen kuin yöllä ja päivällä.Suosittelen,ei kustannuksena mahdoton.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Avatar
Kris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Ma 23.01.2006 00:10
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja Kris »

Juu, taidan käydä ekkuna tarkistuttaas iskarit ja aurauskulmat. Minkäs merkkisiä/mallisia (hinta / laatusuhde erityisesti kiinnostaa) iskareita suosittelette tohon esprittiin.
Nykyinen : MB W638 112 CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
Petromax
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: Pe 03.12.2004 22:24
Paikkakunta: Tampere

w202

Viesti Kirjoittaja Petromax »

Vähän tietysti makuasia,mitkä iskarit laittaa.Itse olen ollut tyytyväinen
noihin bilsteinin malleihin.Niitäkin sitten löytyy muistaakseni erilaisia.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
MKC280
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Su 21.08.2005 14:51

.

Viesti Kirjoittaja MKC280 »

.k
Viimeksi muokannut MKC280, To 17.05.2007 22:17. Yhteensä muokattu 10 kertaa.
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Ennen kuin teette suurempia remontteja niin tarkastakaa ohjausiskunvaimentaja. Yleensä se rikki, joka sitten aiheuttaa sen, että auto vaeltelee tien kallistuksien ja urien mukaan.
Vaimennin ei maksa kuin reilu 20 e ja helppo vaihtaa itsekkin.
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

vaeltaa

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

Pelivinkki:

Vaihda alapallot.
Tarvike ohjausiskari on yhtä väljä kuin MB:n oma käytetty. Jäykkyys on mulla semmoinen että jaksaa käsin sitä hyvin pumpata edes takas.

Mutta asiaan, alapallot väljät / väljä toiselta puolelta. Uusi ne, pitäisi auttaa.

Tuo puslahelvetin / iskareiden uusiminen on kova homma, ainakin omasta mielestä.
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Avatar
Muusihuusi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Su 21.01.2007 16:40
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Muusihuusi »

Itellä C220TD automaattifarkku ja luulin sitä ostaessani että nyt alkoi ajonautinto pitkillä matkoilla. Mutta olihan se tie hakemisessa talvella tai oikeammin se auto haki ojanpohjia. Ei niitä onneksi löytänyt. Talvitassut oli vielä 225-sarjan läskit niin ei se ollut talviurilla ajo helppoa. Kun vaihdoin kesätassuja alle, huomasin laakerissa väljyyttä. Ei kuulunut rahinaa, joten päätin vain kiristää laakerin mutteria. Yllättävän paljon sitä saikin kiristää jotta kolina poistui. Sama toiselle puolelle niin autosta tuli paljon jämäkämpi ohjata.
Parachos
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ma 06.11.2006 18:44
Paikkakunta: Lapland

Viesti Kirjoittaja Parachos »

itsellä kans aika levoton ajaa... alapallot on vaihdettu ja aurauskulmat tietenkin. Takapäässä se vika on mutta mikä/missä niin sitä en osaa sanoa... :?

edit: ja madallettu on...
MB W202 C200 Kompressor -97
MKC280
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Su 21.08.2005 14:51

Viesti Kirjoittaja MKC280 »

xxx
Viimeksi muokannut MKC280, To 17.05.2007 22:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Tuo on aika tuuliherkkä auto eikä sitä saa koskaan samantuntuiseksi
kuin isoja etuvetoisia.

Alustan väljyys yleensä paljastuu kolinana nupukivillä tai kuopissa.
Raidetangon päät on kulutustavaraa, varsinkin tarvikeosat.
Jos ei selviä välyksiä alustasta löydy, niin kokeile näitä:

Tarkista, että vanteet ja renkaat ovat täsmälleen oikean kokoiset,
mukaan lukien ET. Ei kai alustassa ole madallusta?

Säädä aurausta hiukan tiukemmalle. Nosta takarenkaiden painetta
muutama kymmenys.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Tuli vielä mieleen yksi juttu:

Kun laitoit kesärenkaat alle, niin tuliko pyörimissuunnat oikein?

Joissain renkaissa pyörimissuunta on merkitty ja väärään suuntaan
pyöriminen tuntuu ajossa.
Vastaa Viestiin