Mersu Saksasta
Mersu Saksasta
Terve kaikille tätä foorumia käyttäville,olen uusi käyttäjä.
Olen aikomassa lähteä Saksaan hakemaan itselleni autoa.Auto, johon olen jostain syystä tykästynyt erittäin paljon on MB E290 T TD Elegance tai Avantgarde.Nyt minua "jänskättää" ihan kamalasti,mitä mieltä olette ko.autosta?
Onneksi minulla on sukulaisia Saksassa,joten kieliongelmia ei pitäisi syntyä.Minua kiinnostaisi tietää , mitä muutoksia ko.autoon joudutaan tekemään kun se tuodaan maahan?
Olisin myös hyvin tyytyväinen jos minulle kerrotaan myös maahantuontiin liittyvää tietoa,ensisijaisesti lähtöpäässä.
Olen aikomassa lähteä Saksaan hakemaan itselleni autoa.Auto, johon olen jostain syystä tykästynyt erittäin paljon on MB E290 T TD Elegance tai Avantgarde.Nyt minua "jänskättää" ihan kamalasti,mitä mieltä olette ko.autosta?
Onneksi minulla on sukulaisia Saksassa,joten kieliongelmia ei pitäisi syntyä.Minua kiinnostaisi tietää , mitä muutoksia ko.autoon joudutaan tekemään kun se tuodaan maahan?
Olisin myös hyvin tyytyväinen jos minulle kerrotaan myös maahantuontiin liittyvää tietoa,ensisijaisesti lähtöpäässä.
Mulla on samanlainen saksantuonti, tosin classic. Osta valmiiksi sellainenmissä on ns. suomivarusteet eli penkinlämmitin ja webasto missä on kellokytkin (tuhkakupin kolikkorengin paikalla). Mitään muutoksia suomea varten tuskin tarvii tehdä, jos mahdollista etsi sellainen missä on europagarantie voimassa saat suomessa takuuseen korjattua jos tulee jotain. Käytännössä joudut ostamaan merkkiliikkeestä mutta saat silloin luotettavan auton, tosin kyseistä mallia voi olla vaikea löytää takuupelinä kun alkaa olla 10v ikää, ainakin pikaisesti kun katsoin mersun sivuilta niin yhtään ei löytynyt.
W 202 C 180 -98
EX-W 210, 290 TD 1997
EX-W 210, 290 TD 1997
Joo, suosittelen merkkiliikettä, jos et ole mersuasiantuntija. Merkkiliikkeessä saat viimeisen päälle kunnossa olevan auton, joka ei tuota yllätyksiä ja takuu on voimassa Suomessakin. Hinta voi näyttää pari tonnia isommalta kuin naapuriliikkeessä, mutta rahalle saa vastinetta. Kilometrit täsmäävät ja niitä on vähän, vikoja ei ole piiloteltu, autoa ei ole kolaroitu, merkkihuollot on kirjattu. Yksikin korjaus Suomessa saattaa kuitata hintaeron. Ja viimeistään autoa myydessä tuontiauton historia vaikuttaa taas hintaan.
Ehdottomasti kehotan välttämään huonosti saksaa puhuvia ammattimyyjiä, joilla on epäselvyyksiä papereissa, koeajo ei onnistu, hinta on selvästi alle yleisen tason, auto myydään vain vientiin, myydään ilman alv:a, tai jotka painostavat ostamaan. Saksassa vaihtoautoilla on tarkasti vakiintunut hintataso, joten erikoistarjoukset ovat epäilyttäviä.
Autossa pitäisi mieluusti olla tuore katsastusleima (TüV) ja papereissa maininta kolaroimattomuudesta.
Ehdottomasti kehotan välttämään huonosti saksaa puhuvia ammattimyyjiä, joilla on epäselvyyksiä papereissa, koeajo ei onnistu, hinta on selvästi alle yleisen tason, auto myydään vain vientiin, myydään ilman alv:a, tai jotka painostavat ostamaan. Saksassa vaihtoautoilla on tarkasti vakiintunut hintataso, joten erikoistarjoukset ovat epäilyttäviä.
Autossa pitäisi mieluusti olla tuore katsastusleima (TüV) ja papereissa maininta kolaroimattomuudesta.
Ei kai Saksassa juuri 10 vuotta vanhoja autoja enää merkkiliikkeissä juurikaan edes ole... kyllä tuon hintaisissa uskoisin olevan riittävää, että auto ostetaan mistä tahansa kunnollisesta autoliikkeestä eikä välttämättä merkkiliikkeestä, jolloin myyjällä on virhevastuu, mikäli auto hajoaa totaalisesti heti oston jälkeen. Suomessahan käytettyyn autoon voi vaikka ostaa takuun ulkopuoliselta firmalta...
Toki jos hyvä yksilö löytyy merkkiliikkeestä sopivaan hintaan, niin se on paras ratkaisu. Perstuntumalta kyllä saa aika hyvin enemmän maksaa merkkiliikkeessä, mutta tarjonta on usein kattava joten jos ei ole yksilöä aivan satavarmaksi katsonut etukäteen valmiiksi, voi olla halvinta mennä merkkiliikkeeseen ja valita sieltä.
Toki jos hyvä yksilö löytyy merkkiliikkeestä sopivaan hintaan, niin se on paras ratkaisu. Perstuntumalta kyllä saa aika hyvin enemmän maksaa merkkiliikkeessä, mutta tarjonta on usein kattava joten jos ei ole yksilöä aivan satavarmaksi katsonut etukäteen valmiiksi, voi olla halvinta mennä merkkiliikkeeseen ja valita sieltä.
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 803
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... zeuge.htmlEi kai Saksassa juuri 10 vuotta vanhoja autoja enää merkkiliikkeissä juurikaan edes ole...
Esim E-mallin sedania väliltä 1990-1997 löytyy 57 kpl ...
Esim E-mallin farkkua väliltä 1990-1997 löytyy 17 kpl ...
Esim C-mallin sedania väliltä 1990-1997 löytyy 100 kpl ...
Esim C-mallin farkkua väliltä 1990-1997 löytyy 35 kpl ...
Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180