W201 ja jälkeenpäin asennettu kattoluukku... :(
W201 ja jälkeenpäin asennettu kattoluukku... :(
Eli sellainen ongelma olisi, että kattoluukku kusee vettä sisälle, sateen kovuudesta riippuen. Kattoluukun merkistä ei hajuakaan... Parista kohdasta tuo itse "ikkunan" tiiviste hieman taittunut/repaleinen. Ilmeisesti näistä kohdista tapahtuu tuo vuotokin. Onko mitään tee-se-itse miehen vinkkejä, vai kannattaako viedä suoraan jollekkin asiaa enemmän tuntevalle jampalle huoltoon?? Kun itse asiaa pohdiskelin, niin taitaa aika tarkkaa puuhaa olla tuon tiivistely...??? Niin ja luukkuhan on 2-toiminen.. Jos sillä nyt mitään käytännön merkitystä on....
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Sen voi vielä korjatakkin, jos vesi tulee kattopellin ja luukun välistä. Ottamalla koko paketti irti ja uudet sikafleksit tilalle. Ei siis missään tapauksessa silikonia.
Mutta jos vesi tulee luukun tiivisteen ja lasin välistä, vaikea on sitä enää ehjätä. Ainakaan näkemättä en keksi.
Vaihtoehtoja äkkisiltään:
-Etsi reikään sopiva tai isompi uusi luukku (Eberspächerillä laatuluukkuja, saa myös asennettuna)
-Liimaa tai liimauta vanha lasi tiiviiksi (kattoluukkusi muuttuu tosin vain kattoikkunaksi)
Onneksi näitä kynnenkatkojia, Finlandiaa sun muuta, ei enää nykyään kukaan autoonsa asenna. Kuten mainitsin, nuo Eberspächerin luukut sentään laadukkaampia, mutten sellaista mersuun laittaisi. Itse laitoin aikoinaan ooppelin ja duunikaveri laitatti s-nelikymppiseen..
Mutta jos vesi tulee luukun tiivisteen ja lasin välistä, vaikea on sitä enää ehjätä. Ainakaan näkemättä en keksi.
Vaihtoehtoja äkkisiltään:
-Etsi reikään sopiva tai isompi uusi luukku (Eberspächerillä laatuluukkuja, saa myös asennettuna)
-Liimaa tai liimauta vanha lasi tiiviiksi (kattoluukkusi muuttuu tosin vain kattoikkunaksi)
Onneksi näitä kynnenkatkojia, Finlandiaa sun muuta, ei enää nykyään kukaan autoonsa asenna. Kuten mainitsin, nuo Eberspächerin luukut sentään laadukkaampia, mutten sellaista mersuun laittaisi. Itse laitoin aikoinaan ooppelin ja duunikaveri laitatti s-nelikymppiseen..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
- j.s.lehti.
- Mersumies
- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
Kattoluukku
Kyllä edellinen oli aivan oikessa Muilta osin mutta voisi yrittää kiristää sitä Mutta tietämättä mikä luukku on ja onko siinä mitään kiristämisen mahdollisuutta niitä muutamia ollut sellaisia että on tiiviste lähtenyt siitä kehyksestä irti ja vuotaa sieltä ja olen sinne väliin saanut ujutettua vähän joko sikaa tai vastaavaa Kyllä ne vähän ongelmallisia vanhemmiten ovat
Minäkin niitä asensin aika paljon mutta yhden ainoan 123 mersuun
Minäkin niitä asensin aika paljon mutta yhden ainoan 123 mersuun
Eipä noihin hirveesti varaosia saa jos merkki vielä on mikäliemissälietehty No eberiin varmastikkin saa ja taispa webastokin joskus tehdä jälkiasennusluukkua mihin varmaan osia saa,myös teini corollan must varusteisiin kuuluneeseen finlandiaan sai ainakin vähänaikaa sitten kahvaa ja tiivistettä yksi vaihtoehto voi olla etsiä samanlainen luukku purkaamolta varaosiksi tiedä sitten saako sen tiiviimpää yksilöä
W124 300D aut -89
Kattoluukku
Aikoinaan omistin 626ten jossa oli joku jälkiasennettu tarvikeluukku (finlandia?), alko tiputtaa sisälle. Hoidin homman kiristämällä luukun kiinni ja sen jälkeen tiivistämällä yläpuolelta sikalla luukun saumat umpeen. Loppu vuodot.
mitä ne sikaflexit siellä luukun tiivisteessä haittaavat jos on kunnolla laitettu eikä puruile pihalle päin.. pääasiahan on että sen luukun saa tiiviiksi niin ei tarvi p*rse märkänä mekkerillä ajaa.. Tahtoo tosiaan olla että nohin tarvikeluukkuihin ei tiivisteitä varaosana enää saa.yttewi kirjoitti:Mut eihän ne sikaviritykset mersuun kuulu
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Kiitoksia tulleista vastauksista... Eli taitaa vaihtoehdot olla siinä, että joko uusi luukku tai pysyvä sinetöinti kiinni... Onkos tuo minkälainen rojekti mahdollisesti sitten itse vaikka vaihtaa??? Pitää nyt huomenna kuitenkin katsoa, jos sen merkin vaikka löytäisi siitä...
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Ei pitäisi olla..opcaravan kirjoitti:Onkos tuo minkälainen rojekti mahdollisesti sitten itse vaikka vaihtaa???
Yleensä ne kiinni sisäpuolelta monella ruuvilla. Ottaa vaan niitä peittävän karmin tai muun sellaisen edestä pois. Tosin luukun ulkoraami saattaa olla tiukassa, riippuen millä tiivistetty..
Jos uutta/käytettyä hankit tilalle, mittaa vanha reikä, ettet liian pientä osta. Reikäähän on helppo suurentaa pistosahalla..
Ja tiivistemassana jotain metallia syövyttämätöntä. Nää rakennuksille tarkoitetut saniteettisilikonit ei ole sitä! Tarpeeksi on tullut mullakin matkan varrella vastaan niillä paikattuja, vuotavia tuulilasin tiivisteitä, antennien läpivientejä jne.. Silikoni sisältää metallia syövyttävää, ruostuttavaa etikkahappoa..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Henkilökohtaisesti inhoan kattoluukkuja juuri tämän vuoto-ongelman takia. Ehjäkin luukku vuotaa hiukan, mutta vesi johdetaan pois ylivuotoputkia pitkin. Nämäkin tosin osaavat mennä joskus tukkoon.
Omassa w201:ssä "korjasin" vuotavan luukun kontaktimuovilla. Vedin korinvärisellä kontaktimuovilla viiden senti soirot saumojen päälle, loppui vuodot ja ei juuri huomannut ulkoapäin mitään. Kestää reilun vuoden:)
Omassa w201:ssä "korjasin" vuotavan luukun kontaktimuovilla. Vedin korinvärisellä kontaktimuovilla viiden senti soirot saumojen päälle, loppui vuodot ja ei juuri huomannut ulkoapäin mitään. Kestää reilun vuoden:)