W202 C200 Kompressor -97, tietoa kaivataan

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Parachos
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ma 06.11.2006 18:44
Paikkakunta: Lapland

W202 C200 Kompressor -97, tietoa kaivataan

Viesti Kirjoittaja Parachos »

Moi!
Nyt pitää kysellä ennen kuin ostaa, on ollut niin huonoja kokemuksia monista autoista kun ostanut ensin ja kysellyt sitten ja katunut. Minkähänlaisia tyyppivikoja noissa yleisesti ottaen on? Kone vuotoherkkä? Ja onkos näissä nykyajan mersuissa jakopää ketjulla vai hihnalla (jos niin huoltoväli)?
Ilmeisesti 180hp kone..

Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille 8)
MKC280
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Su 21.08.2005 14:51

Viesti Kirjoittaja MKC280 »

Tsekkaa ruosteen varalta oven yläreunat, tankki, jos sivuantenni etc.

Paina kengällä renkaan yläreunasta, jos nitisee, raidetanko vaihtoon. Muut kolinat ja kitinät ajossa, alapallonivelet uusiksi (eivät kalliita).

Suosittelen C280:sta, joka tapauksessa.
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Re: W202 C200 Kompressor -97, tietoa kaivataan

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Parachos kirjoitti:...Ja onkos näissä nykyajan mersuissa jakopää ketjulla vai hihnalla (jos niin huoltoväli)?
Ilmeisesti 180hp kone..
Tuplaketju. Jos ei ole tietoa onko vaihdettu ja autolla on ajettu paljon (esim. yli 300 tkm) kannattanee vaihdattaa, ei se niin iso homma ole.
Tehoa pitäis olla tuossa vuosimallissa 192 hv.

C200 Kompressor on hieman harvinaisempi W202 versio, aikanaan oli tarjolla vain Italian, Kreikan, Portugalin ja muutamien itä-euroopan maiden markkinoille. Valmistusmäärä hieman reilu 12000 kpl.

Tyyppivikoja voi W202 omistajat kertoa.

Niin, ja tervetuloa foorumille!
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Parachos
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ma 06.11.2006 18:44
Paikkakunta: Lapland

Re: W202 C200 Kompressor -97, tietoa kaivataan

Viesti Kirjoittaja Parachos »

Eldorado kirjoitti:
Parachos kirjoitti:...Ja onkos näissä nykyajan mersuissa jakopää ketjulla vai hihnalla (jos niin huoltoväli)?
Ilmeisesti 180hp kone..
Tuplaketju. Jos ei ole tietoa onko vaihdettu ja autolla on ajettu paljon (esim. yli 300 tkm) kannattanee vaihdattaa, ei se niin iso homma ole.
Tehoa pitäis olla tuossa vuosimallissa 192 hv.

C200 Kompressor on hieman harvinaisempi W202 versio, aikanaan oli tarjolla vain Italian, Kreikan, Portugalin ja muutamien itä-euroopan maiden markkinoille. Valmistusmäärä hieman reilu 12000 kpl.

Tyyppivikoja voi W202 omistajat kertoa.

Niin, ja tervetuloa foorumille!
joo..ei ole tullut perehdyttyä Mersuihin koskaan.(3 bmw:tä,1 Opel, ja tällä hetkellä T4 Volvo.) Ihmettelin kovasti noita tehoja koska netistä ei juurikaan löytänyt vastaavia Mersuja, selvisipä nyt tämäkin.

Mites tuo kone, kenelläkään kokemuksia, vuotoherkkä yms...?

Pyytääkö myyjä teidän mielestä liikaa: 13 500e ja mittarissa 136tkm, eleganse varustelu? edit: ja Italiasta tuotu..
Viimeksi muokannut Parachos, Ti 07.11.2006 20:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Onkos tuossakin mosana M111 vai jo joku sen kehitysversio?
Ainakin alkupään(-93..95) moteissa oli tyyppivikana ne "mystiset" ketjukotelon tehdaslöysät kuusiokolopultit, jotka aiheuttaa lisää löystyessään öljyvuotoa ja pahimmassa tapauksessa kansirempan. Ilmeisesti tuo moka kuitenkin on jo 95 ja uudemmissa huolehdittu tehtaalla?. Sinänsä kyllä ihan hyvä moottori.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
MKC280
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Su 21.08.2005 14:51

Viesti Kirjoittaja MKC280 »

onko tuo hinta tax free? 13500 kuulostaa veroineen aika halvalta, jolloin en lähtisi pitkällä tikullakaan tuohon autoon koskemaan. Kilometrit ei varmasti pidä paikkaansa.
Parachos
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ma 06.11.2006 18:44
Paikkakunta: Lapland

Viesti Kirjoittaja Parachos »

MKC280 kirjoitti:onko tuo hinta tax free? 13500 kuulostaa veroineen aika halvalta, jolloin en lähtisi pitkällä tikullakaan tuohon autoon koskemaan. Kilometrit ei varmasti pidä paikkaansa.
13500 veroineen, ja kuulemma ollut Italiassa jollain vanhemmalla miehellä ja sitten naisella + autoliikkeet.
Tuosta moottorista sen verran kun selvittelin niin tuo 2l mylly on kuulemma joku verollinen syy Italiassa ja Belgiassa.Kuulemma yli 2l tilavuuden menee roimasti enemmän veroja...

Vois hakee auton pois kuljeksimasta ja alkaa kiusaamaan sit täällä porukkaa 8)
MKC280
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Su 21.08.2005 14:51

Viesti Kirjoittaja MKC280 »

Ai niin,

mikäli pidät jämäkästä ajettavuudesta niin tilaa samantien H&R:n jouset ja Bilsteinin iskarit autoon, mikäli päätät hankkia. Elegance-varustelu on vähilläkin kilometreillä kyyditettäville mukava, mutta kuskille keinuva painajainen.

Itsellä oli ensimmäinen ja viimeinen elegance-varusteltu mercedes. Avantgarde tai sport kai OK.

Halpaan hintaan saat auton pois kuljeksimasta. Hieman hinta edelleen epäilyttää, mutta en ole kyllä noita 2litraisia saksan maaltakaan tutkaillutkaan. 280:stä ei tuohon hintaa Saksasta ainakaan saa. Paitsi rabbattiahlamsahlman-storeista ja vastaavilta yksityisiltä kautta maan.
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Jos tuo ko auto on face-lift mallia eli rekisteröity loppuvuodesta -97, on ihan OK hintainen. Mitään kauhean mullistavaa vikaahan tuossa mallissa ei ole, kohtuu taloudellinen ja mukavuus painoitteinenhän tuo elegance malli on. Oikeastaan kaikki riippuu sinusta itsestäsi, jos toi tuntuu "sopivalta hanskaan", niin ei muuta kuin kättelemään.

Nämä Italian mallithan ovat, kuten jo tiesit, ns veronkierto malleja. Lähes kaikilla merkeillä, kenellä on muualla 2,2-2,5 litraiset versiot, on Italian markkinoille lähes yhtä tehokkaat ja varustuksiltaan vastaavat 2 litran mallit.

Sen kun muistat, että olet autoa ostamassa itsellesi, et kavereille ja katsot että peruskuosit kunnossa, ei ruostetta, ei neste/öljyvuotoja, käy tasaisesti, sekä moottori vetää kunnolla. Nuo kaikki kun on kunnossa, niin ei voi kuin toivotella mukavia kilsoja tulevalla autollas :wink:

Tuommoisen C:n ostossa on vain yksi paha puoli, kun yhden on joskus ostanut, melkein seuraavakin on vastaava
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Parachos
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ma 06.11.2006 18:44
Paikkakunta: Lapland

Viesti Kirjoittaja Parachos »

On rekisteröity 05/97 eli vanhempaa?? mitäs tuossa <-97 vs 98 -> on eroja?

edit: äkkiseltään huomasin ainakin etupuskurin olevan hieman erilainen :D
eli on "vanhempaa" mallia
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Puskurit ja helmat on erilaiset eli
Vanha malli ja
Face-lift malli
Valot erilaiset uudemmassa päävalot H7, vanhemmassa muistaakseni H4. Uudemmassa takavalot tummat, eli ulkonäöllisesti uudempi lähinnä urheilullisemman näköinen.

Sisältä sitten on pikkuisen erilaista kuosia, kojelauta muuttunut jonkin verran ja jotain muuta lievää. Mukavuusvarusteihin muutosta tulee lähinnä kauko-ohjattuun keskuslukitukseen, joka muuttuu infrapunasta radiolähetimeen. Automaatti muuttuu kanssa 4-vaihteisesta 5- vaihteiseen sähköohjattuun.

Sitten varmasti oli muutoksia muussakin tekniikassa, muttei mulla ole niistä mitään tarkkaa tietoa.

Toi mun vanhempi oli -96, mutta siinä oli jo esimerkiksi uudemman valot, kojelauta ja toi sähkölaatikko.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Parachos
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ma 06.11.2006 18:44
Paikkakunta: Lapland

Viesti Kirjoittaja Parachos »

Antti V kirjoitti:Puskurit ja helmat on erilaiset eli
Vanha malli ja
Face-lift malli
Valot erilaiset uudemmassa päävalot H7, vanhemmassa muistaakseni H4. Uudemmassa takavalot tummat, eli ulkonäöllisesti uudempi lähinnä urheilullisemman näköinen.

Sisältä sitten on pikkuisen erilaista kuosia, kojelauta muuttunut jonkin verran ja jotain muuta lievää. Mukavuusvarusteihin muutosta tulee lähinnä kauko-ohjattuun keskuslukitukseen, joka muuttuu infrapunasta radiolähetimeen. Automaatti muuttuu kanssa 4-vaihteisesta 5- vaihteiseen sähköohjattuun.

Sitten varmasti oli muutoksia muussakin tekniikassa, muttei mulla ole niistä mitään tarkkaa tietoa.

Toi mun vanhempi oli -96, mutta siinä oli jo esimerkiksi uudemman valot, kojelauta ja toi sähkölaatikko.
Jep...jälleen paljon viisaampi,kiitos.
toi vanhempikin näyttää tarpeeksi urheilulliselta minun silmään alustasarjan ja isojen pallojen myötä 8)
Parachos
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ma 06.11.2006 18:44
Paikkakunta: Lapland

Viesti Kirjoittaja Parachos »

Noniin...tuli sitten hommattua -97 C200 Kompressor.
Perille ainakin päästiin (450km) :lol:

Sitten liuta kysymyksiä:
-Palaako herkästi mittaristosta hehkuja..(koneen lämpö mittarin valo pimeenä) ?
-Ja kun kotio pääsin ja sai renkaat pois luukasta niin hoksasin pintakukkaa akun alla?!
-Kone huoneesta pientä rallatusta (rallattaako ketju herkästi?)
-Kannattaako visko vaihtaa sähköiseen?



Muuten vaikuttaa kivalta...tehot tallessa ja vankka ajettava.
Ja kaikki mahdolliset ruostepaikat tuli syynättyä eikä silmään ainakaan sattunut.
Vastaa Viestiin