Ajovalon "pohja" sulaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Muro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 04.10.2006 08:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Ajovalon "pohja" sulaa

Viesti Kirjoittaja Muro »

Eli semmoinen ongelma, että se muovinen osa, johon H7 hehku laitetaan kiinni tahtoo sulaa tuolla umpiossa. Sulattaa myös siitä lähtevien johtojen ulkokuorta muutaman sentin matkalta. Muuta haittaa tuo ei näytä aiheuttavan, mutta loppujen lopuksi hehku tipahtaa tuosta irti kun se on riittävästi "sulanut" ja kärsinyt. Onko kenelläkään vastaavaa ongelmaa? Osahan ei ole kuin 2 €:n arvoinen, mutta ei niitä viitsisi jatkuvalla syötöllä olla vaihtamassa.
W210 E220 CDI -01
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Ainaki liian isotehoiset hehkulankapolttimot tekee tuota.

Toinen normipolttimoilla ilmenevä vika on huono liitos johdon ja liittimen välillä, hapettumaa tai säikeitä poikki. Huono kontakti voi olla myös kannan ja polttimon välillä, jossa voi olla hapettumaa tai löystynyt liitos, siis se metallinen puristava osa ei pureudu polttimon kantaan tarpeeksi kovaa.

Tämmönen vika vieläpä pahentaa itse itseään lämmön vaikutuksesta-

Onpa tullut vastaan semmonenkin polttimon kanta, jonka muovimateriaali ei kestänyt lainkaan lämpöä eikä myöskään pakkasta. (made in china) :shock:
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Taxana »

Ne H7 töpselit ovat aika huono laatuisia, ei polttimoiden teholla tai löysällä kontaktilla ole tässä tapauksessa tekemistä kantojen sulamisen kanssa. Aikoinaan joskus 2002 metsästin kissojen ja koirien kanssa uusia H7 kantoja mm. Örumilta, Vehosta ja Biliasta, mutta mistään niitä ei silloin saanut erikseen ostaa. Vehon kautta olisi pitänyt tilata koko lyhty. Kun kävin vaatimassa uusia liittimiä eräästä Vehon toimipisteestä, varaosapäällikkö kävi vaivihkaa varaston puolella sivuleikkurit kädessään ja toi minulle uudet irti leikatut liittimet. Siitä lähtien Vehoissa on kerätty vaihdetuista lyhdyistä käytetyt liittimet visusti talteen.

Laittakaa tähän topikkiin maininta, jos tiedätte mistä lampunkantoja saa ostaa erikseen.

Myös parkkipolttimoiden kantojen muovieristeet ovat surkeaa laatua ja murenevat ajan kanssa. Tiedän usean väyrysen palaneen näiden lampunkantojen takia, sillä mikäli parkit tai H7:t pääsevät lyömään maihin, niiden sulakkeet eivät aina jostain syystä laukea, vaan niiden piuhat muuttuvat vastuslangoiksi ja sulattavat ympärillään olevat muovit ja lopulta sytyttävät ne palamaan.

Pitäkääpä silmällä lampunkantojenne eristeiden kuntoa!
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Muro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 04.10.2006 08:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Muro »

Metsästyksen tulos: uusia pohjia KL-varaosista 2 € / kpl. Ostin niitä heti useamman.
W210 E220 CDI -01
Vastaa Viestiin