Väyrynen ei starttaa muoviavain!!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jartzu73
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 28.10.2005 16:07
Paikkakunta: Itä-Suomi Outokumpu

Väyrynen ei starttaa muoviavain!!

Viesti Kirjoittaja Jartzu73 »

AUTO W210 -98 300 turbodiesel

Elikkä nyt ois hyvät neuvot tarpeen, ajosta auto jäi seisomaan ja kappas aamulla töihin lähdössä virrat päälle tulee mut kun lipas avainta niin ei sitten kerta kaikkiaan mitään tapahdu. testattu releen toimivuus apukuskin puolen muovilaatikosta, rele toimii.testerillä ajettu yhtä vikaa ilmoitti vaihteisto/vaihde järj.(4) nollaus koodi hävis ja vieläkään mitään! Virrat päällä annettu startin päästä eloa starttaa mut ei käyntiin ovia reivattu lukkoon ja auki virta-avain vietti päivän lukossa ei apuja. itse mietin virtalukkoa siitä kun jollain ois kaaviot josta vois mitata jännitteiden kulkua. eli apua kaipais tai ainakin hyviä vinkkejä ja muuten mitenkä toimii tuo vaihdelaatikon tunnistin mikä tunnistaa et o P päällä et starttaa ja mistä se löytys tarkemmin???
Viimeksi muokannut Jartzu73, To 09.11.2006 21:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sprinter 318 Cdi 08 powered by voimaacom, w169 Cdi 2005 powered by voimaacom, Hymermobile 207 1983 vakio :D
Exät:W210 300-98 Turbodiesel by Lorinser/Voimaacom:
W124 300D
Monia ns. autoja
W123 300 turbodiesel.Paras oli!!
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Taxana »

Mulle kävi kerran samalla tavalla Kauppatorilla. Autossa oli silloin vielä takuuta jäljellä, joten se hinattiin Vehoon ja vaihdettiin uusi virtalukko. Mulla tosin ei edes pyörittänyt starttimoottoria. Tämä nyt ei ole varmaan tässä tapauksessa kyseessä, mutta jos startti pyörii ja pitää urakalla sahata käyntiin, vikana mulla on aina ollut joku suuttimista, joka jää "kantamaan" auki, eikä anna muiden suutinten ruiskutuspaineen nousta tarpeeksi korkeaksi polttonesteen syttymisen kannalta. Edit: siis näin common rail -yhteispaineruiskutuksessa.
Viimeksi muokannut Taxana, Ke 11.10.2006 23:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Avatar
Jartzu73
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 28.10.2005 16:07
Paikkakunta: Itä-Suomi Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Jartzu73 »

Siis täsmennys, äsken kirjoitin vitutus päissänikun ei veho starttaa AUTO EI STARTTAA eli startti ei pyöri ollenkaan ja jos viel vinkkejä miten virtalukko helpoiten irti?
Sprinter 318 Cdi 08 powered by voimaacom, w169 Cdi 2005 powered by voimaacom, Hymermobile 207 1983 vakio :D
Exät:W210 300-98 Turbodiesel by Lorinser/Voimaacom:
W124 300D
Monia ns. autoja
W123 300 turbodiesel.Paras oli!!
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Taxana »

Tuohon infrapuna-radiolähetin-ajonesto-lukkoon en ole itse hirvinnyt koskea. Joku muu voi tietää.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Avatar
TIMO T T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Su 20.02.2005 11:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TIMO T T »

Kokeile toisella, varmasti kunnollisella akulla. Akun alhainen jännite on ollut monasti syynä näihin ns. ihmevikoihin. :roll:

Siis ihan pelkällä akulla, ilman erillistä starttiapua. Toi voi olla henkimaailman juttu, mutta ei haitaa kokeilla...
W210 290TD T
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Miten on sulakkeet?
Kannattaa vaikka vaihtaa / käyttää irti kaikkia.
Sieltä on aika monasti ollu "ajonesto" päällä.
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2720
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Kokeilitko toisella avaimella?
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
Jartzu73
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 28.10.2005 16:07
Paikkakunta: Itä-Suomi Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Jartzu73 »

Mitään uutta ei ole tapahtunu viime yön oli akku laturissa aamulla testasin ei virka mitään edelleekään :( . Kaikki sulakkeet mitattu, kaikkia en ole kyllä irti käyttäny. eikös tässä mallissa tuo ajonesto lähe pois kun käytää ovet lukossa ja takaisin auki. itse vaan viel mietin sitä virtalukkoa, on vaan aika hankala irroittaa kun ei tiedä taktiikkaa,mut tänään töiden jälkeen pitää jatkaa reivausta :? JA viel olen kokeillu kahella avaimella mitkä ehjiä ja huolto avaimella myös tai mikä se nyt nimeltään on muovilevy vaan ja kaikilla se on ennen toiminu.
Sprinter 318 Cdi 08 powered by voimaacom, w169 Cdi 2005 powered by voimaacom, Hymermobile 207 1983 vakio :D
Exät:W210 300-98 Turbodiesel by Lorinser/Voimaacom:
W124 300D
Monia ns. autoja
W123 300 turbodiesel.Paras oli!!
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Siis onkos nyt kuitenkin niin, että avain tunnistuu ja sähköinen ohjauslukko aukeaa ja avain kääntyy "virrat päälle" -asentoon ja hehkutus onnistuu, mutta startti ei sano mitään?
Avatar
Jartzu73
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 28.10.2005 16:07
Paikkakunta: Itä-Suomi Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Jartzu73 »

Kyllä näin on, avaimet tunnistuu lukko ottaa kiinni ja virrat tulee päälle, hehkuttaa normaalisti , mutta startti asennossa ei tapahdu mitään :( eli ei pyöri startti
Sprinter 318 Cdi 08 powered by voimaacom, w169 Cdi 2005 powered by voimaacom, Hymermobile 207 1983 vakio :D
Exät:W210 300-98 Turbodiesel by Lorinser/Voimaacom:
W124 300D
Monia ns. autoja
W123 300 turbodiesel.Paras oli!!
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Tuossahan on semmoinen tip-starttaus eli avainta tarvitsee vain käyttää starttiasennossa ja auto sitten starttailee niin kauan, että kiuas lähtee käyntiin tai starttiaika menee umpeen.
Näin äkkiä ajateltuna joko virtalukon startti-kohta on tosiaankin rikki tai sitten ohjainlaite, joka huolehtii starttauksesta ei toimi. Tai sitten ajonesto ei lähde pois päältä. Onkohan muuten sama boksi, joka tota starttaustakin hoitelee?

Auttaisikohan kunnon boottaus? Puoli päivää ilman virtoja?
Avatar
Jartzu73
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 28.10.2005 16:07
Paikkakunta: Itä-Suomi Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Jartzu73 »

Kyllä itsekkin olen sitä tuumailu et ajonesto ja starttaus vois olla samalla ohjauksella, tästä asiasta kun joku antas tarkempaa tietoa ja missä boksi sijaitsee. Akunkengän arvelin ens yöks ottaa pois kokonaan. Tänään pitäs olla sen verran tietoa tulossa et näkee virtalukolta johdoista mitata starttaus vaiheessa et lähteekö jännite siitä etiä päin. Erittäin mielenkiintoinen tapaus, toivottavasti ei tarvi kulettaa paikalliselle mersu korjaamolle! Ite kyl yritetään niin pitkään kun keinoja riittää. Ja neuvoja lisää niin selviäs ilman kalliita merkki huoltoja :)
Sprinter 318 Cdi 08 powered by voimaacom, w169 Cdi 2005 powered by voimaacom, Hymermobile 207 1983 vakio :D
Exät:W210 300-98 Turbodiesel by Lorinser/Voimaacom:
W124 300D
Monia ns. autoja
W123 300 turbodiesel.Paras oli!!
MadAndy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 17.10.2006 18:17

Viesti Kirjoittaja MadAndy »

Pomolla oli hyvin samankuuloinen ongelma aikanaan 99/00 CLK:ssa. Lavetti paikalle ja paikallinen Veho totesi vian olevan virtalukon pohjan löystyneessä johdossa.
W204 C180 CDI -12
Avatar
kleitos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Pe 25.03.2005 17:48
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja kleitos »

Jartzu73 kirjoitti:Kyllä itsekkin olen sitä tuumailu et ajonesto ja starttaus vois olla samalla ohjauksella, tästä asiasta kun joku antas tarkempaa tietoa ja missä boksi sijaitsee. Akunkengän arvelin ens yöks ottaa pois kokonaan. Tänään pitäs olla sen verran tietoa tulossa et näkee virtalukolta johdoista mitata starttaus vaiheessa et lähteekö jännite siitä etiä päin. Erittäin mielenkiintoinen tapaus, toivottavasti ei tarvi kulettaa paikalliselle mersu korjaamolle! Ite kyl yritetään niin pitkään kun keinoja riittää. Ja neuvoja lisää niin selviäs ilman kalliita merkki huoltoja :)
8) Terve! Oletko mitannut startilta, että tuleeko käynnistysasennossa herätevirta soleinoidin ns. "pikkujohtoon" ? Jos tulee niin vika kokonaankin startissa :roll:
Avatar
heikkja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: La 19.08.2006 11:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja heikkja »

Itsellä oli yhtenä raikkaana syysaamuna sama vika väyrysessä 290tdi automaatti samavika kaikki pelitti muuten mutta ei starttaa, no kokeilin pari kertaa ja lopuksi vedin vaihteen N asentton ja sitten starttasiiin kaikki oli jälleen kunnossa eikä vikaa ole sen jälkeen ilmaantunut takaisin. Henki mail´man vikoja :twisted:
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Taxana »

Saatko kurkattua minkä valmistajan startti siinä on kiinni? Jos Bosch -> pitäisi olla ok, mutta Valeoissa on ollut ongelmia.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Avatar
rteasp
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: La 23.04.2005 10:25

Viesti Kirjoittaja rteasp »

Omassa väyrysessä sanma vika korjaantu jarruvalokatkaisjan vaihdolla, Vehosta 12 egee oli hinta
Avatar
Jartzu73
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 28.10.2005 16:07
Paikkakunta: Itä-Suomi Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Jartzu73 »

Tänään on jo vähä edistytty hommassa kun ei ole kerinnyt tutkia paljolti, mut pää-älyyn jää jännite virtalukolta sinne menee mut ei tule pois sieltä voi prkl jos pitää uus laatikko ostaa!!! :evil: :evil:
Sprinter 318 Cdi 08 powered by voimaacom, w169 Cdi 2005 powered by voimaacom, Hymermobile 207 1983 vakio :D
Exät:W210 300-98 Turbodiesel by Lorinser/Voimaacom:
W124 300D
Monia ns. autoja
W123 300 turbodiesel.Paras oli!!
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Taxana »

Tuliks sinne startille asti virtaskaa? Toi jarruvalokytkin vinkkikin on kyllä tosi hyvä; muistan että tuosta on joskus jauhettu.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Avatar
Jartzu73
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 28.10.2005 16:07
Paikkakunta: Itä-Suomi Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Jartzu73 »

Joo eli startille asti ei jännite kule pää-älyyn peltirasiaan menee startti jännite virtalukolta, mutta sieltä ei tule eteenpäin. Josta sen pitäs mennä vaihdelaatikolle ja siitä startti releboksiin ja siitä solenoidiin. Ja jarruvalo kytkin kunto tarkistettu toimii.
Sprinter 318 Cdi 08 powered by voimaacom, w169 Cdi 2005 powered by voimaacom, Hymermobile 207 1983 vakio :D
Exät:W210 300-98 Turbodiesel by Lorinser/Voimaacom:
W124 300D
Monia ns. autoja
W123 300 turbodiesel.Paras oli!!
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Taxana »

Siis tarkastettu ja toimii:

- virtalukolta lähtee eteenpäin
- jarruvalokytkin ehjä
- startille asti ei tule eli startti+solenoidi ehjä

Alkaa tee-se-itse -neuvot loppua tässä tilanteessa pikku hiljaa.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Avatar
Jartzu73
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 28.10.2005 16:07
Paikkakunta: Itä-Suomi Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Jartzu73 »

Joo kyllä se alkaa pikku hiljaa siltä näyttämään et keinot alkaa olla vähissä, mut vielä tänä iltana yritetään ja sit auto kasaan ja torstai aamuna hartikaiseen joensuuhun lavetilla!
Sprinter 318 Cdi 08 powered by voimaacom, w169 Cdi 2005 powered by voimaacom, Hymermobile 207 1983 vakio :D
Exät:W210 300-98 Turbodiesel by Lorinser/Voimaacom:
W124 300D
Monia ns. autoja
W123 300 turbodiesel.Paras oli!!
Avatar
Jartzu73
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 28.10.2005 16:07
Paikkakunta: Itä-Suomi Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Jartzu73 »

No niin mersu pyörii loppujen lopuks! Eli kaks viikkoa veholla ja lopulta vika selvis eli VIRTALUKKO rikki uus paikalleen ja sähkömies viel can väylän kans tappeli ja jo sytty tulille! 1100€ sinne men vaan onneks auto juoksee. Ainut ongelma jäi et ASR valo palaa, mutta jospa siihen omat niksit riittäis sammuttamaan valon, ei enää viittis pieneen yskään takasi veholle viedä! Loppuu siinä leikissä rahat kesken äkkiä!!! Vaan onse mukava taas mersulla köryytellä!!! :D
Sprinter 318 Cdi 08 powered by voimaacom, w169 Cdi 2005 powered by voimaacom, Hymermobile 207 1983 vakio :D
Exät:W210 300-98 Turbodiesel by Lorinser/Voimaacom:
W124 300D
Monia ns. autoja
W123 300 turbodiesel.Paras oli!!
mittari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: To 02.11.2006 17:31
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mittari »

heikkja kirjoitti:Itsellä oli yhtenä raikkaana syysaamuna sama vika väyrysessä 290tdi automaatti samavika kaikki pelitti muuten mutta ei starttaa, no kokeilin pari kertaa ja lopuksi vedin vaihteen N asentton ja sitten starttasiiin kaikki oli jälleen kunnossa eikä vikaa ole sen jälkeen ilmaantunut takaisin. Henki mail´man vikoja :twisted:
Sama juttu ja 290tdia, teki vaan tempun pikaisen kaupassa käynnin jälkeen, mutta suostui starttaamaan avaimen poisoton ja parin yrityksen jälkeen - viasta ei tietoa.
S210 E290TDT -97, entinen
S211 E220 CDI -09
LENNY
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 19.01.2007 17:53

Viesti Kirjoittaja LENNY »

Täällä yks asian kanssa paininut. Pari päivää painiskelin mersun kanssa, kun ei muuta kuin naksahti startatessa. Vaihdoin uuden akun ja sama homma. muistin kuulleeni jostain merkistä että ajonesto yhteydessä jarruvaloihin. Itsellä oli toinen jarruvalo pimeä. Farmarista kyse. avasin peräluukun ja katsoin millainen homma polttimo vaihtaa. Peräluukku kiinni ilman poltimon vaihtoa. Kaverin piti katsoa kumman puolen polttimo pimee. Ja helvetti, molemmat paloi. Eli joku kosketusvika oli ollut polttimossa. No siitä starttaamaan ja mersu lähti kuin palmun alta. Eli kannattaa näköjään ensin tarkistaa että molemmat jarruvalot palaa..
Vastaa Viestiin