sprinterin mäntä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

sprinterin mäntä

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

5-syl 2.9 turbo sprinterissä on kahta erillaista mäntää, toisessa kiertää männän laessa öljykanava ja vm-95 ei kierrä .
Minkä vuotisessa on öljykanava ja onko moottorissa muuta eroa verrattuna 95 seen ?
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tietääkseni kaikissa suoraruiskulla olevissa 290 koneissa on nuo öljykanavat ja siten myös mäntien jäähdytys öljysuihkut.

Vanhemmat esikammio koneet on sitten tavallisilla vapaastihengittävän männillä. Joita ei sprinttereissä olekkaan. Vaan vanhemmissa pakuissa.

Näin minusta...
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Onhan sprintterit esikammiokoneita johonkin -97 tai -98 vuoteen asti. CDI tuli sprintteriin mielestäni samaan aikaan kuin face-lift koriin...

(vai ymmärsinkö väärin tuon edellisen.... :roll: )
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Sprintterin ja väyrysen 290 koneet on suoraruiskuja. Sähköisellä jakajapumpulla.

CDI:t on sitten yhteispaineruiskutuksella.
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Entäs esim. 210:ssa ollut 5-pyttyinen 2.9?
:shock:
jussi290
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ti 13.01.2004 11:52
Paikkakunta: viljakkala

Viesti Kirjoittaja jussi290 »

jos tarkotat ennen sprintteriä ollutta 210:ä niin se on esikammio kone.
sprintterin 210:ssä on suora ruisku.
MB 290 TD
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

vanttom kirjoitti:Entäs esim. 210:ssa ollut 5-pyttyinen 2.9?
:shock:
Jos tarkotat tällä vanhempaa pakua (210D, 310D ja 410D ööö... noin vuoteen 93 saakka.) niin se on tosiaan esikammio kone. Jos taas korimallia W210 eli väyrystä niin suoraruisku. :D

koneesta erottaa helposti päälle päin kumpi se on... Esikammio koneessa on mekaaninen pumppu. Suoraruiskussa sähköinen.
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Juuri tuota T1:ta tarkoitin.
http://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_T1

Tuoltahan se 5-pyttyinen W210 löytyykin
http://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W210

ja mää kun oletin, että väyrystä ei olisi tehty 5-pyttyisellä koneella... no, tästäkin taas jotain oppi.... :lol:
Avatar
Dodii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Ma 21.02.2005 09:50
Paikkakunta: Anjanlankoski

Viesti Kirjoittaja Dodii »

tööt, 208D Sprintteri ON esikammiokone... rivipumpulla... :wink:

Muut on kyllä sitte kaikki niitä jotain ihme kukkuja, esikammio on se oikea! :lol:

Ei vaan CDI se olla pitäis... :twisted:
MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Dodii kirjoitti:tööt, 208D Sprintteri ON esikammiokone... rivipumpulla... :wink:
Joo-o... Mutta se ei olekkaan 2.9 vaan nelipyttynen 2.3:nen :D
Avatar
Dodii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Ma 21.02.2005 09:50
Paikkakunta: Anjanlankoski

Viesti Kirjoittaja Dodii »

Mika.T kirjoitti:
Dodii kirjoitti:tööt, 208D Sprintteri ON esikammiokone... rivipumpulla... :wink:
Joo-o... Mutta se ei olekkaan 2.9 vaan nelipyttynen 2.3:nen :D
Ainiin tässä puhuttiin pelkästään 5 pyttysistä...? :oops:

Kun mun mielestä joku mainitsi et KAIKKi sprintterit on sähkösel jakajapumpul tai jotain sinnepäin, niin sen takia älähdin... :lol:
Vanhemmat esikammio koneet on sitten tavallisilla vapaastihengittävän männillä. Joita ei sprinttereissä olekkaan. Vaan vanhemmissa pakuissa.
Nojoo, tässäkin taidettiin puhua 290:stä... :oops:

No, kummiski :P
MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Kyllä mulla on vm-95 , 94sen vuosiluku leimoilla varustettu 2.9 suoraruisku turbo kone minkä ite purin ja ei ole öljykanavaa männässä.
Ostin vm- 99 männät niissä on ja vähän erillaisempi palotila, niillä meinasi koneen kasata ja luulis männän kestävän enemmän lämpöä kun on öljyura
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Vastaa Viestiin