E 270CDI käynnistysongelma?!?!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
juke11
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Pe 27.05.2005 17:30

E 270CDI käynnistysongelma?!?!

Viesti Kirjoittaja juke11 »

E 270CDI vm.-00 W210-sarja, auton käynnistysongelmat ovat seuraavanlaisia:

Autossa ns. tip-start ominaisuus (kaikki automaattivaihteiset) niin olen ymmärtänyt, elikkäs virta-avainta käytetään starttaus asennossa, jonka jälkeen auto automaatiisesti starttaa niin kauvan kuin auto käynnistyy tai tässä tapauksessa katkaisee starttauksen muutaman sekunnin 5-10 kulutta kun moottori ei käynnisty.

Auto saattaa starttauttaa jopa 5-10 kertaa pahimmasssa tapauksessa ennen kuin käynnistyy.

Ongelma on satunnainen, mutta kuitenkin toistuu joka päivä kerran tai useammasti, varsinkin lämpimällä koneella saattaa joutua "sahaamaan" tosiaan 5-10 kertaakin ennenkuin hörähtää käyntiin,

Moottorin ollessa kylmä useasti (ei aina myös tällöinkään) saatta lähteä yhdella starttaus kerralla, tällöinkin startin pöyriessä useita kertoja, mutta kuitenkin moottori käynnistyy ennen kuin (elektroniikka) katkaisee starttauksen.

Auto on ollut jo kaksi kertaa paikalliseslla Veholla remontissa, mutta tuloksetta. Veholla on mittailtu koneen ruiskutuspaineita, lämpötiloja ym. vaihdettu ruiskutusjärjestelmän/alipaine- tiivisteitä ja venttiileitä, mutta vika ei ole selvinnyt kaikesta huolimatta.

Auto on ensi viikolla menossa jälleen kerran Veholle, mutta olisi kuitenkin erittäin mielenkiintoista saada asiaan arvoisilta MB-forumilaisilta kommentteja tai omakohtaisia kokemuksia, jotta onko tilanne harvinainen yksittäistapaus vai onko vastaavaa ilmentynyt muillakin 270CDI:ssä tai muissa MB:n CDI dieseleissä.

Kiitoksia runsaasti jo etukäteen vastaajille, kommentoijille!!!!!!!!
Avatar
väykkä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Pe 04.03.2005 22:10
Paikkakunta: haparanda/tornio

Viesti Kirjoittaja väykkä »

no minulla ei näin pahat ongelmat ollu mutta satunnaisesti teki juuri samaa viime kesänä ja sit pieneks lisäksi joskus kävi niin että aivan kun tartti olis menny oikosulkuun ja siitä seurasi että kiekkamittari nousi ja jäi täriseen 2000 kierrokseen! mutta lähti aina kuitenkin toisella tartila käyntiin. autoni on kyllä bensakoneella mutta vuosimalli on sama ja tuo tipstarttikin on. en koskaan alkanu tutkiin/tutkituttaan tätä sen tarkkemmin kun tapahtu nii harvakseltaan ja nyt tosiaan mietin tätä niin eipä ole tehny tuota sen jälkeen kun yksi puolista sippas. akkukin on vaihettu uuteen siihen aikaan mutta muuta ei ole tehty. onko muuten orkkis akku paikallaan? minulla nimittäin oli ja pienesti kyllä epäilisin sitä syypääks minun tapauksessa..
E55 AMG -00 --ex--
BMW M5 -00 --ajossa--
Avatar
Toni.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 22.02.2005 18:39
Paikkakunta: kälviä

Viesti Kirjoittaja Toni.M »

Mahdollinen vika paikka voi olla vuotava suutin :idea:
tai common railin paineensäädin
MB 300E-24V-91(nykyään ST)
EX:S124 300tdt powered by pp-diesel(+300kw)
Avatar
Uula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ti 19.04.2005 16:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Uula »

Rovaniemen "Veholla# oik. Raskone on korjattu samanlaista ainakin viikko. Soita ja kysy sieltä, jos ovat saaneet kuntoon.
S 202 C200CDI Touring
exät: MB 200D -66
Ascona A 1,9 -74
Ascona C 1.6 -82
Ascona C 2,0i-88

[url=http://www.overdrive.fi/autovero50/][img]http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif[/img][/url]
theace
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke 09.11.2005 09:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja theace »

tuttavallanni oli samankaltainen käynnistys ongelma vanhemmassa W202 2,5 vitoskoneessa.

Tuolloin ongelmana oli, että se ei lähtenyt käyntiin vaikka jurnutti, ja yhtäkkiä saattoi olla vika kokonaan pois, ja lähti hehkun jälkeen räjähtämällä käyntiin niinkuin pitää.

Muistaakseni sanoi, että jokin ilmaletkuista vuoto tai jonkun sähköanturan huono kytkös. Yleensä noissa tietokone ruiskuissa tuonkaltainen ongelma joka on välillä on ja välillä ei, johtuu jonkun sähköliittimen huonosta kytköksestä tai ilmvuodosta klemmarissa/letkuissa/putkissa. Tietysti käynnistysankkuri voi olla tuo heikko liitin, mutta sinun tapauksessa on kyse tuosta muoviavain mallista, eli en usko sitä.

Tietysti aika laaja alue, mutta eipähän ole vaikeaa käydä sähköliittimet läpi tuonkaltaisesta autosta kun kerran siinä on liittimiä ihaan näkyvillä vaikka kuinka paljon, eli poista liittimistä hapettumat yms. Myös ilmankuljetus on helppo tarkistaa, senkuin pistää löysät klemmarit kiinni ja mikäli silmin nähden olevia reikiä ei letkuissa tai putkissa ole ja letkujen ja putkien liittimet ovat varmasti kiinni, viittaa vika rikkinäiseen sähköosaan. Mikäli Vehon tietokone ei paikallista rikkinäistä Sähköosaa, niin silloin se on ihan tuuria löytää tuo vika.

Ei muutakuin ruuvari käteen ja liittimiä tarkistamaan, sähköisiä ja mekaanisia.
juke11
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Pe 27.05.2005 17:30

Kiitoksia!

Viesti Kirjoittaja juke11 »

Kiitoksia kaikille kysymykseen kommentoineille!

Nyt kuitenkin "toistaiseksi" näyttää kolmannen Vehon reissun jälkeen lähtevän kerralla käyntiin.

Veholla vaihdettu uusi polttoaineen ruiskutusjärjestelmän jokin sähköinen tunnistin/antura, sekä polttoainesuodattimen koko muovinen kotelo siihen liittyvine osineen.

Nyt ainakin aikaisemman kaltaisissa ongelmatilanteissa , kostea sää, lämmin kone jne. on lähtenyt kerralla käyntiin, mutta tietenkin täytynee pidemmällä tähtäimella tarkkailla miten alkaa toimimaan, mutta ainakin toistaiseksi kaikki OK!
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Oliko rail-paineanturi.

Jollakin täällä samantapaiset ongelmat poistui sen vaihdolla.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vastaa Viestiin