w 124 300cea 24 käyntihäiriö!! (-90) Osittain korjattu!
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
w 124 300cea 24 käyntihäiriö!! (-90) Osittain korjattu!
Kertokaapa mitä pitäis tehdä kun rupes rönttä ämpyilemään.
Elikkä lähtee käymään tosi hyvin ja pyörii tyhjäkäyntiä niinkun pitää mutta kun antaa kaasua ni rupee miettimään ja puputtamaan. (lämpösenä)
Tuntus että saa jostain syystä liikaa bensaa kun sitten saa kierrokset lähemmäs 2500 niin sitten vasta parkasee kunnolla.
Kylmänä ei tätä ongelmaa esiinny. Vasta sitten kun ajaa koneen lämpösex ja sammuttaa esim. käy kaupassa ja lähtee sen jälkeen liikenteeseen ni sit tämä ongelma tulee ilmi.
Onko siellä kylmäkäynnistys piiri jotenkin päällä vai mikä on kyseessä?
Kaikki mittarit ja muu informaatio pelaa taulussa mutta onko sille "ryypylle" oma anturi jossain?
Ps. vikakoodit tähän autoon olis aika kova sana jos jollain löytyy.
Kiitos kaikille jo näin etukäteen avusta!!
Elikkä lähtee käymään tosi hyvin ja pyörii tyhjäkäyntiä niinkun pitää mutta kun antaa kaasua ni rupee miettimään ja puputtamaan. (lämpösenä)
Tuntus että saa jostain syystä liikaa bensaa kun sitten saa kierrokset lähemmäs 2500 niin sitten vasta parkasee kunnolla.
Kylmänä ei tätä ongelmaa esiinny. Vasta sitten kun ajaa koneen lämpösex ja sammuttaa esim. käy kaupassa ja lähtee sen jälkeen liikenteeseen ni sit tämä ongelma tulee ilmi.
Onko siellä kylmäkäynnistys piiri jotenkin päällä vai mikä on kyseessä?
Kaikki mittarit ja muu informaatio pelaa taulussa mutta onko sille "ryypylle" oma anturi jossain?
Ps. vikakoodit tähän autoon olis aika kova sana jos jollain löytyy.
Kiitos kaikille jo näin etukäteen avusta!!
Viimeksi muokannut Manu300cea24, To 02.03.2006 10:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Yks juttu mikä tulee mieleen on lambda-anturi. Irroitapas repsikan puolelta lattiamatto edestä, siellä alla on lambdalle menevä johto. Onko polttoaineenkulutuksessa tapahtunut huomattavaa kasvua?
Villi veikkaus on se, että kun kone lämpenee, ruisku alkaa käyttämään eri arvoja ja siitä seuraa sitten tuo ongelma.
Edit: Irroita myös siis se johto ja katso vaikuttaako
Villi veikkaus on se, että kun kone lämpenee, ruisku alkaa käyttämään eri arvoja ja siitä seuraa sitten tuo ongelma.
Edit: Irroita myös siis se johto ja katso vaikuttaako
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
No ei ihan pihi ole sunkaan auto. Omallani olen päässy pienimmillään matkassa 8 litralla eikä edes kovin kevyellä kaasujalalla !Tenox kirjoitti: Aika reilusti juu. Mulla on 12V versio ja se vie matka-ajossa n. reilu 10l/100km ja sekalaisessa ajossa 12-14l/100km. Tästä voisi päätellä, että sulla on bensapuolella pientä häikkää.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Kesällä vai talvella? Mielestänikin tuo oma vie hiukan paljon, mutta toisaalta taas ei nuo ohjekirjan arvoista juuri poikkea. En niitä ulkoa muista, mutta yli kahdeksan oli 90km/h matka-ajonkin kulutusarvo ja kaupungissa muistaakseni yli 13. Kuvittelin tuon vievän (kun sen ostin) n. 11 seka-ajossa ja n. 9 matkalla, mutta on se ahneempi.juhape kirjoitti: No ei ihan pihi ole sunkaan auto. Omallani olen päässy pienimmillään matkassa 8 litralla eikä edes kovin kevyellä kaasujalalla !
-A-J-
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Liekköhän lambda toi mikä on 2 johtonen ja värit on ruskea ja toinen on kolmi värinen. Pääväri musta sit on punanen ja valkea raita?m4rcuz kirjoitti:Yks juttu mikä tulee mieleen on lambda-anturi. Irroitapas repsikan puolelta lattiamatto edestä, siellä alla on lambdalle menevä johto. Onko polttoaineenkulutuksessa tapahtunut huomattavaa kasvua?
Villi veikkaus on se, että kun kone lämpenee, ruisku alkaa käyttämään eri arvoja ja siitä seuraa sitten tuo ongelma.
Edit: Irroita myös siis se johto ja katso vaikuttaako
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Viime mittaus oli 28,5 l/100km. Taitas olla edukkaampi vaihtaa johkin vanhaan linttaan pääsis jonkun verran halvemmalla vaikka on täysmoottori.ISÄNTÄ kirjoitti:Ei toi 20-30 ihan terveeltä kuulosta. Mulla on semmosia lukemia omassa, kuin kesällä tossuttaen ja ohitellen matka-ajossa n10 ja sekakäytössä, ajoittain luukut auki n 13-14.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Kirkkaan vihree! joo sellanen löyty ja oli "jännä'" pistoke siinä piuhassa.m4rcuz kirjoitti:Värejä en muista muuta kuin että mulla piuhat oli kirkkaanvihreän suojakuoren sisällä ja kulkivat ihan siinä etumatkustajan jalkotilan takaosassa, siis penkin puoleisessa päässä. Siinä oli vielä liitinkin käsillä, josta piuhan saattoi helposti irroittaa.
Eli se on se. Eihän se pistä mitään vikaa muistiin kun sen johdon ottaa irti ja päräyttää käymään?
Sen labdan toiminnan saat mitattua kun tyrkkäät vaikka neulan siitä kuoren läpi ja mittaat runkoa vasten moottorin käydessä tuleeko sieltä jännitettä.Manu300cea24 kirjoitti: Kirkkaan vihree! joo sellanen löyty ja oli "jännä'" pistoke siinä piuhassa.
Eli se on se. Eihän se pistä mitään vikaa muistiin kun sen johdon ottaa irti ja päräyttää käymään?
Tietysti voit ujuttaa jonkun ohuen johdon sinne littimen väliin ja mitata siitä.
Pitäis tulla n.0.4-0.9 volttia koko ajan vaihdellen..
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Pikkasen parani kun kävin liki pitäin kaikki anturit ja niiden liittimet läpi tuossa päivällä WD40 ja muitten mörrien kanssa.
Mutta vielä temppuilee silti.
Kyllä se melko rikkaalla pyörii kun tulpat oli ihan mustat.
Se lambda pitää vielä tässä selvittää miten se vaikuttaa asiaan.
Mikähän pikkunen muoviputki tulee tuohon huohottajan putkeen venakopan ja ilmanputsarin välillä??
Ja toinen ihmetyksen paikka oli kun löysin sulakkeen kuskinpuolen tolpan ja sulakerasian läheisyydestä mustan laatikon sisältä. Mikä/minkä se sulake on?
Mutta vielä temppuilee silti.
Kyllä se melko rikkaalla pyörii kun tulpat oli ihan mustat.
Se lambda pitää vielä tässä selvittää miten se vaikuttaa asiaan.
Mikähän pikkunen muoviputki tulee tuohon huohottajan putkeen venakopan ja ilmanputsarin välillä??
Ja toinen ihmetyksen paikka oli kun löysin sulakkeen kuskinpuolen tolpan ja sulakerasian läheisyydestä mustan laatikon sisältä. Mikä/minkä se sulake on?
Eipä ole juurikaan eroa matkakulutuksessa oli kesä tai talvi. Sellaisia 8.3 - 8.5 kulutuksia olen mitannut useasti mutta pienin on tuo tasan 8 litraa.Tenox kirjoitti: Kesällä vai talvella? .
Nyt varmaan menee allekin kun vaihdoin hiukan harvemman perän.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Sulla vie kyl melko vähän kakkua. Voi kun kulkis toi munkin kärry samaan lukemaanjuhape kirjoitti:Eipä ole juurikaan eroa matkakulutuksessa oli kesä tai talvi. Sellaisia 8.3 - 8.5 kulutuksia olen mitannut useasti mutta pienin on tuo tasan 8 litraa.Tenox kirjoitti: Kesällä vai talvella? .
Nyt varmaan menee allekin kun vaihdoin hiukan harvemman perän.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Joo. mul on kyl tässä kevään korvilla tarkotus ottaa kansi pois ja vähän kattoo mitä se on syöny. Kohan tässä vapaata ja keliä rupee tulemaan.Juusomt kirjoitti:No tohon kulutukseen pakko sanoa että kyllä tuollaisen 300CE -24 automaatin saa menemään 8.8L/100km talvella...
Pieneni ihan tuntuvasti kun teetätin kansiremontin autoon... oli melkein kaikki pako puolen venttiiliit auki kokoajan, jotain pientä ohi vuotoa....
Oireiliko tuo jotenkin ajossa ja mitenkäs paljon on autolla ajettu? Periaatteessa paperitietojen perusteella tuo 12V pitäisi viedä itse asiassa vähemmän bensaa kuin 24V. Itse en pääsisi varmasti alle 9 litran mitenkäänpäin ajamalla ja alle kymmenenkin vain tasaista 90km/h ajamalla ilman ohituksia tms.Juusomt kirjoitti:No tohon kulutukseen pakko sanoa että kyllä tuollaisen 300CE -24 automaatin saa menemään 8.8L/100km talvella...
Pieneni ihan tuntuvasti kun teetätin kansiremontin autoon... oli melkein kaikki pako puolen venttiiliit auki kokoajan, jotain pientä ohi vuotoa....
Mittarilukema omassa on 150tkm (pitänee kutinsa) enkä usko, että on koskaan kantta avattu. Moottori toimii erittäin hyvin ajossa, niin pienillä kierroksilla kuin punarajankin tuntumassa. Öljyä kuluu, ehkä litra / 2500km.
-A-J-
Vähän on tuolla sun autolla ajettu, mihinkäs se sitä öljyä hukkaa?Tenox kirjoitti:]
Oireiliko tuo jotenkin ajossa ja mitenkäs paljon on autolla ajettu? Periaatteessa paperitietojen perusteella tuo 12V pitäisi viedä itse asiassa vähemmän bensaa kuin 24V. Itse en pääsisi varmasti alle 9 litran mitenkäänpäin ajamalla ja alle kymmenenkin vain tasaista 90km/h ajamalla ilman ohituksia tms.
Mittarilukema omassa on 150tkm (pitänee kutinsa) enkä usko, että on koskaan kantta avattu. Moottori toimii erittäin hyvin ajossa, niin pienillä kierroksilla kuin punarajankin tuntumassa. Öljyä kuluu, ehkä litra / 2500km.
Omallani on ajettu reilusti yli 400tkm eikä ole konetta avattu. Öljyä ei syö ollenkaan, vähän tihkuu jostain kannen takapäästä.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Enpä tiedä mihin hukkaa, koneen kylki ja alapanssarin päälipinta on kosteita, että jonkin verran varmaan katoaa vuotamalla, muttei tuo maahan asti valuta, eli ei vuodot kai isoja ole. En minä tuosta osaa olla huolissani, kun ohjekirja kertoo normaalin öljynkulutuksen ylärajaksi 1 1/2 litraa / 1000km...juhape kirjoitti: Vähän on tuolla sun autolla ajettu, mihinkäs se sitä öljyä hukkaa?
-A-J-
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Kyllä minäkin pääsen tolla omalla 12V padalla siihen 8-9 litran maantiekulutukseen. Kaupungissa sitten 10-15 riippuen nilkan jäykkyydestä. Itellä vie öljyä kans jotain 1L/2000km. Mersukorjaajalta kysyin tuosta öljyn kulutuksesta ja se alkoi venttiilinvarren kumeista jutteleen, että ovat yleisin syy vuodon lisäksi. Niin ja eikö se oo silleen, että Mersuhan on rikki , jos se ei syö öljyä ollenkaan
[img]http://img.photobucket.com/albums/v333/Rieskale/sign.jpg[/img]
-300 CE-
-300 CE-