W124 250D ostoa suunnittelemassa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Hervast
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 18.01.2006 18:43
Paikkakunta: Oku

W124 250D ostoa suunnittelemassa

Viesti Kirjoittaja Hervast »

Tervehdys kaikille

Masokistinen luonteeni on alkanut vaatia hankkimaan "uutta" saksalaista rautaa -88 90 quattron kaveriksi ja olen jo pidempään suunnitellut W124 mersun ostamista. Olen ajatellut autoon seuraavanlaisia ominaisuuksia:

-vm. 92-96 250D sedan, 126 hp turbodieselillä
-ilmastointi
-automaattiloota
-tumma metalliväri
-tumma sisustus
+ mahd muuta sähköhiplettä jotka eivät kuulu perusvarustukseen, esim sähkölasit ja vakionopeudensäädin
Kilometrejä en osaa säikkyä, Audissakin on jo 380 tkm mittarissa.

Eikös tuossa mallissa ole viitoskone ? Olisiko teillä mielipiteitä tuosta listasta, onko toivoakaan saada tuommoista kulkupeliä hankituksi ? ja olisko syytä lisätä jotain oleellista/hyödyllistä varustetta tuohon hakulistaan ?
karjis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: To 18.08.2005 10:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja karjis »

Muuten OK, mutta unohda hetimmiten sähköikkunat, niistä on vain haittaa, mutta toisaalta onpahan jotain tekemistä! :D
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12607
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

kyllähän noita 250 turboja pitäis löytymän noilla varusteilla, joskin ei ihan yleisin malli... 300 turboa on jopa enemmän markkinoilla.

250 on vitoskone. Sedania valmistettiin vuoteen 95 asti. Varusteet ihan oman maun mukaan, mutta tosiaan tomaatti,ilmastointi ja vakkeri , mitä muutakaan enää tarvitsee....

sähkölasit on kyllä toimintavarmat, turha niistä huolehtia !
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

karjis kirjoitti:Muuten OK, mutta unohda hetimmiten sähköikkunat, niistä on vain haittaa, mutta toisaalta onpahan jotain tekemistä! :D
:roll: eipä minunkaan laseissa ollut koskaan mitään vikaa....
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Tuon ikäinen (facelift) w124 on ehkä juurikin se paras koskaan valmistettu auto noin niinkuin kokonaisuutena...
Vika-alttiita paikkojakin on paljon (haulla löytyy paaaaljon asiaa ko. aiheesta)

Koneenahan tuo 2.5turboviitonen on ihan ok. kestävä ja kulkeekin, mutta ehkä silti harkitsisin 300turboa.
Niitä on enemmän tajolla, varustus todella kattava useinmiten ja tämä 300turbohan on juuri se kuuluisa maanteiden kuningas.
Voimaa on vakionakin riittävästi ja mikäli nälkä kasvaa niin virityspotentiaali on luokkaa :mrgreen:

Eli jos ei ole mitään erityis syytä ostaa 250turboa niin katsele ihmeessä myös 300:sia.
Kunnossaoleva tuollainen on kyllä todellakin auto isolla A:lla...

Onnea ja menestystä auton ostossa :wink:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aseva »

sähkölasit on kyllä toimintavarmat, turha niistä huolehtia ![/quote]

Mun 124:n sähkölasit ovat kovin hitaat ja näin pakkasella ei tunnu voima riittävän aukaisemiseen. Vertailuna Citikan BX paskahuusi-pakastin, Chevy van, Nissan Sunny...
Voisikohan moottorin kulmavaihteen rasvat olla turhan jäykät. Onko kellään kokemusta rasvan vaihdosta/muusta herkistämisestä.


Asko
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Avatar
kekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: To 06.10.2005 21:46
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja kekka »

Itse olen havainnut kulmavaihteen akselin jähmettyvän alumiinisen kotelon läpiviennistä. Myös kondenssivesi voi olla ruostuttanut vaihteen kantta joka rasvan joukossa aiheuttaa ongelmia. Eli kannataa ottaa auki siinä vaiheessa kun vielä liikkuu , nimittäin kun liike lakkaa voi olla melko piukassa.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...

MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Hervast
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 18.01.2006 18:43
Paikkakunta: Oku

Viesti Kirjoittaja Hervast »

Kiitosta vaan vastanneille, se on tarpeen vaikka olen hieman aiheeseen syventynytkin ja W124 koriset ovat kiinnostaneet siitälähtien kun koeajoimme veljeni kanssa tampereella siistiä tummansinistä 230E automaattia kun hän oli ostamassa edellistä takavetoautoaan. (rek gay-313 :) tunnistaakohan kukaan ?) Siinä oli vakkari ja sähkölasit+luukku ja toimivat vanhassa autossa todella vakuuttavasti.

Alunperin mietin tuota 250D mallia mahdollisesti hieman pienempien vakuutusmaksujen takia (liekkö käytännön merkitystä oikeasti?), ainakin Audissa 2.2 moottoritilavuus nostaa maksuja jonkinverran verrattuna 1.8 koneeseen ja jopa 2.0 koneeseen.
Toinen syy on että viitoskone kuulostaa varsin hauskalta kun sitä kiusaa kierroksilla, tosin kokemusta on myös veljen E36 bemarista 2.5 td koneella ja se kuutoskone oli nimenomaan sen auton miellyttävin ominaisuus.

Mites muuten nuo venttiilit menevät näissä mersun dieseleissä, jotain pitsikansia kai oli olemassa, mutta missä vuosimalleissa ? Vai muistelenko omiani ?

Nuo varusteet eivät luotettavuuden puolesta hirveästi askarruta, syntyjään varusteet lie suunniteltu pitkäikäisiksi, mutta vian ilmetessä tilanne on kai sama kuin Audissa, merkkiliikkeen "marmoritiskillä" on turha mennä varaosaa kysymään, hinnat ovat tähtitieteelliset. Ainoa keino hankkia osia järkihintaan on hyödyntää toisten harrastajien purkuautoja tai hankkia varaosat ulkomailta. W124:een taitaa sitten kulutusosia saada kohtuhintaan useammastakin paikasta.

Pikkufiksaamisesta on kyllä kokemusta kun on Audeja ollut ajoautona jo kymmenisen vuotta... :wink:

PS. tuli mieleen asia joka on askarruttanut noita myytäviä autoja selattaessa, onko 4maticcia koskaan tehty sedanina ?
Avatar
Kpt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ma 10.05.2004 18:43
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja Kpt »

Varmastikkin hyvä auto ja voipi pitää hyvin hintaansakkin...esim. 200d:en verrattuna.
Pirssi w210
Vastaa Viestiin