W124 250D ostoa suunnittelemassa
W124 250D ostoa suunnittelemassa
Tervehdys kaikille
Masokistinen luonteeni on alkanut vaatia hankkimaan "uutta" saksalaista rautaa -88 90 quattron kaveriksi ja olen jo pidempään suunnitellut W124 mersun ostamista. Olen ajatellut autoon seuraavanlaisia ominaisuuksia:
-vm. 92-96 250D sedan, 126 hp turbodieselillä
-ilmastointi
-automaattiloota
-tumma metalliväri
-tumma sisustus
+ mahd muuta sähköhiplettä jotka eivät kuulu perusvarustukseen, esim sähkölasit ja vakionopeudensäädin
Kilometrejä en osaa säikkyä, Audissakin on jo 380 tkm mittarissa.
Eikös tuossa mallissa ole viitoskone ? Olisiko teillä mielipiteitä tuosta listasta, onko toivoakaan saada tuommoista kulkupeliä hankituksi ? ja olisko syytä lisätä jotain oleellista/hyödyllistä varustetta tuohon hakulistaan ?
Masokistinen luonteeni on alkanut vaatia hankkimaan "uutta" saksalaista rautaa -88 90 quattron kaveriksi ja olen jo pidempään suunnitellut W124 mersun ostamista. Olen ajatellut autoon seuraavanlaisia ominaisuuksia:
-vm. 92-96 250D sedan, 126 hp turbodieselillä
-ilmastointi
-automaattiloota
-tumma metalliväri
-tumma sisustus
+ mahd muuta sähköhiplettä jotka eivät kuulu perusvarustukseen, esim sähkölasit ja vakionopeudensäädin
Kilometrejä en osaa säikkyä, Audissakin on jo 380 tkm mittarissa.
Eikös tuossa mallissa ole viitoskone ? Olisiko teillä mielipiteitä tuosta listasta, onko toivoakaan saada tuommoista kulkupeliä hankituksi ? ja olisko syytä lisätä jotain oleellista/hyödyllistä varustetta tuohon hakulistaan ?
kyllähän noita 250 turboja pitäis löytymän noilla varusteilla, joskin ei ihan yleisin malli... 300 turboa on jopa enemmän markkinoilla.
250 on vitoskone. Sedania valmistettiin vuoteen 95 asti. Varusteet ihan oman maun mukaan, mutta tosiaan tomaatti,ilmastointi ja vakkeri , mitä muutakaan enää tarvitsee....
sähkölasit on kyllä toimintavarmat, turha niistä huolehtia !
250 on vitoskone. Sedania valmistettiin vuoteen 95 asti. Varusteet ihan oman maun mukaan, mutta tosiaan tomaatti,ilmastointi ja vakkeri , mitä muutakaan enää tarvitsee....
sähkölasit on kyllä toimintavarmat, turha niistä huolehtia !
Tuon ikäinen (facelift) w124 on ehkä juurikin se paras koskaan valmistettu auto noin niinkuin kokonaisuutena...
Vika-alttiita paikkojakin on paljon (haulla löytyy paaaaljon asiaa ko. aiheesta)
Koneenahan tuo 2.5turboviitonen on ihan ok. kestävä ja kulkeekin, mutta ehkä silti harkitsisin 300turboa.
Niitä on enemmän tajolla, varustus todella kattava useinmiten ja tämä 300turbohan on juuri se kuuluisa maanteiden kuningas.
Voimaa on vakionakin riittävästi ja mikäli nälkä kasvaa niin virityspotentiaali on luokkaa
Eli jos ei ole mitään erityis syytä ostaa 250turboa niin katsele ihmeessä myös 300:sia.
Kunnossaoleva tuollainen on kyllä todellakin auto isolla A:lla...
Onnea ja menestystä auton ostossa
Vika-alttiita paikkojakin on paljon (haulla löytyy paaaaljon asiaa ko. aiheesta)
Koneenahan tuo 2.5turboviitonen on ihan ok. kestävä ja kulkeekin, mutta ehkä silti harkitsisin 300turboa.
Niitä on enemmän tajolla, varustus todella kattava useinmiten ja tämä 300turbohan on juuri se kuuluisa maanteiden kuningas.
Voimaa on vakionakin riittävästi ja mikäli nälkä kasvaa niin virityspotentiaali on luokkaa
Eli jos ei ole mitään erityis syytä ostaa 250turboa niin katsele ihmeessä myös 300:sia.
Kunnossaoleva tuollainen on kyllä todellakin auto isolla A:lla...
Onnea ja menestystä auton ostossa
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
sähkölasit on kyllä toimintavarmat, turha niistä huolehtia ![/quote]
Mun 124:n sähkölasit ovat kovin hitaat ja näin pakkasella ei tunnu voima riittävän aukaisemiseen. Vertailuna Citikan BX paskahuusi-pakastin, Chevy van, Nissan Sunny...
Voisikohan moottorin kulmavaihteen rasvat olla turhan jäykät. Onko kellään kokemusta rasvan vaihdosta/muusta herkistämisestä.
Asko
Mun 124:n sähkölasit ovat kovin hitaat ja näin pakkasella ei tunnu voima riittävän aukaisemiseen. Vertailuna Citikan BX paskahuusi-pakastin, Chevy van, Nissan Sunny...
Voisikohan moottorin kulmavaihteen rasvat olla turhan jäykät. Onko kellään kokemusta rasvan vaihdosta/muusta herkistämisestä.
Asko
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Itse olen havainnut kulmavaihteen akselin jähmettyvän alumiinisen kotelon läpiviennistä. Myös kondenssivesi voi olla ruostuttanut vaihteen kantta joka rasvan joukossa aiheuttaa ongelmia. Eli kannataa ottaa auki siinä vaiheessa kun vielä liikkuu , nimittäin kun liike lakkaa voi olla melko piukassa.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Kiitosta vaan vastanneille, se on tarpeen vaikka olen hieman aiheeseen syventynytkin ja W124 koriset ovat kiinnostaneet siitälähtien kun koeajoimme veljeni kanssa tampereella siistiä tummansinistä 230E automaattia kun hän oli ostamassa edellistä takavetoautoaan. (rek gay-313 tunnistaakohan kukaan ?) Siinä oli vakkari ja sähkölasit+luukku ja toimivat vanhassa autossa todella vakuuttavasti.
Alunperin mietin tuota 250D mallia mahdollisesti hieman pienempien vakuutusmaksujen takia (liekkö käytännön merkitystä oikeasti?), ainakin Audissa 2.2 moottoritilavuus nostaa maksuja jonkinverran verrattuna 1.8 koneeseen ja jopa 2.0 koneeseen.
Toinen syy on että viitoskone kuulostaa varsin hauskalta kun sitä kiusaa kierroksilla, tosin kokemusta on myös veljen E36 bemarista 2.5 td koneella ja se kuutoskone oli nimenomaan sen auton miellyttävin ominaisuus.
Mites muuten nuo venttiilit menevät näissä mersun dieseleissä, jotain pitsikansia kai oli olemassa, mutta missä vuosimalleissa ? Vai muistelenko omiani ?
Nuo varusteet eivät luotettavuuden puolesta hirveästi askarruta, syntyjään varusteet lie suunniteltu pitkäikäisiksi, mutta vian ilmetessä tilanne on kai sama kuin Audissa, merkkiliikkeen "marmoritiskillä" on turha mennä varaosaa kysymään, hinnat ovat tähtitieteelliset. Ainoa keino hankkia osia järkihintaan on hyödyntää toisten harrastajien purkuautoja tai hankkia varaosat ulkomailta. W124:een taitaa sitten kulutusosia saada kohtuhintaan useammastakin paikasta.
Pikkufiksaamisesta on kyllä kokemusta kun on Audeja ollut ajoautona jo kymmenisen vuotta...
PS. tuli mieleen asia joka on askarruttanut noita myytäviä autoja selattaessa, onko 4maticcia koskaan tehty sedanina ?
Alunperin mietin tuota 250D mallia mahdollisesti hieman pienempien vakuutusmaksujen takia (liekkö käytännön merkitystä oikeasti?), ainakin Audissa 2.2 moottoritilavuus nostaa maksuja jonkinverran verrattuna 1.8 koneeseen ja jopa 2.0 koneeseen.
Toinen syy on että viitoskone kuulostaa varsin hauskalta kun sitä kiusaa kierroksilla, tosin kokemusta on myös veljen E36 bemarista 2.5 td koneella ja se kuutoskone oli nimenomaan sen auton miellyttävin ominaisuus.
Mites muuten nuo venttiilit menevät näissä mersun dieseleissä, jotain pitsikansia kai oli olemassa, mutta missä vuosimalleissa ? Vai muistelenko omiani ?
Nuo varusteet eivät luotettavuuden puolesta hirveästi askarruta, syntyjään varusteet lie suunniteltu pitkäikäisiksi, mutta vian ilmetessä tilanne on kai sama kuin Audissa, merkkiliikkeen "marmoritiskillä" on turha mennä varaosaa kysymään, hinnat ovat tähtitieteelliset. Ainoa keino hankkia osia järkihintaan on hyödyntää toisten harrastajien purkuautoja tai hankkia varaosat ulkomailta. W124:een taitaa sitten kulutusosia saada kohtuhintaan useammastakin paikasta.
Pikkufiksaamisesta on kyllä kokemusta kun on Audeja ollut ajoautona jo kymmenisen vuotta...
PS. tuli mieleen asia joka on askarruttanut noita myytäviä autoja selattaessa, onko 4maticcia koskaan tehty sedanina ?