uus jarru topikki w201 jarrut jumii itekseen ajaessa!
uus jarru topikki w201 jarrut jumii itekseen ajaessa!
tänää olin ajelemassa kattomaan rallisprinttiä 17 asteen pakkasessa. keskellä motaria tuntu että meno tuntuu sitkeeltä.. kaasun sai polettaa pohjaan ja pienempää silmään, ja vauhti tuntu vaan hyytyvän. ajoin huoltsikan pihaan ja jarrut oli menny jumiin itekseen!! miten se on mahdollista!? en koskenutkaan jarruihin ja menivät tollei jumiin.. siis apua! kyllä ilman jarruja sitä pystyis ajamaan mutta ku ei tarvii ees koskee jarruihin ni menee juntturiin.. vähäkö kettumainen vika näin talvella..
2.3 l
Re: uus jarru topikki w201 jarrut jumii itekseen ajaessa!
no ekaks lähdet siitä aatteesta liikkeelle että ne jarrut korjataan ASAP , eikä sitten kun olet autollasi jonkun yli ajanutMigself kirjoitti: kyllä ilman jarruja sitä pystyis ajamaan
Taisit saada vähän tylsiä vastauksia, olet kyselly aiheesta jo aikaisemmin
Jarruongelmat eivät katoa itsekseen. Remppa on pakko tehdä. Kohta on laikat loppu jos eivät jo ole. Laakereista tulee rasvat ulos, kun pääsee oikein kunnolla läpeämään.
Oskoakseni sulla makaa jarrut koko ajan päällä, ei ne itsestään jumitu. Pienikin kitka saa ne lämpeämään ja laajenemaan. Lopulta ne on jumissa.
Tollaisilla jarruilla ajaminen on vaarallista varsinkin talvella. Liukkaalla voi ohjattavuus mennä tyystin
Jarruongelmat eivät katoa itsekseen. Remppa on pakko tehdä. Kohta on laikat loppu jos eivät jo ole. Laakereista tulee rasvat ulos, kun pääsee oikein kunnolla läpeämään.
Oskoakseni sulla makaa jarrut koko ajan päällä, ei ne itsestään jumitu. Pienikin kitka saa ne lämpeämään ja laajenemaan. Lopulta ne on jumissa.
Tollaisilla jarruilla ajaminen on vaarallista varsinkin talvella. Liukkaalla voi ohjattavuus mennä tyystin
Viimeksi muokannut TIMO T T, Ke 28.12.2005 15:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W210 290TD T
Eikös ne jarrut ole siellä rattaitten takana vähän sillä töin että ne meinaa jumia ku polkee jarrua? kjäh kjäh... Noniin suunsoitto sikseen.Migself kirjoitti:mnjoo.. näin se on. pitää tuossa ensviikolla kitkuttaa mersu huoltomiehelle, ku itellä ei riitä taito (vielä) ja ulkona 23 astetta pakkasta että.. mutta kiitän kovasti! ennen halusivat jumia ku paino jarrua, mut nyt ei tarvii ees painaa!
Jos olisit aikaisemmin huomannut tms. niin olisit saattanut päästä ainakin jonkun vuoden eteenpäin pelkällä satuloiden, sylintereiden, liukutappien herkistelyllä ja putsailulla ym. Nyt jos yrittävät jumia jo vähän lämmettyään vaikka ei polkimeen koske, niin voi olla myöhäistä. (Sori, jälkiviisaus)
Ei muuta kuin pura, putsaa ja kokoa harjoitukset! Niitä jarrunesteitä KANNATTAA VAIHTAA vaikka liioitelluin usein. Ei ole kummoinen homma, pääsee paljon helpommalla ja halvemmalla kun jarrunesteenä käyttää mahdollisimman vähän vettä...
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
niin. tuossa ensvuoden alussa menee mersu sepälle tutkituttavaksi. mitä sanon että mitä kantsii eritoten katsella? tänään ku kävin vielä kokeilemassa niin ku alkaa mennä jumiin, niin paljon kääntäessä tuntuu kuin menisi kokonaan lukkoon! että mitä enemmän kääntää sitä enemmän jumii.. tai sitte se johtuu vaa siitä että kääntäessä se jumiminen tuntuu ku alkaa puskemaan ku pyörät vastustaa..
2.3 l
noniin. tämäkin topikki edistyy.. tässä oli niitä vikoja. auto nyki oikealle kääntäessä, joka hävisi. jarrujen jumiminen.. hävisi. kunnes tuli nyt kovilla pakkasilla LIEVÄNÄ takaisin. ei läheskään niin pahana ku aiemmin. olisiko vaan jarrusatuloiden herkistys paikallaan tai vaihto?? ei nimittäin tunnusta pahalle.. tosiaan ei tee liikkeelle lähdettäessä, mutta hetken alkaa hieman kantaa. jarru männät olivat herkät.. niissä ei siis vikaa.. seppä tarkisti. nesteet vielä ihan ihmisen nesteet.. joten.. vaihtoehdot alkaa loppua kohta. onneksi
2.3 l
Jos nesteet on kunnossa niin satuloiden männät jumittaa. Ei ole muita vaihtoehtoja.
Jos nesteessä on vettä, niin se vaikuttaa juuri tohon jumittumiseen.
Miten se kyläseppä sen totesi?
Jos nesteessä on vettä, niin se vaikuttaa juuri tohon jumittumiseen.
Miten se kyläseppä sen totesi?
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Jos et tiedä millon mehut on vaihdettu, niin vaihdat! Sama sille mitä joku kyläseppä sanoo, tai aivan mikä seppä vaan. On niin helppo ja halpa homma että järjetöntä arpoa sen kans!Migself kirjoitti:noniin. tämäkin topikki edistyy.. tässä oli niitä vikoja. auto nyki oikealle kääntäessä, joka hävisi. jarrujen jumiminen.. hävisi. kunnes tuli nyt kovilla pakkasilla LIEVÄNÄ takaisin. ei läheskään niin pahana ku aiemmin. olisiko vaan jarrusatuloiden herkistys paikallaan tai vaihto?? ei nimittäin tunnusta pahalle.. tosiaan ei tee liikkeelle lähdettäessä, mutta hetken alkaa hieman kantaa. jarru männät olivat herkät.. niissä ei siis vikaa.. seppä tarkisti. nesteet vielä ihan ihmisen nesteet.. joten.. vaihtoehdot alkaa loppua kohta. onneksi
Kahden vuoden välein ei ole yhtään liioiteltua vaihtaa nesteitä. Ja jos ei ole tietoa millon vaihdettu... Jarrunestepurkki maksaa vauhtiputkassa alle 5 eskoa. Ja vaihto max. tunnin tupakointineen ja nenän kaivuineen...
Siis ilmaroppujen kautta, kaveri polkee jarrua jne...
Ja jos ei ala jarrut löysäämään, niin sitten vasta satuloita pöydälle! Jumimiseen ei muita sylttytehtaita ole!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Jos tämä seppä katsoi vaan jarrunesteen kiehumis pisteen säiliöstä ja totes että kunnossa on niin se ei kerro koko totuutta.on niin helppo vaihtaa neste vaan säiliöön ja todeta että kunnossa on mutta satuloissa oleva neste voi olla aivan jotain muuta kuin siinä säiliössä.
auto w123 200D/300DT vm, -81
no ukko oli sitä käyttäny sillä aikaa ku olin koululla.. isukki on kyllä sen verran vanhan kansan miehiä ku ei oo mistään autosta ikinä vaihtanu nesteitä.. että.. siinä meni sekin luotettavuus. (ja ajaakin mun mersulla ku 1.2:sella kadetilla--> kierros kone..) eli pitää sitten mennä ja vaihtaa ne nesteet. voiko olla oikeesti että se on pelkistä nesteistä kiinni?
2.3 l
Jos nesteet on vaihdettu ties millon (koskaan?) korroosiota on tapahtunut ainakin sylintereissä ja männissä. Ja sitähän ei pelkillä nesteiden vaihdolla korjata. Mutta niistä nesteistä lähdet liikkeelle! Ja eikös niitä jarruja ollut joku aukonut ja sanonut että hyvät on...
Eikä mitään imurivirityksiä nestesäiliöön.
Lähdet käymään läpi joka renkaan kauimmaisesta lähimpään. Oikea taka - vasen taka - oikea etu - vasen etu.
Kaveri polkee painetta systeemiin ja sinä löysäilet satulan ilmaproppua. Ja löysäät sitä proppua vain siiloin kun systeemissä on kaveris painamana paine. Ja proppu kiinni ennen kun kaveri löysää polkimen.
Tätä rumbaa jatkat niin kauan joka nurkassa vuorollaan, että neste silminnähden kirkastuu. Jos nesteet ei ole aivan uudet ni erottaa kyllä... Muista järjestys kauimmasta lähimpään. Ja pidät huolta, että jarrunestesäiliö on TÄYNNÄ nestettä. (tämä kuuluisa takimmainen osasto)
Eikä mitään imurivirityksiä nestesäiliöön.
Lähdet käymään läpi joka renkaan kauimmaisesta lähimpään. Oikea taka - vasen taka - oikea etu - vasen etu.
Kaveri polkee painetta systeemiin ja sinä löysäilet satulan ilmaproppua. Ja löysäät sitä proppua vain siiloin kun systeemissä on kaveris painamana paine. Ja proppu kiinni ennen kun kaveri löysää polkimen.
Tätä rumbaa jatkat niin kauan joka nurkassa vuorollaan, että neste silminnähden kirkastuu. Jos nesteet ei ole aivan uudet ni erottaa kyllä... Muista järjestys kauimmasta lähimpään. Ja pidät huolta, että jarrunestesäiliö on TÄYNNÄ nestettä. (tämä kuuluisa takimmainen osasto)
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Mulla oli aikoinaan vanhassa Volvossa samanlainen vika. Osoittautui että tehostimen sisällä oleva kumitiiviste, semmonen rummun kalvon tyyppinen, jämähti pakkasella ja sulki venttiilin niin että jarrut alkoivat ikäänkuin toimia yksin.
CRC:tä ja/tai silikoonia sprayaamalla tehostimeen jotta kumitiiviste notkistuu ja muuttuu liukkaaksi ja pääsee taas liikkumaan ja taipumaan hyvin.
CRC:tä ja/tai silikoonia sprayaamalla tehostimeen jotta kumitiiviste notkistuu ja muuttuu liukkaaksi ja pääsee taas liikkumaan ja taipumaan hyvin.
W203CDI
Ei kait tuo pysty noin vaikiaa olemaan!
Mersun jarruissa menee 2 tuntia, kun ne on käyty läpi.
Satuloiden herkistely/ voitelu, käsijarrun säätö, toiminnan tarkastus/ voitelu. Palojen ym. osien puhdistus....
Pelkällä p"""u rallin ajolla jarrut pitäis puhdistaa joka renkaan vaihdon yhteydessä jos meinaa että ne ei jumi.
Mersun jarruissa menee 2 tuntia, kun ne on käyty läpi.
Satuloiden herkistely/ voitelu, käsijarrun säätö, toiminnan tarkastus/ voitelu. Palojen ym. osien puhdistus....
Pelkällä p"""u rallin ajolla jarrut pitäis puhdistaa joka renkaan vaihdon yhteydessä jos meinaa että ne ei jumi.
Joku mersupurkaamo??
Ei jarrujen palautuksessa mitään jousia kuulu olla, kun pääsylinterin mäntä palaa alkuasentoon sen nesteen tulee imasta ne männät takaisin alkuasentoonsa.
Suosittelen täysremppaa jarruille, yksinkertaisinta se on tehdä vaihtosatuloiden kanssa, ja samalla uudet palat ja levyt. Ei edes maksa paljon kun verta mitä maksaa ihmishenki, jos osaa laskea vitutukselle tuntihinnan...
Mikäli auto on yli 300...400 tkm ajettu ei edes pitäisi arpoa pitääkö jarruille jo vihdoin tehdä täysremppa vai ei...
mersu painaa paljon ja vaatii hyvin toimivat jarrut jollei jotain enemmänkin
Suosittelen täysremppaa jarruille, yksinkertaisinta se on tehdä vaihtosatuloiden kanssa, ja samalla uudet palat ja levyt. Ei edes maksa paljon kun verta mitä maksaa ihmishenki, jos osaa laskea vitutukselle tuntihinnan...
Mikäli auto on yli 300...400 tkm ajettu ei edes pitäisi arpoa pitääkö jarruille jo vihdoin tehdä täysremppa vai ei...
mersu painaa paljon ja vaatii hyvin toimivat jarrut jollei jotain enemmänkin
Lisää tietoa: www.skg.fi
minkä MINÄ sille voin jos sille on kaikki tehty ja kettu vetää jumiin... ei tarvii alkaa vittuilemaan.. ketuttaa muutenkin..Aki P kirjoitti:Ei kait tuo pysty noin vaikiaa olemaan!
Mersun jarruissa menee 2 tuntia, kun ne on käyty läpi.
Satuloiden herkistely/ voitelu, käsijarrun säätö, toiminnan tarkastus/ voitelu. Palojen ym. osien puhdistus....
Pelkällä p"""u rallin ajolla jarrut pitäis puhdistaa joka renkaan vaihdon yhteydessä jos meinaa että ne ei jumi.
2.3 l
Onkos männät otettu kokonaan ulos elikäs onko jo syöpyneet jos noin paljon vettä oli nesteen joukossa ?
Jos syöpymiä niin uudet männät ja tarkistat sylinterien kunnon. Jos kiiltää hyvin niin kasaan mutta jos syöpymää niin vaihtoon nekin.
Ei tuossa ilmeisesti enään pelkällä nesteen vaihdolla pääse.
Nuo mersun jarrut ei oo sen kummemmat kuin missään muussakaan autossa, mut ei ne kylläkään jumittaakaan saa.
Tsemppiä vaan sulle Migself , kyllä se siitä lähtee !
Ja piruilijoita riittää joka paikkaan
Jos syöpymiä niin uudet männät ja tarkistat sylinterien kunnon. Jos kiiltää hyvin niin kasaan mutta jos syöpymää niin vaihtoon nekin.
Ei tuossa ilmeisesti enään pelkällä nesteen vaihdolla pääse.
Nuo mersun jarrut ei oo sen kummemmat kuin missään muussakaan autossa, mut ei ne kylläkään jumittaakaan saa.
Tsemppiä vaan sulle Migself , kyllä se siitä lähtee !
Ja piruilijoita riittää joka paikkaan
Älä nyt kiukkuamaan rupea jos täällä ehdotetaan jarrusatuloiden vaihtoa tai satuloiden mäntien purkamista/herkistämistä. Luin tuon yllä olevan huolella läpi ja sen mukaan "kaikki" ei ole läheskään vielä tehty mutta alku on jo hyvä. Se nyt vain on yleensä ollut jarruissa vikana se mäntien jumiutuminen sylintereihin, eikä siinä usein auta muu kuin vaihtaa uutta tilalle. Vaiva mikä on noiden satuloiden purkamisessa ja kun ymmärsin, että teetät työn ulkopuolisella ajaa siihen, että edullinen ratkaisu on ostaa vaihtosatulat. Vesi ja aika on tehnyt tehtävänsä.Migself kirjoitti:minkä MINÄ sille voin jos sille on kaikki tehty ja kettu vetää jumiin... ei tarvii alkaa vittuilemaan.. ketuttaa muutenkin..
On sitä joskus jouduttu rakentamaan autoon oikeasti kaikki jarrut puhtaalta pöydältä. Silloin revitään joka ikinen putki, letku, satula ja sylinteri autosta irti ja laitetaan uutta palikkaa tilalle. Tuon jälkeen voi sanoa, että kaikki on tehty.
[edit: Ei muuten näytä saavan valmiina etujarrusatuloita, mutta varaosia saa (kl /motonet) , joten ei muuta kuin satulat päreiksi, sitten siitä hyvä tulee. Tietty romuttamolta saa ja niille pieni huolto ennen asennusta, tiivistesarja 9 € ]
Viimeksi muokannut veskola, Su 22.01.2006 13:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Jep, näin se vaan on vaikka välillä sattuu mutta ei haittaaveskola kirjoitti:Älä nyt kiukkuamaan rupea jos täällä ehdotetaan jarrusatuloiden vaihtoa tai satuloiden mäntien purkamista/herkistämistä. Luin tuon yllä olevan huolella läpi ja sen mukaan "kaikki" ei ole läheskään vielä tehty mutta alku on jo hyvä. Se nyt vain on yleensä ollut jarruissa vikana se mäntien jumiutuminen sylintereihin, eikä siinä usein auta muu kuin vaihtaa uutta tilalle. Vaiva mikä on noiden satuloiden purkamisessa ja kun ymmärsin, että teetät työn ulkopuolisella ajaa siihen, että edullinen ratkaisu on ostaa vaihtosatulat. Vesi ja aika on tehnyt tehtävänsä.Migself kirjoitti:minkä MINÄ sille voin jos sille on kaikki tehty ja kettu vetää jumiin... ei tarvii alkaa vittuilemaan.. ketuttaa muutenkin..
On sitä joskus jouduttu rakentamaan autoon oikeasti kaikki jarrut puhtaalta pöydältä. Silloin revitään joka ikinen putki, letku, satula ja sylinteri autosta irti ja laitetaan uutta palikkaa tilalle. Tuon jälkeen voi sanoa, että kaikki on tehty.
veskola pukkas ihan asialla, noissa jarrujutuissa ei oikeen ole oikoteitä jos meinaa että ne toimii.
Taitaa olla paras purkaa jarrut kokonaan, eli katsot että männissä on ehjät kromaukset ja ettei satulan sylinteri ole ruosteessa (pienet tummentumat voi hioa pois). Sitten puhdistat liukutappien reijät ja tapit ja laitat rasvat sekä sylintteriin (jarrukumirasvaa) että liukutappeihin (jarrukumirasva tai kuparitahna).Migself kirjoitti:Minkä minä sille voin, jos sille on kaikki tehty ja v***u vetää jumiin... Ei tarvii alkaa v****ilemaan.. V****taa muutenkin..Aki P kirjoitti:Ei kait tuo pysty noin vaikiaa olemaan!
Mersun jarruissa menee 2 tuntia, kun ne on käyty läpi.
Satuloiden herkistely/ voitelu, käsijarrun säätö, toiminnan tarkastus/ voitelu. Palojen ym. osien puhdistus....
Pelkällä p"""u rallin ajolla jarrut pitäis puhdistaa joka renkaan vaihdon yhteydessä jos meinaa että ne ei jumi.
Jumiiko vain etujarrut/takajarrut vai kaikki?
Mulla ois joutilaana w201 etujarrusatulat
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Noniin! Eipäs lähdetä käyntiin! Ei ole kysymys kuin ihmisen tekemistä härveleistä. Ja yksinkertaisista. Ei näitten kans kannata hermostua, ei ne ole ku läjä rautaa...
Jos päädyt avaaman ne satulat, ni sitä syöpymää ei kestä olla YHTÄÄN männän eikä sylinterin liukupinnoissa! Siis EI YHTÄÄN!
Jos vähänkin löytyy, niin taidat päästä helpoimmalla ku painat vetonivelet naksuen (joudutko ottamaan jonku isäukon 1,2 kadetin) johonkin vauhtiputkaan ja ostat tehdaskorjatut vaihtosatulat. Haluavat muutaman kymmenen euron pantin vanhoista. Saat pantin takas ku viet entiset (korjauskelpoiset) satulat tilalle. Mulle jäi uusille satuloille hintaa vissiin 70€/nurkka. Tehdaskorjatut satulat eivät eroa täysin uusista mitenkään. Ei muuta kuin ruuvaat letkun kiinni ja kahdella pultilla siihen runkohärveliin.
Jos alat irrottamaan satuloita, niin irrotat letkun viimeisenä. Pidät KIINTOAVAIMELLA, et jakarilla, kiinni letkun liittimestä ja pyörität satulaa, et letkun liitintä!
Edessä on muistaakseni semmonen liukutappisysteemi. Satulassa on vain yksi mäntä ja satula elää pikkusen niiden tappien varassa. Ne tapit pitää olla kans puhtaat, syöpymättömät ym. Liukutappien korjaussarja ei maksa kummosia. Kannattaa uusia suosiolla nekin jos ei ole tietoa aikaisemmista rempoista.
Näitä kaikkia ohjeitahan, mitä täällä forumilla kirjoitellaan, noudatetaan omalla vastuulla ja harkinnalla. Ja jokaisella tavallisella nenänkaivaja, millä hissi käy ylhäällä asti on jonkun verran maalaisjärkeä. Ja sitä kun vähän viitsii käyttää, selviää vanhojen autonromujen (ja Mersujen) kans uskomattoman pitkälle!
Hyvää Juhannusta kaikille! Pitäiskö tuon oman hissin toimintaa vähän säätää...
Jaa, sortsi. Meni tarinoinnit vähän päällekkäin AK47:n kanssa.
Jos päädyt avaaman ne satulat, ni sitä syöpymää ei kestä olla YHTÄÄN männän eikä sylinterin liukupinnoissa! Siis EI YHTÄÄN!
Jos vähänkin löytyy, niin taidat päästä helpoimmalla ku painat vetonivelet naksuen (joudutko ottamaan jonku isäukon 1,2 kadetin) johonkin vauhtiputkaan ja ostat tehdaskorjatut vaihtosatulat. Haluavat muutaman kymmenen euron pantin vanhoista. Saat pantin takas ku viet entiset (korjauskelpoiset) satulat tilalle. Mulle jäi uusille satuloille hintaa vissiin 70€/nurkka. Tehdaskorjatut satulat eivät eroa täysin uusista mitenkään. Ei muuta kuin ruuvaat letkun kiinni ja kahdella pultilla siihen runkohärveliin.
Jos alat irrottamaan satuloita, niin irrotat letkun viimeisenä. Pidät KIINTOAVAIMELLA, et jakarilla, kiinni letkun liittimestä ja pyörität satulaa, et letkun liitintä!
Edessä on muistaakseni semmonen liukutappisysteemi. Satulassa on vain yksi mäntä ja satula elää pikkusen niiden tappien varassa. Ne tapit pitää olla kans puhtaat, syöpymättömät ym. Liukutappien korjaussarja ei maksa kummosia. Kannattaa uusia suosiolla nekin jos ei ole tietoa aikaisemmista rempoista.
Näitä kaikkia ohjeitahan, mitä täällä forumilla kirjoitellaan, noudatetaan omalla vastuulla ja harkinnalla. Ja jokaisella tavallisella nenänkaivaja, millä hissi käy ylhäällä asti on jonkun verran maalaisjärkeä. Ja sitä kun vähän viitsii käyttää, selviää vanhojen autonromujen (ja Mersujen) kans uskomattoman pitkälle!
Hyvää Juhannusta kaikille! Pitäiskö tuon oman hissin toimintaa vähän säätää...
Jaa, sortsi. Meni tarinoinnit vähän päällekkäin AK47:n kanssa.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Onko jarrusylintereihin olemassa ns. ylikokomäntiä, eli toisinsanoen porataanko sylintereitä? Mulla ei näistä jarruasioista ole paljoakaan kokemusta.
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Ei kyllä kannata alkaa porailemaan tms. virittelemään. => Tehdaskorjattua satulaa vaan. Tulee valmiiksi kasattuna. Kaikki uudet hilavitkuttimet paikaallaan.jesse kirjoitti:Onko jarrusylintereihin olemassa ns. ylikokomäntiä, eli toisinsanoen porataanko sylintereitä? Mulla ei näistä jarruasioista ole paljoakaan kokemusta.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
jep kyllä se tästä. eikai auta muuta, kuin aukasta ne sylinterit ja kahtoo onko männissä syöpymiä. semmosethan nuo jarrut on, että kun liikkeelle lähden, niin jarru EIVÄT ole päällä, mutta kohta ne mennä naksahtaa juntturiin. vähän aikaa kun on paikallaan, niin toimii taas vallan mainiosti. mutta nyt lähdenpä testaamaan..
2.3 l
Itse vaihdon tuossa juuri 2 viikkoa sitten toisen takasatulan, kun alkoi jumimaan ajossa. Männät ei tulleet edes paineilmalla (8bar) ulos koloistaan. Laitoin suosiolla kokonaan toisen satulan sinne kun sellainen löytyi jemmasta.
Siihen loppui jumittaminen. Nesteet tietysti heti vaihtoon operaation jälkeen.
Kysy agentilta noita satuloita. Löytyy varmasti hyviä yksilöitä kohtuuhintaan.
Siihen loppui jumittaminen. Nesteet tietysti heti vaihtoon operaation jälkeen.
Kysy agentilta noita satuloita. Löytyy varmasti hyviä yksilöitä kohtuuhintaan.