onko totta että 2.6l kone on periaatteessa sama kuin 3.0l kone, 2.6l olisi vain pienemmällä porauksella? jos näin niin onko mahdollista että 3.0 24v kannen voisi laittaa 2.6l koneeseen??
kyselen tätä sen enempää tietämättä kyseisistä moteista. mutta jos tämä olisi mahdollista olisi kiva tutkia mimoinen projekti se olisi ja paljonko se vaikuttaisi menoon.
2.6=3.0????
2.6=3.0????
Mercedes-benz 200te
VW passat tdi -03
jawa 250cc -52
Honda CBR 1000f
VW passat tdi -03
jawa 250cc -52
Honda CBR 1000f
Taitaa olla niin että 12V 260 ja 300 koneet on lähes samanlaisia mutta 300 24v on sitten ihan eri kone. Vähän mutua mutta noin luulen.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
tässä mitat: iskunpituus/sylinterin halkaisija
260E: 82,9mm/80,2
300E: 88,5/80,2
300E 24: 88,5/80,2
Ainakin noiden mittojen perusteella voisi sopia. Luulisi ettei tehtaalla ole mitään syytä lähteä muuttamaan lohkoa pelkän kannen takia.
260,300 ja 300/24 ovat olleet tuotannossa samaan aikaan 89-92.
260E: 82,9mm/80,2
300E: 88,5/80,2
300E 24: 88,5/80,2
Ainakin noiden mittojen perusteella voisi sopia. Luulisi ettei tehtaalla ole mitään syytä lähteä muuttamaan lohkoa pelkän kannen takia.
260,300 ja 300/24 ovat olleet tuotannossa samaan aikaan 89-92.
w124 200D
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87
Kannen sopivuuteen en ota kantaa, mutta eri lohko se on 24-venttiilisessä. Nuo 12-venttiiliset 2,6- ja 3,0-litraiset kulkevat moottorikoodin M103 alla, 24-venttiilinen taas on M104 ja uudempaa sukupolvea.lai kirjoitti: Ainakin noiden mittojen perusteella voisi sopia. Luulisi ettei tehtaalla ole mitään syytä lähteä muuttamaan lohkoa pelkän kannen takia.
260,300 ja 300/24 ovat olleet tuotannossa samaan aikaan 89-92.
BTW M104:ssä on muuttuva imunokka-akselin ajoitus, joten voipi olla että sen kanssa tulisi ainakin ongelmia M103:n lohkoon kantta paritettaessa...
Minun mielestä, kun vertailin serkkupojan 24v mottia omaan 12v pannuun, niin lohko olis kyllä sama kummassakin myllyssä.
Eikövätkö ne nokkien ajoitus hommat tapahdu siellä kannen päässä, eli lohkolla ja alakerran osilla ei näin olisi niihin vaikutusta.
En ole tähän 24v koneeeseen perehtynyt paljon, mutta onko näissä muuttuvaa ajoitusta ollenkaan, kun puhutaan 90- luvun alkupään koneesta??
Eikövätkö ne nokkien ajoitus hommat tapahdu siellä kannen päässä, eli lohkolla ja alakerran osilla ei näin olisi niihin vaikutusta.
En ole tähän 24v koneeeseen perehtynyt paljon, mutta onko näissä muuttuvaa ajoitusta ollenkaan, kun puhutaan 90- luvun alkupään koneesta??
E 200 CDI -07
200 D -89
300 CE -88
200+240 D:t -82
190 D -65
200 D -89
300 CE -88
200+240 D:t -82
190 D -65