Tankkasin 85litraa 70l tankkiin, wtf ???!!!!
Tankkasin 85litraa 70l tankkiin, wtf ???!!!!
auto on w124 300D -92 , tankki on 70 l (varustekoodina on 915) normaali ?
äsken pistin menemään 85 litraa tyhjillään olevaan tankkiin siis
normaalisti täyttyi , vaan nesteen mittari näytti 85 litraa, joten missä mättää ??
onko nesteen mittarissa vikaa? maahan ei tullut pisaraakaan ylimääräistä , eikä kontin puolelle.
äsken pistin menemään 85 litraa tyhjillään olevaan tankkiin siis
normaalisti täyttyi , vaan nesteen mittari näytti 85 litraa, joten missä mättää ??
onko nesteen mittarissa vikaa? maahan ei tullut pisaraakaan ylimääräistä , eikä kontin puolelle.
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: Tankkasin 85litraa 70l tankkiin, wtf ???!!!!
Oliko vakaus voimassa?epk kirjoitti:onko nesteen mittarissa vikaa?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Mikäs asema tässä muuten oli kyseessä? Ajattelin vaan, pitäisi sinne turkuun taas huomenna singahtaa -- etten satu samalle haamubensa-asemalle omia tankkauksia tekemään.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Ainakaan 200D:n normaalitankkiin ei menyt kuin reilu 70 litraa,olikohan n72 litraa.Tankki oli tosiaan tyhjä kun aine loppui 100 metriä ennen asemaa Tuskinpa ihan noin paljoa mahtuu missään tapauksessa ylimääräistä.
Aja tankki yhtä tyhjäksi ja käy toisella asemalla tankkaamassa,sittenhän sen eron kai huomaa..
Aja tankki yhtä tyhjäksi ja käy toisella asemalla tankkaamassa,sittenhän sen eron kai huomaa..
Pyydäs joku kaveri tankkaamaan, jolla tankki on varmasti litramääräsesti oikea, siis ohjekirjan mukainen. Ja oman kokemuksen tuoma tarkka tieto varmaa faktaa.
Jos edelleen mittarissa vippaa, ota yhteyttä pääkonttoriin ja vaadi selvitystä. Noista mittarivirheistähän sanktiot on muistaakseni aikamoiset, joten riskikin on suurta luokkaa.
Jos edelleen mittarissa vippaa, ota yhteyttä pääkonttoriin ja vaadi selvitystä. Noista mittarivirheistähän sanktiot on muistaakseni aikamoiset, joten riskikin on suurta luokkaa.
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Ja vielä: ei se mittavirhe voi olla 5-10litraa muissa kuin rekoissa, jos sielläkään. 15litraa tulee jo sukille tankatessa...
Myyjältä ihan järjetön väite, puhuu suorastaan paskaa!
Myyjältä ihan järjetön väite, puhuu suorastaan paskaa!
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Re: Tankkasin 85litraa 70l tankkiin, wtf ???!!!!
Tohon mun Volkkariin on tehdas ilmoittanut tankin kooksi n 80 litraa ja aina tankkauksessa sinne tankkaan 93-99 litraa. No jos se oikein tyhjä on niin ekan kerran kun pistooli naksahtaa on mennyt n 76-80 litraa, joten lirutamalla menee melkein 20 l. No vastavuoroisesti sitten toimintasäde on tolla tankkauksella 1200-1400 km, joten ei nyt aina ihan joka huoltiksella tartte pysähdelläepk kirjoitti:auto on w124 300D -92 , tankki on 70 l (varustekoodina on 915) normaali ?
äsken pistin menemään 85 litraa tyhjillään olevaan tankkiin siis
normaalisti täyttyi , vaan nesteen mittari näytti 85 litraa, joten missä mättää ??
onko nesteen mittarissa vikaa? maahan ei tullut pisaraakaan ylimääräistä , eikä kontin puolelle.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Myyjä puhui siinä mielessä totta että joihinkin autohin on valmistaja ilmoittannut käsikirjaan vetoisuudeksi pelkästään tankin ilman syöttöputkea tai jopa ns. "varatankkia". Esimerkiksi ohjekirjassa saattaa lukea "tankki 55litraa", mutta syöttöputki ja muut onkalot mukaan luettuna saa menemään max 62 litraa. Jos lukee omistajankäsikirjaa kuin piru raamattua niin silloin elämä on kieltämättä mielenkiintoista.epk kirjoitti:no höh, kävin kyselemässä ja myyjä sanos vaan että 5-10 l on tavanomaista, että tankkiin menee ylimääräistä.
15 litraa kuulostaa silti liian suurelta lukemalta syöttöputkia täyttämään. Ei muuta kuin jerrykannun tai muun tunnetun astian kanssa tankkailemaan, sillä se selviää.
Eihän pumpusta kuulunut mitään ihmeellisiä äänia tankatessa? Nelisen vuotta sitten tankattiin paikallisella Nesteen kylmäasemalla kaverin Fiiattia. Asemaa oltiin lopettamassa ja tankit olivat kuivina. Kaveri maksoi 50mk:n setelillä ja jossain vaiheessa tankkausta pumpusta alkoi omituista kolinaa. Huomattiin että pumppu kävi tyhjänä, rahat hupeni digitaalimittarissa mutta bensaa ei valunnu. Näköjään tämäkin oli mahdollista 2000-luvulla (2001).
Ite tuntuu välillä samalta, että ei tonne tankkiin voi mennä noin paljoa, varmasti kusee mittari...
No, nyt tässä on mitattu yks 20l pönikkä, et pääsee mittaamaan seuraavalla kerralla
Jos tuntuu että paljonkin pissii mittauksista, niin sittenpä soitellaan pari puhelua
No, nyt tässä on mitattu yks 20l pönikkä, et pääsee mittaamaan seuraavalla kerralla
Jos tuntuu että paljonkin pissii mittauksista, niin sittenpä soitellaan pari puhelua
MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Re: Tankkasin 85litraa 70l tankkiin, wtf ???!!!!
[quote="epk"]auto on w124 300D -92 , tankki on 70 l (varustekoodina on 915) normaali ?
äsken pistin menemään 85 litraa tyhjillään olevaan tankkiin siis
normaalisti täyttyi , vaan nesteen mittari näytti 85 litraa, joten missä mättää ??
Ratkaiseva kysymys on, minkäverran aikaisemmin on tankkiin mahtunut kun olet tankannut tankin ollessa yhtä tyhjä kuin nyt?
Omakohtainen kokemus on kylmäasemalta kun tankkasin 62 litran tankkiin ensin 50 litraa ja automaatti ei antanut enempää. Toisella yrityksellä meni vielä 25 litraa Silläkertaa ei edes alunperin varoitusvalo palanut vielä.
Soitto kylmäaseman päivystysnumeroon ja siellä luvattiin tutkia asia. Mulla oli jopa kuitit molemmista tankkauksista.
Ensimmäisellä yhteydenotolla vastaus oli: On tehty jotain huoltotöitä ja jäänyt asetukseksi max 50 litraa kerralla No, taas toistin asian että ei mahdu 75 litraa tankkiin kun tilavuus on 62 litraa.
Toisella yhteydenotolla tuli pitkä selostus (harmi etten enää muista syytä, erittäin harvinainen kuitenkin ) miksi mittari oli lukeman mukaan antanut enemmän kuin tankkiin mahtuu sekä lupaus korvata virtuaalilitrat. Itse arvioin, että noin 20-30 litraa ois veloitettu liikaa. Sain öljy-yhtiöltä 20 euron lahjakortin mutta harmittamaan jäi. Eivät ole erehtyväisiä nuo mittarit
äsken pistin menemään 85 litraa tyhjillään olevaan tankkiin siis
normaalisti täyttyi , vaan nesteen mittari näytti 85 litraa, joten missä mättää ??
Ratkaiseva kysymys on, minkäverran aikaisemmin on tankkiin mahtunut kun olet tankannut tankin ollessa yhtä tyhjä kuin nyt?
Omakohtainen kokemus on kylmäasemalta kun tankkasin 62 litran tankkiin ensin 50 litraa ja automaatti ei antanut enempää. Toisella yrityksellä meni vielä 25 litraa Silläkertaa ei edes alunperin varoitusvalo palanut vielä.
Soitto kylmäaseman päivystysnumeroon ja siellä luvattiin tutkia asia. Mulla oli jopa kuitit molemmista tankkauksista.
Ensimmäisellä yhteydenotolla vastaus oli: On tehty jotain huoltotöitä ja jäänyt asetukseksi max 50 litraa kerralla No, taas toistin asian että ei mahdu 75 litraa tankkiin kun tilavuus on 62 litraa.
Toisella yhteydenotolla tuli pitkä selostus (harmi etten enää muista syytä, erittäin harvinainen kuitenkin ) miksi mittari oli lukeman mukaan antanut enemmän kuin tankkiin mahtuu sekä lupaus korvata virtuaalilitrat. Itse arvioin, että noin 20-30 litraa ois veloitettu liikaa. Sain öljy-yhtiöltä 20 euron lahjakortin mutta harmittamaan jäi. Eivät ole erehtyväisiä nuo mittarit
Jos asemalla on toi virhe nyt sitten tiedossa, niin eiköhän ne ole pika pikaan kalibiroineet mittarit. Eli nämä "jälkitesti" saattavat epäonnistua.Juselius kirjoitti:Pyydäs joku kaveri tankkaamaan, jolla tankki on varmasti litramääräsesti oikea, siis ohjekirjan mukainen. Ja oman kokemuksen tuoma tarkka tieto varmaa faktaa.
Jos edelleen mittarissa vippaa, ota yhteyttä pääkonttoriin ja vaadi selvitystä. Noista mittarivirheistähän sanktiot on muistaakseni aikamoiset, joten riskikin on suurta luokkaa.
Väykyyn saa menemään n. 10l ensimmäisen naksahduksen jälkeen. Olettaisin että dieseleissä noin yleisesti tankin ilmoitettu ja todellisen koon välinen ero saakin olla vähän suurempi juuri kuohumisen takia. Siististi liruttelemalla saakin sitten menemään aika tavalla enempi.
Kyllä noissa joskus on virhettä. Omakohtaine kokemus oli venettä tankatessa. 23 litran tankiin sain menemään 29l ???, Todiste oli kädessä. Maksoivat lähes mukisematta erotuksen.
W210 290TD T
Siis helvetti, jos tuollaista havaitsisin ja aseman pitäjä/hallinnoija tunnustaisi kalibrointivian tms. niin en kyllä lahjakortilla hiljenisi.
Pääkaupunkiseudulla kuitenkin joillain kylmäasemilla saattaa jonkin verran olla asiakkaita yhdenkin päivän aikana.
Pääkaupunkiseudulla kuitenkin joillain kylmäasemilla saattaa jonkin verran olla asiakkaita yhdenkin päivän aikana.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Tottahan se on että lisää menee aina hiukan ekan naksahduksen jälkeen.
Tämä vaan oli oman kokemukseni perusteella kirjailtua. Itse olen saanut diesel VW Transporter -95:seen menemään talvella 8litraa ja kesällä 5litraa lisää, Accordiin vain 2litraa, SECiin 4litraa ja 420S otti vain 3litraa naksauksen jälkeen. Nämä muut siis bensakoneella. Muista autoista ei ole omaa kokemusta.
Se on varmaan totta että "kalibraattori" on käyny aika nopeesti opastamassa mittarit oikeisiin arvoihin jos pelko kusetuksen paljastumisesta haittaa yöunia.
Kaikenlaisia yrittäjiä on maailmalla... Mutta voithan kokeilla suunnilleen samoissa sääolosuhteissa ja samalta viisarin näyttämältä kuinka seuraavalla tankkauksella käy, saattaa saada jotain tietoa.
Ainahan se kaivelee ja ottaa pattiin jos jää epäilys kytemään.
Tämä vaan oli oman kokemukseni perusteella kirjailtua. Itse olen saanut diesel VW Transporter -95:seen menemään talvella 8litraa ja kesällä 5litraa lisää, Accordiin vain 2litraa, SECiin 4litraa ja 420S otti vain 3litraa naksauksen jälkeen. Nämä muut siis bensakoneella. Muista autoista ei ole omaa kokemusta.
Se on varmaan totta että "kalibraattori" on käyny aika nopeesti opastamassa mittarit oikeisiin arvoihin jos pelko kusetuksen paljastumisesta haittaa yöunia.
Kaikenlaisia yrittäjiä on maailmalla... Mutta voithan kokeilla suunnilleen samoissa sääolosuhteissa ja samalta viisarin näyttämältä kuinka seuraavalla tankkauksella käy, saattaa saada jotain tietoa.
Ainahan se kaivelee ja ottaa pattiin jos jää epäilys kytemään.
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
- B. Wikström
- Vakiokalustoa
- Viestit: 420
- Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
- Paikkakunta: Inkoo
Vähän OT:ksi menee mutta aikoinaan lainasin äitini entistä 1.7D Corsaa ja tankkasin kylmäasemalla. Pistin tyhmänä 40 eur automaattiin tottumuksesta. No eihän opelissa ole kovinkaan suuri tankki ja napsahdus kuului jo 35eur kohdalla. Sitkeästi valutin todella hitaasti 40 eur asti. Ihmettelin että kylläpäs sinne vielä mahtuikin. Olin kokoajan tarkkailut mittaria enkä ollut huomannut että tankki oli niin täynnä että löpö valui maahan sitä mukaan kun lirutin sitä tankkiin.
________________________
S124 300D '91
W115 240D (ex.200D) '75
Massey Ferguson 135 '63
S124 300D '91
W115 240D (ex.200D) '75
Massey Ferguson 135 '63
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: To 24.02.2005 13:30
Viimeksi muokannut Padova Star, Pe 02.06.2006 23:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tankkaaminen on nykypäivänä niin halpaa lystiä että ihan naurattaa. Pitää varmaan alkaa takakontissa pitämään ~5 litran kannua joka täytetään ensin ja tarkistetaan vastaako litramäärä mittarin ilmoittamaa. (kannun kanssa suppilo helpottamaan sen tyhjäystä)
Tässä on ainoa varmatoiminen malli, harmi että ovat hävinneet suomesta.
Tuossa olisi oikeasti kohta TM-testi paikallaan! Jos foorumilaiset suorittaisivat ensin omia epävirallisia testejä, tietysti asiallisella tavalla. Tankkauspäiväkirjaan lämpötilaa, paikka, aika jne. juzkia. Mahdollisien puutteiden pohjalta sitten joukkokirjettä TM:n toimitukseen. Useiden autoilijoiden sana painaisi toimituksessa enemmän kun miettivät mitä seuraavaksi testataan.
Nyt herääkin sitten kysymys mitä ko. lehdessä mainostavat pa-asema ketjut testistä tykkäisivät? Tosin onhan vastaava lehti arvostellut sapuskoja ja polttoaineiden laatuja niin miksipäs ei...
Tässä on ainoa varmatoiminen malli, harmi että ovat hävinneet suomesta.
Tuossa olisi oikeasti kohta TM-testi paikallaan! Jos foorumilaiset suorittaisivat ensin omia epävirallisia testejä, tietysti asiallisella tavalla. Tankkauspäiväkirjaan lämpötilaa, paikka, aika jne. juzkia. Mahdollisien puutteiden pohjalta sitten joukkokirjettä TM:n toimitukseen. Useiden autoilijoiden sana painaisi toimituksessa enemmän kun miettivät mitä seuraavaksi testataan.
Nyt herääkin sitten kysymys mitä ko. lehdessä mainostavat pa-asema ketjut testistä tykkäisivät? Tosin onhan vastaava lehti arvostellut sapuskoja ja polttoaineiden laatuja niin miksipäs ei...
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
Olin minäkin joskus tankkaavinani TB:n kylmäasemalla 42litraa bensaa ja sain vain 30 L
Huomasin 1,5 kilometrin päästä asemalta että puuttuvat 12 litraa oli epäonnekseni vettä
Toisaalta TB maksoi mitä vaan keksin heiltä vaatia . Sen jälkeen olen aina varmistanut että varmasti tulee kuitti otettua korttitankkausestakin ..
Huomasin 1,5 kilometrin päästä asemalta että puuttuvat 12 litraa oli epäonnekseni vettä
Toisaalta TB maksoi mitä vaan keksin heiltä vaatia . Sen jälkeen olen aina varmistanut että varmasti tulee kuitti otettua korttitankkausestakin ..
72 litraa taitaa olla minulla tankki, mutta edes 70:ää en ole saanut liruteltua, vaikka ollut tankki "täysin" tyhjä. Yleensä naftavalon palettua pari päivää tankkaan noin 65 litraa..dry kirjoitti:Mulla on 72 tai 76 L...tekopaa kirjoitti:eikös 124mallia oo kahta eri tankkia jtn 50l ja 90l
Tuolla itäisessä Suomessahan on just paljastunut Teboilin "vahinko", jossa kunnile tarjotun löpön hintoja pyöristeltiin vähän ylöspäin. Kilpailutuksessa myönnetty hinnanpudotus oli "vahingossa" mennytkin etumerkiltään vääräksi => hinnannousuksi
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe