Oviverhoilun irroitus (S124E) ja sähköikkunan toimimattomuus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 796
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Oviverhoilun irroitus (S124E) ja sähköikkunan toimimattomuus

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Katselin haulla ja ohjeita löytyikin aikalailla tyyliin:

1. kahvan yläpään muovi irti
2. kahvan käyttötangon irroitus
3. peilin suojamuovi irti
4. lukon kehys irti
5. riuska nosto ylöspäin ...

Mutta:

1. miten nuo kahvan yläpään muovit ja peilin suojamuovit saa irti parhaiten ja mielellään rikkomatta???
2. mitä lienee hajonnut? Oireet olivat seuraavat: vähäisen käytön johdosta ikkuna oli jumittunut paikoilleen. Riuska painaminen käyttökytkimestä tuotti kovan pamauksen ja 3 mm auenneen ikkunan. Moottori käy mutta lasi on jumissa. Näyttäisi KL-varaosilta löytyvän erikseen moottori (hieman toista sataa euroa) ja koneista (90 egee). Onko siellä muuta hajoavaa?
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1411
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Vaijeri poikki? :?
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Tomi S. kirjoitti:Vaijeri poikki? :?
Ainakaan allekirjoittaneen pirssissä ei etuikkunoissa ole vaijeria vaan semmoinen hammasratassegmenttisysteemi. Takaikkunassa on vaijeri.

Paljon käytetyissä ikkunoissa saattaa "hammasrattaasta" mennä hampaat. Jotkut ovat hitsailleet uusia.

t.
Risto
E500 – 211.070
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Joo, hitsaa vaan lisää tavaraa puuttuvan hampaan kohdalle ja viilaa sen muotoonsa.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Sivonen kirjoitti:Joo, hitsaa vaan lisää tavaraa puuttuvan hampaan kohdalle ja viilaa sen muotoonsa.
Onnistuu, tehty on. Tämän vianhan aiheuttaa nostomekanismin nivelten nylonhelojen kuluminen :arrow: rattaat pääsevät riveämään kun ne eivät asetu täysin paikoilleen.

Hampaiden hitsaaminen ja muotoilu on väliaikainen ratkaisu (no mikäpä ei ole?) , ne helat kannattaa uusia myös. Hoksaat mistä puhun kun avaat verhoilun.

Paras vaihtoehto on sen 90e:n sijoittaminen uuteen nostomekanismiin, niiden runko on jotain ihmeellistä alumiinisotkua joka voi olla murtunut sekin. Todennäköisesti onkin. :(
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Re: Oviverhoilun irroitus (S124E) ja sähköikkunan toimimatto

Viesti Kirjoittaja felmit »

Avantgarde kirjoitti:1. miten nuo kahvan yläpään muovit ja peilin suojamuovit saa irti parhaiten ja mielellään rikkomatta???
Kts.:arrow:
Peilien suojamuoveissa on yläreunassa muovinasta, veto ulospäin ja alareunassa on kynnet
autodidakti
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2267
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Ovipahvi

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ...nosto mekanismin alun hampaat poikki ja moottorin pikku ratas pyörii tynkiä vastaan pitäen kyseisen äänen ....peilin suojuksessa tosiaan nasta yläreunuksessa ovea kohti ....siis yläosan "kolmiosta" veto ....jonka jälkeen osa nousee suoraan ylös päin kynsistä irti .....kahvan muovin alle "etu" puolelle ylhäältä alas tai alhaalta ylös pitkä ohut meisseli reunan alle melkein koko pysty matkalle ja varovainen nosto .....sieltä sitten kahvan pultti pois ...sekä lukko mekanismin tanko ylös valkoisesta istukasta .....ja jos autossasi on poistumis valot ovissa irroita myös ne ensin ....lähtee ulos päin toisesta reunasta meisselillä .....sitten vaan pahvin nosto ylös päin :D

:D ....muista kun irroitat mekanismin että merkitset säädöt kynällä ...helpotat uuden osumista heti oikeisiin säätöihin ..... :D :D
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 796
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Eli viisi hammasta hävinnyt/katkennut kehältä. Hitsaus ei tuonut kovin hyvää lopputulosta, joten ainoa keino on uuden tilaaminen ... (ja uudelleen koko hässäkän purkaminen :x ).
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Vastaa Viestiin