300E-250D risteytys: ABS-valo palaa, kiekkamittari ei toimi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

300E-250D risteytys: ABS-valo palaa, kiekkamittari ei toimi

Viesti Kirjoittaja aseva »

Tommonen risteytys:300E koriin vaihdettu 250D kone ja pari ongelmaa. Koneen vaihdon jälkeen muutaman päivän jälkeen ABS-valo syttyy eka jarrutuksen /jarrun painaisun jälkeeen,eikä sammu ennen kuin sammuttaa auton. Mikähän mättää.
Toinen juttu on tuo kiekkamittarin toimimattomuus. Mistähän ottaa ohjauksen mittarille/anturin sijoitus? Ottaako laturilta ja auttaako tuon 300E laturin vaihto? Nyt paikallaan 250D laturi.
olliman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Pe 27.05.2005 12:30

ABS valo jne.

Viesti Kirjoittaja olliman »

Todennäköisesti ylijänniterele mennyt rikki.
On ainaki 300:ssa akun takana muovin takana.
Avatar
samisalama
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Ma 05.07.2004 12:18
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja samisalama »

Itse vaihdoin Agentti74:ltä ostamani ylijännitereleen. Jo fungeeraa, eikä ABSin valo enää pala. :D

Vikana voi olla myös jarruvalokatkaisin, kuulemani mukaan. Kokeile hakua ja "jarruvalokatkaisin". Sieltä luin tuosta.
Brum, Bruuuuummm!
w140 350TD -96
Ex:s124 300TD -88
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

vaatii diisselin kiekkamittarin ja koneeseen startin alle anturin joka "lukee" vauhtipyörän hampaita. Diisselin mittarin tunnistaa helposti siitä että asteikko loppuu 6000kierrokseen ja mittarissa ei ole punaista aluetta ollenkaan.

Ja ABS:ää voi vaivata eturenkaiden antureille menevät johdotkin. ovat usein poikki.
Vastaa Viestiin