Keskustelua mersun myynnin kehityksestä
- Petri.Kemppainen
- Mersumies
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
Keskustelua mersun myynnin kehityksestä
Saataiskohan me minkäänlaista juttua aikaan tästä mersun huonosti
käyvästä uusien autojen kaupasta . Vuodesta tulee - merkkinen ensimmäisen kerran 13 vuoden jälkeen. ja autotehtaat joutuu irtisanomaan tai laittamaan eläkkeelle n. 8500 henkilöä.
Syitä on varmaan monia mutta yksi on ainakin nykyinen E sarja joka
ei käy kaupaksi ja koska E sarjaa on mersu pitänyt aina volyymi mallina,
näkyy se helposti myynnin käppyröissä.
Taitaa edellisen E sarjan ruostumis ongelmat ja uudemman jarruhuolet
saaneet ostajat katselemaan muita autoja mm.BMW e60 kauppa käy
loistavasti.
käyvästä uusien autojen kaupasta . Vuodesta tulee - merkkinen ensimmäisen kerran 13 vuoden jälkeen. ja autotehtaat joutuu irtisanomaan tai laittamaan eläkkeelle n. 8500 henkilöä.
Syitä on varmaan monia mutta yksi on ainakin nykyinen E sarja joka
ei käy kaupaksi ja koska E sarjaa on mersu pitänyt aina volyymi mallina,
näkyy se helposti myynnin käppyröissä.
Taitaa edellisen E sarjan ruostumis ongelmat ja uudemman jarruhuolet
saaneet ostajat katselemaan muita autoja mm.BMW e60 kauppa käy
loistavasti.
Tulossa uutta mersua ...
W204 C 200 T A
w203 C 270 T A
W204 C 200 T A
w203 C 270 T A
Aina ei voi onnistua, ei edes joka kerta
Eiköhän ne pienet tekniset vaikeudet korjaannu aikanaan faceliftauksen myötä.
Paree se onkin BMWn autojaan kovasti myydä, koska Theissen meni lupasi, että Formula ykkösten maailmanmestaruus tulee Baijerilaiseen moottoripajaan 2007. No matter what it costs.
Eiköhän ne pienet tekniset vaikeudet korjaannu aikanaan faceliftauksen myötä.
Paree se onkin BMWn autojaan kovasti myydä, koska Theissen meni lupasi, että Formula ykkösten maailmanmestaruus tulee Baijerilaiseen moottoripajaan 2007. No matter what it costs.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avataampa tämäkin keskustelu. Minä sanon että rauta ja "vanha" tekniikka kunniaan.
Mitä virkaa näillä pläkkipellistä, lumpuista, vesiväristä, ja kierrätetyistä muoviämpäreistä tehdyillä ajoneuvoilla on?
Ai niin, maailma pelastuu kun saadaan kierrättää auto viiden vuoden välein autosta silpuksi ja taas takaisin autoksi.
Mobilistit kuolevat tällä menolla sukupuuttoon, sääli sinällään. Mutta miettikääpä asiaa ihan tosissaan:
Onko meillä tulevaisuudessa mahdollisuus esitellä jälkipolville samankaltaisia insinööritaidon helmiä kuin nyt on? Eivät nämä nykyiset rottelot säily samalla lailla kuin raudasta tehdyt autot, eikä taida ketään kiinnostaa taltioidakkaan.
Tämä kuulostaa varmaan monenkin korvaan ooteelle, mutta se on vissi että laatuongelmat ja nykyiset ympäristövaatimukset ovat tämän ongelman takana. Mersu ei ole onnistunut säilyttämään laatuaan totutulla tasolla viimeaikaisilla mallistollaan, valitettavasti.
Nimim. "kierrätysmersu pihassa, onneksi on V126-ässäkin"
Mitä virkaa näillä pläkkipellistä, lumpuista, vesiväristä, ja kierrätetyistä muoviämpäreistä tehdyillä ajoneuvoilla on?
Ai niin, maailma pelastuu kun saadaan kierrättää auto viiden vuoden välein autosta silpuksi ja taas takaisin autoksi.
Mobilistit kuolevat tällä menolla sukupuuttoon, sääli sinällään. Mutta miettikääpä asiaa ihan tosissaan:
Onko meillä tulevaisuudessa mahdollisuus esitellä jälkipolville samankaltaisia insinööritaidon helmiä kuin nyt on? Eivät nämä nykyiset rottelot säily samalla lailla kuin raudasta tehdyt autot, eikä taida ketään kiinnostaa taltioidakkaan.
Tämä kuulostaa varmaan monenkin korvaan ooteelle, mutta se on vissi että laatuongelmat ja nykyiset ympäristövaatimukset ovat tämän ongelman takana. Mersu ei ole onnistunut säilyttämään laatuaan totutulla tasolla viimeaikaisilla mallistollaan, valitettavasti.
Nimim. "kierrätysmersu pihassa, onneksi on V126-ässäkin"
- Petri.Kemppainen
- Mersumies
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
Mutta tosiasia on se että jos tehdään ihan perus auto ilman suurempia teknisiä hienouksia niin eihän sitä kukaan osta.
Koska markkinat ovat luoneet sellaisen oravan pyörän että tekniikka
tukee toinen toistaan" jos ostat tämän niin voit käyttää tätä."
Ja toisekseen ihmiset ovat tulleet jo niin riippuvaisiksi kaikesta
iteään helpottavsta tekniikasta.
Koska markkinat ovat luoneet sellaisen oravan pyörän että tekniikka
tukee toinen toistaan" jos ostat tämän niin voit käyttää tätä."
Ja toisekseen ihmiset ovat tulleet jo niin riippuvaisiksi kaikesta
iteään helpottavsta tekniikasta.
Tulossa uutta mersua ...
W204 C 200 T A
w203 C 270 T A
W204 C 200 T A
w203 C 270 T A
Tätä vastaanhan minä tässä juuri purnaankin. Valitettavasti esim. E-mersu ei ole onnistunut vastaamaan haasteeseen hintaluokassaan.Petri.Kemppainen kirjoitti:Mutta tosiasia on se että jos tehdään ihan perus auto ilman suurempia teknisiä hienouksia niin eihän sitä kukaan osta.
Koska markkinat ovat luoneet sellaisen oravan pyörän että tekniikka
tukee toinen toistaan" jos ostat tämän niin voit käyttää tätä."
Ja toisekseen ihmiset ovat tulleet jo niin riippuvaisiksi kaikesta
iteään helpottavsta tekniikasta.
Tästä muuten ollaan täysin samaa mieltä. Esim. A- ja C-mersu oltaisiin voitu jättää kokonaan tekemättä, tästä uudesta B:stä puhumattakaan. Perinteet kunniaan ja mersun status sille tasolle kuin se joskus on ollut. Antaa muiden tehdä näitä riisikippoja.Muffler kirjoitti:Veikkaampa että ne on mersulla halunnu tehdä halvempia autoja yhä suuremmille massoille, jos olisin pomo niin tekisin Mersuja vaikka niitä ei kaikille riittäisikään, ihan niinkuin ennenvanhaan.
Mikäs Ceessä on vikana, sehän on oikeastaan viimeisiä kunnon Mersuja ennen kuin tusina tavaraa ja elektroniikka romuja alettiin tehdä.
ja jos ne olisi jätetty valmistamatta, niin milläs mäkin sitten ajaelisin, köyhän on pakko tyytyä
Ceen takalasissa lukee vielä : Maailma tarvitsee esikuvia, liekö viimeisiä malleja jossa takalasissa tuo tarra
ja jos ne olisi jätetty valmistamatta, niin milläs mäkin sitten ajaelisin, köyhän on pakko tyytyä
Ceen takalasissa lukee vielä : Maailma tarvitsee esikuvia, liekö viimeisiä malleja jossa takalasissa tuo tarra
Ei se mersun maine ja kestävyys ole koskaan ollut sen kummoisempi, kuin nykyäänkään. Se vaan on maksanut aikaisemmin ja vielä kyllä nykyäänkin niin penteleesti, että omistajilla ei ole ollut varaa päästää sitä huonoon kuntoon. Sitten, kun on vielä maksettu isot rahat, niin eihän sitä voi naapureille näyttää kuinka tavallinen auto se mersu loppuen lopuksi on. Jotenka tuskinpa se tyhjästä on tullut sanonta, että Mersussa ei ole koskaan remonttia vaan huoltoja, vaikka konetta vaihdettaisiin. Ai niin tuohon kysymykseen, kuinka voitaisiin myyntiä parantaa. Hyvin yksinkertaista, eli pudotetaan E-mallista alaspäin olevilta malleilta hintaa pois noin 10000 - 15000 euroa, niin rupeaa olemaan laatu ja hinta kohdallaan ja vastaavien muitten kilpailevien mallie tasalla.
No itellä on C ja S(126)Benzo kirjoitti:Mikäs Ceessä on vikana, sehän on oikeastaan viimeisiä kunnon Mersuja ennen kuin tusina tavaraa ja elektroniikka romuja alettiin tehdä.
ja jos ne olisi jätetty valmistamatta, niin milläs mäkin sitten ajaelisin, köyhän on pakko tyytyä
Ceen takalasissa lukee vielä : Maailma tarvitsee esikuvia, liekö viimeisiä malleja jossa takalasissa tuo tarra
Ei voi mersusta puhua kun rautamersun jälkeen istuu Saksan avensikseen.
Eukolle välttää...
Aikaa kuluu ja mieltymykset muuttuu siinä sivussa.
10-15 vuotta kun mennään ajassa eteenpäin, niin 123 tavataan enää ainoastaan museorekisterissä ja tuolloin varmaan 202set kulkee takapyörät voimakkaasti negatiivisella camberilla ja ne ovat vuorostaan parhaita mersuja kautta aikain.
10-15 vuotta kun mennään ajassa eteenpäin, niin 123 tavataan enää ainoastaan museorekisterissä ja tuolloin varmaan 202set kulkee takapyörät voimakkaasti negatiivisella camberilla ja ne ovat vuorostaan parhaita mersuja kautta aikain.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Näin se muuten menee, tunnustan. Ei ole kuin 20v aikaa kun sanottiin että pätmän-mersu on viimeinen oikea mersu, minä olen tosin tätä mieltä vieläkin.M.K kirjoitti:Aikaa kuluu ja mieltymykset muuttuu siinä sivussa.
10-15 vuotta kun mennään ajassa eteenpäin, niin 123 tavataan enää ainoastaan museorekisterissä ja tuolloin varmaan 202set kulkee takapyörät voimakkaasti negatiivisella camberilla ja ne ovat vuorostaan parhaita mersuja kautta aikain.
Mersu on mennyt omaan ansaansa. Viimeiset 10 vuotta on tehty autoja jotka eivät laadultaan ole juuri kummempia kuin kilpailijansa. Välillä jopa päinvastoin. Hintaa niistä kyllä on osattu ottaa. Ei kuluttaja viitsi maksaa pelkästä statuksesta.
Mielestäni myös desing on aika trendipainoitteista ja lähellä massautojen henkeä.
Markkinoille olisi kyllä sopinut huippulaadukas ja tyylikäs automerkki, ilman koko kansan kosiskelua niinkuin Mersu on nyt pyrkinyt tekemään. Ei mersu vieläkään mikään huono auto ole. On vaan kallis eikä paljoa ihmeellisempi kuin kilpailijansa.
Ps. Jaguar on myös mennyt tähän samaan suuntaa...
Mielestäni myös desing on aika trendipainoitteista ja lähellä massautojen henkeä.
Markkinoille olisi kyllä sopinut huippulaadukas ja tyylikäs automerkki, ilman koko kansan kosiskelua niinkuin Mersu on nyt pyrkinyt tekemään. Ei mersu vieläkään mikään huono auto ole. On vaan kallis eikä paljoa ihmeellisempi kuin kilpailijansa.
Ps. Jaguar on myös mennyt tähän samaan suuntaa...
W210 290TD T
Mennyt maailma
Näinpä.TIMO T T kirjoitti:Mersu on mennyt omaan ansaansa.
Ps. Jaguar on myös mennyt tähän samaan suuntaan...
Sama ongelma tuli V*lvon kanssa. Lopettivat Takavetoisten Oikeiden Ruotsissa Valmistettujen Autojen tekemisen. Pakko oli vaihtaa merkkiä. Toivottavasti ei tarvitse vaihtaa taas.
S320L -97
Jos asiaa tarkastellaan hiukan laajemmin niin huomataan aika nopeasti että irtisanomiset ja "huonosti meneminen" on ollut jo vuosia arkipäivää Saksalaisessa..ja muussakin Eurooppalaisessa autoteollisuudessa.
Lyhyesti sanottuna minun käsitykseni mukaan KOKO Saksalaisella autoteollisuudella on ollut ongelmia jo useamman vuoden ajan..ja ongelma ei todellakaan koske yksin Mersua..eikä ongelma niinikään ole niinkään itse tuotteissa,eli autoissa, vaan muualla taloudessa.
Lyhyesti sanottuna minun käsitykseni mukaan KOKO Saksalaisella autoteollisuudella on ollut ongelmia jo useamman vuoden ajan..ja ongelma ei todellakaan koske yksin Mersua..eikä ongelma niinikään ole niinkään itse tuotteissa,eli autoissa, vaan muualla taloudessa.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Naulan kantaan, yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että saksalaiset autotehtaat joutuvat nyt karsimaan kustannuksia reilulla kädellä pärjätäkseen lähinnä aasialaisille merkeille markkinakilpailussa, mukaanlukien oma kotimarkkina-alue. Aasialaiset sensijaan voivat lähes huoletta lisätä panostusta turvallisuus-, varuste- ja laatukehitykseen.jva kirjoitti:Jos asiaa tarkastellaan hiukan laajemmin niin huomataan aika nopeasti että irtisanomiset ja "huonosti meneminen" on ollut jo vuosia arkipäivää Saksalaisessa..ja muussakin Eurooppalaisessa autoteollisuudessa.
Lyhyesti sanottuna minun käsitykseni mukaan KOKO Saksalaisella autoteollisuudella on ollut ongelmia jo useamman vuoden ajan..ja ongelma ei todellakaan koske yksin Mersua..eikä ongelma niinikään ole niinkään itse tuotteissa,eli autoissa, vaan muualla taloudessa.
Paineita eurooppalaisille tulee tottakai myös itse markkinoilta; japanilaiset merkit vievät järjestäen voitot luotettavuustilastoissa (volyymimallit), ei laatuongelmat ole yksin Mercedeksen ongelma, kyllä voidaan sanoa kaikilla merkeillä menevän enemmän tai vähemmän tuuliajolla, myös mainitulla BMW:llä.
Erittäin hauska oli lukea HVM:n ja Mufflerin kommentit mersun ideologiasta, itse olen pitkälti samaa mieltä. Sen verran täytyy kuitenkin aiheeseen palata, että ihan tunteettomasti ajatellen, nykyisen kaltainen kehitys on ollut välttämätöntä. Kaikki tietävät miten paljon ja millaisella vauhdilla maailmanmeno on muuttunut tässä vajaan 20 vuoden aikana, otetaan nyt itseoikeuteusti rajapyykiksi mallisarja W124, käytännössä viimeinen volyymimallin mersu, joka todella pyrittiin tekemään maailman parhaaksi autoksi maksoi mitä maksoi. Tämän jälkeenhän tehdas ihan virallisesti luopui em. ideologisesta periaatteestaan.
Oletetaan että MB tänäpäivänä lopettaisi näiden lastenmallien valmistuksen, tai vaikka olisi tehnyt sen hiukan aiemmin, saati sitten koskaan sellaisten valmistusta aloittanutkaan. Totuus on ikävä kyllä se, että oli merkki kuinka vanha ja imagoltaan sekä perinteiltään vahva, se tuskin olisi säilynyt markkinoilla itsenäisenä merkkinä. Ja itsenäisyyden uskon olevan Mercedeksellä (DC) kuitenkin se kaikista tärkein juttu. Montako pienehkön tuotantomäärän luxusautovalmistajaa löytyy jotka eivät kuuluisi johonkin isompaan konserniin...? (siis nimenomaan omistavana/hallitsevana osapuolena) Tuotantomääristä sen verran että W124:n aikoihin Mercedeksen henkilöautojen vuosituotanto oli n. 500.000 - 700.000 ajoneuvoa vuodessa.
Toisilla on mennyt vielä huonommin, esimerkkinä Jaguar tai Volvo, kummatkin jo aiemmin mainittu. Kuinkahan moni kunnon jagge-entusiasti piti näkemästään kun postilaatikkon tuli koeajokutsu, uusi Jaguar, etuveto-diesel-farmari.... Tai Volvo, mahtaakohan vaikka 10 vuoden kuluttua olla enää yhtään volvon itsenäisesti suunnittelemaa mallia, taitaa kaikki olla jo niin foordeja ettei hämärässä erota...
Tänään Mercedes tunnetaan erittäin monipuolisena merkkinä jolla on taustallaan vaikuttava historia, ja kauppa käy, kun jokamiehenmersut on lähes kaikkien saatavilla. Mutta kuinkahan kauan haluttavuutta jatkuu, ihmettelen sitä itsekin, eniten tästä luulisi kärsivän korkeammanluokan mallien, ja ostajakunnan kaikkoavan, mutta ilmeisesti nämä kalliimmat mallit on osattu tehdä niin mielenkiintoisiksi että kauppa käy sielläkin osastolla. Ikävä kyllä lasken uudet mersut samaan kastiin muiden automerkkien kanssa, ainakin nämä edullisemmat. Mutta kuten jo ylempänä vihjasin, on mersun ollut lähestulkoon pakko luoda tämmöisiä "ennennäkemättömiä" ja ennakkoluulottomia automalleja, mersuhan on merkkinä nuortunut aika paljon, ehkä tosiaan vähän liikaakin.
Semmoiset tekijät sitten tähän lisättynä kuten kustannustehokkuuden nousu, suunnitteluajan reipas puolittuminen (ennen uutta mallia suunniteltiin reilut 10 vuotta), tehtaiden sijoittelu ympäri maailmaa, alihankkijoiden osien määrän nousu ja laadun vaihtelu, aiheuttavat epämersumaisia piirteitä, kuten lastentaudit, yleiset luotettavuusongelmat, silmiinnähden halvannäköisiä malleja suolletaan pihalle... No tätä se nykyaika on, ei automalleille enää synny imagoja, ei niistä tule legendoja... faceliftejä vaan joka vuosi, säälittävää.
Olen usein ajattelut tuota samaa mitä HVM ylempänä tokaisi kierrätyksestä, siihen tulisikin tähdätä, se on aivan oikein. Auto tuotetaan 100% kierrätettävistä materiaaleista, sille ei pyritä luomaan sielua, se tehdään kestämään max. 5 vuotta, mieluiten 3, ja mikä tärkeintä, lähes ongelmitta, koska piakkoin ollaan kuitenkin samassa tilanteessa kuin mikrouunien kanssa, jos siihen tulee vika, niin vaihdetaan uuten koska korjaus on kuitenkin liian kallista - ja vanha kierrätykseen. Ja ympäristö pelastuu.
Loppuun vielä pakko sanoa, W202:lla ei ole mitään tekemistä viimeisen Mersun kanssa, sori vaan pojat jotka niillä ajelette, kiva että tykkäätte.
Jo sen edeltäjä, niin mukava auto kuin onkin, oli hukkaan heitettyä suunnittelua. Mersut Mersuina.
- peteracing
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: To 19.08.2004 19:43
niin..
saattaspa olla joku lexuskin aika vahva vaihtoehto mersulle JOS uutta autoo pääsis ostaan...sitä vaa tarkotin ett hyviä autoja valmistetaan muuallakin ku mersulla ku vaa aukasee silmät. aika paljo sama juttu ku 5 vuotta sitte mun silmissä ei ollu ku 1 mopo merkki..harley tietenki. nyt ku o vähä muutaki hommaa ku roplata mopoa oon katellu pyöriä laidasta laitaan ja ainaki tällä hetkellä tuntuu ett seuraava pyörä ei oo HD. johtuu varmaan siitäki ett niitä alkaa oleen joka jätkällä ja aika samalla kaavalla tehty...bolt-on siirtosarjat ja tarvikeputki. täämeni kyll ny ihan off-topiciksi mut pannaan vaikka kuumeen piikkiin...
power is nothing without control...
Re: niin..
Kaverille vaihdettiin vaihdelaatikko tuollaiseen muutaman kerran takuuseen. Kestävyys ei ole samaa kuin perus-toi-otassa vaikka onkin kalliimman luokan korolla Ilmeisesti tuotantomäärien pienuus tuo myös laadunvalvontaan ja testaukseen omat haasteensa.peteracing kirjoitti:saattaspa olla joku lexuskin aika vahva vaihtoehto mersulle JOS uutta autoo pääsis ostaan...
Re: niin..
Joopajoo, niinhän sitä itse kukin on saattanut joskus luulla ja jopa moiseen käytännön tasolla haksahtaakin...huomatakseen sitten kuitenkin että Mersu on MERSU ja parhaissakin muissa hyvissä autoissa on vähintään se vika etteivät ne ole Mersuja.peteracing kirjoitti:saattaspa olla joku lexuskin aika vahva vaihtoehto mersulle JOS uutta autoo pääsis ostaan...sitä vaa tarkotin ett hyviä autoja valmistetaan muuallakin ku mersulla ku vaa aukasee silmät.
Ja kokemusta meinaan on..
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
raul kirjoitti :
"Loppuun vielä pakko sanoa, W202:lla ei ole mitään tekemistä viimeisen Mersun kanssa, sori vaan pojat jotka niillä ajelette, kiva että tykkäätte.
Jo sen edeltäjä, niin mukava auto kuin onkin, oli hukkaan heitettyä suunnittelua. Mersut Mersuina"
Nyt kyllä alkaa juttu jo poiketa alkuperäisestä, mutta
Sori, on ihan pakko
ensinnäkin w201 ja w124 on "sama auto" ainoastaan sillä erotuksella että w201 on hieman pienempi koriltaan, tarkoittaa sitä että se oli suunnattu "rikkaalle nuoremmalle sukupolvelle" hieman edullisempi ja kokonsa puolesta "sporttisempi ", W124 on suunnattu "vanhemmille rikkaille herroille" joilla on rahaa hiukan enemmän.
Ja tuon w202 kosen kanssa on kyllä niin että no, antaa olla mutta kun järjellä ajattelee, niin, itse pidän ja arvostan suuresti w124 ja w201 malleja, mutta kyllä nuo jäävät kauas w202 kosesta tänä päivänä., Mallit w126, ja w123 ovat jo historic luokan autoja, jos joku tänä päivänä tykkää harrastaa niitä niin siitä vaan
Loppuun totean että rauha maassa, ja kaikilla hyvä peli tai harraste sellainen, pää-asia että itse on tyytyväinen, yksi tykkää lihapullista ja toinen maksalaatikosta, minä en pidä jälkimmäisestä
"Loppuun vielä pakko sanoa, W202:lla ei ole mitään tekemistä viimeisen Mersun kanssa, sori vaan pojat jotka niillä ajelette, kiva että tykkäätte.
Jo sen edeltäjä, niin mukava auto kuin onkin, oli hukkaan heitettyä suunnittelua. Mersut Mersuina"
Nyt kyllä alkaa juttu jo poiketa alkuperäisestä, mutta
Sori, on ihan pakko
ensinnäkin w201 ja w124 on "sama auto" ainoastaan sillä erotuksella että w201 on hieman pienempi koriltaan, tarkoittaa sitä että se oli suunnattu "rikkaalle nuoremmalle sukupolvelle" hieman edullisempi ja kokonsa puolesta "sporttisempi ", W124 on suunnattu "vanhemmille rikkaille herroille" joilla on rahaa hiukan enemmän.
Ja tuon w202 kosen kanssa on kyllä niin että no, antaa olla mutta kun järjellä ajattelee, niin, itse pidän ja arvostan suuresti w124 ja w201 malleja, mutta kyllä nuo jäävät kauas w202 kosesta tänä päivänä., Mallit w126, ja w123 ovat jo historic luokan autoja, jos joku tänä päivänä tykkää harrastaa niitä niin siitä vaan
Loppuun totean että rauha maassa, ja kaikilla hyvä peli tai harraste sellainen, pää-asia että itse on tyytyväinen, yksi tykkää lihapullista ja toinen maksalaatikosta, minä en pidä jälkimmäisestä