290td vuotaa öljyä
290td vuotaa öljyä
290 td oli öljynvaihdossa (mobil 1), täytettiin selvästi yli ylämerkin, alkoi vuotamaan. Vuotaa jostain turbon läheltä, ei kuitenkaan kannentiivisteestä. Onko kellään tietoa mistä voisi laueta vuotamaan?
Ennen käytetty teboilin synteettistä öljyä dieselkoneille.
Ennen käytetty teboilin synteettistä öljyä dieselkoneille.
Re: 290td vuotaa öljyä
Onko se edelleenkin selvästi yli merkkiviivan, mikäli on niin ruuvi auki ruuvi kiinni. Ahtimen paluu ei pääse virtaamaan -> öljy änkeää seuraavaksi sopivammaksi katsomastaan paikasta ulos.
Mikäli taso on jo viivojen välissä eikä korjaannu niin eipä kait auta muu kuin tutkia mistä vuotaa, mikäli edelleen (putsauksen jälkeen ) vuotaa.
Mikäli taso on jo viivojen välissä eikä korjaannu niin eipä kait auta muu kuin tutkia mistä vuotaa, mikäli edelleen (putsauksen jälkeen ) vuotaa.
Re: 290td vuotaa öljyä
Vaihdatin taannoin Mobilin vaihtopisteessä kaks kertaa (ensimmäisen ja viimeisen kerran) laiskuuttani. Kaveri lasetti mittarillaan 8l. ja kun vänkäsin että on liikaa meinas tulla tappelu " - kyllä tässä kuule on oljyjä vaihdeltu... älä mua ala neuvoon". Ja niinhän sitä öljyä oli sitten tikusta mitattuna reippaasti yli. Uhkasin jättää maksamatta jos ei korjaa ja ime ylärajan alle.veskola kirjoitti:Onko se edelleenkin selvästi yli merkkiviivan, mikäli on niin ruuvi auki ruuvi kiinni. Ahtimen paluu ei pääse virtaamaan -> öljy änkeää seuraavaksi sopivammaksi katsomastaan paikasta ulos.
Itte vaihdellessa olen kaatanut koneeseen ensiksi n. 6l ja käymään ja tarkistus. Öljyt inan alle ylärajan täytettynä on suodattimenvaihdolla n 7l. 290TD koneessa.
Eli tarinan opetus oli että edelleenkin itte tehtynä tietää mitä saa.
Öljynä käytän Mobil 0-40 ja hyvin pysyy koneessa eikä vajane 15tkm aikana yhtään 250tkm ajetussa koneessa.
... kaikkee se saksalainen keksii ....
Aikoinaan tuli juuri 290Td koneesta tiedote, että öljymäärä on sopiva siinä puolivälissä. Jos täytät ylämerkkiin niin se syö sen öljyn siihen puoliväliin?
Onko vastaavia havaintoja?
Ainakin ensimmäisissä oli jotan tämmöstä ja öljyn täyttömäärä pieneni 0.5L tehtaan ohjeissa. Esim autodata antaa tilavuudeksi 6.5L suodattimen kanssa kuin myös Veho....
Onko vastaavia havaintoja?
Ainakin ensimmäisissä oli jotan tämmöstä ja öljyn täyttömäärä pieneni 0.5L tehtaan ohjeissa. Esim autodata antaa tilavuudeksi 6.5L suodattimen kanssa kuin myös Veho....
Joku mersupurkaamo??
Olen nähnyt tapauksen kun VEHON asentaja imi ensteks öljyt pois ja lasetti mittarilla uudet öljyt sisään kattomatta öljytikkuun.
Asiakas lähti ja tuli 10min. päästä takaisin ja koko pitäjä oli ko. auton jälessä sininen savusta. Öljyä oli pikkusta vailla paljon liikaa.
Eli tikusta pitää aina tarkistaa - ei luottaa täyttömittariin.
EDIT: Serveri jökkii, en lähettäny kun kertaalleen
Asiakas lähti ja tuli 10min. päästä takaisin ja koko pitäjä oli ko. auton jälessä sininen savusta. Öljyä oli pikkusta vailla paljon liikaa.
Eli tikusta pitää aina tarkistaa - ei luottaa täyttömittariin.
EDIT: Serveri jökkii, en lähettäny kun kertaalleen
Viimeksi muokannut 10jykä, Ke 24.08.2005 00:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
... kaikkee se saksalainen keksii ....
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Niinhän ne tahtoo tehdä nykyään kaikkialla10jykä kirjoitti:Olen nähnyt tapauksen kun VEHON asentaja imi ensteks öljyt pois ja lasetti mittarilla uudet öljyt sisään kattomatta öljytikkuun.
Mutta kun vie omat öljyt eli kaksi neljän litran kannua, niin ainakin 300 TDT:ssä tulee kannun pohjalla aina saman verran takaisin eli noin desin-puolitoista.
Ja öljytilavuudeksi ilmoitetaan kahdeksan litraa.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Onneksi mulla ei ole niin uusi cdi-kone, jotta ei olisi öljytikkuaAki P kirjoitti:Mitenkäs sitten ku uudemmissa Cdi-koneissa ei ole tikkua mistä kattoa
Toki tietokone kertoo myös öljyn määrän.
Onko 211-koppaisissa siirrytty tikuttomaan aikakauteen .
MB S210 320 cdi Avantgarde 2001
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Pe 16.07.2004 16:15
- Paikkakunta: Kainuunmeren ympäristö
Pätee myös mun 230E:hen. Jos yrittää pitää merkin ylärajassa, niin jatkuvasti saa olla lisäämässä öljyä.Aki P kirjoitti:Aikoinaan tuli juuri 290Td koneesta tiedote, että öljymäärä on sopiva siinä puolivälissä. Jos täytät ylämerkkiin niin se syö sen öljyn siihen puoliväliin?
Onko vastaavia havaintoja?
Ainakin ensimmäisissä oli jotan tämmöstä ja öljyn täyttömäärä pieneni 0.5L tehtaan ohjeissa. Esim autodata antaa tilavuudeksi 6.5L suodattimen kanssa kuin myös Veho....
Mutta jos jättää suosiolla merkkien puoliväliin, niin eipä vaju juuri ollenkaan vaihtovälillä.
W124 230E -91
Jep.P.M.N. kirjoitti:Onneksi mulla ei ole niin uusi cdi-kone, jotta ei olisi öljytikkuaAki P kirjoitti:Mitenkäs sitten ku uudemmissa Cdi-koneissa ei ole tikkua mistä kattoa
Toki tietokone kertoo myös öljyn määrän.
Onko 211-koppaisissa siirrytty tikuttomaan aikakauteen .
211 ja 203 on niin köyhän miehen mallia, ettei ole tikkua saatu mahtumaan budjettiin 211:ssa saa öljymäärän näkyviin mittaristosta tarkalleen, mikäli softa täsmää moottorin kanssa , ainakin ensimmäisissä näytti mitä sattuu.
203:ssa pitää vain luottaa, että öljyä on sopivasti, anturi kertoo jos on liikaa tai liian vähän.
Joku mersupurkaamo??