124:n rengas väärässä kohtaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Juho R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ke 15.10.2003 20:42
Paikkakunta: Vihti

124:n rengas väärässä kohtaa

Viesti Kirjoittaja Juho R »

Vaihdoin tohon 45mm pudottavat jouset alle ja renkaat on 215-45-17". Huomasin edessä seuraavan pulman, kuskin puolen eturengas on TODELLA lähellä lokarin takeunaa ja ottaa siihen ihan pikkutöyssysskin kiinni, Hantin puolella ei ole mitään hätää. Edessä on kuraläpät ne kun ottaisi pois ei varmaan niin paljon raapis, mut pitäähän renkaiden samassa kohtaa olla.

Mikä auttaisi saako säätämällä rengasta eteen päin vai onko ne alatukivarren isot runkokumit väsähtänyt, vai auto joskus kolaroitu ja korjattu huonosti.
Auto oli M-B 200D W124. vm93
Ja M-B 200D W123. vm79
Ex: M-B 190B 2.0 W201. vm86.
--Niillä tehään mitä on--
coupe230ce
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 16.07.2005 12:16

Re: 124:n rengas väärässä kohtaa

Viesti Kirjoittaja coupe230ce »

Juho R kirjoitti:Vaihdoin tohon 45mm pudottavat jouset alle ja renkaat on 215-45-17". Huomasin edessä seuraavan pulman, kuskin puolen eturengas on TODELLA lähellä lokarin takeunaa ja ottaa siihen ihan pikkutöyssysskin kiinni, Hantin puolella ei ole mitään hätää. Edessä on kuraläpät ne kun ottaisi pois ei varmaan niin paljon raapis, mut pitäähän renkaiden samassa kohtaa olla.

Mikä auttaisi saako säätämällä rengasta eteen päin vai onko ne alatukivarren isot runkokumit väsähtänyt, vai auto joskus kolaroitu ja korjattu huonosti.
ei oo mersus mitään uutta että toinen rengas on taaempana ittellä sama homma mutta vaan toisinpäin eikä ota lokariin. sitä saa säädettyä tukivarren taaemmasta korvasta epäkeskolla.mutta siinä muuttuu aika lailla auraukset niinkun muutenki tuon madalluksen myötä!
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12606
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

jep, kuten sanottu sitä renkaan saa säätämällä keskelle pyörän aukkoa , tai vaikka etu- tai takareunaan enemmän.

säädöt menee tietenkin uudestaan, mutta ei siinä pitäis olla ongelmaa.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17242
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tuskin on kolaroitu, caster vaan on säädetty noin ja saatu sillä auto kulkemaan niin ettei se puolla oikealle.
Jos renkaat ovat samassa kohtaa niin tahtoopi puoltaa...

Casterin säätäminen ei vaikuta p*skan vertaa auraukseen, renkaan voi siirtää keskelle aukkoa casterpultista eikä tarvi suunnata sen takia.

Madalluksen jälkeen nelipyöräsuuntaus on kyllä paikallaan.
Avatar
Mika.S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ti 01.03.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Pakko kysyä tyhmiä välillä :oops:
vaikuttaako tuo epäkeskopultti etupään korkeuteen minkään vertaa?
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/
Avatar
etl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Su 19.10.2003 12:31
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja etl »

No ei tietenkää! se vaa siirtää rengasta aavistuksen etee/taakse, siinä samassa auraus muuttuu, itellä oli rengas sentin taaempana ku toinen, ojaan ajon jälkeen. Joten on mahdollista et on kolaroitu.
E 220 Aut. -94
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17242
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tuon edellisen viestini jälkeen kokeilin yhdestä 124stä minkäverran se auraus muuttuu casterpultin kääntämisellä; vajaan millimetrin vaikutus sillä oli kun laidasta laitaan käänsi.

Niin että ei se paljoa auraukseen vaikuta... :roll:
Vastaa Viestiin