Kokemuksia ML:stä?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 803
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Kokemuksia ML:stä?

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Nyt näyttäisi uhkaavasti siltä, että G:ee lähtee puoliväkisin uuteen kotiin parin viikon sisällä kunhan vehkeeseen saadaan FIN-kilvet. Seuraaja on siis mietinnässä ja yhtenä vaihtoehtona olisi varusteltu ML320:nen. Eli nahkat, ilmastointi, automaatti, esp, Bose jne...
Onko kellään kokemusta moisesta; olisi ihan kiva kuulla mielipiteitä oman ostopäätöksen tueksi. Teknisiä ongelmia? Ruostetta? Muuta?
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Kokemuksia ML:stä?

Viesti Kirjoittaja eerola »

Avantgarde kirjoitti:...varusteltu ML320:nen. Eli nahkat, ilmastointi, automaatti, esp, Bose jne...
Onko kellään kokemusta moisesta; olisi ihan kiva kuulla mielipiteitä...
Viimeisen parin vuoden aikana olen ajellut yhteensä n. 2 kk edellisen korisella ML:llä. Sekä 320:llä että 350:llä.

Paikallinen "veho" on aina sillointällöin antanut ML:n laina-autoksi, kun oma auto on ollut huollossa. Ja koska heillä jostain syystä menee öljynvaihtoonkin kolmisen päivää, saati sellaisien säätöjen tekemiseen, jotka edellyttävät vähän etsimistyötäkin, on ML-kokemusta ehtinyt kertyä aika hyvin ottaen huomioon, että itse en sellaista omista. :lol:

Olen kirjoittanut Koeajot-puolelle raporttini kokemuksista ML320:n ja ML350:n kanssa. Valitettavsti on sanottava, että en oikein uskalla suositella autoa. En varsinkaan 320-koneella. 350-koneella W163 on huomattavasti parempi.

ML:n keulalla on tähti, josta seuraa, että odotan auton olevan kaikin tavoin laadukas ja viimeistelty. Valitettavasti Alabaman Mersu ei ole tätä. Toleranssit ovat "tuumaisia" ja ratkaisut aika vanhanaikaisia verrattuna kilpailijoihin.

Erityisesti, jos aiot käyttää autoa kolmepenkkirivisenä, kannattaa asettaa odotukset kymmenen vuoden takaiselle tasolle. Jos W163 ML:ää vertaa viimeisen 5 vuoden aikana esiteltyihin kaupunkimaastureihin, se valitettavasti häviää aika auttamattomasti vertailukohdasta riippuen joko ajettavuudessa tai ratkaisuiden fiksuudessa.

Rankkaa tekstiä näin Mersuforumissa, mutta valitettavasti joudun tunnustamaan, että näin se on.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
joti69
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 27.04.2005 20:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kokemuksia ML:stä?

Viesti Kirjoittaja joti69 »

Kymppitonni ja neljä kuukautta takana 2000 mallin ML320:llä. Mitään valittamista ei ole ollut autossa. 200km/h kokeiltu mittarinopeutta ja ryömintää maastossa. Ei ole vielä kukaan kyytiä moittinut. Keskikulutus reippaassa ajossa moottori/maantiellä 12.1 litraa. Alla 275/45/17 Dunlopin tennispallot, kulutus tippunee "oikeisiin " kesäkumeihin vaihdettaessa. Kärryä ei huomaa muuten perässä kuin peileistä, kivitaloa en ole vetänyt. En ole vielä valintaa katunut, samalla rahalla olisin saanut uuden jaappanilaisen citymenijän, kokemukset niistä on jääneet koeajon tasolle. Ja jäävät.
Andy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 416
Liittynyt: Pe 04.04.2003 12:27
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Andy »

Hieman on pakko avautua 350:sta. Käytössämme oli tuollainen neliveto Saksassa vuokra-autona. Tuo yksilö ainakin oli varsin tuuliherkkä paikallisissa nopeuksissa. Tuon mallin käyttäjää lisäksi ilahduttaa bensapumppu kiitettävän usein. Matkaa teimme Saksassa ehkä n. 500km ja tuolla välillä kulutus taisi olla 15-20l/100km välillä... Tuossahan melkein näkee, että tankin viisari laskee, kun iskee tallan pohjaan :shock:.
joti69
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 27.04.2005 20:40
Paikkakunta: Helsinki

Pyörrettä tankkiin, konetta on kiva ruokkia

Viesti Kirjoittaja joti69 »

Joo, kyllä Saksan teillä kulutus oli n.17 litraa satkulle, mutta mikäpä se enää ilmalla kulkee niissä vauhdeissa. Kulutus nousee jokaisessa autossa. Eipä hätää niin kauan kun aavikolla beduiini öljyä pumppaa. 15 tonnia vuodessa ajavana ei kannata dieseliä ottaa, kiitos verottajan. Mitäpä muuten oli vuokra 350:llä?
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 803
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

ML unohdettu!
Intensiivinen tutustuminen aiheeseen auttoi asiaa = melkoisen vikaherkkä jenkkimarkkinoille suunnattu SUV.
Täytynee miettiä tilannetta uudestaan ........
jusamb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ma 22.11.2004 22:21
Paikkakunta: Jkylä

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Avantgarde kirjoitti:ML unohdettu!
Intensiivinen tutustuminen aiheeseen auttoi asiaa = melkoisen vikaherkkä jenkkimarkkinoille suunnattu SUV.
Täytynee miettiä tilannetta uudestaan ........
Älä vielä luovuta. Osta pois, niin saamme kunnon vertailutietoa G:n ja ML:n toimivuudesta ja ominaisuuksista. Ja eikös Euroopan ML:t ole tehty Itävallassa, joten Alabaman tuumatoleranssien ei pitäisi vaivata. :roll:
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

jusamb kirjoitti:...eikös Euroopan ML:t ole tehty Itävallassa, joten Alabaman tuumatoleranssien ei pitäisi vaivata.
Ei kai..? Eivätkös kaikki ML:t ja R-Mersut tule Tuscaloosasta. Tai knoppologiaa rakastaville vielä tarkemmin Vancesta. :lol:
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
jusamb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ma 22.11.2004 22:21
Paikkakunta: Jkylä

Viesti Kirjoittaja jusamb »

eerola kirjoitti:
jusamb kirjoitti:...eikös Euroopan ML:t ole tehty Itävallassa, joten Alabaman tuumatoleranssien ei pitäisi vaivata.
Ei kai..? Eivätkös kaikki ML:t ja R-Mersut tule Tuscaloosasta. Tai knoppologiaa rakastaville vielä tarkemmin Vancesta. :lol:
50,000th Mercedes M-Class Rolls off the Production Line in Austria
Cheers to Steyr-Daimler-Puch and the team in Graz! (5/22/2001)

On Friday December 10, 2004 the last W163 M-Class rolled off the line in Vance. 572,198 have been produced in Vance. 77,008 were produced in Graz, bringing the total to 649,206.

Kyllä niitä näyttäisi tehtävän myös Itävallassa. Tosin Alabaman pojat johtaa peliä ainakin 7-1. Itävaltalaiset tekevät niitä varmaan osista, jotka tippuvat G-sarjan linjalta lattialle. :wink:
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Käsittääkseni ainoastaan kaikki dieselit valmistettiin Itävallassa.
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Leka kirjoitti:Käsittääkseni ainoastaan kaikki dieselit valmistettiin Itävallassa.
Kuulostaisi ihan loogiselta. Koska W163-dieseleitä ei USA-markkinoilla myyty.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Cardoc
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 514
Liittynyt: Su 13.02.2005 12:24
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja Cardoc »

Kirjain valmistenumerossa sen sano:
ML
A - USA Tuscaloosa
X - Itävalta Graz
joti69
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 27.04.2005 20:40
Paikkakunta: Helsinki

X valmistenumerossa

Viesti Kirjoittaja joti69 »

Jos A ja X kirjain valmistenumerossa pitää paikkansa valmistuspaikan suhteen, niin omastani löytyy X. Ja ko auto on ML320. Että semmoista loogisuutta ja asiantuntemusta tällä palstalla viljellään...
Avatar
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 584
Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
Paikkakunta: Uusimaa

Kumpi vai kampi

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

Ja onko se niin että W 163 = ML xxx
W 164 = M xxx
Tulossa uutta mersua ...
W204 C 200 T A
w203 C 270 T A
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Re: Kumpi vai kampi

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Petri.Kemppainen kirjoitti:Ja onko se niin että W 163 = ML xxx
W 164 = M xxx
W163 on vanha M-sarja ja W164 tämän seuraaja. Liekö jo kaupoissa, sitä en tiedä. L ei tarkoita Langia tässä tapauksessa. BMW omistaa "oikeudet" Mxyz mallinimiin joten MB:n M-sarjan mallien tunnukset ovat sitten ML xyz.
So long, and thanks for all the fish
Avatar
vihiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: To 27.05.2004 18:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja vihiz »

Kirjain kertoo valmistuspaikan. Tuotanto Itävallassa alkoi vuonna 1999 itseasiassa bensiinimalleilla, ja dieselit tulivat myöhemmin. Eli molempia siellä on valmistettu.

Lisäksi näköjään Tuscaloosassa on aloitettu 270CDI-mallin valmistus vuonna 2000.

http://www.daimlerchrysler.com/dccom/0, ... -0,00.html
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Kaikki Euroopan markkinoille tulevat ML valmistetaan Itävallassa ja loput tuonne meren taakse menevät siellä suuressa ja ihmeellisessä maassa.
joti69
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 27.04.2005 20:40
Paikkakunta: Helsinki

Pikku tarkennus

Viesti Kirjoittaja joti69 »

Paljon osia omastani löytyy made in USA merkinnöillä. KOKOONPANO on kuitenkin tapahtunut Itävallassa. Jos mobilea seuraa, niin euro valmisteiset maksaa käytettynä enemmän kuin jenkeistä laivatut.
Avatar
Mace
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ke 09.04.2003 08:04
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Mace »

No niin...
Kaikista varoitteluista huolimatta, tai ehkä juuri niiden ansiosta vaihdoin väykyn viimeviikolla ML 270CDI:hin. :shock:
Kaikki on toistaiseksi vaikuttanut ihan hyvältä, jopa ehkä liiankin hyvältä. Ainoita "vikoja" ovat olleet takaluukun pumppujen tehottomuus ja Webaston pari käyntihäiriötä. Ja tietysti se muovinen rolina kojelaudan takaa kiihdytellessä. :oops:
Mutta, auton mukana ei tullut muuta kuin ne huoltokirja ja ohjekirja, miten tai mistä voisin katsoa että onko tässä jotain sellaisia varusteita mitä ei päällepäin näe? Siis onko jossain jotain koodilistaa tms? Joissain jenkeissähän niitä löytää hanskalokeroista tai muista paikoista.
joti69
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 27.04.2005 20:40
Paikkakunta: Helsinki

Varustelista

Viesti Kirjoittaja joti69 »

Omassani tuli mukana lista tehdastilauksesta hintoineen. Oli ostaja säilyttänyt. Muualta en ole sellaista löytänyt jemmattuna. Takaluukun pumput saa edullisesti Motonetistä. Pöly kuluttaa tiivisteet ja kovalla pakkasella pumppu saattaa sitten tyhjentyä. Kaikissa kaasujousissahan on sama juttu.

Itselläni defan asennuksen jälkeen oli jäänyt nesteen paisuntasäiliön ylivuotoletku irti kiinnikkeestään. Naputti yli satasen vauhdissa rintapeltiin. Muuta ylimääräistä ääntä ei ole kuulunut.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14091
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Mace kirjoitti:Mutta, auton mukana ei tullut muuta kuin ne huoltokirja ja ohjekirja, miten tai mistä voisin katsoa että onko tässä jotain sellaisia varusteita mitä ei päällepäin näe? Siis onko jossain jotain koodilistaa tms? Joissain jenkeissähän niitä löytää hanskalokeroista tai muista paikoista.
Syöttämällä auton valmistenumeron WDB....(17 merkkiä) linkin VIN-dekooderiin, saat näkyville mm. auton varustuksen. Pohjautuu tehtaan EPC-tietokantaan.

http://www.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mace
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ke 09.04.2003 08:04
Paikkakunta: Hyvinkää

Kiitos!

Viesti Kirjoittaja Mace »

Juuri jotakin tämäntapaista systeemiä tarkoitin! Eikun kokeilemaan!
:D
Vastaa Viestiin