205 AMG rojekti tai jotain.
205 AMG rojekti tai jotain.
Tuli vaihdettua dieseli pois piitkästä aikaa. Tilalle tuli tuommoi M276 tärpätti moottorilla oleva biturbo S205
LastVin väittää että olisi C43 mutta trafi C450 mene ja tiedä kun autot on tuossa kohtaa samoja 7 vaihteisia ennen kuin se C43 sai 9g lootan.
Punakantinen moottori kuitenkin ja se 270kW / 367 ponia. Räpisee ja paukku sport putkistolla. Ihan hauska laitos.
No elämä alkoi parin viikon jälkeen vastustaa, kevyt limp moodi ja ilmavuotoa valittaa, eli se surullisen kuuluisa huohotin putki imusarjan alta varmaan halki.
Pikainen testi kottero käynnissä ja tuhaus bräkkistä sarjan alle, käynti sakkaa, jep. Tiedän mitä teen viikonloppuna.
Tallin lattialla olisi sähköinen C63 lukkoperä samalla välityksellä kuin auton nykyinen. Pistää miettimään, joku ecukin pitäisi varuiksi tilata... ehkä mä pidän vakiona tän kuitenkin.
LastVin väittää että olisi C43 mutta trafi C450 mene ja tiedä kun autot on tuossa kohtaa samoja 7 vaihteisia ennen kuin se C43 sai 9g lootan.
Punakantinen moottori kuitenkin ja se 270kW / 367 ponia. Räpisee ja paukku sport putkistolla. Ihan hauska laitos.
No elämä alkoi parin viikon jälkeen vastustaa, kevyt limp moodi ja ilmavuotoa valittaa, eli se surullisen kuuluisa huohotin putki imusarjan alta varmaan halki.
Pikainen testi kottero käynnissä ja tuhaus bräkkistä sarjan alle, käynti sakkaa, jep. Tiedän mitä teen viikonloppuna.
Tallin lattialla olisi sähköinen C63 lukkoperä samalla välityksellä kuin auton nykyinen. Pistää miettimään, joku ecukin pitäisi varuiksi tilata... ehkä mä pidän vakiona tän kuitenkin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 205 AMG rojekti tai jotain.
Onneksi'olkoon. Mukava lueskella ja seurata tämmöstä kun itseäni ei kiinnosta yhtään mitkään neli'sylinteriset.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: 205 AMG rojekti tai jotain.
Kiitos, siitä on pitkä aika kun viimeksi on millään haaramoottorilla ajellut, ja kyllä sitä hampaita hymyilyttää joka kerta kun painaa napista käyntiin.
Motarilla vasta tulee laitettua jotakin musiikkia eetteriin, kaupungissa on kiva kuunnella kutosen soundeja, ja motarin rampeissa ylös ja alas pauketta ja räimintää.
En muistanut kuinka paljon äänimaailma tekee fiilikseen diesel vs bensa.
Ääntä voisi ehkä olla napsu enemmän... downpipet vois vaihtaa.
Katsotaan mihin tämä kaninkolo johtaa.
Motarilla vasta tulee laitettua jotakin musiikkia eetteriin, kaupungissa on kiva kuunnella kutosen soundeja, ja motarin rampeissa ylös ja alas pauketta ja räimintää.
En muistanut kuinka paljon äänimaailma tekee fiilikseen diesel vs bensa.
Ääntä voisi ehkä olla napsu enemmän... downpipet vois vaihtaa.
Katsotaan mihin tämä kaninkolo johtaa.
Re: 205 AMG rojekti tai jotain.
Kaikkihan tietää lopputuleman, mutta uskottele itelles vaan .
Joskus tuli tämmösen menoa ihasteltua moottoritiellä ja kun katoin speksejä niin en enää ihmetellyt kun kulki niin raikkaasti. Hieno auto, eikä kovin yleinen taida olla
Re: 205 AMG rojekti tai jotain.
Noo ehkä jossain vaiheessa jotain pientä tulee tehtyä.
On noita jokunen myynnissä koko ajan ehkä parikymmentä yhteensä farmarit mukaan luettuna.
Eilen ajelin hopeisen samanlaisen perässä kehällä. Oli pakko raottaa ikkunaa leppävaaran tunnelissa ja vähän kuulostella kun mentiin peräkkäin. Mukava erottuva murina tunnelissa.
On noita jokunen myynnissä koko ajan ehkä parikymmentä yhteensä farmarit mukaan luettuna.
Eilen ajelin hopeisen samanlaisen perässä kehällä. Oli pakko raottaa ikkunaa leppävaaran tunnelissa ja vähän kuulostella kun mentiin peräkkäin. Mukava erottuva murina tunnelissa.
Re: 205 AMG rojekti tai jotain.
Onnittelut autosta. Mukava lukea näitä uudempiakin projekteja ja etenkin AMG malleista. Pistä ihmeessä kuvien kera lisää tarinaa tulemaan.
w124 500E -91
w204 C300 CDI 4-matic -13
w124 300-24TE 3.6 Oettinger -90
w204 C300 CDI 4-matic -13
w124 300-24TE 3.6 Oettinger -90
Re: 205 AMG rojekti tai jotain.
Kyllä sitä kirjoitellaan kun jotakin sen arvoista tulee tehtyä.
Vähän taustaa miksi juuri tämä malli.
Ajelin viikon uudella Cla shooting brakella ja totesin että vois harrastus kamat mahtua kyytiin.
Kriteereinä oli neliveto, farmari, bensa ja yli 150kw tehoa.
Katselin sitten kulutuksia ja tehoja ja totesin että Amg mallit vie saman sekalaisessa kuin normaalitkin, litran sisään about.
Käytiin sitten neidin kanssa koeajamassa Cla45 farkku / SB mallia. Aika väkivaltainen laite vetelemään sillä teholla, neiti totesi että ei tunnu hyvältä / oikealta mulle.
Samoja fiiliksiä, tuntui enemmän etuvedolta kuin nelikolta.
Seuraavana sitten tuo C43 / C450 koeajoon ja heti sellainen tän mä otan fiilis koeajon jälkeen.
Neliveto tuntuu suorastaan imevän pulkan tiehen kiinni nopeissa mutkissa kun tarjoaa tennaria, soundit on paljon paremmat kuin nelosessa ja ei mitään vetelyä kun koiven oikaisee lattiaan.
Piti kuitenkin viikko miettiä, kun ei ole noin kallista autoa tullut koskaan ostettua. No ei se miettimällä yhtään parantunut ja liikkeeseen oli palattava vanhan omista tavaroista tyhjennetyn auton kanssa.
Toikin oli se vähän halvemmasta ja vähän enemmän ajetusta päästä oleva suomessa. Mut kaikki huollot tehty ajallaan tai aikaisemmin marmorilla, jokseenkin kuin uusi sisältä ja päältä siisti.
Tyhmää ostaa tollainen käyttikseksi varmasti, mutta sitäkin kivempaa on työmatkaa ajella ja nauttia ajosta. Juu saishan ton hinnalla ihan uuden "auton" kaupasta mutta se €/ fiilis ei ole lähellekkään tota luokkaa.
Kasi olisi ollut kiva, mutta se hinta gäppi ja kulut olisi pompannut sietokyvyn yli. Tohon mulla on varaa, ja vielä voi korjattakkin jos jotain ilmenee.
Yhtä vähemmän ajettua himoitsin sen vaaleamman värin takia mutta mietin liian kauan.
Musta on hienoin, mutta se valitettavasti täällä kuratien varrella on hieno niin vähän aikaa pesun jälkeen.
Et jos näet liikenteessä kuraisen C43 mallin farkun niiin se on varmaan toi mun.
Vähän taustaa miksi juuri tämä malli.
Ajelin viikon uudella Cla shooting brakella ja totesin että vois harrastus kamat mahtua kyytiin.
Kriteereinä oli neliveto, farmari, bensa ja yli 150kw tehoa.
Katselin sitten kulutuksia ja tehoja ja totesin että Amg mallit vie saman sekalaisessa kuin normaalitkin, litran sisään about.
Käytiin sitten neidin kanssa koeajamassa Cla45 farkku / SB mallia. Aika väkivaltainen laite vetelemään sillä teholla, neiti totesi että ei tunnu hyvältä / oikealta mulle.
Samoja fiiliksiä, tuntui enemmän etuvedolta kuin nelikolta.
Seuraavana sitten tuo C43 / C450 koeajoon ja heti sellainen tän mä otan fiilis koeajon jälkeen.
Neliveto tuntuu suorastaan imevän pulkan tiehen kiinni nopeissa mutkissa kun tarjoaa tennaria, soundit on paljon paremmat kuin nelosessa ja ei mitään vetelyä kun koiven oikaisee lattiaan.
Piti kuitenkin viikko miettiä, kun ei ole noin kallista autoa tullut koskaan ostettua. No ei se miettimällä yhtään parantunut ja liikkeeseen oli palattava vanhan omista tavaroista tyhjennetyn auton kanssa.
Toikin oli se vähän halvemmasta ja vähän enemmän ajetusta päästä oleva suomessa. Mut kaikki huollot tehty ajallaan tai aikaisemmin marmorilla, jokseenkin kuin uusi sisältä ja päältä siisti.
Tyhmää ostaa tollainen käyttikseksi varmasti, mutta sitäkin kivempaa on työmatkaa ajella ja nauttia ajosta. Juu saishan ton hinnalla ihan uuden "auton" kaupasta mutta se €/ fiilis ei ole lähellekkään tota luokkaa.
Kasi olisi ollut kiva, mutta se hinta gäppi ja kulut olisi pompannut sietokyvyn yli. Tohon mulla on varaa, ja vielä voi korjattakkin jos jotain ilmenee.
Yhtä vähemmän ajettua himoitsin sen vaaleamman värin takia mutta mietin liian kauan.
Musta on hienoin, mutta se valitettavasti täällä kuratien varrella on hieno niin vähän aikaa pesun jälkeen.
Et jos näet liikenteessä kuraisen C43 mallin farkun niiin se on varmaan toi mun.
Re: 205 AMG rojekti tai jotain.
Onko tuo M276 kuitenkin suorasuihkari? Omassa täsmälleen saman verran poneja mutta näyttikin olevan eri moottori (ei mikään AMG) enkä yhtään tykkää kun siirtyy sähköltä bensalle, kilisee enemmän kuin edellisen OM642 ja jotenkin tuntuu että vetojakin vähemmän vaikka lisänä patterimoottori. Kuskistahan varmaan johtuu kun ei ole bensaan tottunut eikä kylmiltään kehtaa kiusata.
Re: 205 AMG rojekti tai jotain.
Jaahas on kirottu mersun inssit sinne alimpaan...
yksi hankala johto ja koko homma eskaloituu, pitäisi ottaa keula osiin, ja cooleri pois että saa kaasuläpän johdon irti. Ei vaan mahdu edes neidin käsi lähelle.
Aikani kirottua otin sivarit ja vedin piuhat poikki, laitetaan uusi liitin jatkon kanssa vähän inhimillisempään paikkaan.
yksi hankala johto ja koko homma eskaloituu, pitäisi ottaa keula osiin, ja cooleri pois että saa kaasuläpän johdon irti. Ei vaan mahdu edes neidin käsi lähelle.
Aikani kirottua otin sivarit ja vedin piuhat poikki, laitetaan uusi liitin jatkon kanssa vähän inhimillisempään paikkaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 205 AMG rojekti tai jotain.
Juu suoraruikkari on. M278 on kaiketi samanlainen mutta parin verran pidempi.DBFI kirjoitti: ↑La 27.04.2024 15:49 Onko tuo M276 kuitenkin suorasuihkari? Omassa täsmälleen saman verran poneja mutta näyttikin olevan eri moottori (ei mikään AMG) enkä yhtään tykkää kun siirtyy sähköltä bensalle, kilisee enemmän kuin edellisen OM642 ja jotenkin tuntuu että vetojakin vähemmän vaikka lisänä patterimoottori. Kuskistahan varmaan johtuu kun ei ole bensaan tottunut eikä kylmiltään kehtaa kiusata.
Nyt on taas vähän viisaampi miten toi on rakennettu. Kysyy hermoja jos ei halua koko keulaa purkaa.
Re: 205 AMG rojekti tai jotain.
Kaasuläpän johto korjattu, laitan deuz liittimen väliin niin saa takas paikoilleen ilman koko keulan purkua.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 205 AMG rojekti tai jotain.
Ja sitten joku varmaan hämmästelee miksi en mennyt myyjäliikkeeseen valittamaan.
No toi on vähän sillain tekosyy samalla että voin ottaa imusarjan auki, kun tarviihan siihen jonkun syyn?
Kiinnosti nähdä paljonko sinne on paskaa kertynyt venttiileihin kun suorasuihkutus. No eipä paljon mitään, näkyy olevan jätetty egr kokonaan pois tästä versiosta. Imusarjassaa on vain sokea kohta siinä mihin venttiili kaiketi tulisi.
Huomenissa laittaa takas nippuun että pääsee taas maanantaina töihin tuon kanssa.
No toi on vähän sillain tekosyy samalla että voin ottaa imusarjan auki, kun tarviihan siihen jonkun syyn?
Kiinnosti nähdä paljonko sinne on paskaa kertynyt venttiileihin kun suorasuihkutus. No eipä paljon mitään, näkyy olevan jätetty egr kokonaan pois tästä versiosta. Imusarjassaa on vain sokea kohta siinä mihin venttiili kaiketi tulisi.
Huomenissa laittaa takas nippuun että pääsee taas maanantaina töihin tuon kanssa.
Re: 205 AMG rojekti tai jotain.
Osaa syytä on vielä nää pienet yksityiskohdat mitä huolto ei tee kun putken vaihtaa.
Kanavissa oli pienet purseet, mikä sitten omaa autismia järkyttää.
Kanavissa oli pienet purseet, mikä sitten omaa autismia järkyttää.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 205 AMG rojekti tai jotain.
Auto taas nipussa ja toimii.
Öljyletkua tuli laitettua putken tilalle, niin ei pitäis ihan heti hajota siitä uudestaan.
Kaasuläpän johtoon tuli ekstra liitin että ei tarvinnut koko keulaa purkaa. Ja helpottaa jos tarvii uudestaan jotain tehdä mikä vaatii imusarjan irroittamisen.
Öljyletkua tuli laitettua putken tilalle, niin ei pitäis ihan heti hajota siitä uudestaan.
Kaasuläpän johtoon tuli ekstra liitin että ei tarvinnut koko keulaa purkaa. Ja helpottaa jos tarvii uudestaan jotain tehdä mikä vaatii imusarjan irroittamisen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 205 AMG rojekti tai jotain.
Töissä ja takaisin käyty, aavistuksen herkemmän oloinen tuntuisi olevan. En tiedä onko plasebo vai mitä mutta nätisti nyt toimii.
Kelistä tuskin on kiinni kun 10 astetta lämpimämpää vielä kuin viimeviikolla.
Valkoinen vastaava näkyi motarilla peilissä, ja nätti vihreä A45 muijalassa.
Johtuuko siitä että vauhtimersu alla ja nyt huomaa kaikki omg mallit vai keväästä mene ja tiedä.
Kelistä tuskin on kiinni kun 10 astetta lämpimämpää vielä kuin viimeviikolla.
Valkoinen vastaava näkyi motarilla peilissä, ja nätti vihreä A45 muijalassa.
Johtuuko siitä että vauhtimersu alla ja nyt huomaa kaikki omg mallit vai keväästä mene ja tiedä.
Re: 205 AMG rojekti tai jotain.
Vappua vietetty ja autoa puunattu, muutamat kiveniskemät töpätty maalilla ja lakalla, ovenvälit hinkutettu ja vahattu kertaalleen.
Itsellä on sellainen tapa että tulee ovenvälit kerran kaksi vahattua vuodessa että helpompi pitää puhtaana.
Kai tuota tulee hinkutettua vielä vähän tarkemmin kun enemmän mieleinen auto kuin edelliset.
Helmalistat pitää kesällä käyttää irti ja vahata sieltä alta.
Kuvia en nyt tähän hätään räpsinyt.
Itsellä on sellainen tapa että tulee ovenvälit kerran kaksi vahattua vuodessa että helpompi pitää puhtaana.
Kai tuota tulee hinkutettua vielä vähän tarkemmin kun enemmän mieleinen auto kuin edelliset.
Helmalistat pitää kesällä käyttää irti ja vahata sieltä alta.
Kuvia en nyt tähän hätään räpsinyt.
Re: 205 AMG rojekti tai jotain.
Voihan peijooni, C3 muxi on liian vanha tuohon autoon. Eipäs näe onko virrat päällä vai eikä suostu ilman kikkailua diagnosoimaan mitään.
Leikkimällä vähän saa jotain tehtyä mutta ei paljoa. Meni uudemman starin hankintaan.
Maailmalta Ecu tulossa, ihan vaan varmuudeksi jos joskus sattuu ecu meneen.
Leikkimällä vähän saa jotain tehtyä mutta ei paljoa. Meni uudemman starin hankintaan.
Maailmalta Ecu tulossa, ihan vaan varmuudeksi jos joskus sattuu ecu meneen.
Re: 205 AMG rojekti tai jotain.
Olihan sulla passthru, ei taida tuonikäisessä saada "oikeasta" muksista merkittävää hyötyä :p
Ecujutut kiinnostaa, harvempi vielä tänikäisiä uskaltaa enempi puukottaa.
Ecujutut kiinnostaa, harvempi vielä tänikäisiä uskaltaa enempi puukottaa.
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: 205 AMG rojekti tai jotain.
Juu on mulla openport, en vain ole jaksanut vielä tutkia miten xentryn saa sen kanssa toimimaan. Ei vissiin mikään älytön temppu.
Muxilla ei tosiaan tee mitään enään tuon kanssa. Saattaa mennä myydään osastolle koko star kunhan ehtii tota passthrough juttua katsomaan.
Meinaa työt haitata harrastuksia, ei ehdi niin paljoa tehdä kuin haluaisi.
Muxilla ei tosiaan tee mitään enään tuon kanssa. Saattaa mennä myydään osastolle koko star kunhan ehtii tota passthrough juttua katsomaan.
Meinaa työt haitata harrastuksia, ei ehdi niin paljoa tehdä kuin haluaisi.
Re: 205 AMG rojekti tai jotain.
No niin kiinasta palattu ja pitkästä aikaa auton puikoissa.
Edelleen tulee hymy huulille kun tökkää napista ja kutonen herää.
Motarilla vähän omaa kivaa ja sitten rauhaksiin kotiin.
Hauska laitos, josko sitä ensiviikolla ehtisi vähän ecu asiaa tutkimaan kun hetki lomaa.
Neiti ajellut autolla sillä aikaa kun olin pois ja keskikulutus näytössä lukee 8.4l/100km mikä on mielestäni oikein hyvä lukema tuolle kokoonpanolle.
Tankatessa aika samoilla lukemilla pyörinyt mitä näyttö kertoo. Aavistuksen jopa vähemmän mitä näyttää.
Vieläkään ei ole ostajan morkkista tullut, sitä vähän pelkäsin kun 40k€ auton ajaa kaupasta ulos. Mutta fiilis peittää hinnan mielestä aika hyvin.
Hieman surettaa tuo hiekkatien pätkä auton puolesta, mutta kämppää en halua kaupungista.
Edelleen tulee hymy huulille kun tökkää napista ja kutonen herää.
Motarilla vähän omaa kivaa ja sitten rauhaksiin kotiin.
Hauska laitos, josko sitä ensiviikolla ehtisi vähän ecu asiaa tutkimaan kun hetki lomaa.
Neiti ajellut autolla sillä aikaa kun olin pois ja keskikulutus näytössä lukee 8.4l/100km mikä on mielestäni oikein hyvä lukema tuolle kokoonpanolle.
Tankatessa aika samoilla lukemilla pyörinyt mitä näyttö kertoo. Aavistuksen jopa vähemmän mitä näyttää.
Vieläkään ei ole ostajan morkkista tullut, sitä vähän pelkäsin kun 40k€ auton ajaa kaupasta ulos. Mutta fiilis peittää hinnan mielestä aika hyvin.
Hieman surettaa tuo hiekkatien pätkä auton puolesta, mutta kämppää en halua kaupungista.
Re: 205 AMG rojekti tai jotain.
Vähän pakko näprätä autoa. E sarjasta C sarjaan ja pieniä nitinöitä ja narinoita on vähän enemmän.
Mittariston kehys piti infernaalista nitinää tietyssä lämpötilassa.
Mittaristo käteen ja tutkimaan mikä siellä narisee.
Kehyksen lippa on muoviniitattu runkoon ja vähän turhan löysä.
Vedin raon upmeen kuumaräällä ja ainakin se nitinä loppui.
Mittariston kehys piti infernaalista nitinää tietyssä lämpötilassa.
Mittaristo käteen ja tutkimaan mikä siellä narisee.
Kehyksen lippa on muoviniitattu runkoon ja vähän turhan löysä.
Vedin raon upmeen kuumaräällä ja ainakin se nitinä loppui.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 205 AMG rojekti tai jotain.
Hieno peli. Omasta 205:sesta myös nitinöitä metsästin tovin ja sitten havaitsin että hanskalokeron avaamalla äänet loppuivat. Pienet palaset huopateippiä ja äänet olivat tiessään. Nuokin kuulostivat kuuluvan ties mistä ajon aikana. Kannattanee testata.
Re: 205 AMG rojekti tai jotain.
Jees kiitos vinkistä pitää kokeilla. On toi vähän äänekkämpi E sarjaa muutenkin mutta noi nitinät käy autistin hermoon.
Re: 205 AMG rojekti tai jotain.
Pientä jotain ihmetelty, maailmalta tuli testi ecu.
No luku tuntui onnistuvan mutta kirjoitus ei. Tiilihän siitä tuli, ei tunnistu enään ainakaan Ktagilla.
Uutta työkalua odottaa jo testiin, katsoo koska jaksaa ja viitsii.
No luku tuntui onnistuvan mutta kirjoitus ei. Tiilihän siitä tuli, ei tunnistu enään ainakaan Ktagilla.
Uutta työkalua odottaa jo testiin, katsoo koska jaksaa ja viitsii.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 205 AMG rojekti tai jotain.
Jaahas ja sitten pientä ahtimien ihmettelyä.
C43 vs C63 turbiinien eroja. Jotain mielenkiintoista löytyi C43 turbiinin kotelosta, voi luoja miten ahdas on ulostulo turbiinilta. Hukkaportin lipare tukkii puolet kanavasta. Taidan kaivaa siitä alun 5mm mäkeen. Tuosta kun pörrää kamaa pois ja vähän muualta vois saada alun 10-20hv hyvää pelkästään sillä.
Virtausta helpottaan meinasin vielä siivet vaihtaa nuihin C63 vastaaviin.
C43 vs C63 turbiinien eroja. Jotain mielenkiintoista löytyi C43 turbiinin kotelosta, voi luoja miten ahdas on ulostulo turbiinilta. Hukkaportin lipare tukkii puolet kanavasta. Taidan kaivaa siitä alun 5mm mäkeen. Tuosta kun pörrää kamaa pois ja vähän muualta vois saada alun 10-20hv hyvää pelkästään sillä.
Virtausta helpottaan meinasin vielä siivet vaihtaa nuihin C63 vastaaviin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 205 AMG rojekti tai jotain.
Mittailin vähän lisää ahtimia ja C63 runko menee pienellä vaivalla tuohon c43 pesään. Turbiinille lisää tilaa ja pieni soviterengas pesän ja rungon väliin että keskittyy.
Kompura tuottaa ongelmia, pitää käyttää c63 koteloa ja joko jättää bypass venttiili pois tai koneistaa sille paikka isompaan koteloon.
Toinen vaihtoehto on sorvata taustalevy pienemmäksi ja sovittaa orkkis kompurakotelo isompaan ahtimeen.
Kompura tuottaa ongelmia, pitää käyttää c63 koteloa ja joko jättää bypass venttiili pois tai koneistaa sille paikka isompaan koteloon.
Toinen vaihtoehto on sorvata taustalevy pienemmäksi ja sovittaa orkkis kompurakotelo isompaan ahtimeen.
Re: 205 AMG rojekti tai jotain.
Kyllä se pahasti näyttää siltä että tuo on väkisin yritetty tehdä tehottomaksi toi paketti.
Varmaan se pelko ollut että sakkaa C63 myynti jos toi nelikko olis lähellä samaa tehoa.
Tietty ne puritanistit jotka pitää tota ei Amg autona kun ei yhden hepun kasaan laittama motti ostaisi silti vaan "aidon" Amg moottorisen.
No itselle ei niin väliä onko se yksi jamppa kasannut jonka mielenlaatu vaihtelee päivän ja sen mukaan onko saanut tai ei
Robotin kasaama piisaa mulle, vetää ja soundi on kiva.
Mutta asiaan, ahtimen kuristukset ja jäätävän pienet ropellit tukee sitä ajatusta että ei liikaa voimaa ole haluttu. Mielenkiintoista on miten toi voi mennä Euro6 päästöihin vaikka Egr puuttuu tykkänään. Herää kysymys mihin sitä oikeasti tarvitaan?
Toi patahan henkii kuitenkin isommilla siivillä sinne 550-600hv nurkille kohtuullisen kivasti. Ja vajaaseen 500hv vakio ahtimilla.
Suuttimet riittää kyllä, samoin KP pumppu suht ylös. Ja pumppuja saa, vois tietty stroukata jonkun pumpun tohon jos ruokaa kaipaa lisää.
Ahtimista tulee kuvia kun niille jotain ehtii tekemään.
Varmaan se pelko ollut että sakkaa C63 myynti jos toi nelikko olis lähellä samaa tehoa.
Tietty ne puritanistit jotka pitää tota ei Amg autona kun ei yhden hepun kasaan laittama motti ostaisi silti vaan "aidon" Amg moottorisen.
No itselle ei niin väliä onko se yksi jamppa kasannut jonka mielenlaatu vaihtelee päivän ja sen mukaan onko saanut tai ei
Robotin kasaama piisaa mulle, vetää ja soundi on kiva.
Mutta asiaan, ahtimen kuristukset ja jäätävän pienet ropellit tukee sitä ajatusta että ei liikaa voimaa ole haluttu. Mielenkiintoista on miten toi voi mennä Euro6 päästöihin vaikka Egr puuttuu tykkänään. Herää kysymys mihin sitä oikeasti tarvitaan?
Toi patahan henkii kuitenkin isommilla siivillä sinne 550-600hv nurkille kohtuullisen kivasti. Ja vajaaseen 500hv vakio ahtimilla.
Suuttimet riittää kyllä, samoin KP pumppu suht ylös. Ja pumppuja saa, vois tietty stroukata jonkun pumpun tohon jos ruokaa kaipaa lisää.
Ahtimista tulee kuvia kun niille jotain ehtii tekemään.
Re: 205 AMG rojekti tai jotain.
Saa näihin osallistua ja kommentoida, olisi mielenkiintoista kuulla mitä porukka on uudempiin Amg kulkineisiin tehny.
Re: 205 AMG rojekti tai jotain.
Liekkö varovaisuutta, muttei ihan hirveästi noinkin uuteen laitteeseen taida löytyä testailua/tietoa, ainakaan foorumi tasolla jaettavaksi. Joten pioneeri vain jatkaa testailua
Re: 205 AMG rojekti tai jotain.
No jatketaan monologia ja protoilua.
Vasen varaosa turbiini kairattuna about silleen kuten sen haluan. Ihan kaikkia juttuja en viitsi suoraan tänne laittaa.
Pitää sitä jotain säästää itselleen. Lähti siitä aika paljon materiaalia pois, nyt ropellin aukon näkee melkein kokonaan jostain kulmasta kun ennen sitä ei juuri nähnyt.
Mahtuu myös töppösormet jo ohi tuosta hukkaportin jutusta.
Siitä sitten alkaa se Veemäisin vaihe, suunnittelemaan jigiä mihin ton kotelon saa luotettavasti kellotettua suoraan ja keskelle kiinni koneistuksen ajaksi.
Vasen varaosa turbiini kairattuna about silleen kuten sen haluan. Ihan kaikkia juttuja en viitsi suoraan tänne laittaa.
Pitää sitä jotain säästää itselleen. Lähti siitä aika paljon materiaalia pois, nyt ropellin aukon näkee melkein kokonaan jostain kulmasta kun ennen sitä ei juuri nähnyt.
Mahtuu myös töppösormet jo ohi tuosta hukkaportin jutusta.
Siitä sitten alkaa se Veemäisin vaihe, suunnittelemaan jigiä mihin ton kotelon saa luotettavasti kellotettua suoraan ja keskelle kiinni koneistuksen ajaksi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.