W/S214

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
manonyymi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ti 25.11.2014 13:00

Re: W/S214

Viesti Kirjoittaja manonyymi »

"Eikö nelosdieselistä ole nykyään tehokkaampaa versiota? Kuutosta ei ole vielä Saksassakaan hinnoiteltu."
Ei ainakaan heti. Liekö niillä enää niin paljon kysyntää. Ainakin BMW karsininut mallistoa uuden viitosen osalta. Kutoset varmaan pitkälti yli 100k. Ottaisin kyllä mieleläni uuden E:n kuusisylinterisellä moottorilla ja EXCLUSIVE-varustetasolla. Ilmsjousitus on näköjään paketoitu sedanissa nelipyöräohjaukseen.
2011 MERCEDES-BENZ CLS (W218) 350 CDI
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13193
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W/S214

Viesti Kirjoittaja DBFI »

manonyymi kirjoitti: To 31.08.2023 20:46 "Eikö nelosdieselistä ole nykyään tehokkaampaa versiota? Kuutosta ei ole vielä Saksassakaan hinnoiteltu."
Ei ainakaan heti. Liekö niillä enää niin paljon kysyntää. Ainakin BMW karsininut mallistoa uuden viitosen osalta. Kutoset varmaan pitkälti yli 100k. Ottaisin kyllä mieleläni uuden E:n kuusisylinterisellä moottorilla ja EXCLUSIVE-varustetasolla. Ilmsjousitus on näköjään paketoitu sedanissa nelipyöräohjaukseen.
Siis kuutoselle kysyntää vai tehokkaammalle neloselle? Kuutoskone (214.023) on tilattavissa Saksassa ihan kohta, kai sille on kysyntää silloin. Jos kuutoselle on kysyntää niin miksi ei jollekin "250d" neloselle?
Vallgren
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Pe 19.02.2010 18:14

Re: W/S214

Viesti Kirjoittaja Vallgren »

Onhan mersulla ollut se 300d joka on tehokkain kaksilitrainen ja nelisylinterinen. Jospa se tulisi myös uuteen Eemeliin. Itse vähän epäilen sillä ei taida dieselit olla enää suosiossa.

Vaikka tuota hinnastoa miten pyörittelee niin aika kalliiksi menee. Pitäisi olla Exclusive ja parhaimmat valot ja muut hilppeet päälle. Premium-paketti melkeinpä pakollinen eli menee sinne reiluun 80-90k vaikka miten laskisi. Se alkaa olla Eemelistä aika paljon rahaa.

Mutta ehdottomasti itseäni eniten kiinnostava malli nykymallistosta.
w213, w124
manonyymi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ti 25.11.2014 13:00

Re: W/S214

Viesti Kirjoittaja manonyymi »

DBFI kirjoitti: To 31.08.2023 21:33
manonyymi kirjoitti: To 31.08.2023 20:46 "Eikö nelosdieselistä ole nykyään tehokkaampaa versiota? Kuutosta ei ole vielä Saksassakaan hinnoiteltu."
Ei ainakaan heti. Liekö niillä enää niin paljon kysyntää. Ainakin BMW karsininut mallistoa uuden viitosen osalta. Kutoset varmaan pitkälti yli 100k. Ottaisin kyllä mieleläni uuden E:n kuusisylinterisellä moottorilla ja EXCLUSIVE-varustetasolla. Ilmsjousitus on näköjään paketoitu sedanissa nelipyöräohjaukseen.
Siis kuutoselle kysyntää vai tehokkaammalle neloselle? Kuutoskone (214.023) on tilattavissa Saksassa ihan kohta, kai sille on kysyntää silloin. Jos kuutoselle on kysyntää niin miksi ei jollekin "250d" neloselle?
Niin nelisylinterisen eri versioita tarkoitin. Kutoselle varmaan on kysyntää, sillä eihän hintaero muualla ole niin paljon kuin Suomessa. Ja toki omaa pohdintaahan tämä vain on. Omasta mielestäni vaikka 4 sylinterinen varsikin diesel olisi samantehoinen kuin kutonen, niin fiilis ei ole sama, paitsi jo ajaa tasakaasulla pitkää matkaa. Jollekin toiselle taas ei merkitse mitään, tai pienempi kulutus vaikuttaa enemmän. :thumbup:
2011 MERCEDES-BENZ CLS (W218) 350 CDI
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1180
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W/S214

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

E.png
-Tehoputki? :roll:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13193
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W/S214

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Laaksonen kirjoitti: Su 03.09.2023 18:20
-Tehoputki? :roll:
Vain 220 dieseliin. Aika noloa pönkittää AMG puskureita audiojärjestelmän lisäämällä äänitehosteella (en tarkistanut koodia mutta jossain isommassa moottorissa oli tuo moottoriäänien tehostus hytin puolella).
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1180
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W/S214

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Ensimmäiset esittelyautot saapuneet maahamme:
Kuva
https://www.mega-auto.fi/uudetautot/esi ... z/e/106368
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13193
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W/S214

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Onko tuo nyt Amerikkalaiseen vai Kiinalaiseen makuun kun on sotkettu outoja värejä ja paneeleja. Varmaan tuostakin joku tykkää ja silloin ok ja auton saa myös konservatiivisella varustuksella.
Rontta300
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 30.08.2023 21:23

Re: W/S214

Viesti Kirjoittaja Rontta300 »

Terve

En millään nyt löydä tietoa, onko farkkuversiosta tulossa E300e plugin hybrid bensa 4-veto mallia?
Sellainen kiinnostelisi.
Nykyisestä mallista tuo on vain dieselinä.

Ps. Tänään tutustuin plugari E sedaniin Vehon näyttelyssä... Perheelliset voi sen ainakin unohtaa. Peräkonttiin ei mahdu edes kahta täyskokoista matkalaukkua.
Vallgren
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Pe 19.02.2010 18:14

Re: W/S214

Viesti Kirjoittaja Vallgren »

DBFI kirjoitti: La 09.09.2023 14:06 Onko tuo nyt Amerikkalaiseen vai Kiinalaiseen makuun kun on sotkettu outoja värejä ja paneeleja. Varmaan tuostakin joku tykkää ja silloin ok ja auton saa myös konservatiivisella varustuksella.
Minkälainen on konservatiivinen sisustus? Mustat kumipenkit ja alumiiniset somistelistat? Näitä tusinamalleja suomi on täynnä.

Sen myönnän että ruskean sävy voisi olla aavistuksen tummempi. Samanlainen kuin nykyisessä sopisi tuohonkin hyvin eikä hyppäisi niin silmään.

Muutenhan tuo näyttää ihan hyvältä. Digivalot ja ulkoväri vain puuttuvat.
w213, w124
kenni_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ma 22.11.2021 16:36

Re: W/S214

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

On se kyllä hienoa että mersu on lähteny volkkarin tapaan hävittämään fyysiset kytkimet. No, kaippa sitä häntä koipien välissä tuodaan ne sitten parin vuoden päästä takasin... 😒
S213 E300de -20
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13193
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W/S214

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Vallgren kirjoitti: La 09.09.2023 16:32

Minkälainen on konservatiivinen sisustus? Mustat kumipenkit ja alumiiniset somistelistat? Näitä tusinamalleja suomi on täynnä.

Sen myönnän että ruskean sävy voisi olla aavistuksen tummempi. Samanlainen kuin nykyisessä sopisi tuohonkin hyvin eikä hyppäisi niin silmään.

Muutenhan tuo näyttää ihan hyvältä. Digivalot ja ulkoväri vain puuttuvat.
En ota makuasioihin enempää kantaa kuin että penkkien kuuluu olla nahkaa, mielestäni konservatiivinen vaihtoehto nykyisten eco-kumipenkkien sijaan.
Rontta300
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 30.08.2023 21:23

Re: W/S214

Viesti Kirjoittaja Rontta300 »

kenni_ kirjoitti: La 09.09.2023 20:40 On se kyllä hienoa että mersu on lähteny volkkarin tapaan hävittämään fyysiset kytkimet. No, kaippa sitä häntä koipien välissä tuodaan ne sitten parin vuoden päästä takasin... 😒
Kun katsoo tarkemmin uutta eemeliä , niin sen keskinäytön alla on monenlaista nappulaa. On volume säätimetkin ja mute audiolle.
Rattinapit oli kamalat. Tunnottomat lötköt. Ehkä noihinkin tottuu mutta tosi halvan oloiset
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13193
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W/S214

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Rontta300 kirjoitti: La 09.09.2023 21:51
Rattinapit oli kamalat. Tunnottomat lötköt. Ehkä noihinkin tottuu mutta tosi halvan oloiset
Ratista kinattiin jossain toisessa threadissä. Uusi (aika vanha ratti, ainakin facelift 213 korisessa jo käytössä) ratti miellytti vakkariviikseen tottunutta, itse taas ostaisin vakkarin omalla viiksella jos lisähintaan saisi. Lopuilla rattinapeilla ei ole niin väliä, harvoin ainakin itsellä käytössä.
Rontta300
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 30.08.2023 21:23

Re: W/S214

Viesti Kirjoittaja Rontta300 »

DBFI kirjoitti: Su 10.09.2023 07:39
Rontta300 kirjoitti: La 09.09.2023 21:51
Rattinapit oli kamalat. Tunnottomat lötköt. Ehkä noihinkin tottuu mutta tosi halvan oloiset
Ratista kinattiin jossain toisessa threadissä. Uusi (aika vanha ratti, ainakin facelift 213 korisessa jo käytössä) ratti miellytti vakkariviikseen tottunutta, itse taas ostaisin vakkarin omalla viiksella jos lisähintaan saisi. Lopuilla rattinapeilla ei ole niin väliä, harvoin ainakin itsellä käytössä.
Ne kutsuu niitä hipaisukytkimiksi. No eihän ne hipaisemalla toimi vaan pitää vähän painaakin. Nehän on sellaisia muutaman toiminnon alustoja jotka kokonaan heiluu jos painaa jotain niistä napeista. Pikaisesti kokeiltuani en saanut tuntumaa miten käskyt lopulta menee perille mutta ei noin. Oma nappinsa/keinukytkimensä jokaiselle tominnolle olisi minun ratkaisu. Ideahan rattinapeissa on ainakin omasta mielestäni se että niitä pitää oppia käyttämään suunnilleen ilman että edes tarvitsee katsoa sinne.
Vanhempien E mallien rateista ei ole kokemusta.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13193
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W/S214

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Rontta300 kirjoitti: Su 10.09.2023 10:45
Ne kutsuu niitä hipaisukytkimiksi. No eihän ne hipaisemalla toimi vaan pitää vähän painaakin. Nehän on sellaisia muutaman toiminnon alustoja jotka kokonaan heiluu jos painaa jotain niistä napeista. Pikaisesti kokeiltuani en saanut tuntumaa miten käskyt lopulta menee perille mutta ei noin. Oma nappinsa/keinukytkimensä jokaiselle tominnolle olisi minun ratkaisu. Ideahan rattinapeissa on ainakin omasta mielestäni se että niitä pitää oppia käyttämään suunnilleen ilman että edes tarvitsee katsoa sinne.
Vanhempien E mallien rateista ei ole kokemusta.
Kyllä esim. "nuolinapit" toimii hipaisulla, toimintojen aktivointi kaiketi aina vaatii sen painalluksen.

Ei ole F1-autossakaan jokaiselle toiminnolle omaa nappia eikä siinä säädellä viihdelähteitä tai navigoinnin toimintoja. Joskus kun ratissa oli äänenvoimakkuussäätö ja vähän muuta niin saattoi oma nappi riittää tuetuille toiminnoille.

Samaa mieltä siitä että esim. vakkaria pitäisi pystyä käyttämään katsomatta käyttökytkimiin. Viittaamassani keskustelussa nuori mies osasi sen hyvin tehdä. Ehkä nykyiset uudet autot ei olekaan vanhuksille tai poropeukaloille (lukeudun varmaan molempiin).
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 778
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: W/S214

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Omasta mielestä tuossa uudessa ratissa ei ole mitään moitetta. Toiminnot oppii kyllä hyvin nopeasti ja hipaisut sekä volumessa, nuolinapeissa ja vakkarin nopeudessa toimii hyvinkin luotettavasti. Ei siis tule vahinko hipaisuja tai hetkiä jolloin hipaisua ei rekisteröitäisi. On varmasti tottumiskysymys, mutta itse totuin muutamassa kuukaudessa.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1180
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W/S214

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1180
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W/S214

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Mallisto täydentyy 6-pyttyyisellä dieselillä:
https://mbpassion.de/2023/10/naechste-e ... ober-2023/
(450d)
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1180
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W/S214

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1180
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W/S214

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1180
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W/S214

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Päivitetty Suomen hinnasto:
mb.png
https://www.mercedes-benz.fi/passengerc ... nance.html
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
manonyymi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ti 25.11.2014 13:00

Re: W/S214

Viesti Kirjoittaja manonyymi »

Koeajettu uusi eemeli. 300e 4matic premium. Nelipyöräohjaus oli kyllä ketterä ja ilmajousitus erittäin herraskainen kyyti. Ulkoa ei ehkä sittenkään niin hieno kuin kuvista ajattelin. Lähinnä keula ja perä. Kokonaisuus kuitenkin ihan hyvä. Sisältä taas fiilis oli jopa parempi kuin ennakoin. Vaaleanruskeat nahat ja musta katto, sekä tuo uusi ledinauha hieman ylempänä oli näyttävä. Nahkatkin saa vain ilmastoitujen penkkien kanssa. 110k € oli koeajetun hinta, varsin paljon siis.
2011 MERCEDES-BENZ CLS (W218) 350 CDI
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13193
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W/S214

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Laaksonen kirjoitti: To 26.10.2023 10:00 Päivitetty Suomen hinnasto:
22k€ lisää isompaan dieseliin premiumina (melkein puolet kiitos verottajan). Varusteetkin kai samoja premiumina paitsi 450d:stä puuttuu peruutuskamera :) Joku lapsus hinnaston tekijältä kai kun sehän on premiumissa vakio ja perustasollakin 450d:ssä. Jospa vihreät ei heti saisi yli tonnin eläkkeitä nakerrettua niin joskus eläkeiän loppusuoralla pari kymppiä ekstraa säästössä.

Takatuupparikin nuukille Etelä-Suomalaisille tyrkylllä, eikös vielä edellisestä puuttunut.
manonyymi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ti 25.11.2014 13:00

Re: W/S214

Viesti Kirjoittaja manonyymi »

[/quote]

22k€ lisää isompaan dieseliin premiumina (melkein puolet kiitos verottajan). Varusteetkin kai samoja premiumina paitsi 450d:stä puuttuu peruutuskamera :) Joku lapsus hinnaston tekijältä kai kun sehän on premiumissa vakio ja perustasollakin 450d:ssä. Jospa vihreät ei heti saisi yli tonnin eläkkeitä nakerrettua niin joskus eläkeiän loppusuoralla pari kymppiä ekstraa säästössä.

Takatuupparikin nuukille Etelä-Suomalaisille tyrkylllä, eikös vielä edellisestä puuttunut.
[/quote]

Juu takaveto 220d on ilmestynyt hinnastoon. En tiedä onko muitakin lapsuksia, vai onko tuosta Premium mallista jo karsittu varusteita. kun 360 pysäköintipaketti, muistipaketti on kadonnut listauksesta sedanissa. Farkussa ne vielä on. :wtf:
2011 MERCEDES-BENZ CLS (W218) 350 CDI
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1180
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W/S214

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Mielenkiintoista nähdä, tuleeko 2-litraisesta dieselistä muita tehoversioita. :roll:
kenni_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ma 22.11.2021 16:36

Re: W/S214

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

Onko tosiaan niin että nelivetofarkkua ei saa bensa-lataushybridinä? Konfiguraattorissa ei ainakaan ollu valittavana kun takaveto.
S213 E300de -20
kenni_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ma 22.11.2021 16:36

Re: W/S214

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

kenni_ kirjoitti: Su 26.03.2023 21:24 Kyllä me ainakin käydään tarjous kysyyn uudesta 300de farkusta kunhan tulee.
Maanantaina saatiin tarjous. Ihan ekana pitää kysyä pidemmän linjan mersuihmisiltä, että onko veholla ihan normi käytäntö että ensimmäisen tarjouksen väliraha on 10k pielessä? Meinaan hyvityshinta oli 37k ja nettiautosta kattellessani siihen rahaan myytiin 100tkm enemmän ajettuja. Siellä näytti ~84tkm ajetut olevan 45k paremmalla puolella. Myös autoveks antoi ensiarvioksi 45-46k.

Meinaan kyllä meinasin perseelleni lentää kun tarjous tipahti sähköpostiin.
S213 E300de -20
ennentauti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24

Re: W/S214

Viesti Kirjoittaja ennentauti »

10 en osaa sanoa. Huonoimmat tarjoukset meseistä olen aina saanut Vehosta. Parhaat savon suunnalta missä kauppoja tehty 3kpl.
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3077
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: W/S214

Viesti Kirjoittaja jysi »

Yksi varuste uudesta E:stä puuttuu: taksivarustepakettia aiempien E-sarjalaisten tapaan ei ole tulossa tarjolle.
Saksan taksiautolijoiden liitto on lähettänyt pettymyksensä johdosta kirjeen mr Källeniukselle: https://www.secret-classics.com/en/the- ... -taxi-era/
Vastaa Viestiin