W211 Supersitkeä ABS-vika
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
- Paikkakunta: seinäjoki
W211 Supersitkeä ABS-vika
Alkuun tämä alkutaipaleen ongelmaa, lopussa tehtyjä juttuja.
W211 ABS aiheuttaa harmaita hiuksia, ehdotuksia?
Herjaa oikea etu pyörännopeustunnista C1453. Välillä pelkästään pyörintänopeus ei uskottava(Kehä ja anturin välinen lukuvirhe?) ja joskus myös tarkasta johto ja pistoke(Joka taas kielisi johtokatkoksesta). Tarkasta kierroslukutunnistin?(Mikä tämä mahtaa olla, vai onko aina sama koodi kun on jokin pyörintänopeusanturivirhe)
Alkuun vika tuli n.50-100km välein satunnaisesti, vaihdoin uuden stefan(Magneettikehän), joka laitettu navan tasalle, jarrukilpi oli vähän kärsinyt ja hinkannut aavistuksen stefaan, hakkasin kilven lyttyyn ettei hinkkaisi. Sama vika n. 50km ajon jälkeen ja sammuttamalla kuittaantui. Uusi jarrukilpi ja anturi sen jälkeen(tarvike halpa), ei päässyt enään kuin pari kilometriä ja aina ABS viat taulussa. Tämän jälkeen KL-Varaosista vähän kalliimpi anturi, eikä mitään muutosta. Tämän jälkeen tutkailtua ESP ohjainlaitteen liittimiä joissa oli vähän hapettumaa -> niiden putsailu, vika pysyi poissa n.200km pätkän yhtäsoittoa ja taas alkasi ilkeily, joka ei oikein sammunutkaan virrat pois ottamalla(Tai no, sammui mutta syttyi taas liikkeelle lähtiessä.)
Livedataa luettu pyörintänopeuksista mm. yhtä soittoakin noin 50km matka maantienopeudella eikä mitään piikkiä minkään renkaan nopeuksissa keskenään = Kaikki aina samalla nopeudella yhden kilometrin tunnissa tarkkuudella.
Laitanko vielä uuden stefan ja jätän sen aavistuksen navan tasalta ulospäin = Lähempänä anturia(Vaikka aikaisemmin kyllä vaihdellut noita stefoja onnistuneesti laittamalla navan tasalle) vai mitä olisi ehdotuksia porukalla. Yksi olisi toki, että anturin liittimestä - boxin välinen johto, mutta mitä reittiä se mahtaa mennä? Varmasti toimivasta autosta anturi tai koko napa antureineen paikalle ja testiin?
Tämän jälkeen tein uuden johdon SBC-Boxin sekä absanturin liittimen välille, liittimiä en osannut purkaa, että olisi saanut johdot ihan perinpohjaisesti vaihdettua, eli molemmissa liittimien päissä noin 5 sentin pätkät vanhaa johtoa.
Tämän jälkeen vika pysyi poissa jopa +1000km, epäilin itseäni ja johtoja ja kolvailin liitokset uudestaan, taas 200km ja sama vika.
Välillä vika on päällä jatkuvasti ja välillä taas säännöllisen epäsäännöllisesti.
Tänään vaihdettua kuskin puolelta ensin napa täydellisenä ristiin vikaiselle puolelle, ei muutoksia jonka jälkeen vielä abs-anturi varmasti ehjä(Toimiva) ristiin. Ei vaikutusta.
Sen verran kuitenkin tuli todettua / huomattua että auto ilmassa nosturilla pyörintänopeus tuli ja ei vikakoodeja. Auto alas laskettuna heti vikakoodi käyntiinlaittaessa ja valot taulussa. Nämä siis ennen ja jälkeen navan ja anturin jälkeen eli mahdollista mekaanista vikaa ei käsittääkseni pitäisi olla.
Sitten hallilta kotiin pyörintänopeus testerillä auki ja täyttä nollaa koko matkan etuoikea, kun muut näyttivät mitä pitääkin. Eli ei lue.
Mitenhän tuon SBC-boxin sähköliittimen saa purettua niin että saisi sen johdon vedettyä ihan kokonaan uuden anturin liittimen ja boxin välille ilman mitään "jatkopaloja"
Osaako joku kertoa mitkä pinnit / johdot, olisi tuossa ESP ohjainlaitteessa kyseisellä pyörälle vai meneekö ne edes sieltä vai vaan pelkästään SBCboxin kautta.
Alkaa totaalisesti usko ja ideat loppua, vai voiko ESP-Boxi / SBC-Boxi olla sen verran paskana että tekisi tälläistä(Tämän auton kohdalla kyllä näköjään kaikki on mahdollista.)
Eli tehtyjä:
Kaikki mekaaninen: Napa täydellisenä, anturi vaihdettu ehjältä puolelta
Kaikki renkaat vaihdettu, itseasiassa kolmannet renkaat alla.
Hapettumat liittimistä katsottu / laitettu puhdistussprayta
-SBC - ABS Anturin liittimen väliin uusi johto(Liittimiltä 5senttiä vanhaa piuhaa kun en osannut purkaa liittimiä, neuvoja purkamiseen otetaan vastaan)
-4 eri Abs anturia, 2kpl uusia, alunperin paikalla ollut sekä toimivalta puolelta.
-Jarrukilpi uusi sekä laakerin stefa missä magneettikehä.
Muita ihmeellisyyksiä joilla ei ehkä mitään vaikutusta asiaan mutta voisi olla:
Autossa aktiivinen ohjaus, juuri vaihdettu uusi ohjaustehostimen pumppu, kun aikaisempi ei tehostanut ollenkaan tyhjäkäynnillä, nyt tehostaa tyhjäkäynnilläkin, mutta ohjaus on silti aavistuksen jäykähkö omasta mielestä, sekä nopeaa käännellessä pienessä nopeudessa niinkuin rattiakselista kuuluisi ihmeellistä "kuminaa"
Auto puoltaa oikealle ajaessa
-Abs anturin liitin irroitettuna antaa samat koodit kuin vian ollessa päälläkin, joten olen niin tuon kannalla että SBC boxin ja abs anturin liittimen välinenn johto on paska ja täytyisi saada uusittua ihan liittimiltä asti purkaen liittimet.(Jos tämän osaa joku tehdä Eteläpohjanmaan alueella hyvin, ilman että tarvitsee enää kyseistä paikkaa mietiskellä niin maksan kyllä hommasta) Mikä siellä liikkuu kun auto laskeutuu maahan, mikä vaikuttaa kyseiseen juttuun joskus ja joskus ei
W211 ABS aiheuttaa harmaita hiuksia, ehdotuksia?
Herjaa oikea etu pyörännopeustunnista C1453. Välillä pelkästään pyörintänopeus ei uskottava(Kehä ja anturin välinen lukuvirhe?) ja joskus myös tarkasta johto ja pistoke(Joka taas kielisi johtokatkoksesta). Tarkasta kierroslukutunnistin?(Mikä tämä mahtaa olla, vai onko aina sama koodi kun on jokin pyörintänopeusanturivirhe)
Alkuun vika tuli n.50-100km välein satunnaisesti, vaihdoin uuden stefan(Magneettikehän), joka laitettu navan tasalle, jarrukilpi oli vähän kärsinyt ja hinkannut aavistuksen stefaan, hakkasin kilven lyttyyn ettei hinkkaisi. Sama vika n. 50km ajon jälkeen ja sammuttamalla kuittaantui. Uusi jarrukilpi ja anturi sen jälkeen(tarvike halpa), ei päässyt enään kuin pari kilometriä ja aina ABS viat taulussa. Tämän jälkeen KL-Varaosista vähän kalliimpi anturi, eikä mitään muutosta. Tämän jälkeen tutkailtua ESP ohjainlaitteen liittimiä joissa oli vähän hapettumaa -> niiden putsailu, vika pysyi poissa n.200km pätkän yhtäsoittoa ja taas alkasi ilkeily, joka ei oikein sammunutkaan virrat pois ottamalla(Tai no, sammui mutta syttyi taas liikkeelle lähtiessä.)
Livedataa luettu pyörintänopeuksista mm. yhtä soittoakin noin 50km matka maantienopeudella eikä mitään piikkiä minkään renkaan nopeuksissa keskenään = Kaikki aina samalla nopeudella yhden kilometrin tunnissa tarkkuudella.
Laitanko vielä uuden stefan ja jätän sen aavistuksen navan tasalta ulospäin = Lähempänä anturia(Vaikka aikaisemmin kyllä vaihdellut noita stefoja onnistuneesti laittamalla navan tasalle) vai mitä olisi ehdotuksia porukalla. Yksi olisi toki, että anturin liittimestä - boxin välinen johto, mutta mitä reittiä se mahtaa mennä? Varmasti toimivasta autosta anturi tai koko napa antureineen paikalle ja testiin?
Tämän jälkeen tein uuden johdon SBC-Boxin sekä absanturin liittimen välille, liittimiä en osannut purkaa, että olisi saanut johdot ihan perinpohjaisesti vaihdettua, eli molemmissa liittimien päissä noin 5 sentin pätkät vanhaa johtoa.
Tämän jälkeen vika pysyi poissa jopa +1000km, epäilin itseäni ja johtoja ja kolvailin liitokset uudestaan, taas 200km ja sama vika.
Välillä vika on päällä jatkuvasti ja välillä taas säännöllisen epäsäännöllisesti.
Tänään vaihdettua kuskin puolelta ensin napa täydellisenä ristiin vikaiselle puolelle, ei muutoksia jonka jälkeen vielä abs-anturi varmasti ehjä(Toimiva) ristiin. Ei vaikutusta.
Sen verran kuitenkin tuli todettua / huomattua että auto ilmassa nosturilla pyörintänopeus tuli ja ei vikakoodeja. Auto alas laskettuna heti vikakoodi käyntiinlaittaessa ja valot taulussa. Nämä siis ennen ja jälkeen navan ja anturin jälkeen eli mahdollista mekaanista vikaa ei käsittääkseni pitäisi olla.
Sitten hallilta kotiin pyörintänopeus testerillä auki ja täyttä nollaa koko matkan etuoikea, kun muut näyttivät mitä pitääkin. Eli ei lue.
Mitenhän tuon SBC-boxin sähköliittimen saa purettua niin että saisi sen johdon vedettyä ihan kokonaan uuden anturin liittimen ja boxin välille ilman mitään "jatkopaloja"
Osaako joku kertoa mitkä pinnit / johdot, olisi tuossa ESP ohjainlaitteessa kyseisellä pyörälle vai meneekö ne edes sieltä vai vaan pelkästään SBCboxin kautta.
Alkaa totaalisesti usko ja ideat loppua, vai voiko ESP-Boxi / SBC-Boxi olla sen verran paskana että tekisi tälläistä(Tämän auton kohdalla kyllä näköjään kaikki on mahdollista.)
Eli tehtyjä:
Kaikki mekaaninen: Napa täydellisenä, anturi vaihdettu ehjältä puolelta
Kaikki renkaat vaihdettu, itseasiassa kolmannet renkaat alla.
Hapettumat liittimistä katsottu / laitettu puhdistussprayta
-SBC - ABS Anturin liittimen väliin uusi johto(Liittimiltä 5senttiä vanhaa piuhaa kun en osannut purkaa liittimiä, neuvoja purkamiseen otetaan vastaan)
-4 eri Abs anturia, 2kpl uusia, alunperin paikalla ollut sekä toimivalta puolelta.
-Jarrukilpi uusi sekä laakerin stefa missä magneettikehä.
Muita ihmeellisyyksiä joilla ei ehkä mitään vaikutusta asiaan mutta voisi olla:
Autossa aktiivinen ohjaus, juuri vaihdettu uusi ohjaustehostimen pumppu, kun aikaisempi ei tehostanut ollenkaan tyhjäkäynnillä, nyt tehostaa tyhjäkäynnilläkin, mutta ohjaus on silti aavistuksen jäykähkö omasta mielestä, sekä nopeaa käännellessä pienessä nopeudessa niinkuin rattiakselista kuuluisi ihmeellistä "kuminaa"
Auto puoltaa oikealle ajaessa
-Abs anturin liitin irroitettuna antaa samat koodit kuin vian ollessa päälläkin, joten olen niin tuon kannalla että SBC boxin ja abs anturin liittimen välinenn johto on paska ja täytyisi saada uusittua ihan liittimiltä asti purkaen liittimet.(Jos tämän osaa joku tehdä Eteläpohjanmaan alueella hyvin, ilman että tarvitsee enää kyseistä paikkaa mietiskellä niin maksan kyllä hommasta) Mikä siellä liikkuu kun auto laskeutuu maahan, mikä vaikuttaa kyseiseen juttuun joskus ja joskus ei
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
Re: W211 Supersitkeä ABS-vika
Hyvä ja yksityiskohtainen selostus, sen vikakoodin olisi voinut vielä kertoa vaikka siihen anturiin se nyt lienee osoiittaa (ja se että onko se nyt aina sama jne - jos vika vähän tulee ja menee niin voi olla se ohjainyksikön vikakin). Kyllähän se siltä mekaaniselta vialta kuulostaa jos auto ylhäällä ei triggaa koodia mutta maassa tulee heti kun laitaa virrat päälle. Riittääkö että vain se toinen etunen nostetaan vai pitääkö koko auto olla ylhäällä?
Se ohjaus voipi olla jäykkä ihan nyt sen takia että kun siellä on pyörimisnopeudessa epäselvää niin se ottaa sen tehostuksen pois käytöstä.
WISsistä joku viitseliäs voi kaivaa SBC liittimen kytkiksen...
Se ohjaus voipi olla jäykkä ihan nyt sen takia että kun siellä on pyörimisnopeudessa epäselvää niin se ottaa sen tehostuksen pois käytöstä.
WISsistä joku viitseliäs voi kaivaa SBC liittimen kytkiksen...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: W211 Supersitkeä ABS-vika
Joo eli, C1453(pyörintänopeustunnistin oikea etu), sekä C244F(Oikea etu pyöräntänopeustunnistin, tarkasta johto ja pistoke.)
Ei tullut koitettua nostaa pelkkää yhtä kulmaa, ja tuokin hyvin säännöllisen epäsäännöllistä että koodi tuli ilmassa tai maassa mutta nyt sattumalta rupesi tekemään kyseistä asiaa ja tosiaan kotiin hallilta ajaessa vika oli kokoajan päällä eli näytti täyttä nollaa kyseinen pyörintänopeus kun livedata oli päällä. Tämähän olisi toivottu asia, että vian saisi pysymään kokoajan päällä ennenkuin vikapaikka löytyy selvästi. Mutta täytyy nyt metsästää joku kuka osaa purkaa nuo liittimet hajottamatta, että saa uuden johdon vedettyä ihan "juuresta juureen" asti ilman että sinne jää senttiäkään vanhaa lankaa välille.
Ei tullut koitettua nostaa pelkkää yhtä kulmaa, ja tuokin hyvin säännöllisen epäsäännöllistä että koodi tuli ilmassa tai maassa mutta nyt sattumalta rupesi tekemään kyseistä asiaa ja tosiaan kotiin hallilta ajaessa vika oli kokoajan päällä eli näytti täyttä nollaa kyseinen pyörintänopeus kun livedata oli päällä. Tämähän olisi toivottu asia, että vian saisi pysymään kokoajan päällä ennenkuin vikapaikka löytyy selvästi. Mutta täytyy nyt metsästää joku kuka osaa purkaa nuo liittimet hajottamatta, että saa uuden johdon vedettyä ihan "juuresta juureen" asti ilman että sinne jää senttiäkään vanhaa lankaa välille.
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: W211 Supersitkeä ABS-vika
Nojoo nyt sen verran tehty taas lisää jotta hain purkuautosta ehjän tuon SBC-boxin liittimen(Vanhassa ei ollut sitä lukitusklipsua enään tallella eli pelkkä liitin vain) ja vaihdoin sen vanhan tilalle kolvan kaikki johdot väri väriin ja loput maihin sekä anturin liitoksesta uudet johdot liittimestä asti. Saapa taas nähdä. Seuraavaksi täytyy ruveta vaihtelemaan SBC tai ESP Ohjainlaitetta jos vikaa vielä pukkaa. Aivan aluksihan ei tosiaan oltukaan ESP ohjainlaitteen kimpussa vaan se olikin ECU ja ESP ohjainlaite olikin sulakerasian toisella puolella jemmassa, jota vähän ihmettelinkin että miksi moottorin ohjainlaitteessa lukee moottorimalli ja sylinteritilavuus ym . ESPn ohjainlaitteen liittimissä kans aavistuksen hapettumia ja varsinkin pinni 2 pisti silmään erityisen hapettuneena toisesta liittimestä, eilen sitten tuli sitä ihmeteltyä staarilla pinnijärjestyksiä niin se kyseinen hapettunut 2 pinni olikin kuin olikin "sattumalta" Pyörintänopeus oikea etu
Nyt testattu taas 300km ilman ongelmia ja toivo elää, mutta saas nähdä, vielä ei sovi nuolaista ennenkuin on kuukauden päivät kulunut vika pois ollessaan.
Seuraavana vuorossa tuo ESP Ohjainlaitteen hommaaminen jostain, koska pieni epäilys siinä vielä on kun tuo ohjaus mahdollisesti voisi liittyä siihen kun boxissa lukee ESP + PML(Ja tämä ilmeisesti joku tehostimen pumpun ohjaus tjsp?)
Nyt testattu taas 300km ilman ongelmia ja toivo elää, mutta saas nähdä, vielä ei sovi nuolaista ennenkuin on kuukauden päivät kulunut vika pois ollessaan.
Seuraavana vuorossa tuo ESP Ohjainlaitteen hommaaminen jostain, koska pieni epäilys siinä vielä on kun tuo ohjaus mahdollisesti voisi liittyä siihen kun boxissa lukee ESP + PML(Ja tämä ilmeisesti joku tehostimen pumpun ohjaus tjsp?)
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 Supersitkeä ABS-vika
Niin sehän boxsin näkö kannalta jihto poikki tilanen vaikka se pinnin olisikin tai vaikka vika olisi piirilevyn "foliossa"Suksipoika kirjoitti: ↑Ti 01.11.2022 08:17 Nojoo nyt sen verran tehty taas lisää jotta hain purkuautosta ehjän tuon SBC-boxin liittimen(Vanhassa ei ollut sitä lukitusklipsua enään tallella eli pelkkä liitin vain) ja vaihdoin sen vanhan tilalle kolvan kaikki johdot väri väriin ja loput maihin sekä anturin liitoksesta uudet johdot liittimestä asti. Saapa taas nähdä. Seuraavaksi täytyy ruveta vaihtelemaan SBC tai ESP Ohjainlaitetta jos vikaa vielä pukkaa. Aivan aluksihan ei tosiaan oltukaan ESP ohjainlaitteen kimpussa vaan se olikin ECU ja ESP ohjainlaite olikin sulakerasian toisella puolella jemmassa, jota vähän ihmettelinkin että miksi moottorin ohjainlaitteessa lukee moottorimalli ja sylinteritilavuus ym . ESPn ohjainlaitteen liittimissä kans aavistuksen hapettumia ja varsinkin pinni 2 pisti silmään erityisen hapettuneena toisesta liittimestä, eilen sitten tuli sitä ihmeteltyä staarilla pinnijärjestyksiä niin se kyseinen hapettunut 2 pinni olikin kuin olikin "sattumalta" Pyörintänopeus oikea etu
Nyt testattu taas 300km ilman ongelmia ja toivo elää, mutta saas nähdä, vielä ei sovi nuolaista ennenkuin on kuukauden päivät kulunut vika pois ollessaan.
Seuraavana vuorossa tuo ESP Ohjainlaitteen hommaaminen jostain, koska pieni epäilys siinä vielä on kun tuo ohjaus mahdollisesti voisi liittyä siihen kun boxissa lukee ESP + PML(Ja tämä ilmeisesti joku tehostimen pumpun ohjaus tjsp?)
Mökkillä
'
'
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: W211 Supersitkeä ABS-vika
Niin tiedän ja toivonkin nyt että se oli tuo hapettunut pinni liittimessä se vikapaikka. Aika näyttää.FinlandMerceds kirjoitti: ↑Ti 01.11.2022 19:23
Niin sehän boxsin näkö kannalta jihto poikki tilanen vaikka se pinnin olisikin tai vaikka vika olisi piirilevyn "foliossa"
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: W211 Supersitkeä ABS-vika
Tämä taisi tulla kuntoon loppujen lopuksi ja epäilisin että esp boxin hapettumasta liittimessä oli kyse loppujen lopuksi.
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: W211 Supersitkeä ABS-vika
Jep.. ainakin nyt 5000km+ mennyt jo ilman lamppua joten vois todeta jotta vika hävis..
Mutta ei vielä saa kyllä silti nuolaasta ennenku vuosi vaihtuu
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: Pe 18.11.2022 13:05
W211 Sulakkeet
Kertokaa nyt joku sähköikkunoiden sulakkeiden numerot... ja missä kotelossa...
Janne
Janne
Re: W211 Sulakkeet
Miten se ABS vikaan liittyy?janne purovuo kirjoitti: ↑Pe 18.11.2022 13:12 Kertokaa nyt joku sähköikkunoiden sulakkeiden numerot... ja missä kotelossa...
Janne
Ja vastaus, ei löydy kun ei ole.
Googgeli antaa heti ekana vaihtoehtona haulla:
https://fuse-box.info/mercedes-benz/mer ... -and-relay
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: Pe 18.11.2022 13:05
Re: W211 Sulakkeet
Lue otsikko! Ei liity mitenkään ABS:iin, mutta tuossa linkissä ei puhuta ikkunoista mitään...???MiHe kirjoitti: ↑Pe 18.11.2022 14:09Miten se ABS vikaan liittyy?janne purovuo kirjoitti: ↑Pe 18.11.2022 13:12 Kertokaa nyt joku sähköikkunoiden sulakkeiden numerot... ja missä kotelossa...
Janne
Ja vastaus, ei löydy kun ei ole.
Googgeli antaa heti ekana vaihtoehtona haulla:
https://fuse-box.info/mercedes-benz/mer ... -and-relay
Re: W211 Supersitkeä ABS-vika
Öö, näyttäs siltä et topicin sisään tullut toinen aloitus?
"Suksipojan" viestin jälkeen otsikko muuttuu sulakkeisiin
"Suksipojan" viestin jälkeen otsikko muuttuu sulakkeisiin
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Re: W211 Supersitkeä ABS-vika
jep säikeen otsikko on ABSivika mutta yksittäisen viestin otsikoksi on muutettu sulake... minunkin vietini otsikoksi se muuttui kun lainasin kaapatun aiheen viestiä.
Vinkki1 : aloita uusi threadi tai etsi vanha missä puhutaan ikkunoiden sulakkeista. Luetaan paremmin kun ei ole täysin muun aiheen keskustelun keskellä.
Vinkk2: kannattaa kerioa mikä autossa mättää, ikä toimii mikä ei, ja mitä sille on tehty niin voi saada vielä täsmällisemmän ohjeen jatkotoimenpiteille
Vinkki3: siinä mahdollisessa vanhassa threadissa voidaan kertoa että ei sulakekaaviossa puhuta ikkunoiden sulakkeista koska niitä ei ole.
Vinkki4: oviohjaimille löytyy sulake...
Vinkki1 : aloita uusi threadi tai etsi vanha missä puhutaan ikkunoiden sulakkeista. Luetaan paremmin kun ei ole täysin muun aiheen keskustelun keskellä.
Vinkk2: kannattaa kerioa mikä autossa mättää, ikä toimii mikä ei, ja mitä sille on tehty niin voi saada vielä täsmällisemmän ohjeen jatkotoimenpiteille
Vinkki3: siinä mahdollisessa vanhassa threadissa voidaan kertoa että ei sulakekaaviossa puhuta ikkunoiden sulakkeista koska niitä ei ole.
Vinkki4: oviohjaimille löytyy sulake...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01