väyrynen ei ota kierroksia kuin 3000

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Marko.T
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Pe 27.08.2004 10:09

väyrynen ei ota kierroksia kuin 3000

Viesti Kirjoittaja Marko.T »

Auto on 290 tdt vm. 98. Menin pesemään autosta moottorin ja sen jälkeen ei ota kuin 3000 kierrosta. Ilmamassamittari on uusi. Onko kellään ollut samanlaista vikaa? Ens kerralla jätän moottorin pesemättä.
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Tarttis kans pestä, kun Veholla A-huollossa sotkivat öljyllä konehuoneen :shock:
Vaan ei uskalla.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Marko.T
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Pe 27.08.2004 10:09

Viesti Kirjoittaja Marko.T »

Parempi antaa olla likainen, säästyt v......käyrän nousulta.
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Marko.T kirjoitti:Parempi antaa olla likainen, säästyt v......käyrän nousulta.
Varsinkin, kun on tehot muutenkin hukassa jo valmiiksi :x
Eikä ole kauaa aikaa, kun ilmamassamittarikin vaihdettiin.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17233
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Arilla on ollut käyrä korkealla Mersunsa kanssa muutenkin, ei siinä yksi pesu enää tunnu missään vaikka joku ohjainlaite pikkuisen palaisikin. :D
wiimax.fi
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

dealer kirjoitti:Arilla on ollut käyrä korkealla Mersunsa kanssa muutenkin, ei siinä yksi pesu enää tunnu missään vaikka joku ohjainlaite pikkuisen palaisikin. :D
Nyt on vaan se tilanne, että enää ei viitsi pestä päältäkään.
Ruostukoon ja hajotkoon, nyt kuitenkin ajetaan välillä. Vaikka ontuenkin :twisted:

Edit: Moderoitu omaa viestiä :shock:
Viimeksi muokannut Ari66, To 28.04.2005 19:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Jani M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 376
Liittynyt: Ma 02.08.2004 22:56
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Tarkasta alipaineletkujen kiinnitys niistä ilmanputsarin vieressä olevista paineenmuuntimista (kaksi mustaa mötikkää), sekä niistä minne ne menevät.
Kun auto ei ota tuon enempää kierroksia on siinä hätäkäyttö päällä( suojaa moottoria vian aikana). Hätäkäyttö menee pois päältä, kun vika on korjattu ja auto käynnistetään uudestaan.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Marko.T
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Pe 27.08.2004 10:09

Viesti Kirjoittaja Marko.T »

Kaikki johdot paikoillaan. Täytyy kokeilla uusilla osilla. Mikä osa on siirtopumpun kyljessä? Muovinen ja kiinni ruuveilla pumpun kyljessä ja siitä lähtee johtonippu.
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Käy samantien läpi kaikki sähköliitokset. WD40:stä joka liitokseen puhdistuksen jälkeen..
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Itsellä oli sama vika taannoin.

Vika:
Pakokaasunkierrätyksen alipaine törpöstä kalvo rikki=alipaine hukkaan molemmista törpöistä=hukkaportti ei sulkeudu=ei ahtopainetta=vikatila

Korjaus:
Siis siinä ilmanputsarin kyljessä on ne kaksi alipaine kelloa, otin etummaisesta törpöstä keskimmäisen letkun irti ja tulppasin sen letkun M6 pultilla. Auto pelasi tuon jälkeen ja poistin samalla käytöstä turhan pakokaasun kierrätyksen.
Avatar
Kpt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ma 10.05.2004 18:43
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja Kpt »

Just korjuutin.Imusarjan alipaine anturi vai oliko se nyt ventiilli.Semmonen pikkunen mötikkä siinä oikeella puolella ventiilikoppaa.Kannattaa käyttää töpselissä niin saat vika tilan pois päältä.
Pirssi w210
mikko.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 10.03.2005 23:23
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikko. »

sen pystyy kuitaan räpläämällä avainta virtalukossa ja painelemalla avaimen nappeja en muista vaan että mitä piti painaa ja montako kertaa voin kysyä sen ni laitan sen tänne sit.
Marko.T
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Pe 27.08.2004 10:09

Viesti Kirjoittaja Marko.T »

Vaihdettiin suutimen liiketunnistin ja nyt ottaa kierroksia... hetken aikaa. Uudelleen käynnistyksen jälkeen pelaa taas hetken. Jossakin on sähkövikaa. Mikä ohjaa suuttimen liiketunnistinta, jokin yksikkö, vai?
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Mikä on suuttimen liiketunnistin :shock:
Kuulostaa pakoputken kannatinlaakerin kaverilta.....
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Marko.T
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Pe 27.08.2004 10:09

Viesti Kirjoittaja Marko.T »

Ensimmäisestä suihkusta lähtee johto liitimeen josta se jatkuu imusarjan alla olevaan johtonippuun. Ja se johtonippu katoaa jonneki. Eli mihin?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

:shock: kaverilla se "sähkö" suihku oli kakkos sylinterissä. Moottorin ohjaus yksikkö säätää ajoitusta tämän anturin avulla.
Marko.T
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Pe 27.08.2004 10:09

Viesti Kirjoittaja Marko.T »

No nyt on kaikki osat vaihdettu uusiin, eli ilmamassamittari, lankasuutin, ahtopaineentunnistin eikä paavo pelitä. Nyt kaivataan hyviä neuvoja oikeasti. Onhan autolla kyllä ajettu jo 858000km mutta silti, missä vika mahtaa olla. Pitäiskö alipaine letkut vaihtaa uusiin vaik ei rikkinäisiltä näytä.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Eikö siitä pysty/kannata se vikatila lukemaan niin tietää mikä sitä ecua tällä kertaa ketuttaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Olisko samaa vikaa kuin KOSin väykyssä? Ahtopaineletkussa oli pieni reikä. Ja coolerissa hiukan isompi :shock:

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=186248

Veskola on kyllä täysin oikeassa. Testeri kertoo *yleensä* vikapaikan. Ainakin itsellä kertoi ahtopaineensäätimen olevan kunnossa, mutta ilmamassamittarin paskana. Tosin eihän tuo testeri sitä näe, jos on reikää nuissa letkuissa/coolerissa.. kai :roll:
Viimeksi muokannut veppe, To 05.05.2005 00:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Marko.T
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Pe 27.08.2004 10:09

Viesti Kirjoittaja Marko.T »

No ens viikolla on aika semmoiselle tohtorille jolla on koneet millä näkee. Samaisella yrittäjällä käytin eilen, ´ja uusi vika ilmeni paluu matkalla kotiin. Täällä pohjoisessa nuo välimatkat on vähän liian pitkät ammattitaitoiselle huoltajalle. PR-Diesel Rovaniemi on autoani tutkinut ja palvelu on hyvä, mut minkä nekään mahtaa mersun oikuille.
Marko.T
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Pe 27.08.2004 10:09

Viesti Kirjoittaja Marko.T »

Vieläkö piti cooleri vaihtaa ett sais auton kulut kohdilleen. Kiitti vinkistä, täytyy tutkia. Tätä vartenhan tää foorumi on, tietojen vaihtoon.
Avatar
E300TD
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 370
Liittynyt: Ma 28.02.2005 20:11
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E300TD »

Katso pakokaasun kierrätysventtiilihässäkkää....... (imusarjassa) josta lähtee letku säätimelle, johon tulee muistaakseni kolme sähköjohtoa, ja kaksi alipaineletkua tämän yhden lisäksi. Siinä on oletettavasti vika.
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Vanha topikki mut silti kiinnostaa mistä vika löyty..??
Joko paavo kiertää ilosemmin..??

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Marko.T
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Pe 27.08.2004 10:09

Viesti Kirjoittaja Marko.T »

Jo kiertää. Toinen alipainesäiliö oli sökö. (siinä ilmanputsarin alla) Kesällä teki saman homman. Vikana oli pumpun pielessä oleva ajoitus. Oli pumpun ennakonsäätimen laakerit kadonneet öljypohjaan, ja pumpun hammasratas heilui kuin maitohammas lapsella. Ajoitus oli 10 astetta pielessä. Eli laittaa hätäsyötölle jos nokkaketju sinkunut liikaa.
Vastaa Viestiin