väyrynen ei ota kierroksia kuin 3000
väyrynen ei ota kierroksia kuin 3000
Auto on 290 tdt vm. 98. Menin pesemään autosta moottorin ja sen jälkeen ei ota kuin 3000 kierrosta. Ilmamassamittari on uusi. Onko kellään ollut samanlaista vikaa? Ens kerralla jätän moottorin pesemättä.
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Tarttis kans pestä, kun Veholla A-huollossa sotkivat öljyllä konehuoneen
Vaan ei uskalla.
Vaan ei uskalla.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Varsinkin, kun on tehot muutenkin hukassa jo valmiiksiMarko.T kirjoitti:Parempi antaa olla likainen, säästyt v......käyrän nousulta.
Eikä ole kauaa aikaa, kun ilmamassamittarikin vaihdettiin.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Nyt on vaan se tilanne, että enää ei viitsi pestä päältäkään.dealer kirjoitti:Arilla on ollut käyrä korkealla Mersunsa kanssa muutenkin, ei siinä yksi pesu enää tunnu missään vaikka joku ohjainlaite pikkuisen palaisikin.
Ruostukoon ja hajotkoon, nyt kuitenkin ajetaan välillä. Vaikka ontuenkin
Edit: Moderoitu omaa viestiä
Viimeksi muokannut Ari66, To 28.04.2005 19:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Tarkasta alipaineletkujen kiinnitys niistä ilmanputsarin vieressä olevista paineenmuuntimista (kaksi mustaa mötikkää), sekä niistä minne ne menevät.
Kun auto ei ota tuon enempää kierroksia on siinä hätäkäyttö päällä( suojaa moottoria vian aikana). Hätäkäyttö menee pois päältä, kun vika on korjattu ja auto käynnistetään uudestaan.
Kun auto ei ota tuon enempää kierroksia on siinä hätäkäyttö päällä( suojaa moottoria vian aikana). Hätäkäyttö menee pois päältä, kun vika on korjattu ja auto käynnistetään uudestaan.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Itsellä oli sama vika taannoin.
Vika:
Pakokaasunkierrätyksen alipaine törpöstä kalvo rikki=alipaine hukkaan molemmista törpöistä=hukkaportti ei sulkeudu=ei ahtopainetta=vikatila
Korjaus:
Siis siinä ilmanputsarin kyljessä on ne kaksi alipaine kelloa, otin etummaisesta törpöstä keskimmäisen letkun irti ja tulppasin sen letkun M6 pultilla. Auto pelasi tuon jälkeen ja poistin samalla käytöstä turhan pakokaasun kierrätyksen.
Vika:
Pakokaasunkierrätyksen alipaine törpöstä kalvo rikki=alipaine hukkaan molemmista törpöistä=hukkaportti ei sulkeudu=ei ahtopainetta=vikatila
Korjaus:
Siis siinä ilmanputsarin kyljessä on ne kaksi alipaine kelloa, otin etummaisesta törpöstä keskimmäisen letkun irti ja tulppasin sen letkun M6 pultilla. Auto pelasi tuon jälkeen ja poistin samalla käytöstä turhan pakokaasun kierrätyksen.
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Mikä on suuttimen liiketunnistin
Kuulostaa pakoputken kannatinlaakerin kaverilta.....
Kuulostaa pakoputken kannatinlaakerin kaverilta.....
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Eikö siitä pysty/kannata se vikatila lukemaan niin tietää mikä sitä ecua tällä kertaa ketuttaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Olisko samaa vikaa kuin KOSin väykyssä? Ahtopaineletkussa oli pieni reikä. Ja coolerissa hiukan isompi
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=186248
Veskola on kyllä täysin oikeassa. Testeri kertoo *yleensä* vikapaikan. Ainakin itsellä kertoi ahtopaineensäätimen olevan kunnossa, mutta ilmamassamittarin paskana. Tosin eihän tuo testeri sitä näe, jos on reikää nuissa letkuissa/coolerissa.. kai
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=186248
Veskola on kyllä täysin oikeassa. Testeri kertoo *yleensä* vikapaikan. Ainakin itsellä kertoi ahtopaineensäätimen olevan kunnossa, mutta ilmamassamittarin paskana. Tosin eihän tuo testeri sitä näe, jos on reikää nuissa letkuissa/coolerissa.. kai
Viimeksi muokannut veppe, To 05.05.2005 00:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
No ens viikolla on aika semmoiselle tohtorille jolla on koneet millä näkee. Samaisella yrittäjällä käytin eilen, ´ja uusi vika ilmeni paluu matkalla kotiin. Täällä pohjoisessa nuo välimatkat on vähän liian pitkät ammattitaitoiselle huoltajalle. PR-Diesel Rovaniemi on autoani tutkinut ja palvelu on hyvä, mut minkä nekään mahtaa mersun oikuille.
Jo kiertää. Toinen alipainesäiliö oli sökö. (siinä ilmanputsarin alla) Kesällä teki saman homman. Vikana oli pumpun pielessä oleva ajoitus. Oli pumpun ennakonsäätimen laakerit kadonneet öljypohjaan, ja pumpun hammasratas heilui kuin maitohammas lapsella. Ajoitus oli 10 astetta pielessä. Eli laittaa hätäsyötölle jos nokkaketju sinkunut liikaa.