Om612 DPF poisto
Om612 DPF poisto
Voiko om612 270cdistä poistaa dpf ilman ohjelmointia tai mitään muutakaan ihmeellistä?
Re: Om612 DPF poisto
Ei siinä kuulu olla dpäffää. Onko jälkiasenteinen vai kyse katalysaattorista?
Re: Om612 DPF poisto
heti turbon jälkee iso pönttö
Re: Om612 DPF poisto
Mikä mahtaa olla iso? Jos siinä on yhtään downpipe:a, niin veikkaan, että puhut katalysaattorista. Jos downpipe on yksi iso pönttö, niin sitten ehkä hiukkassuodatin. Tosin onko OM612:ssa koskaan ollut hiukkassuodatinta tehtaalta lähtiessä? Vakioksi hiukkassuodatin taisi tulla 5- ja 6-sylinterisiin mallivuodesta 05 lähtien.
S211 320CDI 2004
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
Re: Om612 DPF poisto
ei ole downpipea ollenkaan. heti pönttö perässä. auto vuosimallia 04. tyhjäsin sen tänään eikä vielä ainakaan vielä ole aiheuttanut harmia
Re: Om612 DPF poisto
ja kyllä oli jo 01 vuoden väyrysessäkin hiukkassuodatin
-
- Mersumies
- Viestit: 636
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: Om612 DPF poisto
No ei ole kyllä hiukkassuodatinta (ellei jälkiasennettu). Katti siellä on. Sinne hiukkassuodattimelle menee sitäpaitsi kovia putkia eteen ja taakse josta sen tunnistaa...
Eipä taida olla 04 sessakaan 270:kymppisessä. kuusisylinterisessä 280 cdi eemelissä kyllä oli ensimmäisiä olemassa tuohon aikaan..
Eikä hiukkaspöntön poistaminen/tyhjentäminen ilman vikavaloja taida onnistua mistään. Katin voi tyhjätä kyllä.
2007 R 320cdi
Re: Om612 DPF poisto
No ei takuulla ole ollut
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5471
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Om612 DPF poisto
ei siä semmoista ole turbon jälkeen on katalysaattori iso pönttö jos siä jostain syystä olisi hiukkas suodatin niin siitä lähtee 2 metalli pilliä mitkä menee sit kumi letkulla eropaine tunnistimelle ja siitä sit lähtee johtosarja auton moottorinohjaukselle ELI jos isosta pöntöstä ei lähde metalli putkia noin 10mm niin ei siellä semmoista ole ennen pönttöä ja pöntön takaa .... katalysaattorin voi poistaa huoletta mutta alkaa haisemaan ihan v...un pahalle en suosittele ei sillä oikeen mitään saa ns tehoja... paitsi jos on umpeensa tukossa
Mutta jos siellä on hiukkasuodatin (jälkiasennettu) niin se pitää ohjelmoida pois tai auto on ikuisessa vikatilassa
Re: Om612 DPF poisto
Nyt kun tarkemmin luin ketjua, niin otsikossa puhutaan OM612 moottorista, mutta sitten kerrotaan auton olevan tehty 2004.
Eikö tällöin moottori ole OM647, ja riippuen valmistusajankohdasta, 2004 vuoden autossa voi olla hiukkassuodatin. Jos varustekoodeista löytyy koodi 805 (mallivuosi 2005), autossa pitäisi olla hiukkassuodatin.
S211 320CDI 2004
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
Re: Om612 DPF poisto
Käytännössä henkilöautoissa ei ole OM647 tai OM648 moottoreissa hiukkas-suodattimia ellei joku hullu saksalainen päästöluokan alennuksen takia sellaista jälkikäteen asentanut.S.S.S kirjoitti: ↑La 05.03.2022 10:32 Nyt kun tarkemmin luin ketjua, niin otsikossa puhutaan OM612 moottorista, mutta sitten kerrotaan auton olevan tehty 2004.
Eikö tällöin moottori ole OM647, ja riippuen valmistusajankohdasta, 2004 vuoden autossa voi olla hiukkassuodatin. Jos varustekoodeista löytyy koodi 805 (mallivuosi 2005), autossa pitäisi olla hiukkassuodatin.
Saatikka että noiden moottoreiden vanhemmissa versioissa sellainen olisi, W211 tuli ensimmäisenä OM642 moottorin yhteyteen ja OM646evo moottorin kanssa.
W204 tuli suomi vakio varusteena kaikkiin hiukkas-suodatin mutta joitain tuonti autoja niitäkin ollut viellä ilman
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Re: Om612 DPF poisto
Uskallan olla tässä eri mieltä. Mielestäni mallivuodelle 2005 (Huom! Ei vuosimalli) tuli 5- ja 6-sylinterisiin eurooppalaisiin diesel mersuihin hiukkassuodattmet vakioiksi. Vuotta myöhemmin myös 4-sylinteriset saivat hiukkassuodattimen.kankkis kirjoitti: ↑La 05.03.2022 11:20 Käytännössä henkilöautoissa ei ole OM647 tai OM648 moottoreissa hiukkas-suodattimia ellei joku hullu saksalainen päästöluokan alennuksen takia sellaista jälkikäteen asentanut.
Saatikka että noiden moottoreiden vanhemmissa versioissa sellainen olisi, W211 tuli ensimmäisenä OM642 moottorin yhteyteen ja OM646evo moottorin kanssa.
W204 tuli suomi vakio varusteena kaikkiin hiukkas-suodatin mutta joitain tuonti autoja niitäkin ollut viellä ilman
Omassa romussa (OM648) on kyllä ihan tehtaalla asennettu hiukkassuodatin. Auton vuosimalli 2004, mutta siis koodilla 805, eli 2005 malli.
Yhden OM648:n olen nähnyt, jossa ei ollut hiukkassuodatinta ja auto oli uudempi kuin 2004. Tosin tähän oli ruksittu joku varuste: "Emissions according to Euro 3".
S211 320CDI 2004
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
Re: Om612 DPF poisto
No jos olisi ollut DPF, niin ennen sitä on katalysaattori, eli kaksi pönttöä ja DPF:n tunnistaa kahdesta metalliputkesta, yksi etu- ja yksi takapäästä, sitten kumiletkut paine-eroanturiin. Suoraan turbon jälkeen oleva on katalysaattori. Ja kuten on kerrottu jo, sen tyhjääminen ei aiheuta vikatilaa, mutta DPF:n tyhjääminen ilman poistamista ohjelmasta takuuvarmasti. On olemassa myös yhdistelmäpönttöjä, mutta ei vielä tuon ikäisissä.
Mielestäni turhaa spekuloida vuosimallilla tai moottorilla enempää.
Mielestäni turhaa spekuloida vuosimallilla tai moottorilla enempää.
Re: Om612 DPF poisto
Kun auto on -04 ja moottori OM612, niin se on joko W903 tai W203 eikö vaan ?
---> onko noissa ollut DPF:ää
---> onko noissa ollut DPF:ää
wiimax.fi
Re: Om612 DPF poisto
Tosiaan en tiedä OM612:n osalta (onko edes DPF:ää), mutta OM648:ssä on samassa pöntössä sekä katalysaattori että hiukkassuodatin. Tämä siis mallivuodesta 2005 alkaen.
S211 320CDI 2004
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
Re: Om612 DPF poisto
Tuossa kuva oman entinen w211 om648 kanta-auto kortista, mallivuosi 805 mutta ei sa koodia 474 mikä hiukkas-suodattimen varuste koodi, ei pysty mallivuoden mukaan sanomaan onko vai ei. Päästöluokka euro 5 käytännössä vasta vaatii hiukkas-suodattimen.S.S.S kirjoitti: ↑La 05.03.2022 14:36Uskallan olla tässä eri mieltä. Mielestäni mallivuodelle 2005 (Huom! Ei vuosimalli) tuli 5- ja 6-sylinterisiin eurooppalaisiin diesel mersuihin hiukkassuodattmet vakioiksi. Vuotta myöhemmin myös 4-sylinteriset saivat hiukkassuodattimen.kankkis kirjoitti: ↑La 05.03.2022 11:20 Käytännössä henkilöautoissa ei ole OM647 tai OM648 moottoreissa hiukkas-suodattimia ellei joku hullu saksalainen päästöluokan alennuksen takia sellaista jälkikäteen asentanut.
Saatikka että noiden moottoreiden vanhemmissa versioissa sellainen olisi, W211 tuli ensimmäisenä OM642 moottorin yhteyteen ja OM646evo moottorin kanssa.
W204 tuli suomi vakio varusteena kaikkiin hiukkas-suodatin mutta joitain tuonti autoja niitäkin ollut viellä ilman
Omassa romussa (OM648) on kyllä ihan tehtaalla asennettu hiukkassuodatin. Auton vuosimalli 2004, mutta siis koodilla 805, eli 2005 malli.
Yhden OM648:n olen nähnyt, jossa ei ollut hiukkassuodatinta ja auto oli uudempi kuin 2004. Tosin tähän oli ruksittu joku varuste: "Emissions according to Euro 3".
Mutta kyllä om648 moottorissa on ollut hiukkas-suodatinta mutta valtaosa on ilman, kun taas 5.sylinteriset om612 ja om647 en ole tavannut henkilö-autoissa hiukkas-suodatinta.
Vähän lähtenyt offtopic koko keskustelu
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Re: Om612 DPF poisto
Joo, offtopicia on tullut, mutta ihan mielenkiintoista sellaistakankkis kirjoitti: ↑La 05.03.2022 19:31 Tuossa kuva oman entinen w211 om648 kanta-auto kortista, mallivuosi 805 mutta ei sa koodia 474 mikä hiukkas-suodattimen varuste koodi, ei pysty mallivuoden mukaan sanomaan onko vai ei. Päästöluokka euro 5 käytännössä vasta vaatii hiukkas-suodattimen.
Mutta kyllä om648 moottorissa on ollut hiukkas-suodatinta mutta valtaosa on ilman, kun taas 5.sylinteriset om612 ja om647 en ole tavannut henkilö-autoissa hiukkas-suodatinta.
Vähän lähtenyt offtopic koko keskustelu
Tässä varmasti avain on se, mihin maahan auto on toimitettu. Tuo 2005 raja näyttäisi ainakin joidenkin tietojen mukaan koskeneen Saksaa, Itävaltaa, Alankomaita ja Sveitsiä. Lisäksi muutos koski vain tiettyjä malleja.
S211 320CDI 2004
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 169
- Liittynyt: Pe 12.11.2010 21:46
- Paikkakunta: Mli
Re: Om612 DPF poisto
Tai W163. Jos aloittajan oli tarkoitus tehdä muutakin kuin sohaista muurahaispesän niin voisi antaa vähän lisätietoja autosta.
Star @ Mikkeli
Tähdellistä jos jonkinmoista
Tähdellistä jos jonkinmoista